Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet. Skogsängsskolan är en modern och mångkulturell grundskola för årskurserna F-9 med ca 560 elever. Lärmiljön på Skogsängsskolan präglas av struktur, tydlighet, trygghet och glädje. Eleverna ska känna sig sedda och lyssnade till samt ha en tilltro till sin egen förmåga att lära. Vårt mål är att alla elever på Skogsängsskolan ska få en utbildning av hög kvalité och att de ska vara behöriga till ett nationellt program på gymnasiet när de lämnar grundskolan. Vi strävar efter att öka elevernas känsla av delaktighet och engagemang. Alla som arbetar här har en gemensam elevsyn som präglas av höga förväntningar och en tro på att alla elever kan och vill lyckas. Vi tror att ett gott bemötande är en nyckel till framgång i alla möten på Skogsängsskolan och arbetar aktivt med det.Arbetsbeskrivning Skogsängsskolan söker en lärare, med behörighet att undervisa i SO, Slöjd och Bild, till vår centrala särskilda undervisningsgrupp med kommunövergripande intag. För att bli antagen till vår centrala särskilda undervisningsgrupp krävs att eleven är diagnostiserad med autism. Vi söker dig som vill skapa en lärmiljö där varje elev har möjlighet att växa och utvecklas. Om du vill göra skillnad och har förmågan att anpassa ditt bemötande efter elevernas individuella behov, då har du det som krävs. Här ställs höga krav på att arbeta aktivt för att säkerställa en tillgänglig och anpassad undervisning för alla elever bland annat genom att inta ett lågaffektivt bemötande samt arbeta med tydliga stödstrukturer för eleverna. Vana att arbeta med visuellt stöd är meriterande. Du kommer att vara en del av ett arbetslag och arbeta tätt tillsammans med dina närmaste kollegor i men också ett tätt samarbete med elevhälsoteamet där samverkan kring våra elever och för elevens bästa står i fokus. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp undervisningen samt bedöma och betygsätta elevernas prestationer. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla såväl dig själv som det kollegium som du ingår i. I rollen ingår även mentorskap för de elever som går i den mindre gruppen. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare och gärna har behörighet i flera ämnen. Vi har idag ett behov av ämneskunskaper i SO, bild och slöjd. För att trivas i rollen ser vi att du tycker om att arbeta och lära tillsammans med dina kollegor och du trivs med att arbetet med elever med autism. Du trivs att vara i en roll där din undervisning kräver en större flexibilitet i en lärmiljö som är anpassad just för det behov som finns. Anställningsvillkor Tidsbegränsad anställning på heltid från 2025-08-12 till 2026-06-11. Välkommen med din ansökan senast 2025-06-26. Intervjuer kommer att ske v 28. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Nu erbjuder vi en spännande tjänst som Verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats. Vi vill skapa goda förutsättningar för varje barn och ungdom i Salem och den centrala elevhälsan i Barn- och utbildningsförvaltningen samarbetar tätt med förskolor, skolor, socialtjänst och region. Arbetsbeskrivning Rollen som Verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats innebär ett nära samarbete med den centrala elevhälsans verksamhetschef, kommunens rektorer och skolornas elevhälsoteam. Du utvecklar och ansvarar för det medicinska ledningssystemet som dokumenteras i den årliga patientsäkerhetsberättelsen. Du ansvarar för att Lex Maria-anmälningar görs vid behov och att patientsäkerheten upprätthålls. Arbetet innebär även att ansvara för vaccinationsprocessen samt att kvalitetssäkra att det finns en fungerande vårdkedja vid remisshantering. Vidare innebär det att stärka skolsköterskornas roll på skolorna, utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt, rutiner och metoder. Då skolsköterskorna är anställda på skolorna träffar du dem regelbundet för att skapa samhörighet och stärka professionen. Du har ett tätt samarbete med kommunens skolläkare och ingår i nätverk och samverkan med kollegor i andra kommuner. Du är Barn- och utbildningsförvaltningens representant i BUS-samverkan. Vi arbetar i journalsystemet ProReNata och du arbetar tätt i samarbete med den systemansvariga kring den medicinska delen. Du är drivande gällande förebyggande och främjande arbete kring hälsofrågor och driver tillsammans med förvaltningen utvecklingsfrågor inom elevhälsan. Du är drivande i kommunens arbete kring Psykisk hälsa och stöd till skolornas arbete med En frisk skolstart. Du är ett bollplank till förskolan gällande medicinska frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning till distriktssköterska, skolsköterska eller barnsjuksköterska. Du ska ha god erfarenhet av tidigare arbete som skolsköterska och det är meriterande ifall du har erfarenhet som Verksamhetschef, som medicinskt ledningsansvarig (MLA) eller arbetat i en central roll i en kommun. Meriterande är om du även har erfarenhet av att vara delaktig i utvecklingsfrågor gällande den medicinska delen i Prorenata. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och av ett flexibelt förhållningssätt i arbetet. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Deltid. Tjänsten innefattar 80 %. Tillträde 2025-09-08 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2025-08-04, intervjuer kan komma att hanteras löpande. Då det är semestertider: För frågor om tjänsten maila [email protected], så blir du uppringd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Arbetsplatsbeskrivning Som biståndshandläggare på myndighetsenheten är du del av en spännande enhet där det finns utvecklingsmöjligheter. På enheten arbetas det med biståndshandläggning inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri. Enheten består av en gruppledare, en administratör, fem biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom funktionsnedsättningsområdet samt fem biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom äldreomsorgen. Vi tar emot ansökningar och utreder både inom SoL och LSS. Vi utreder riksfärdtjänst samt har rådgivning inom budget och skuld. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt med individen i fokus. Vi står inför en spännande tid med ny socialtjänstlag och en organisation i förändring. Det innebär att ditt ansvarsområde kan komma att bli annorlunda efter en omorganisation som ska anpassas till den nya lagen. Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om myndighetsutövning, först och främst med inriktning mot LSS och socialpsykiatri, men även arbete med andra målgrupper förekommer utifrån verksamhetens behov. Som biståndsbedömare arbetar vi både självständigt och strukturerat, tar emot och handlägger ansökningar, utreder, bedömer och analyserar behov hos individen samt fattar beslut om stöd och insatser på ett rättssäkert sett. Efter beslut följer vi kontinuerligt upp de genomförda insatserna. Utredning och uppföljning görs genom bland annat samtal och möten med individen. Vi använder oss av IBIC som ett stöd i detta. Vi samverkar både internt och externt. I arbetet ingår att kunna informera kommuninvånarna om vår verksamhet samt om andra verksamheter inom kommunen. Dokumentation sker i verksamhetssystemet Treserva. Vi arbetar processinriktat, strukturerat och behovsorienterat. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av god stämning, bred kompetens, ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi erbjuder dig, förutom ett meningsfullt arbete på en trevlig enhet, en introduktionsplan där dina tidigare kunskaper beaktas för att du ska känna trygghet och få en bra start. Vi värnar om en god arbetsmiljö samt ditt engagemang och intresse. Kvalifikationer För att bli aktuell för tjänsten uppfyller du följande kvalifikationer: - Socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdena funktionsnedsättning och socialpsykiatri. - God kunskap om lagstiftning, rättspraxis och riktlinjer inom SoL och LSS. Du har god datorvana samt god kunskap i det svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. - Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta enligt IBIC (Individens behov i centrum) samt att ha arbetat med myndighetsutövning inom andra områden såsom skadligt bruk eller beroende, våld i nära relation och avhoppare. - Det är meriterande att ha kunskap om och erfarenhet av utredning av personlig assistans. Som person har du lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är kommunikativ och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet samt förmåga till självinsikt. Du arbetar strukturerat och bidrar till att utveckla arbetsformer. Ditt arbetssätt bör präglas av engagemang, drivkraft och med förmåga att ta eget ansvar. B-Körkort är meriterande. Anställningsvillkor Tills vidare. Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 2025-06-27. Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Salems kommun. Vi erbjuder dig därför: • Kompetensutveckling. • Friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. • När arbetet tillåter kan du till viss del arbeta hemifrån. • En verksamhet med goda relationer. • En verksamhet med den lilla kommunens fördelar. Beslutsvägarna är korta, och det finns en närhet till våra politiska beslutsfattare. • En verksamhet som hjälps åt över gränserna och där vi bryr oss om varandra. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie. Arbetstiderna är förlagda både under dagtid och nätter från kl 22-09. Under nätterna har assistenten jourtid. Kunden och arbetsbeskrivning Kunden är en kvinna som är rörelsehindrad. Kunden bor tillsammans med sina två barn samt en stor hund. Hunden tas om hand om av familjen men det är viktigt att du inte är pälsallergier eller hundrädd. Kunden kommunicerar fritt själv, därför behöver du kunna vara lyhörd och öppen för att ta emot kundens önskemål och instruktioner. Som personlig assistent kommer du att hjälpa till att tillgodose kundens vardagliga och basala behov. Detta innebär att bistå kunden med dagliga uppgifter såsom: Stöd vid alla förflyttningsmoment och lägesändringar Toalettbesök Personlig vård Personlig hygien På och avklädning Rehabilitering/träning Måltider Tvätt och städning Uppackning av varor Hjälpa kunden när hon ska arbeta Aktiviteter och nöjen Vi söker dig som uppfyller dessa krav Kvinna Inte pälsallergier eller hundrädd B-körkort Talar flytande svenska Fysiskt stark för att kunna genomföra förflyttningar I övrigt ser kunden gärna att du är strukturerad och organiserad. Du är inkännande och sätter kundens behov i fokus. Det är meriterande om du har grundläggande tekniska kunskaper för att hjälpa till med exempelvis dator. Det är även en fördel om du har kunskap inom förflyttningsteknik. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om arbetsgivaren IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.
