Boendestödjare till Söderby Gärde 77 och 123 Rönninge Frösunda Omsorg sö...

Vi på Frösunda Omsorg söker dig grymma boendestödjare som vill jobba som timanställd boendestödjare på Söderby Gärde 77 och 123 verksamheter, gruppbostad i Rönninge under sommaren!! Vi söker dig som har någon erfarenhet av arbete inom LSS och kan arbeta hela sommaren hos oss tillsammans med vårt härliga gäng av kollegor!! Vill du bli en del av vårt härliga team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som boendestödjare på Frösunda? Som boendestödjare arbetar du på något av våra boenden med att stödja, motivera och stimulera individens egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet. Du arbetar för att ge varje kund ett individuellt anpassat stöd som hjälper dem att skapa struktur, rutiner och planering i deras vardag. Boendestödet beviljas för personer med olika typer av funktionsnedsättningar, det är därför individernas färdigheter, behov och utveckling som styr våra insatser. Målet är att skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv i en trygg och trivsam miljö. I arbetsuppgifterna för en boendestödjare förekommer dokumentation, upprättande av genomförandeplaner och kontaktmanskap. Exempel på arbetsuppgifter: - Vardagssysslor som städning, handling, matlagning, bäddning - Dokumentering och rapportering - Utflykter, promenader, träning och aktiviteter - Personlig omvårdnad som hygien, dusch, toalettbesök, stöttning, social närvaro - Stötta och motivera kunden för ökad självständighet i sin vardag Arbetstiderna är förlagda efter kundernas behov och varierar mellan dag, kväll och nattetid, både vardagar och helger. Om oss Söderby gärdes två gruppboenden ligger idealiskt placerade i ett lugnt villaområde med fina promenadvägar och naturområden strax utanför porten. Ett stenkast bort ligger badplatser och en mängd fritidsmöjligheter. Trots det lugna läget är det nära till service och butiker. Tre kilometer österut hittar du Tumba centrum, och centrala Salem ligger bara två kilometer åt andra hållet. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. - Vi ser gärna att du är undersköterska, barnskötare eller har en annan likvärdig utbildning. - Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana. - Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. - Vi ser gärna att du har god fysisk förmåga. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: From nu och under sommaren. Kan leda vidare till timanställning även efter sommaren. Tillträde: From nu Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-05-01 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer till verksamhetschef Maria Ljung: 010-130 36 49 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Undersköterska till Villa Rosstorp

Nu söker vi på Villa Rosstorp i Rönninge undersköterskor för fast anställning men också för vikariat i sommar. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Om Villa Rosstorp Villa Rosstorp ligger nära Rönninge centrum i ett lummigt villaområde. Hos oss har vi 61 lägenheter fördelade på 6 avdelningar med olika inriktningar, demens, somatik samt psykogeriatrik. Två av avdelningarna är korttidsavdelningar för demens och somatik. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Demenscertifiering: Under våren 2024 blir Villa Rosstorp ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/).Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss Din erfarenhet och kunskap Vi söker utbildade undersköterskor och ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Camilla Sandberg, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Mötesbokare B2B | Vasastan

MÖTESBOKNING B2B Drivs du av att bygga relationer och skapa affärschanser? Som Mötesbokare får du möjligheten att påverka företagets tillväxt genom att öppna dörrar till värdefulla affärsmöten. Ta chansen att utveckla din försäljningskompetens, påverka din inkomst och vara en nyckelspelare i affärsutveckling - allt genom konsten att boka möten. DIN ROLL INNEBÄR: Prospektering & behandling av kundbas Driva din försäljning mot din & teamets budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Har 1-3 års erfarenhet inom Försäljning. Vill påverka din egen framtid och ta ansvar för din lön. Besitter god social kompetens och kan hantera invändningar. Är ansvarstagande och karriärsdriven. VI ERBJUDER DIG: Generös Fastlön + Provision. Heltid: Mån - Fre kl.08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Karriärsmöjligheter inom bolaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Eventsäljare | Grundlön + Provision

