Lediga jobb i Skinnskatteberg

Sök totalt 8 lediga jobb i Skinnskatteberg

Omgående -rad på deltid
Aberia AB
Personliga assistenter

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Personlig assistent med hög kompetens Kolsva- Deltid – främst varannan helg Vi söker dig med stark professionell förankring och förmåga att arbeta stabilt i en miljö som kan vara utmanande. Du har god självkännedom, är trygg i dig själv och möter andra med respekt, lyhördhet och lugn. Som assistent är du en del av ett långsiktigt arbete där struktur, tydlighet och förståelse för självbestämmande är avgörande. Arbetet kräver att du kan agera professionellt även i pressade situationer och bidra till en trygg, hållbar vardag. Vi erbjuder: Gedigen introduktion och inskolning innan du arbetar självständigt Löpande handledning och nära stöd från team och arbetsledning En långsiktig och meningsfull tjänst i ett stabilt sammanhang Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av lågaffektivt bemötande, pedagogiskt arbete eller annan yrkesroll med krav på emotionell mognad Har en mycket god förmåga att hantera dig själv i relation till andra Förstår vikten av professionella gränser och kan följa riktlinjer med både precision och omdöme Är trygg, tydlig och stabil – även i situationer som kräver mycket av dig Arbetstid: Tjänsten omfattar ett fast eftermiddagspass i veckan (kl. 15–21) samt arbete varannan helg. Sovande jour förekommer enligt schema. Krav: Körkort och bil God svenska i tal och skrift Erfarenhet av hund är meriterande Välkommen med din ansökan – här gör du skillnad på riktigt, varje dag.

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Arbetsterapeut till konsultuppdrag snarast möjligt fram till december
Novant AB
Arbetsterapeuter

