Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Hemtjänstinsatser ges till kommuninvånare för att underlätta den dagliga livsföringen i det egna hemmet. Hemtjänsten består i dagsläget av två stora områden. Med ca 100 medarbetare fördelat på fyra enhetschefer, assistenter och planerare. Arbetsbeskrivning Som planerare ansvarar du för att ge administrativt och organisatoriskt stöd till enhetscheferna och assistenterna för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad verksamhet. I din roll kommer du att planera och fördela det dagliga arbetet för hemtjänstpersonalen. Arbetet innebär daglig kontakt, samarbete och kommunikation med omsorgspersonal, enhetschefer, biståndshandläggare, hälso- och sjukvårdspersonal, anhöriga och brukare/kund. Kvalifikationer Vi söker dig som har god analytisk förmåga och logiskt tänkande och som trivs med att lösa komplexa problem. För att trivas i rollen är du flexibel, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Tjänsten kräver goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, samt körkort B då du kommer röra dig över hela kommunen vid behov. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Hemtjänstinsatser ges till kommuninvånare för att underlätta den dagliga livsföringen och underlätta i det egna hemmet. Hemtjänsten består i dagsläget av två stora områden med ca 100 medarbetare fördelat på fyra enhetschefer, planerare och assistenter. Vi ska nu tillsätta en assistent då tidigare assistent gått i pension. Arbetsbeskrivning Som assisten ansvarar du för att ge administrativt och organisatoriskt stöd till enhetscheferna för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad verksamhet. Som administrativ assistent är den huvudsakliga uppgiften att tillsammans med enhetschef bemanna verksamheten utifrån behov. I arbetet ingår schemaplanering, inköp, fakturahantering, viss lönehantering samt dokumentation. Du arbetar tätt med enhetscheferna i den dagliga verksamheten samt assistentkollega och planerare. Du bisitter förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och kan anpassa dig efter verksamhetens behov. Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom Office365, Lifecare, Heroma, Visma, Winlas. I rollen förväntas du vara införstådd och delaktig i enhetens ekonomi och budget utifrån en politiskt styrd organisation. Kvalifikationer Du bör ha eftergymnasial utbildning som administrativ assistent eller motsvarande som bedöms likvärdig. Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Körkort B då du i tjänsten kommer att behöva ta dig över hela kommunen. Vi söker dig med personlig mognad och har god förmåga att arbeta självgående och strukturerad. För att trivas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga är initiativtagande och serviceinriktad. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Vi söker antal 6 undersköterskor till två särskilda boende i Rättvik, Prästskogen och Backåkern. Prästskogen är ett traditionellt särskilt boende med 28 boende fördelat på två avdelningar, beläget i centrala Rättvik. På Prästskogen är 27 medarbetare och på Backåkern är det 21 medarbetare som tillsammans med enhetschef, assistent och god samverkan med sjuksköterska samt rehab jobbar för att förgylla vardagen för våra boende. Nu söker vi 3 nya kollegor till våra personalgrupper på Prästskogen och på Backåkern 3 nya kollegor. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter består i att, i nära dialog med våra omsorgstagare ge omvårdnad, stöd och service. Du kommer att på uppgift av sjuksköterska utföra medicinska insatser samt arbeta med rehabiliterande insatser utifrån individuella planer upprättade av arbetsterapeut och fysioterapeut. En dag kan till exempel innehålla att: - Duka fram och servera frukost, lunch och middag. - Hjälpa våra omsorgstagare med hygienen. - Göra någon aktivitet med våra omsorgstagare såsom att till exempel gå en promenad eller läsa en tidning tillsammans. - Bädda rent och tvätta sängkläder. Som undersköterska ansvarar du även för dokumentation, uppföljning och rapportering om förändringar i hälsotillstånd hos omsorgstagaren. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Erfarenhet från äldreomsorgen är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom. Vi använder oss i arbetet av digitala och tekniska hjälpmedel varpå digital kompetens är ett krav för att trivas i rollen och kunna utföra ett bra arbete. Då god vård bygger på din kunskap och en god kommunikation mellan dig, våra omsorgstagare och övriga medarbetare krävs goda kunskaper det svenska språket i tal och skrift. Vid anställning på Backåkern är ett krav B körkort. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Hej! Är du en person gillar att samarbeta i team? Är du en gladlynt och engagerad person? Härligt, då det kan det vara just DIG som vi söker! Kom in som vikarie och jobba i sommar. Om kunden: En 50-årig kvinna som bor i egen lägenhet i Rättvik. Gillaratt vara ute på aktiviteter, likväl som att titta på film. Kan behöva motiveras medhumor och värme.Det är ett stortomvårdnadsbehov. Om jobbet: Behöver hjälp medtrakeostomi, sondmatning, samt all omvårdnad såsom personlig hygien ochav och påklädning m.m. Du hjälper till att sköta hemmet och att komma ut på promenader och andra aktiviteter.Du får gärna ha barnasinnet kvar! Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet inom området. Vana från t.ex. personlig assistans, hemtjänsten, äldreomsorgen eller sjukvården. Meriterande med vana avtrakeostomi, men inget krav då utbildning sker. Kunden ser gärna manliga sökande. Om tjänsten: Timvikare vid behov samt sommarjobb. Dagpass kl. 07:00-19:00 ochvaken natt kl. 19:00-07:00. Dubbel bemanning både natt och dag. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar skyndsamt och löpande så därför är det en god idé att söka redan nu! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hej! Är du en person gillar att samarbeta i team? Är du en gladlynt och engagerad person? Härligt, då det kan det vara just DIG som vi söker! Kom in som vikarie och jobba i sommar. Om kunden: En 50-årig kvinna som bor i egen lägenhet i Rättvik. Gillaratt vara ute på aktiviteter, likväl som att titta på film. Kan behöva motiveras medhumor och värme.Det är ett stortomvårdnadsbehov. Om jobbet: Behöver hjälp medtrakeostomi, sondmatning, samt all omvårdnad såsom personlig hygien ochav och påklädning m.m. Du hjälper till att sköta hemmet och att komma ut på promenader och andra aktiviteter.Du får gärna ha barnasinnet kvar! Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet inom området. Vana från t.ex. personlig assistans, hemtjänsten, äldreomsorgen eller sjukvården. Meriterande med vana avtrakeostomi, men inget krav då utbildning sker. Kunden ser gärna manliga sökande. Om tjänsten: Timvikare vid behov samt sommarjobb. Dagpass kl. 07:00-19:00 ochvaken natt kl. 19:00-07:00. Dubbel bemanning både natt och dag. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar skyndsamt och löpande så därför är det en god idé att söka redan nu! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 36 av 36 jobb