Impressive Relations Vi är företaget som värdesätter din utveckling. Med hjälp av vårt etablerade och starka team ser vi till att du alltid har de förutsättningar du behöver för att växa. Impressive Relations är en fullservicebyrå som erbjuder olika tjänster inom affärsområdena försäljning, detaljhandel och bemanning. Efter över 12 år i branschen ägnar vi oss nu åt försäljningsuppdrag över hela landet. Det ständiga drivet efter bättre prestationer ger oss en härlig sammanhållning, och tillsammans står vi starka inför framtidens utmaningar. Tjänstebeskrivning Försäljning är kärnverksamheten hos Impressive och just nu erbjuder vi chansen att arbeta med oss i vårt äldsta och mest framgångsrika projekt. Du kommer att arbeta med face-to-face försäljning i köpcentrum, matbutiker och varuhus. Arbetsuppgifterna innebär främst att maximera försäljningen gentemot privatpersoner. Du blir en del av vårt befintliga säljteam där du kommer att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner, Postkodlotteriet. Våra säljare har alltid ett starkt engagemang och en positiv inställning. Arbetet kräver hög social kompetens och förmågan att hantera motgångar med flit. Om du vill arbeta med oss och vara med på vår resa framåt behöver du ha ambitioner att växa och bli lite bättre varje dag! Självklart erbjuder vi dig en skräddarsydd utbildning så att du får de verktyg du behöver för att leverera bra resultat och utvecklas tillsammans med Impressive. Kompetens- & erfarenhetskrav: - Positiv - Samarbetsvillig - Ansvarstagande - Målmedveten & driven - Talar svenska obehindrat Starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom försäljning Vi erbjuder dig: - Heltidsanställning - Grundlön + Provision - Kontinuerliga AW’s, teamaktiviteter och priser - Mycket goda utvecklingsmöjligheter till ledarpositioner - Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation På Impressive Relations får du som anställd en harmonisk arbetsplats även om tempot varierar varje dag. Som säljare i detta projekt kommer du kunna känna trygghet med en grundlön samt en attraktiv provision som du själv kommer kunna påverka. Säljutbildning sker löpande med hjälp av duktiga coacher på plats. Du som älskar att utvecklas och vill ta nya steg i karriären kommer kunna få möjlighet att växa och få stöttning för att nå nya höjder. Vi erbjuder dig en roll där du själv är med påverkar din egen verklighet och där beslutsvägarna är korta. En kultur som drivs av en stark teamkänsla, resultat och ett högt engagemang i allt vi gör. Vi ser fram emot din ansökan! Nadja Felin, Rekryterare 076 722 59 70 [email protected]

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Eventsäljare | Grundlön + Provision

Impressive Relations Vi är företaget som värdesätter din utveckling. Med hjälp av vårt etablerade och starka team ser vi till att du alltid har de förutsättningar du behöver för att växa. Impressive Relations är en fullservicebyrå som erbjuder olika tjänster inom affärsområdena försäljning, detaljhandel och bemanning. Efter över 12 år i branschen ägnar vi oss nu åt försäljningsuppdrag över hela landet. Det ständiga drivet efter bättre prestationer ger oss en härlig sammanhållning, och tillsammans står vi starka inför framtidens utmaningar. Tjänstebeskrivning Försäljning är kärnverksamheten hos Impressive och just nu erbjuder vi chansen att arbeta med oss i vårt äldsta och mest framgångsrika projekt. Du kommer att arbeta med face-to-face försäljning i köpcentrum, matbutiker och varuhus. Arbetsuppgifterna innebär främst att maximera försäljningen gentemot privatpersoner. Du blir en del av vårt befintliga säljteam där du kommer att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner, Postkodlotteriet. Våra säljare har alltid ett starkt engagemang och en positiv inställning. Arbetet kräver hög social kompetens och förmågan att hantera motgångar med flit. Om du vill arbeta med oss och vara med på vår resa framåt behöver du ha ambitioner att växa och bli lite bättre varje dag! Självklart erbjuder vi dig en skräddarsydd utbildning så att du får de verktyg du behöver för att leverera bra resultat och utvecklas tillsammans med Impressive. Kompetens- & erfarenhetskrav: - Positiv - Samarbetsvillig - Ansvarstagande - Målmedveten & driven - Talar svenska obehindrat Starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom försäljning Vi erbjuder dig: - Heltidsanställning - Grundlön + Provision - Kontinuerliga AW’s, teamaktiviteter och priser - Mycket goda utvecklingsmöjligheter till ledarpositioner - Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation På Impressive Relations får du som anställd en harmonisk arbetsplats även om tempot varierar varje dag. Som säljare i detta projekt kommer du kunna känna trygghet med en grundlön samt en attraktiv provision som du själv kommer kunna påverka. Säljutbildning sker löpande med hjälp av duktiga coacher på plats. Du som älskar att utvecklas och vill ta nya steg i karriären kommer kunna få möjlighet att växa och få stöttning för att nå nya höjder. Vi erbjuder dig en roll där du själv är med påverkar din egen verklighet och där beslutsvägarna är korta. En kultur som drivs av en stark teamkänsla, resultat och ett högt engagemang i allt vi gör. Vi ser fram emot din ansökan! Nadja Felin, Rekryterare 076 722 59 70 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Extrapersonal och sommararbetare till Stödboende i Salem

