Lediga jobb i Simrishamn

Sök totalt 84 lediga jobb i Simrishamn

Personlig assistent till en glad kille i Simrishamn - ca 95%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ samt ser vad som behövs göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en glad kille i 30 års åldern bosatt i Simrishamn har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har B-körkort då man som assistent kör kundens bil har god fysik är simkunnig är glad, energisk, nyfiken och gillar att hitta på nya saker Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av teckenkommunikation delar kundens intressen såsom till exempel bad och utflykter. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge uppdraget varar" och är på ca 95%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardagar och helg. Arbetstiderna är ca kl. 08:10-18:20, 18:00-09:00 och kl. 10:25-15:00. På natten är det jourtid ca 7,5 timme. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

Idag
Sista ansökan:
4 juni 2025
Utvecklingskemist | SimFAS Sweden AB
Hireq AB
Kemister

Om SimFAS Sweden AB  SimFAS Sweden AB startades i Simrishamn i mitten på sjuttiotalet under namnet Adheseal. 2013 fick företaget nya ägare och bytte namn till SimFAS Sweden AB. I mars 2019 fick företaget nya majoritetsägare, Karnell Group AB, som omsätter drygt 1 miljard SEK med 17 bolag och 700 anställda. Karnell är en långsiktig ägare som vill tillföra värde genom att vara en aktiv och engagerad utvecklingspartner. Idag produceras ca 6 500 ton spackel, lim, tät och fogmassor. Vi är 28 anställda och omsatte 118 miljoner SEK 2024. Nu söker vi Utvecklingskemist Är du nyutexaminerad kemist eller har några års erfarenhet och vill vara med och utveckla framtidens byggprodukter? Vi söker dig som vill kombinera teoretisk kunskap med praktiskt laboratoriearbete i ett växande företag med stabil ägarbakgrund! ArbetsbeskrivningSom utvecklingskemist hos SimFAS får du en nyckelroll i att utveckla och förbättra företagets spackel-, lim- och fogprodukter. Du kommer att arbeta i ett engagerat team där din kreativitet och analytiska förmåga verkligen kommer till användning. Dina arbetsuppgifter:  • Utveckla och optimera produktformulering  • Utföra laboratorietester  • Analysera råvaror och säkerställa kvalitet  • Samarbeta med produktionsteamet  • Dokumentera och rapportera resultat  • Delta i spännande utvecklingsprojekt Din profil• Högskoleutbildning inom kemi, kemiteknik eller likvärdig erfarenhet • Gärna (men inget krav) erfarenhet från byggmaterial, färg eller liknande  • Erfarenhet av att arbeta med miljö- och kvalitetsfrågor är meriterande  • Svenska och engelska i tal och skrift  • Nyfiken och engagerad personlighet Som person är du• Strukturerad och noggrann  • Kreativ problemlösare  • Bra på att samarbeta  • Driven och initiativtagande Vi erbjuder• Spännande roll i ett växande företag  • Möjlighet att påverka produktutvecklingen  • Moderna laboratorielokaler i Simrishamn  • Utvecklingsmöjligheter  • Trevliga kollegor Övrigt Då tjänsten kräver daglig närvaro i våra lokaler i Simrishamn ser vi gärna att du är bosatt i närområdet eller planerar att bosätta dig här. Österlen erbjuder en fantastisk livskvalitet med närhet till både hav och natur. Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar SimFAS Sweden med HIREQ. För ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan.

Idag
Sista ansökan:
8 juni 2025
Personlig assistent söks på Österlen för helg och sommarjobb
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Är du erfaren personlig assistent som söker sommarjobb? Jag är en heltidsarbetande journalist i Stockholm som behöver assistans under mina vistelser i vårt sommarhus på Österlen. Du kommer att vara mina händer och fötter då jag är ryggmärgskadad efter en olycka och använder manuell rullstol Om jobbet: • Anställning: Tidsbegränsad för viss tid på ca 50% • Period: 7-8 veckor från midsommar eventuellt helger framöver • Tider: Dagpass 08-16, vardagar och helger • Arbetsuppgifter: Hjälp med påklädning, hygien, förflyttningar, hushållssysslor och handräckning • Plats: Simrishamn med omnejd Om dig: • Kvinna, pålitlig och diskret • Bor i eller nära Simrishamn • Viktigt med god personkemi Bli en del av mitt team! Jag är arbetsledare och STIL Assistans AB är din arbetsgivare. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
18 juni 2025
Hemrex sommar söker personal i Kivik 23/6-15/8
Hemrex AB
Städare

