Lediga jobb i Salem

Sök totalt 48 lediga jobb i Salem

Entreprenadingenjör
PEAB Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en entreprenadingenjör till vår anläggningsverksamhet i södra Stockholm och Södermanland, specifikt till vårt uppdrag att bygga om slussen i Södertälje.   Slussen i Södertälje är Nordens största handelssluss och ombyggnaden ingår i Mälarprojektet för att förbättra sjösäkerheten och tillgängligheten i Södertälje kanal, samt skapa mer hållbara godstransporter. Hela slussen ska byggas om, Slussbron ersättas med en ny öppningsbar bro, och slussportarna bytas ut. Slussen kommer att bli både längre och bredare. Arbetet inkluderar även nya driftlokaler och nya gator vid sidan av kanalen. Beställaren är Trafikverket och entreprenadformen är ABT06. Projektet sträcker sig över 4 år och kontraktssumman är strax över 1,5 miljard kronor.   Om tjänsten I rollen som entreprenadingenjör på projektet Södertälje Sluss och kanal kommer du att ha ett särskilt fokus på ekonomi och planering. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att planera och följa upp projektets ekonomi, säkerställa att projektet följer budget och tidsplan, samt att samarbeta med projektchef, platschefer, arbetsledare och hantverkare för att driva produktionen framåt. Andra områden som kan ingå i rollen som entreprenadingenjör är inköp, logistik, kontraktsfrågor, kalkyl, kvalitet, dokumentation, arbetsmiljö, säkerhet och miljö.   På projektet arbetar idag cirka 20 tjänstemän, så du kommer att ingå i ett engagerat lag med många bra kollegor och med stor möjlighet att utvecklas då projektet är komplicerat.   Gruppen du kommer att tillhöra utför komplicerade anläggningsprojekt som grundläggning, broar och betongtunnlar. Tidigare projekt inkluderar:   •                     Nytt vattentorn i Nykvarn •                     Väg 505 Solviks grindar •                     GC Bro Kungens Kurva på förbifart Stockholm •                     Nytt dubbelspår mellan Hemfosa – Tungelsta   Utgångspunkt för gruppen är Rönninge, men denna tjänst innebär initialt placering på projektet i Södertälje.   Din profil Vi söker dig som trivs i en produktionsstödjande roll där du kan bidra med dina specialistkunskaper. Du har en god samarbetsförmåga och du arbetar gärna tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, och din problemlösningsförmåga hjälper dig att hantera utmaningar effektivt.   Vi söker dig som har:   •                     Teknisk högskoleutbildning, civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet •                     Några års erfarenhet som entreprenadingenjör eller liknande roll i anläggningsprojekt •                     Goda kunskaper i projektplanering och ekonomisk uppföljning •                     B-körkort   Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.   Vid frågor om tjänsten, kontakta: Fredrik Åslund, arbetschef - [email protected] eller Kim Sand, HR Partner – [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Skolbehandlare till skolsociala teamet
Salems kommun
Socialsekreterare

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Om tjänsten Som vikarierande skolbehandlare blir du en del av Växthuset öppenvårdsteam inom socialförvaltningen. Du arbetar med elever som har problematisk skolfrånvaro. Arbetet är självständigt och innebär tät kontakt med elever, familjer, skola och andra aktörer, med målet att möjliggöra en återgång till fungerande skolgång.   En central del av uppdraget är kartläggning för att identifiera ungdomens styrkor, svårigheter, behov och nätverksresurser. Det omfattar samtal med ungdom, vårdnadshavare och skolpersonal, samt analys av dokumentation såsom åtgärdsprogram, pedagogiska bedömningar och eventuella utredningar från socialtjänst och BUP. Under denna fas påbörjas också relations- och alliansskapande med samtliga parter – ett viktigt steg för att lyckas med kommande insatser. Arbetsuppgifter • Kartlägga och analysera orsaker till problematisk skolfrånvaro • Utforma, genomföra och följa upp individuella handlingsplaner tillsammans med elev, vårdnadshavare, skola och andra samverkansparter. • Skapa god samverkan med skolpersonal, elevhälsa och externa aktörer • Dokumentera insatser och följa upp resultat • Arbeta i nära samarbete med kollegor inom Växthuset öppenvårdsteam Kvalifikationer • Socionom-, beteendevetarutbildning eller annan relevant högskoleutbildning med inriktning mot barn, unga och socialt arbete • Erfarenhet av arbete med skolfrånvaro, ungdomar eller skolsocialt arbete är meriterande • Mycket god förmåga att skapa relationer, bygga allians och arbeta strukturerat • God kommunikativ förmåga i svenska, både muntligt och skriftligt • Kunskap i KBT är meriterande Anställningsvillkor Vikariat, tidsbegränsad anställning, heltid till och med juni 2026 Tillträde: Snarast Placering: Växthuset öppenvårdsteam   Vi erbjuder dig: • Ett engagerat arbetslag och nära ledarstöd. • Friskvårdsbidrag och andra förmåner via kommunen. • Möjlighet att påverka och bidra i en organisation i förändring. • En arbetsmiljö präglad av samarbete, tillit och respekt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Taxi förare
Kristersson, Robin
Taxiförare m.fl.