Vi söker en arbetsterapeut för ett deltidsuppdrag på 24h/vecka med start så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig initialt till och med 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som: Legitimerad arbetsterapeut Har erfarenhet från kommunal verksamhet (meriterande) Arbetar självständigt och har god samarbetsförmåga Sätter patientsäkerheten i fokus Vad vi erbjuder: Flexibla uppdrag: Vi anpassar uppdrag efter dina unika behov och livssituation. Oavsett om du vill arbeta kort- eller långsiktigt, hittar vi alternativ som passar dig. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din kompetens och erfarenhet. Du får betalt för det värde du tillför, vilket ger dig ekonomisk trygghet. Personlig support: Få en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela processen. Vi är här för att hjälpa dig hitta rätt uppdrag som matchar dina karriärmål och intressen. Om oss Novant är ett bemanningsföretag som specialiserar sig på att förse verksamheter med erfarna interimchefer. Med över tio års erfarenhet inom bemanning och rekrytering har vi byggt upp en stark kompetens inom branschen. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga löner och skräddarsydda lösningar för att möta deras specifika behov. Flexibilitet är en av våra kärnvärden, och vi arbetar nära våra konsulter för att säkerställa en smidig och anpassad arbetssituation. Novant är det perfekta valet för dig som söker frihet och balans i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Fysioterapeut till konsultuppdrag snarast möjligt fram till december
Novant AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi söker nu en fysioterapeut för ett heltidsuppdrag med start snarast möjligt. Uppdraget pågår initialt till och med 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. För att bidra till stabilitet i verksamheten ser vi gärna att du kan arbeta under minst två månader. Vi söker dig som: Legitimerad fysioterapeut Har erfarenhet av liknande uppdrag inom kommun eller primärvård Är trygg i din yrkesroll och värnar om kvalitet i vården Har ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt Vad vi erbjuder: Flexibla uppdrag: Vi anpassar uppdrag efter dina unika behov och livssituation. Oavsett om du vill arbeta kort- eller långsiktigt, hittar vi alternativ som passar dig. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din kompetens och erfarenhet. Du får betalt för det värde du tillför, vilket ger dig ekonomisk trygghet. Personlig support: Få en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela processen. Vi är här för att hjälpa dig hitta rätt uppdrag som matchar dina karriärmål och intressen. Om oss Novant är ett bemanningsföretag som specialiserar sig på att förse verksamheter med erfarna interimchefer. Med över tio års erfarenhet inom bemanning och rekrytering har vi byggt upp en stark kompetens inom branschen. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga löner och skräddarsydda lösningar för att möta deras specifika behov. Flexibilitet är en av våra kärnvärden, och vi arbetar nära våra konsulter för att säkerställa en smidig och anpassad arbetssituation. Novant är det perfekta valet för dig som söker frihet och balans i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Systemair söker en projektledare marknadskommunikation
Systemair AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.  Projektledare marknadskommunikation – Gör svensk tillverkning tydlig, enkel och attraktiv för världen Vill du spela en nyckelroll i att kommunicera svensk innovation ut i världen? Vi söker dig som trivs i gränslandet mellan strategi och produktion, och som vill vara med och förpacka svensk tillverkningskompetens till kommunikation som fungerar – globalt, digitalt och konkret. Systemair Production AB är den producerande delen av Systemair i Sverige, med två fabriker i Skinnskatteberg. Här tillverkas fläktar och luftbehandlingsaggregat för den globala marknaden. Nu söker vi en erfaren kommunikatör med projektledarvana som vill ta helhetsansvar för våra kommunikations- och marknadsföringsinsatser kopplade till dessa produkter – från budskapsformulering och lansering till webb, broschyrer och annat marknadsmaterial. Om rollen Du kommer att ansvara för att planera, samordna och skapa kommunikation som stärker de svensktillverkade produkternas synlighet både internt och externt. Det innebär ett nära samarbete med produktchefer, koncernkollegor både i Sverige och internationellt samt det svenska marknadsteamet som närmaste kollegor. Du är den som: • Mejslar fram huvudbudskap och produktfördelar tillsammans med produktchefer • Ser till att global lanseringskommunikation är rätt paketerad och fungerar på webben • Tar fram innehåll och budskap på engelska för hemsidan, nyhetsbrev och lanseringsmaterial • Beställer och kvalitetssäkrar renderingar, broschyrer, filmer och övrigt material • Arbetar med enklare grafisk produktion i Adobe-programmen (InDesign, Illustrator m.m.) • Håller ihop interna Teams-genomgångar och presentationer vid lanseringar • Projektleder tidningen för våra svenska medarbetare • Samverkar med HR kring employer branding och planerar event som till exempel Öppet hus Vi söker en generalist med god omdömesförmåga och vana att leda kommunikationsprojekt från ax till limpa. Din kommunikation når ut globalt Våra produkter tillverkas i Sverige, men används över hela världen. Den information och det material du producerar fungerar som underlag för våra globala dotterbolag och distributörer. Det du tar fram översätts, sprids och påverkar. Du har alltså en nyckelroll i att bygga varumärket och påverka försäljningen av de svenska produkterna. Du kommer ha nära kollegor i det svenska marknadsteamet, men har ett separat uppdrag: att kommunicera det som tillverkas – medan vi andra kommunicerar det som säljs i Sverige. Vi söker dig som: • Har relevant utbildning inom kommunikation, marknad eller liknande • Har dokumenterad erfarenhet från B2B-kommunikation, gärna i internationell miljö • Har mycket god språkfärdighet i svenska och engelska • Är van att driva kommunikationsprojekt självständigt – från idé till leverans • Förstår hur man skriver för webben och hur en produktsida ska fungera • Är trygg i att arbeta nära produktchefer och andra intressenter • Har god känsla för struktur, kvalitet och tydlighet • Är pragmatisk, prestigelös och har skinn på näsan Meriterande om du har: • Erfarenhet från tillverkande industri eller tekniskt orienterade företag • Vana att arbeta i CMS och intranätplattformar • Ytterligare språkkunskaper • Erfarenhet av interna event eller arbetsgivarprofilering Vill du vara med och göra produkterna från Skinnskatteberg tydliga, enkla och attraktiva – för resten av världen? Välkommen att söka rollen som projektledare marknadskommunikation hos oss. Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Marknadschef, Hedvig Ekman på e-postadress [email protected] eller på telefon 0222-440 68. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HRBP, Henrik Nilsson på e-postadress [email protected] eller telefon 0222-440 53.    - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Städ