Om jobbet OmsorgsCompagniet driver stödboende Salem stöd och boende som vänder sig till personer med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och som har en missbruksproblematik eller är hemlösa. Även en kriminell bakgrund kan finnas. Åldersgrupp från 21 år och uppåt. Vi erbjuder och är flexibla samt anpassar individuella lösningar till socialtjänsten och den boendes önskemål. Vi söker nu medarbetare som med sin kunskap, engagemang och positiv framtoning vill arbeta hos oss. Vi behöver personer som kan börja redan nu på timmar och som även kan arbeta i sommar. Arbetsuppgifterna är att ge den boende stöd i vardagen, följa upp kontakt med vård och myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår viss dokumentation och olika former av praktiska arbetsuppgifter. Arbetstiderna är dygnet runt där sovande jour ingår. Du som söker tjänsten är trygg, stabil och ödmjuk. Vi förväntar oss att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och du tar ansvar för att hitta lösningar på situationer som kan uppstå under arbetstid. Du skall tycka om att arbeta nära klienterna och hjälpa till att bryta isolering samt motivera till förändring. Vi vill att att du har tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk eller social och beteendeinriktning. Du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorgsområdet liksom erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna. Körkort B är ett krav.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Salem kommun)

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige (bland annat i Salems kommun) efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mötesbokare B2B | Vasastan

MÖTESBOKNING B2B Drivs du av att bygga relationer och skapa affärschanser? Som Mötesbokare får du möjligheten att påverka företagets tillväxt genom att öppna dörrar till värdefulla affärsmöten. Ta chansen att utveckla din försäljningskompetens, påverka din inkomst och vara en nyckelspelare i affärsutveckling - allt genom konsten att boka möten. DIN ROLL INNEBÄR: Prospektering & behandling av kundbas Driva din försäljning mot din & teamets budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Har 1-3 års erfarenhet inom Försäljning. Vill påverka din egen framtid och ta ansvar för din lön. Besitter god social kompetens och kan hantera invändningar. Är ansvarstagande och karriärsdriven. VI ERBJUDER DIG: Generös Fastlön + Provision. Heltid: Mån - Fre kl.08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Karriärsmöjligheter inom bolaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Verksamhetschef LSS-boende i Salem och Sköndal