Hej jag letar efter en duktig taxi förare. Det ställs inte mycket kvar på den som vill jobba. Så länge man är villig och jobba så är det en perfekt jobb för dig att söka. vi kommer vara med dig hela vägen ut i arbet och kommer stöda er på bästa sättet. du får hela 50 procent av intjänat kassan. lönen betalas varje 4e i månaden. jag söker nån som helst vill jobba hel tid. Men det finns även helg jobb. Tveka inte och skicka in en ansöka per mail eller telefon så kan vi prata vidare

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare i franska till Fågelsångens skola (50 %)
Salems kommun
Grundskollärare

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Bonjour!  Es-tu notre nouveau professeur? Voulez-vous rejoindre notre voyage et façonner les citoyens du futur? Bienvenue avec votre candidature! Om oss och tjänsten Fågelsångens skola är en F-9 skola som har ca 380 underbara elever. Här finns ljusa anpassade lektionssalar och andra utrymmen.  Mer om Fågelsångens skola: Fågelsångens skola Skolans vision: Beskrivning och vision På Fågelsångens skola arbetar ett kompetent och drivet kollegium som är lösningsfokuserade och samarbetsvilliga. Vi har en stark ansvarskultur.  Skolan är under ett utvecklingsarbete där samarbete är grunden till allt vi gör. Vi har ett kooperativt och språkutvecklande arbetssätt. Våra fokusområden där arbetet leds i arbetslagen är trygghet, studiero, trivsel och måluppfyllelse. Vårt utvecklingsområde som leds av våra förstelärare är tillgängliga lärmiljöer (fysisk, social och pedagogisk).  Vi har ett välfungerande och kompetent elevhälsoteam där alla kompetenser finns representerade. Arbetsuppgifter  Vi söker en kunnig och engagerad lärare i franska för års 6-9 med huvudansvar för undervisning och utveckling. I ditt arbete planerar, genomför och utvärderar du undervisningen. Du ingår i ett arbetslag där vi lär av varandra, planerar ämnesövergripande arbete och löser utmaningar tillsammans. På Fågelsångens skola har vi ett fungerande samarbete mellan skola och fritids. Som stöd i arbetet finns elevhälsa och skolledning.  Huvudsakliga arbetsuppgifter • Planera, genomföra och utvärdera undervisningen. • Tillsammans med skolans personal delta i skolans utvecklingsarbete. • Delta i arbetslagets möten. • Delta i kollegiala möten som leds av skolans förstelärare. • Arbeta för bästa möjliga måluppfyllelse hos våra elever. • Mentorskap kan förekomma. Kvalifikationer För tjänsten krävs adekvat lärarutbildning. Som person är du lyhörd och har förmåga att möta elever med olika behov. Du är en tydlig ledare i mötet med eleverna och intresserad av att utveckla arbetet. Du är också flexibel, ansvarstagande och lösningsinriktad. Vi förväntar oss att du har en öppenhet inför mötet med barn och vuxna med olika bakgrund och förutsättningar. Eftersom vi arbetar i arbetslag är din förmåga att samarbeta och vara anpassningsbar mycket viktig.  • Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i franska alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till lärarlegitimation • IKT-kompetens • Erfarenhet av arbete som lärare Anställningsvillkor Omfattning: 50% Anställningsform: Visstidsanställning t o m 2026-06-18 Tillträdesdatum: 2025-08-12 eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden. Känner du att denna beskrivning passar in på dig så tveka inte att söka till oss på Fågelsångens skola. Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Bygglovhandläggare
Salems kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Arbetsplatsbeskrivning Salems kommun växer, nya planer tas fram och spännande byggen tar form. Hos oss blir du en av alla engagerade på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Det är högt i tak och mycket god stämning. Vi arbetar för ett hållbart Salem. På bygg- och miljöenheten är vi totalt sju personer som arbetar under en egen nämnd. Vill du vara med på vår resa där vi står inför nya utmaningar med nya byggregler och förändringar i plan- och bygglagen? Arbetsbeskrivning Vi erbjuder dig mycket goda möjligheter till omväxlande arbete inom bygglovshandläggning. Hos oss handlägger vi alla typer av ärenden, genom hela skedet från bygglov till slutbesked. Vi deltar i detaljplaneprocessen och det kan även förekomma strandskyddsärenden. Vi ger god service och rådgivning. Vi strävar efter att utvecklas och erbjuder goda möjligheter att växa i yrkesrollen och att få balans mellan arbete och fritid. Kvalifikationer Vi söker: - Dig som har arbetat inom hela byggskedet (skede ett och två) från bygglov till slutbesked, i minst 5 år. - Du är utbildad bygglovshandläggare med erfarenhet från kommunala beslutsprocesser. - Du ha vana från arbete i politisk styrd organisation och myndighetsutövning. - Du har goda kunskaper inom PBL, men även kunskaper inom BBR. - Du har även vana med tillsyn och har arbetat med att handlägga dispenser för strandskydd.  - Du har erfarenhet av att arbeta i detaljplaneprocessen.  - Du har körkort. Arbetet inkluderar dagliga kontakter med företag och privatpersoner, därför är det viktigt att du tycker om människor och brinner för tydlig och professionell kommunikation. Du är van att ta ansvar för ditt arbete och dina åtaganden, du är flexibel samt arbetar bra tillsammans med andra.  Förutom dina kunskaper och erfarenhet behöver du även ha vissa personliga kompetenser som vi tror är viktiga för att göra ett bra jobb i just den här rollen. Som person behöver du vara lyhörd och serviceinriktad, vilket för oss innebär att du lyssnar in och försöker förstå andras perspektiv samt gör ditt bästa för att leverera goda lösningar. Du behöver kunna arbeta självgående genom att du själv planerar, strukturerar och prioriterar ditt arbete. Det är även viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I mindre kommuner är det viktigt att du är villig att hjälpa till där det behövs.  Handläggning sker i ärendehanteringssystemet Nova, vi värdesätter även digital kompetens.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse, provanställning kan förekomma. Sista ansökningsdag 2025-08-01.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bygginstallationssamordnare
2Complete AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara med och samordna tekniska installationer i projekt som gör skillnad? Söker du en roll där du får arbeta nära engagerade kollegor i ett företag som verkligen ser och satsar på sina medarbetare? Då kan detta vara din nästa utmaning. Vad erbjuder vi?  Möjlighet att vara med på en tillväxtresa i ett företag i framkant inom byggbranschen Starka utvecklingsmöjligheter tillsammans med engagerade och närvarande ledare En nyckelroll i spännande och utmanande projekt i södra Stockholm En inkluderande och lösningsorienterad arbetsmiljö där varje medarbetare ses och värderas Delaktighet i ett öppet klimat där allas idéer tas till vara – du är med och påverkar! Du blir en del av ett växande företag där kulturen präglas av hög ambitionsnivå, tydliga förväntningar och frihet under ansvar. Här får du möjlighet att växa med bolaget, bidra till framgångsrika projekt och bli en viktig kugge i ett sammansvetsat team. Företaget har sitt kontor i Rönninge, men arbetet sker främst ute på projekt i södra Stockholm.Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi söker dig med gedigen erfarenhet av installationssamordning i byggprojekt, som har lätt för att se helheten och drivs av att säkerställa kvalitet i varje steg. Du är van att arbeta i multidisciplinära miljöer och ser vikten av tydlig kommunikation och noggrann planering. Krav och kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom bygg, teknik eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet av bygginstallation och samordning Tidigare arbete i multidisciplinära projekt God vana av teknisk dokumentation och granskning God teknisk kunskap om byggstödsystem Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort. Vi tror att du är kommunikativ, strukturerad och detaljfokuserad, du tummar inte på kvalitet och är mån om att följa upp och säkerställa att allt går enligt plan. Du har ett positivt synsätt och uppskattar vikten av samarbete, där alla yrkesgruppers insatser värdesätts. Dessutom värnar du om kollegors arbetsmiljö och bidrar till en god stämning i teamet. Vad innebär rollen?  Planering av installationer och resurser Samordning mellan olika tekniska discipliner (el, VVS, ventilation, styrsystem) Deltagande i projektmöten och uppföljning av status Granskning av ritningar och tekniska lösningar Inspektion och testning av installationer Dokumentation av avvikelser, lösningar och åtgärder Löpande kommunikation med entreprenörer och underleverantörer. Som bygginstallationssamordnare får du en central roll i att driva och samordna tekniska installationer i byggprojekt, med ansvar för att säkerställa att installationer genomförs korrekt, effektivt och i enlighet med gällande standarder. Du fungerar som länken mellan olika discipliner, entreprenörer och projektledare – alltid med målet att hitta de bästa lösningarna. Detta är en rekrytering med start omgående. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister och ekonomisk skuldupplysning. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Projektledare till bolag inom byggbranschen