Om jobbet Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta som timvikarie. Passen är schemalagda på dagtid kl 09.00-17.00 ons-fre samt natt kl 22.00-08.30 mån-sön. Under natten arbetar assistenten vaken natt. Om kunden och arbetsuppgifterna Kunden är en 69-årig man som bor i en villa tillsammans med hans fru. Kunden är rullstolsburen och har nedsatta funktioner i nederdelen av kroppen. Han har inga svårigheter att kommunicera men på grund av funktionsnivån är han i behov av att ha nära stöd och hjälp runt omkring sig när han har behov och så önskar. Som personlig assistent till kunden kommer du att spela en avgörande roll i hans dagliga liv. Du kommer att bistå kunden med dagliga aktiviteter, vilket inkluderar: · Stöd i alla förflyttningsmoment och lägesändringar · Personlig vård · På och avklädning · Personlig hygien · Blås- och tarmtömning · Måltider · Övrig kroppsvård · Inköp av dagliga varor · Tvätt och städning · Följa med på träning · Ledsagare till olika aktiviteter Du som söker måste uppfylla följande krav · Ha undersköterska utbildning · Erfarenhet av användning av golvlyft och lyftsele · Kunna flytande svenska i tal och skrift · Ha B-körkort · Kunna laga mat · Ha god fysik för att utföra förflyttningar Ditt arbete är av stor betydelse för hans välbefinnande och livskvalitet. Egenskaper som beskriver dig är att du är initiativtagande, empatisk, omtänksam, flexibel och anpassningsbar då förändringar kan ske med kort varsel. Eftersom du arbetar i någon annans hem är det också viktigt att du visar respekt för andras ägodelar samt för kundens vilja gällande hur han vill ha sin dag. Undersköterska utbildning är ett krav för tjänsten och det är meriterande om du har erfarenhet som undersköterska. Övrigt Viktigt att du ej är pälsdjurallergiker eller katt rädd då det finns en katt i kundens hem. Endast kvinnliga sökanden mellan 30-50 år är aktuella för denna tjänst. Det är en fördel om du bor i närheten av Rönninge och kan hoppa in med kort varsel vid behov. Utöver det är det viktigt att du kan vara rökfri under hela ditt arbetspass. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstiden är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Arbetsgivaren IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Skicka därför ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.
Samordnare till verksamhet inom LSS, psykiatri och missbruk – Salem Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad! Är du en engagerad och strukturerad person med erfarenhet av LSS, psykiatri och missbruk? Har du dessutom ett genuint intresse för människor och trivs med ett varierande arbete där du både får samordna, stötta och utveckla? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som samordnare kommer du ha en nyckelroll i verksamheten. Du arbetar nära både brukare och personal för att säkerställa en trygg, rättssäker och kvalitativ omsorg. I uppdraget ingår bland annat: Planering, samordning och uppföljning av insatser Kontakt med anhöriga, myndigheter och andra aktörer Arbetsledning i det dagliga arbetet Kvalitetssäkring och dokumentation enligt gällande lagstiftning Stöd till personal i verksamheten Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller beteendevetenskap Erfarenhet av arbete inom LSS, gärna i servicebostad Kunskap inom psykiatri och missbruk B-körkort (krav) God administrativ förmåga och vana av dokumentation Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat som samordnare eller i liknande ledande roll tidigare. Personliga egenskaper Vi tror att du är strukturerad, trygg i dig själv och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är kommunikativ, flexibel och har lätt för att samarbeta.