Hemrex söker personal Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Vi på Hemrex tycker att det skulle vara roligt om just du ville bli en av våra många duktiga medarbetare . Tjänsten är förlagd Mån , Ons , Tors kl 8-10. under period 23/6 -15/8 på ett cafe i Kivik , där man ska städa vissa utrymmen Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterat. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet.Uppdraget innebär att du kommer att jobba med städuppdrag , hemstädning och företagstäd. Välkommen med din ansökan, vi har löpande intervjuer så tveka inte skicka in redan idag. Vi ses! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort och egen bil - Behärskar Svenska eller Engelska Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Ystad.

Igår
Sista ansökan:
8 juni 2025
Underhållsmekaniker-Simrishamn
Processbemanning Svenska AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Har du erfarenhet av TIG svetsning och är en fena på att mecka? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänsten:  Som Underhållsmekaniker arbetar du med mekanik, felsökning, TIG-svetsning och underhåll för att säkerställa produktionens tekniska tillgänglighet och hög utnyttjandegrad. Arbetsuppgifterna anpassas efter din erfarenhet och kompetens. Arbetstiderna är förlagda till 2-skift, alternativt dagtid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för underhåll på maskiner och utrustning, inklusive felsökning, mekaniskt och elektroniskt. Supporta produktionen och finjustera maskiner. Delta i nyinstallationer och ombyggnationer. Genomföra förbättringsaktiviteter samt löpande arbete med infrastruktur, t.ex. pelletspanna, vatten- och reningsverk. Personliga egenskaper:  Vi söker dig med erfarenhet av VVS, svets, mekaniskt underhållsarbete. Eftersom du kommer att arbeta nära produktionen är det viktigt att du är en god lagspelare och kan kommunicera effektivt. Du trivs i ett högt tempo men kan också arbeta metodiskt och noggrant. Du värdesätter ordning och reda och ser till att alltid leverera arbete av hög kvalitet. Krav: Några års erfarenhet av arbete med underhåll. Erfarenhet av TIG-svetsning Brett tekniskt kunnande om industriella anläggningar. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort. Meriterande: Erfarenhet från livsmedels- eller processindustri. Kunskap och intresse för industriautomation och el. God datorvana. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

Igår
Sista ansökan:
5 november 2025
Personlig assistent till en glad kille i Simrishamn - 53%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ samt ser vad som behövs göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en glad kille i 30 års åldern bosatt i Simrishamn har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har B-körkort då man som assistent kör kundens bil har god fysik är simkunnig är glad, energisk, nyfiken och gillar att hitta på nya saker Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av teckenkommunikation delar kundens intressen såsom till exempel bad och utflykter. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge uppdraget varar". Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardagar och helg. Arbetstiderna är ca kl. 08:00-18:20 eller kl. 18:00-09:00. På natten är det jourtid ca 7,5 timme. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juni 2025
Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik
Standby Workteam AB
Lager- och terminalpersonal

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juni 2025
Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik
Standby Workteam AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juni 2025
Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik
Standby Workteam AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juni 2025
Bussmekaniker till Bergkvara Buss - Simrishamn
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en bussmekaniker till vår kund Bergkvara Buss i Simrishamn. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor. Din roll Som mekaniker hos Bergkvara får du en varierad och utvecklande vardag. Du arbetar med allt från service och underhåll till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Kvalifikationskrav För att lyckas i rollen som mekaniker ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå Erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon B-körkort God datorvana Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av diagnosverktyg eller annan spetskompetens inom fordonsteknik Erfarenhet av reparationsarbete på elbussar Certifieringar för alkolås, AC mm. Din profil Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025