2Complete AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Är du en erfaren projektledare som vill vara med och leda spännande byggprojekt i framkant? Vi söker nu en engagerad projektledare som vill växa med ett företag som befinner sig i en expansiv fas. Här får du möjlighet att vara en nyckelspelare i utvecklingen av byggprojekt i södra Stockholm och skapa långvariga framgångar tillsammans med ett engagerat team. Vad erbjuder vi? Utvecklingsmöjligheter i ett växande företag Engagerade ledare som prioriterar medarbetarnas utveckling Ett företag i framkant inom byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Här får du chansen att utvecklas och växa tillsammans med bolaget, där du kommer att vara en nyckelperson i ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget och dess verksamhet ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har en bakgrund inom byggledning, projektledning eller har erfarenhet från liknande roller. Du har stor förståelse för entreprenadjuridik och erfarenhet av att hantera projekt från start till mål. Krav och kvalifikationer:Minst 5 års erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera och följa upp KMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) Högskole-/universitetsutbildning inom bygg, teknik, ekonomi eller relevant område B-körkort Meriterande: BAS U/P och certifieringar som BAS-U/BAS-P, PMP, PRINCE2, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 eller motsvarande Flytande svenska och engelska (både i tal och skrift). Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har ett sinne för detaljer. Du är strukturerad och har god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Din starka förhandlingsförmåga och intresse för entreprenadjuridik gör att du trivs i rollen som projektledare. Du är också en kommunikatör med ledaregenskaper, och har en vilja att inspirera och leda ditt team mot gemensamma mål. Vad innebär rollen? Som Projektledare kommer du att leda och ansvara för projekt från start till slut, säkerställa att projekten håller budget, tidsramar och kvalitet enligt avtalade villkor. Du kommer att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive hantering av avtal och juridiska frågor. Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar:Skapa projektplaner, tidslinjer och budgetar Säkerställa att KMA-krav, kalkylunderlag och juridiska aspekter inkluderas i projektets planeringsfas Hantera och tolka entreprenadavtal samt säkerställa att projekten bedrivs enligt avtalsvillkor Implementera och följa upp företagets KMA-policy i alla projekt Fungera som kontaktpunkt mellan olika funktioner och externa parter. Detta är en rekrytering med start omgående. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen-vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Snickare till bolag inom byggbranschen
2Complete AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vill du arbeta på ett företag i framkant inom sin nisch och har du erfarenhet av olika typer av projekt? Då vill vi gärna berätta mer om tjänsten och företaget vi rekryterar till! Vad erbjuder vi?  Utvecklingsmöjligheter Engagerade ledare Ett företag i framkant i sin del av byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas, där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med bolaget. I din roll kommer du vara en del av ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt, främst i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Vem söker vi?  Vi lägger stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen har du: Yrkesbevis är ett krav Minst 5 års arbetserfarenhet som yrkesarbetare Erfarenhet av att arbeta med flera mångsidiga projekt Flytande svenska i både tal och skrift B-körkort. Meriterande:  Erfarenhet av byggprojekt i sjukhusmiljö och/ eller laboratoriemiljö Utbildning; Heta arbeten, HLR kurs, Liftutbildning och/eller andra arbetsmiljökurser Flytande engelska i både tal och skrift. Som person är du ansvarsfull, driven och engagerad. För att lyckas i rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, vi ser att du har lätt för att samarbeta i grupp. Du är noggrann och har ett stort säkerhetsstänk. Vi vill att alla i teamet ska vara ansvarsfulla, hjälpsamma och det är viktigt att varje enskild individ ser sin betydelse i varje projekt.  Vad innebär rollen? Exempel på arbetsuppgifter: Arbete i multidisciplinära projekt Montering av väggar och tak Golvbeläggning och fogning Dörrar, fönster och genomföringar Montage. En yrkesarbetare inom denna typ av byggnation arbetar med att konstruera och installera miljöer med höga krav på luftkvalitet, tryck, temperatur och partikelkontroll. Arbetet kräver stor noggrannhet och precision för att säkerställa att anläggningen uppfyller gällande standarder och fungerar optimalt för sin avsedda användning. Arbetstiden är förlagd till 40 timmar per vecka, måndag till fredag kl. 07:00-16:00, med möjlighet till övertid, för vilken övertidsersättning utgår. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Arbetsledare till bolag inom byggbranschen