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Arbetsplatsbeskrivning Säbyhemmet är ett äldreboende i Salems kommun. Det ligger i nära anslutning till Salems centrum. På Säbyhemmet finns fem avdelningar, varav tre avdelningar är för personer med demenssjukdom, en avdelning för somatiskt sjuka samt en korttidsavdelning. Totalt finns här plats för 44 boende. Arbetsbeskrivning Som undersköterska arbetar du med omvårdnadsarbete utifrån personcentrerad omvårdnad, kontaktmannaskap och lagstadgad dokumentation. Arbetet utgår från de genomförandeplaner som är upprättade i samråd med den boende. Du ska utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. I arbetet ingår även att utföra individuella- och gruppaktiviteter med de boende. Även serviceuppgifter t.ex. städ och tvätt ingår. Ditt arbete ska utföras utifrån ett salutogent förhållningssätt. Kvalifikationer Du ska ha godkänd utbildning inom omvårdnadsprogrammet och skyddad yrkestitel. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt datorkunskaper, för att uppfylla kraven på lagstadgad dokumentation, grundläggande kunskap om människans åldrande och de vanligast förekommande sjukdomarna inom detta område. Du ska erfarenhet av att arbetat med BPSD, kunskap om personcentrerade omvårdnadsmetoder, basala hygienrutiner, förflyttning, kost och nutrition m.m. samt kunskap om de lagar som styr verksamheten och den nationella värdegrunden. Andra språkkunskaper kan vara meriterande. Du ska ha ett intresse för människans åldrande och dess konsekvenser samt delta i verksamhetens utveckling. Du ska bidra till din egen kompetensutveckling. Det förekommer fysiskt ansträngande förflyttningarar i arbetet vilket kräver god fysisk förmåga. Det är därför av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Även en trygg och stabil personlighet krävs eftersom arbetet innebär möte med människor som är svårt sjuka. Arbetet innefattar oregelbundna arbetstider inklusive helger. Anställningsvillkor Tjänsten är en timanställning. Du arbetar dag, kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 30 juni, 2025. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du bli en del av ett företag i framkant inom sin nisch och var med och påverka både utveckling samt teamet ute på site? Då kan det vara just dig vi vill komma i kontakt med. Vad erbjuder vi? Utvecklingsmöjligheter Engagerade ledare Ett företag i framkant i sin del av byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas, där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med bolaget. I din roll kommer du att vara en nyckelperson i ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt, främst i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget och dess verksamhet ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi lägger stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen har du: Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbetsledning inom byggprojekt Erfarenhet av att arbeta med flera multidisciplinära projekt God dator- och systemvana Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort. Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom relevant område Erfarenhet av att arbetsleda byggprojekt i sjukhusmiljö och/ eller laboratoriemiljö Erfarenhet av kalkylarbete. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom byggbranschen och att leda personal ute på projekt, med förmågan att hantera flera projekt parallellt. För att lyckas i denna roll har du tidigare haft ansvar för arbetsmiljö och regelbunden kundkontakt. Du är lojal och van vid att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt, samtidigt som du är proaktiv och tar egna initiativ. Rollen kräver många interna och externa kontaktytor, vilket innebär att du behöver vara lyhörd, kommunikativ och strukturerad. Du har en god förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och snabbt skifta fokus när det behövs. Du är van att arbeta målinriktat, och har förmågan att driva och följa upp projekt tills de är slutförda inom uppsatta tidsramar. I denna roll erbjuds du stor frihet under ansvar, och vi ser gärna att du söker en långsiktig position där du kan utvecklas. Som person är du ansvarsfull, driven och engagerad. Vad innebär rollen? Leda och planera arbetet i multidisciplinära projekt. Kommunicera regelbundet med lagbasen. Leda och övervaka våra egna arbetsinsatser. Säkerställa att tidsplan och budget hålls. Utföra egenkontroller och hantera avvikelser. Säkerställa att rutiner, mål och policyer följs. Följa upp tidsplaner och andra disciplinära riktlinjer. Arbeta nära produktionen och projektet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet. Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter. Vidare innebär rollen att du följer upp tidsplaner och riktlinjer som styr projektens framdrift och arbetar nära produktionen, med ett starkt fokus på kvalitet, miljö och säkerhet. Du ser också till att alla säkerhetsföreskrifter efterföljs och bidrar aktivt till att upprätthålla och förbättra trivseln inom företaget. Arbetstiden är förlagd till 40 timmar per vecka, måndag till fredag kl. 07:00-16:00, med möjlighet till övertid, för vilken övertidsersättning utgår. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest.
