Butiksdemonstratör Strömstad/Uddevalla
Sweden In-Store Marketing AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Lite kort om oss som företag: In Store Marketing erbjuder ett heltäckande utbud av butikstjänster för dagligvaruhandeln/ detaljhandeln inom affärsområdena Merchandising-Demo-Innesälj-Fältsälj-Logistik. In Store Marketing är ett helägt dotterbolag till Consivo AB, i koncernen ingår också Sales Support Nordic Group AB samt systerbolag i de övriga nordiska länderna. Företaget startade 2014 i Linköping och drivs av personer med mycket lång branscherfarenhet inom dagligvaruhandeln. Vår övertygelse är att framgångsrika affärsrelationer bygger på fair play och långsiktighet ,lika mycket som på en förmåga att effektivt skapa resultat. Vem söker vi: Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du skall vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad. Du kommer att representera välkända varumärken och vara deras ambassadör i butik. Arbetet innebär att bjuda på smakprover och det kan även förekomma enklare matlagning. Tjänsten är en timanställning och passar utmärkt för dig som redan jobbar på timmar och vill utöka dessa, studerar eller vill dra ned på arbetstimmarna. Meriterande om du arbetar eller har arbetat med liknande uppdrag innan, dock inget måste. Bil och körkort är ett krav då arbetsplats och uppdrag kan vara varierande. Svenska i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder: Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal samt försäkringar. Läs mer på www.instoremarketing.se

80 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Hjälper
MH Collections AB
Butikssäljare, dagligvaror

We are looking for a active man who can help us in our shop at Strömstad or living nearby that city . There will be a very good salary. The job is stress less . The job will be max 4 to 5 hours a day . The person who is registered at arbetsförmedlingen is our first priority. Age should be between 20 to 50 years. Person can speak swedish.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Fysioterapeut
Capio Sverige AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Om oss Capio rehab och vårdcentral Strömstad ligger på Oslovägen i Strömstad. Vi är en relativt liten vårdcentral med dryga 5000 patienter listade hos oss. Rehab och vårdcentralen delar lokaler och vi har ett väl fungerande samarbete med teamet i fokus. Arbetsplatsen är välstrukturerad och trivsam med ett tydligt patientfokus. Capio Närsjukvård är en decentraliserad organisation där besluten tas så nära patienten som möjligt. Vi har därför stora mandat att anpassa oss till våra lokala förutsättningar och våra patienters behov. Det innebär korta beslutsvägar där hela personalen är delaktiga i förändrings- och förbättringsarbeten. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Rehabenheten består av fyra fysioterapeuter och en arbetsterapeuter. Vi erbjuder våra patienter träning på vårt gym, hembesök, besök på mottagningen och teambesök med vårdcentralens personal för ett patientcentrerat arbetssätt. Vi har också olika patientgrupper i tillägg till detta. Då en av våra fysioterapeuter valt att gå vidare söker vi nu en ersättare. Din roll Arbetet som fysioterapeut hos oss innebär självständiga bedömningar, undersökningar och behandlingar av patienter. Hembesök och teambesök är något som uppmuntras efter patientens behov. Möjlighet finns också till digitala besök. Vi lägger stort fokus på intern kompetensutveckling och uppmuntrar dig att gå kurser och utbildningar. Du kommer att ingå i ett team bestående av positiva, sociala och omhändertagande kollegor. Hos oss är du aldrig ensam. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett härligt gäng, ljusa fina lokaler, kollektivavtal, närvarande chef, kompetensutveckling, frukost och frukt varje dag, fri parkering, friskvårdsbidrag, friskvårdstid om 30 minuter per vecka, anpassat schema, inflytande och delaktighet i verksamheten. som anställd har du också möjlighet att träna i vårt gym. Möjlighet finns at jobba hemma en del av sin tid med digitala besök och uppföljningar. Schema och arbetstid kan till stor del anpassas efter dina behov. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut. Som person är du trygg, positiv, empatisk och jobbar patientcentrerat. B- körkort är önskvärt. Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Extrapersonal
Gina Tricot AB
Butikssäljare, fackhandel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi energiska och flexibla säljare att arbeta extra i butik på Gina Tricot. Om du vill få in en fot i detaljhandelsbranschen och samtidigt dela din passion för mode och försäljning så är detta en bra möjlighet för dig! OM ROLLEN Som extrapersonal blir du en viktig del av vårt team. Dina uppgifter inkluderar att ge våra kunder en bra upplevelse och hålla butiken snyggt organiserad. En perfekt möjlighet för att lära och utvecklas i en spännande och inspirerande miljö. VEM ÄR DU? Vi letar efter personer som är sociala, pålitliga och redo att ta det första steget in i detaljhandelsbranschen. Du är positiv och drivs av att skapa en bra upplevelse för våra kunder. Förutom det är du en teamplayer som är flexibel med arbetstider och kan arbeta under kvällar, helger och intensiva perioder som jul. Vi ser gärna att du har: En positiv attityd och vilja att lära Flexibilitet när det gäller arbetstider Intresse för mode och sälj VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Du måste ha fyllt 18 år. Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Intresseanmälan för lärare
Strömstads kommun
Grundskollärare