Om jobbet OmsorgsCompagniet har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet driver verksamheter inom personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd, stödboende, LSS boende samt träningsboende . Vi har idag ca 1 200 medarbetare inom koncernen och är helt privatägda. OmsorgsCompagniet söker nu en verksamhetschef ett LSS-boende och ett i Sköndal. I rollen som verksamhetschef har du ansvar för arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi för din enhet. Arbetet som verksamhetschef ställer krav på en god förmåga att arbeta mot uppsatta mål med ett strukturerat arbetssätt. Du är socionom, har en 3 årig högskoleutbildning inom HSL eller har en likvärdig utbildning. Du har 3-årig dokumenterad ledarerfarenhet. Du har ingående kunskaper om LSS. Du har erfarenhet av personal-, kvalitets och ekonomiskt ansvar. Du har ett trevligt sätt och har en inre mognad. Du är lösningsorienterad och är bekväm med att arbetssituationer kan förändras snabbt. Du är ödmjuk och känner respekt för uppdraget. Du är bekväm med att leda en arbetsgrupp, samt kunna vara tydlig när situationen kräver det. Arbetsuppgifter Du har det yttersta ansvaret för verksamhetens drift. Du gör detta genom att säkerställa att avtal följs och tar ansvar för verksamhetens administration. Du ansvarar för verksamhetens uppföljning av bemanning och rekrytering genom att säkerställa behovet av ny personal och adekvat kompetens. Du ansvarar för frågor rörande personal och medföljande administration. Du ansvarar för budget och resultat genom att driva verksamheten kostnadseffektivt. Du har en kontinuerlig rapportering till närmaste chef. Om boendena OC LSS Salem är ett serviceboende som är beläget nära Salems centrum. Målgruppen tillhör personkrets 1, vuxna från 18 år med lindrig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. OC inriktar sig även mot personer med samsjuklighet och tar emot brukare som har eller haft missbruk eller beroende. OC har väl upprättade samarbeten med beroendemottagningar och psykiatrienheter. Boendet består av 14 lägenheter i en fastighet där även andra hyresgäster bor. Lägenheterna är stora ettor och tvåor. Det är tillåtet att ha husdjur i sin lägenhet. Gemensamhetslokalen är bemannad dygnet runt och det finns möjlighet till gemensamma aktiviteter, socialt umgänge, matlagning och gemensamma måltider. Utifrån den enskildes önskemål erbjuds regelbundna aktiviteter utifrån den enskildes önskemål som en gruppaktivitet eller enskilt tillsammans med personal. Målsättningen är att alla som bor på vårt boende ska ha någon typ dagligverksamhet/ sysselsättning. Personalen som arbetar på boendet har relevant utbildning och lång erfarenhet att arbeta med personer som har psykiska, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt missbruk. Personalen arbetar med tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Genom att skapa en pedagogisk miljö som präglas av lugn, tydlighet och positiva förväntningar ges förutsägbarhet för aktiviteter och händelser. Serviceboendet ligger centralt i Salem och bussar stannar utanför huset. Resa från Salem till Stockholms central tar ca 45 minuter och Salem- Södertälje tar ca 30 minuter. OC LSS Sköndal är ett serviceboende som vänder sig till personer som tillhör personkrets 1, unga vuxna från 18 år med lindrig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Serviceboendet är beläget nära Sköndals centrum och består av 14 lägenheter i tre fastigheter där även andra hyresgäster bor. Lägenheterna består av nybyggda ettor och tvåor och boendet tar även emot par som har beviljas bistånd enligt LSS. Det är tillåtet att ha husdjur i sin lägenhet. I en av trappuppgångarna finns en gemensamhetslokal/personallägenhet där personal finns på plats dygnet runt. På natten har personalen sovande jour. I lokalen finns även möjligheter till gemensamma aktiviteter, socialt umgänge, matlagning och gemensamma måltider. Personalen som arbetar på boendet har relevant utbildning och erfarenhet att arbeta med personer som har psykiska och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Det finns en stödpedagog anställd på varje LSS boende. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så skicka din ansökan redan idag! OmsorgsCompagniet har som policy att begära in registerutdrag på samtliga personer vi anställer. Beställ gärna utdraget redan nu så du hinner få hem det. Du hittar utdraget på polisens hemsida, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Boendestödjare, Söderby gärde 123,gruppbostad Frösunda Omsorg

Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba extra som boendestödjare på söderby gärde 123 verksamhet gruppbostad i Salem/Rönninge. Vill du bli en del av vårt härliga team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Arbetstider är dag-kväll och helger Vad innebär jobbet som boendestödjare på Frösunda? Som boendestödjare arbetar du på något av våra boenden med att stödja, motivera och stimulera individens egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet. Du arbetar för att ge varje kund ett individuellt anpassat stöd som hjälper dem att skapa struktur, rutiner och planering i deras vardag. Boendestödet beviljas för personer med olika typer av funktionsnedsättningar, det är därför individernas färdigheter, behov och utveckling som styr våra insatser. Målet är att skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv i en trygg och trivsam miljö. I arbetsuppgifterna för en boendestödjare förekommer dokumentation, upprättande av genomförandeplaner och kontaktmanskap. Exempel på arbetsuppgifter: - Vardagssysslor som städning, handling, matlagning, bäddning - Dokumentering och rapportering - Utflykter, promenader, träning och aktiviteter - Personlig omvårdnad som hygien, dusch, toalettbesök, stöttning, social närvaro - Stötta och motivera kunden för ökad självständighet i sin vardag Arbetstiderna är förlagda efter kundernas behov och varierar mellan dag, kväll och nattetid, både vardagar och helger. Om oss Vår gruppbostad ligger i ett trevligt lummigt bostadsområde med fina stora nyrenoverade lokaler. Vi har 4 fantastiska boenden och ett härligt starkt och positivt arbetsgäng/ kollegor att erbjuda!! Fri parkeringsplats finns. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. - Vi ser gärna att du är undersköterska, barnskötare eller har en annan likvärdig utbildning. - Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana. - Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. - Vi ser gärna att du har god fysisk förmåga. Övrig information Anställningsform: Visstidsanstälning Omfattning: Timanställning Tillträde:Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-03-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer 010-130 3649 verksamhetschef Maria Ljung E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024