Vill du jobba i en fantastisk miljö tillsammans med härliga kollegor? Nu söker vi extrapersonal till vår städavdelning – med start omgående! Färna Herrgård & Spa har ett prisbelönt kök, vunnit pris 2025 för vårt hållbarhetsarbete, ett rogivande spa, ett starkt varumärke och många återkommande gäster. Vill du jobba i en unik miljö där vi värdesätter hög kvalité och ha roligt så läs vidare. Vi söker dig som vill arbeta extra med hotellstäd med start omgående eller det som blir överenskommet. Skicka en snabb intresseanmälan så tar vi det därifrån, kontaktuppgifter längre ner. Vad innebär jobbet? Som en del av vårt städteam ansvarar du för den dagliga städningen av hotellrum och allmänna ytor – alltid med känsla för detaljer och kvalitet. Ditt jobb gör stor skillnad för gästupplevelsen, och vi lägger stort värde i att du är noggrann, positiv och tar ansvar. Vem söker vi? Vi söker dig med en härlig attityd och personlighet med erfarenhet av städning. Vi vill att du: Är ansvarsfull, noggrann och gillar att jobba fysiskt Har lätt för att samarbeta och sprider glädje runt dig Vill bidra till en positiv arbetsmiljö och ha kul på jobbet Tidigare erfarenhet från hotell eller städ är ett plus, men inte ett krav. Praktiskt: Arbetet är extra vid behov med start gärna omgående eller efter överenskommelse. Du ska kunna arbeta extra i höst Arbetstiderna är varierande: både vardagar och helger. Enbart morgon/fm pass Körkort och tillgång till bil krävs (det går tyvärr ingen kollektivtrafik hit) Vi erbjuder: En magisk arbetsmiljö – vacker herrgård mitt i naturen, ca 40 min från Västerås Ett glatt team som stöttar varandra Gratis tillgång till gym och träningspass Lön enligt överenskommelse och kollektivavtal (HRF/Visita) Förmåner som friskvårdsbidrag, personalaktiviteter, utvecklingsmöjligheter m.m. (för tillsvidareanställda) Om Färna Herrgård & Spa Besök vår hemsida för att se hur vår vackra herrgård och hur din nästa arbetsplats kan se ut: www.farnaherrgard.se Färna är en plats att njuta av, oavsett om du är här på en romantisk weekend, dagspa eller en konferens. Herrgården är del av ett gammalt järnbruk från 1600-talet och här har drivits både järn- och skogsbruk. Här kan du verkligen uppleva kontrasten mellan de vackra herrgårdssalongerna och bergslagsnaturen. Att kunna bjuda på mat lagad på råvaror från oss och våra nära bönder känns speciellt, nästan lika speciellt känns det att efter en tur i svampskogen kunna sjunka ned i ett varmt bad under bar himmel. Många gäster väljer att återkomma gång på gång, vilket vi är väldigt glada för, vi har en hög gästnöjdhet vilket betyder allt för oss. Vårt främsta uppdrag är att se till gästens bästa och leverera en upplevelse som överträffar dennes förväntningar. Där spelar Du och alla andra kollegor huvudrollen. Vi arbetar dagligen utifrån vår värdegrund "VÄNN"; Värdskap - Kärlek till våra gäster i allt vi gör Äkta - Ärliga i vad vi gör, erbjuder och i vårt bemötande Naturnära - Högt fokus på närodlat, naturupplevelser, att vi verkar i och tar hand om naturen Nyfikenhet - Nyfikna på varandra, gästen, företaget och på framtiden. Skapa en unik gästresa, från bokning till nästa bokning Låter det intressant? Det är enkelt att söka. Skicka en enkel intresseanmälan i ett mejl till: [email protected] Du får gärna skicka med CV och berätta om dig och vad du gör så ökar möjligheten. Vi rekryterar löpande så länge annonsen finns kvar. Varmt välkommen till oss på Färna Herrgård & Spa – vi ser fram emot att höra från dig! Med vänlig hälsning //Fredrik Bertlin, Hotellchef

20 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Engagerad och driven IT-tekniker!
Systemair AB
Drifttekniker, IT

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.Engagerad och driven IT-tekniker! Vi behöver utöka vår IT-avdelningen med en 2nd line IT tekniker som kan ta ansvar för mindre projekt och felsökning. IT-avdelningen består idag av 6 medarbetare. Avdelningen ansvarar för support och förvaltning av våra koncerngemensamma IT system och är placerat vid vårt huvudkontor i Skinnskatteberg. Som person är du är du lyhörd och anpassar ditt sätt att bemöta olika typer av människor. Du brinner för service och har en pedagogisk ådra. Initialt arbetar du med en mentor för att succesivt övergå till att själv ta ett helhetsansvar för ditt arbetsområde. Att ta eget ansvar och arbeta självständigt ser du som en självklarhet. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till utökat och mer ansvar. För att lyckas rollen har du några års erfarenhet från 2nd line support i Windows klient och server operativsystem. Kanske har du en formell utbildning inom området, men det är inget krav. Då vi är en internationell koncern kräver tjänsten att du är bekväm med att kommunicera på engelska, såväl i tal som skrift. Ett krav är att du har B-körkort. Resor i tjänsten kan förekomma 1-2 gånger per år, ibland till kontor utanför Sverige. Tjänsten är en tillsvidare anställning. Sista ansökningsdag är 2025-06-30, men vänta inte med Din ansökan då urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vid frågor om frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Michael Rowland, chef IT-tech på telefon 0222- 440 18. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Henrik Nilsson, HR Business Partner på telefon 0222- 440 53. - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent med driv och humor, Skinnskatteberg

Hej! Jag letar efter en driven timvikarie som kan hoppa in och hjälpa mig vid behov. Du bör ha humor och kunna arbeta i ett högt tempo. Om du dessutom har ett intresse för motorer och fordon, är det ett stort plus! Mina intressen är många men musik, att köra radiostyrda maskiner, tvspel, och att prata och skämta är några favoriter. Även vara ute med min bil och åka. Jag är 30+, rullstolsbunden och behöver en hel del hjälp. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat hjälp vid sänggående, upptagning, dusch och matlagning. Det förekommer även tunga moment, som att hjälpa till med vändningar. Arbetsplatsen ligger i Skinnskattebergs kommun, ute på landet så körkort och bil är ett krav. Omfattning: Extra vid behov, timanställning. Tillträde: Omgående Om detta låter intressant för dig, tveka inte att höra av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Jobba som personlig assistent i Skinnskatteberg i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Skinnskatteberg söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

112 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025