Lediga jobb i Storfors

Sök totalt 12 lediga jobb i Storfors

Farmaceut Storfors

Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Storfors under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Farmaceut Storfors

Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Storfors under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent Östra Värmland

Vill du börja varje arbetsdag med en kram?Jag är en tjej på 28 år som bor i Östra Värmland och behöver utöka min assistentgrupp med nya stjärnor! Du som söker ska vara kvinna och rökfri. Gillar du hästar och har god fysik så är det här ett jobb för dig! Du behöver inte vara lika stark som Pippi Långstrump men gärna utan problem i rygg och nacke då en del manuella lyft förekommer. Eftersom jag rider på ridskola och badar i klorerat vatten funkar det inte att du är allergisk mot hästar, rädd för hästar eller känslig för klor. Gillar du dessutom ishockey, musik, teater, musikaler, bowling, shopping, spel och resor så är det här ett jobb för dig! Eftersom jag värdesätter mitt självbestämmande så är det viktigt att du är beredd att jobba i de situationer som krävs, oavsett om vi är hemma eller befinner oss på resande fot, jag vill inte att mina assistenter begränsar mitt liv utan berikar det! Jag behöver hjälp med min kommunikation så du behöver vara lyhörd för mina behov. Mina assistenter jobbar ofta två och två så det betyder att du ska ha god samarbetsförmåga. Om du dessutom är flexibel, har god arbetsmoral, pliktkänsla och en positiv inställning till jobbet så kommer vi ha jätteroligt tillsammans, jag älskar bus! Eftersom det är begränsade möjligheter att åka kollektivtrafik till mig så är det ett krav att du har körkort och dessutom även tillgång till bil för att kunna ta dig till och från arbetet. Är du rätt person för mig? I så fall, sök jobbet! Tjänst 1: Fast anställning, genomsnitt 32 tim/vecka. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) samt helg. Tillträde omgående. Tjänst 2: Fast anställning, genomsnitt 20 tim/vecka med möjlighet till mertid vid ordinarie personals sjukfrånvaro och semester. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) och vid behov även helg. Tillträde omgående. Tjänst 3: Timanställning vid behov. Du kan komma att jobba vissa schemalagda pass samt vid ordinarie personals sjukfrånvaro och semester. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) och ibland helg. Tillträde omgående. Du kommer att kunna ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Barn- och ungdomsbibliotekarie (vikariat)
Storfors kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Då vår nuvarande barn- och ungdomsbibliotekarie går på föräldraledighet söker vi nu en vikarie som vill engagera sig i Storfors kommuns biblioteksverksamhet. Biblioteksverksamheten i Storfors kommun består av ett folkbibliotek och ett skolbibliotek. Folkbiblioteket har öppet 30 timmar/vecka (vardagar) och skolbiblioteket är i nuläget bemannat fyra dagar i veckan. Personalgruppen består av tre personer. Vi erbjuder ett roligt, utvecklande och kreativt arbete med stor möjlighet att forma och utveckla biblioteksverksamheten tillsammans med övrig bibliotekspersonal.  Arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för barn- och ungdomsverksamheten på biblioteken i Storfors. Det innebär allt från högläsning och boksamtal till inköp av medier och långsiktig planering av programverksamhet. Vi är en liten personalskara som hjälps åt med arbetsuppgifterna och tjänstgöring i referens/utlåningsdisken är en naturlig del av detta. Vi strävar efter att ha ett folkbibliotek som är relevant för alla som bor och verkar i kommunen. Vi provar gärna nya grepp och det är självklart att ett bibliotek är mycket mer än den som ryms inom fyra väggar. Du är med och planerar och genomför uppsökande verksamhet, hjälper oss att vara närvarande och aktiva på webben och i sociala medier och du ser till att vi erbjuder barn och unga ett utbud som lockar. Vi har en fin barnavdelning, ett ”hängrum” för de lite äldre barnen samt nyrenoverade grupprum som vi fyller med aktiviteter. På skolbiblioteket ingår det i dina arbetsuppgifter att förvalta och utveckla bibliotekets roll i elevernas lärande och att samverka med lärarna i detta uppdrag. Det handlar först och främst om lässtimulering men också om informationssökning och källkritik. Du kommer möta barn från åk 0 till 9, inklusive anpassad grundskola. Du har ansvar för inköp och gallring av medier och du är behjälplig med tjänster för barn med behov av anpassad läsning. Förutom Kroppa- och Vargbroskolan som ligger i centralorten kommer du även besöka Bjurtjärns skola som är en liten skola på landet. I och med att Storfors bibliotek är en del av Bibliotek Värmland (som är ett samarbete mellan Värmlands läns samtliga kommuner) har du tillgång till ett stort nätverk av kunniga och engagerade biblioteksmedarbetare. Vi delar bland annat katalog, bibliotekssystem och webbplats men vi gör också andra satsningar tillsammans och det finns goda möjligheter för dig att vara med att utveckla samarbetet ytterligare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant utbildning. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta läsfrämjande med barn och unga samt med elever i behov av särskilt stöd.  Körkort B. Som person är du flexibel, tar egna initiativ och driver överenskomna processer självständigt. Du är inte rädd för att pröva nya saker - inklusive ny teknik - och har lätt för att skapa kontakter och trivs med att framträda inför och möta grupper av olika slag. Du tycker helt enkelt om att jobba med människor - både bibliotekens användare och med kollegor och samarbetspartners - och du är mån om att kommuninvånarna ska få ut så mycket som möjligt av sitt bibliotek. Att jobba med bibliotek och kultur är ett roligt, viktigt och utvecklande uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan!  Tillsammans gör vi Storfors bibliotek ännu bättre! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Övrigt Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2025-08-18 till 2026-10-31. Storfors kommun tillämpar rökfri arbetstid.  Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2025-07-20. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. För att få arbeta med barn och unga måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt (via post eller Bank-ID) i samband med att du skickar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Välj registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på Polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med dig som sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt via länken i denna annons. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
CNC-operatör | PartnerTech Karlskoga AB | Karlskoga
Lernia Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Just nu växer vår kund PartnerTech och letar efter nya medarbetare. Har du tidigare arbetat som CNC-operatör men söker en ny utmaningar? Söker du efter en tjänst med stimulerande arbetsuppgifter och där du tillsammans med dina kollegor har en möjlighet att påverka företagets framtid. Då kan detta var tjänsten för dig! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning – heltid • Karlskoga • Tillgängliga skift: natt, 2-skift Om tjänsten Du kommer att arbeta i CNC-styrda maskiner där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin du ansvarar för. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kunniga och dedikerade medarbetare där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Kunden arbetar i flera olika styrsystem och affärssystemet är Monitor. Arbetsuppgifterna för tjänsten innefattar i huvudsak: • Svarvning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar samt övervakning av företagets CNC-maskiner • Analysera och utvärdera mätresultat • Rapportering av utfört arbete • Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats hos PartnerTech som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Om PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. Om dig Vi söker dig som har en CNC-utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person gillar samarbete och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Formell kompetens • B-körkort • Utbildning inom CNC-området • Kunskaper i svenska språket för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsföreskrifter Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Om du har dubbelt medborgarskap måste detta anges vid ansökan. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Tillsvidareanställning Personlig assistent 100% 2 tjänster
Storfors kommun
Personliga assistenter

Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Är du intresserad av att jobba inom socialtjänster i Storfors kommun? Vi söker två personer som är intresserade av att arbeta inom funktionsstöd som personlig assistent som har den enskilde i centrum. Som personlig assistent hjälper man det enskilde i vardagen med dem olika moment som krävs.  Arbetsuppgifter Arbetet består av att hjälpa brukaren med personlig hygien samt hemmets skötsel inklusive vedeldning och gräsklippning. Dagen struktureras tillsammans med brukaren som motiveras i att bli delaktig i sitt eget liv. Arbetsuppgifterna innehåller även uppgifter med sjukvårdsinsatser vilka är delegerade av sjuksköterskan. Brukaren har ett omfattande vårdbehov. Dokumentation är ett krav i arbetet och görs digitalt. Kvalifikationer Vi söker dig som har vårdutbildning alternativt erfarenhet från omsorgsarbete samt har erfarenhet av att jobba som personligassistent eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer meriterande. Du ska även ha grundläggande datakunskaper. Du behärskar det svenska språket på ett sätt att du kan kommunicera med brukaren och kollegor samt kunna dokumentera det som verksamheten kräver. Körkort B samt tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till/från arbetsplatsen, vilken ligger på landsbygden. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. För att passa för arbetet är det viktigt att du kan arbeta självständigt då arbetet är ensamarbete. Du ska ha brukarens behov i centrum och ha ett professionellt bemötande mot brukaren, anhöriga och kollegor. Du ska kunna jobba långa pass då arbetspassen är 12 timmar. Jour förekommer nattetid. Övrigt Arbetet är förlagt dag/kväll/helg samt nattjänstgöring Till intervjun tar Du med:                                                                                                          legitimation, uppgifter på referenser samt vid behov arbetstillstånd Det är av yttersta vikt att brukare och brukare inom vård och omsorg kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför önskar vi att du visar upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Storfors Kommun är en rökfri arbetsplats.  Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde enligt överenskommelse med arbetsgivaren. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
12 september 2025
Fönsterrenovering/fasadmålare

Surface Cladding Consult Storfors AB arbetar bland annat inom fasadmålning och fönsterrenovering. Vi söker en ansvarstagande lagspelare som kan arbeta inom detta. ARBETSUPPGIFTER I den här rollen kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Beroende på uppdragets karaktär kan du komma att ligga borta måndag till torsdag vissa veckor, och du är då ledig på fredagar. Andra veckor arbetar du måndag till fredag. Du kommer att arbeta både med fasadmålning och fönsterrenovering. När du arbetar med fasadmålning utför du även tillhörande arbetsuppgifter så som tvättning, skrapning och slipning. Arbetet utförs på hög höjd från byggställning upp till 30 meter. När du arbetar med fönsterrenovering ingår också tillhörande arbetsuppgifter så som tvättning, skrapning och slipning, reparation av rötskador, kittning, glasning och målning. Fönsterrenoveringar utförs både ute hos kund där du hämtar fönsterbågar och utför grundarbete på fönsterkarmar, och i verkstadsmiljö. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. KVALIFIKATIONER För den här tjänsten krävs körkort B. Det är även mycket meriterande om du har BE-behörighet. Tillgång till egen bil är ett plus. Då du arbetar ute hos kund och för att kommunikationen ska fungera på arbetsplatsen krävs kunskaper i svenska. Arbetet är stundvis fysiskt krävande och du bör därför ha god grundfysik. För att trivas i rollen är det positivt om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis om du varit lärling inom måleri, testat på fönsterrenovering eller liknande. ÖVRIGT Anställningen är tidsbegränsad till oktober 2025.

45 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget  Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.   Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar  Trygga barn Vivant

49 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget  Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.   Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar  Trygga barn Vivant

49 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Jobba som personlig assistent i Storfors i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Storfors söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

110 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025