2Complete AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du bli en del av ett företag i framkant inom sin nisch och var med och påverka både utveckling samt teamet ute på site? Då kan det vara just dig vi vill komma i kontakt med. Vad erbjuder vi?  Utvecklingsmöjligheter Engagerade ledare Ett företag i framkant i sin del av byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas, där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med bolaget. I din roll kommer du att vara en nyckelperson i ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt, främst i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget och dess verksamhet ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi lägger stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen har du: Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbetsledning inom byggprojekt Erfarenhet av att arbeta med flera multidisciplinära projekt God dator- och systemvana Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort. Meriterande:  Eftergymnasial utbildning inom relevant område Erfarenhet av att arbetsleda byggprojekt i sjukhusmiljö och/ eller laboratoriemiljö Erfarenhet av kalkylarbete. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom byggbranschen och att leda personal ute på projekt, med förmågan att hantera flera projekt parallellt. För att lyckas i denna roll har du tidigare haft ansvar för arbetsmiljö och regelbunden kundkontakt. Du är lojal och van vid att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt, samtidigt som du är proaktiv och tar egna initiativ. Rollen kräver många interna och externa kontaktytor, vilket innebär att du behöver vara lyhörd, kommunikativ och strukturerad. Du har en god förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och snabbt skifta fokus när det behövs. Du är van att arbeta målinriktat, och har förmågan att driva och följa upp projekt tills de är slutförda inom uppsatta tidsramar. I denna roll erbjuds du stor frihet under ansvar, och vi ser gärna att du söker en långsiktig position där du kan utvecklas. Som person är du ansvarsfull, driven och engagerad. Vad innebär rollen?  Leda och planera arbetet i multidisciplinära projekt. Kommunicera regelbundet med lagbasen. Leda och övervaka våra egna arbetsinsatser. Säkerställa att tidsplan och budget hålls. Utföra egenkontroller och hantera avvikelser. Säkerställa att rutiner, mål och policyer följs. Följa upp tidsplaner och andra disciplinära riktlinjer. Arbeta nära produktionen och projektet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet. Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter. Vidare innebär rollen att du följer upp tidsplaner och riktlinjer som styr projektens framdrift och arbetar nära produktionen, med ett starkt fokus på kvalitet, miljö och säkerhet. Du ser också till att alla säkerhetsföreskrifter efterföljs och bidrar aktivt till att upprätthålla och förbättra trivseln inom företaget. Arbetstiden är förlagd till 40 timmar per vecka, måndag till fredag kl. 07:00-16:00, med möjlighet till övertid, för vilken övertidsersättning utgår. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Ansvarsfull personlig assistent sökes till flicka i Rönninge
Igs Assistans AB
Personliga assistenter

Söker du ett meningsfullt jobb där din insats gör skillnad? Då har du hittat rätt. Vi söker nu efter assistenter åt en flicka i Rönninge. Tjänsterna är på deltid (75% och 80%). Arbetstiderna är förlagda kl 10-16 och 16-21 på vardagar samt kl 10-21 på helger. Om kunden och arbetsuppgifterna Kunden är en glad och positiv tjej på 13-år som är rullstolsburen. Hon har en ovanlig diagnos som heter STXBP1 vilket medför svår epilepsi. Hon kan inte kommunicera genom tal eller tecken och därför är det viktigt att med tiden lära sig att tolka kundens behov. Hon uppskattar att vara ute i naturen, så det är avgörande att du inte har några allergier, såsom pollenallergi. Som personlig assistent spelar du en avgörande roll i att tillgodose kundens behov. Detta innebär att assistera kunden i det vardagliga livet, vid aktiviteter i och utanför hemmet. Arbetet innefattar bland annat: Hjälp med förflyttningar Personlig vård Personlig hygien Toalettbesök Av och påklädning Måltider Assistera vid utflykter och aktiviteter Bidra till en trygg och stödjande miljö Det är viktigt att du som personlig assistent kan ge utrymme för kunden att umgås med sin familj. Även om hon är i behov av assistans ska du kunna vara i bakgrunden och vara uppmärksam när hon behöver hjälp. Vi ser att du som söker är en ansvarstagande och lyhörd person. Du är professionell och empatisk och värnar om kundens integritet och välmående. Du är positiv och glad och har även en lekfull sida. Vidare har du förmågan att hantera stressiga situationer och följa instruktioner. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: Är minst 27 år gammal Pratar flytande svenska Bor i närområdet Har kunskap om epilepsi och personer med funktionsnedsättning Ej allergisk mot kanin eller har katt själv Röker ej God fysik för att kunna stödja kunden Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har körkort. Låter detta intressant? Skicka iväg din ansökan idag! Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om företaget IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025