Är du en erfaren projektledare som vill vara med och leda spännande byggprojekt i framkant? Vi söker nu en engagerad projektledare som vill växa med ett företag som befinner sig i en expansiv fas. Här får du möjlighet att vara en nyckelspelare i utvecklingen av byggprojekt i södra Stockholm och skapa långvariga framgångar tillsammans med ett engagerat team. Vad erbjuder vi? Utvecklingsmöjligheter i ett växande företag Engagerade ledare som prioriterar medarbetarnas utveckling Ett företag i framkant inom byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Här får du chansen att utvecklas och växa tillsammans med bolaget, där du kommer att vara en nyckelperson i ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget och dess verksamhet ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har en bakgrund inom byggledning, projektledning eller har erfarenhet från liknande roller. Du har stor förståelse för entreprenadjuridik och erfarenhet av att hantera projekt från start till mål. Krav och kvalifikationer:Minst 5 års erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera och följa upp KMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) Högskole-/universitetsutbildning inom bygg, teknik, ekonomi eller relevant område B-körkort Meriterande: BAS U/P och certifieringar som BAS-U/BAS-P, PMP, PRINCE2, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 eller motsvarande Flytande svenska och engelska (både i tal och skrift). Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har ett sinne för detaljer. Du är strukturerad och har god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Din starka förhandlingsförmåga och intresse för entreprenadjuridik gör att du trivs i rollen som projektledare. Du är också en kommunikatör med ledaregenskaper, och har en vilja att inspirera och leda ditt team mot gemensamma mål. Vad innebär rollen? Som Projektledare kommer du att leda och ansvara för projekt från start till slut, säkerställa att projekten håller budget, tidsramar och kvalitet enligt avtalade villkor. Du kommer att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive hantering av avtal och juridiska frågor. Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar:Skapa projektplaner, tidslinjer och budgetar Säkerställa att KMA-krav, kalkylunderlag och juridiska aspekter inkluderas i projektets planeringsfas Hantera och tolka entreprenadavtal samt säkerställa att projekten bedrivs enligt avtalsvillkor Implementera och följa upp företagets KMA-policy i alla projekt Fungera som kontaktpunkt mellan olika funktioner och externa parter. Detta är en rekrytering med start omgående. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen-vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Vill du vara med och samordna tekniska installationer i projekt som gör skillnad? Söker du en roll där du får arbeta nära engagerade kollegor i ett företag som verkligen ser och satsar på sina medarbetare? Då kan detta vara din nästa utmaning. Vad erbjuder vi? Möjlighet att vara med på en tillväxtresa i ett företag i framkant inom byggbranschen Starka utvecklingsmöjligheter tillsammans med engagerade och närvarande ledare En nyckelroll i spännande och utmanande projekt i södra Stockholm En inkluderande och lösningsorienterad arbetsmiljö där varje medarbetare ses och värderas Delaktighet i ett öppet klimat där allas idéer tas till vara – du är med och påverkar! Du blir en del av ett växande företag där kulturen präglas av hög ambitionsnivå, tydliga förväntningar och frihet under ansvar. Här får du möjlighet att växa med bolaget, bidra till framgångsrika projekt och bli en viktig kugge i ett sammansvetsat team. Företaget har sitt kontor i Rönninge, men arbetet sker främst ute på projekt i södra Stockholm.Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi söker dig med gedigen erfarenhet av installationssamordning i byggprojekt, som har lätt för att se helheten och drivs av att säkerställa kvalitet i varje steg. Du är van att arbeta i multidisciplinära miljöer och ser vikten av tydlig kommunikation och noggrann planering. Krav och kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom bygg, teknik eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet av bygginstallation och samordning Tidigare arbete i multidisciplinära projekt God vana av teknisk dokumentation och granskning God teknisk kunskap om byggstödsystem Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort. Vi tror att du är kommunikativ, strukturerad och detaljfokuserad, du tummar inte på kvalitet och är mån om att följa upp och säkerställa att allt går enligt plan. Du har ett positivt synsätt och uppskattar vikten av samarbete, där alla yrkesgruppers insatser värdesätts. Dessutom värnar du om kollegors arbetsmiljö och bidrar till en god stämning i teamet. Vad innebär rollen? Planering av installationer och resurser Samordning mellan olika tekniska discipliner (el, VVS, ventilation, styrsystem) Deltagande i projektmöten och uppföljning av status Granskning av ritningar och tekniska lösningar Inspektion och testning av installationer Dokumentation av avvikelser, lösningar och åtgärder Löpande kommunikation med entreprenörer och underleverantörer. Som bygginstallationssamordnare får du en central roll i att driva och samordna tekniska installationer i byggprojekt, med ansvar för att säkerställa att installationer genomförs korrekt, effektivt och i enlighet med gällande standarder. Du fungerar som länken mellan olika discipliner, entreprenörer och projektledare – alltid med målet att hitta de bästa lösningarna. Detta är en rekrytering med start omgående. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister och ekonomisk skuldupplysning. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Välj ett jobb för att visa detaljer