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. ARBETSUPPGIFTER Barn- och utbildningsförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla utbildning för barns och elevers personliga och kunskapsmässiga utveckling. Vi arbetar utifrån helhetsidén att lärande och utveckling sker genom trygghet, glädje, lust och engagemang. Vi arbetar tillsammans för att all utbildningsverksamhet ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.Målet för Strömstads kommun år 2030 är att vara en förebild inom utbildning. För att nå dit fokuserar vi på tre områden:- Trygghet och studiero för alla elever- Likvärdighet i utbildning och bedömning mellan kommunens skolor- Ökat elevinflytande över utbildningen Som lärare hos oss kommer du verka för att ge eleverna en trygg, kreativ och lärande tid i skolan. Du arbetar för att motivera och inspirera dina elever till utveckling och lärande samt stöttar dem i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Om du är ny som lärare erbjuds du naturligtvis en mentor för att du ska få en bra start i din karriär. Här i Strömstad har vi havet i centrum och livet i fokus - att förena karriär och en salt livsstil året runt är lika naturligt som viktigt för oss som valt att bo i Strömstad! Här kan du kombinera yrkeskarriären med livskvalitet. Inför höstterminen söker vi legitimerade lärare. Om du inte finner någon annons som känns aktuell för dig att söka just nu får du gärna visa ditt intresse med en ansökan till denna annons. Du är varmt välkommen med din ansökan oavsett om du är intresserad av att arbeta i grundskolan, gymnasiet eller vuxenutbildningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare eller håller på att utbilda dig till lärare. Det är intressant för oss att veta inom vilken årskurs du vill arbeta inom. I ansökningsformuläret kan du specificerar det.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT-tekniker med koll på drift och nätverk? Vi har jobbet för dig!
Studieinst Sverige AB
Drifttekniker, IT

Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!

89 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor
Studieinst Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan. 🛠 Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, se till att IT-utrustning fungerar, tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara, administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. ✅ Vad du behöver ha för att vara aktuell Du behöver uppfylla något av följande alternativ: Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver detta behöver du också: goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt, goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow), goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM), kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 🌱 Vad vi erbjuder Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta, En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding, Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration, Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling. 📍Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ange vilken ort du bor i när du ansöker. Vi ser fram emot att höra från dig!

89 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
HR Business Partner till Orvelinkoncernen
Orvelin Group Holding AB
Personal- och HR-specialister

Är du en erfaren och driven person med HR-kompetens som trivs med att kombinera strategiska initiativ med operativa insatser? Vill du utvecklas i en dynamisk och familjeägd koncern där engagemang, ansvar och långsiktiga relationer står i fokus? Orvelinkoncernen söker nu en HR Business Partner som vill vara med och forma vår fortsatta framgång. Om Orvelinkoncernen Orvelin Group Holding AB är verksam inom handel, fastigheter och investeringar. Som en familjeägd koncern med olika branscher och verksamheter från Helsingborg till Abisko präglas vi av den entreprenöriella Orvelin-andan – att allt är möjligt! Vi ser vår arbetsplats som en gemensam arena där varje medarbetare har en betydande roll. Vi tror att glädje, engagemang och stort ansvarstagande skapar positiva resultat och trivsel för både medarbetare och kunder. Vi är ca 500 medarbetare och har vårat huvudkontor i Strömstad. Om rollen Som HR Business Partner hos oss får du en nyckelroll där du stöttar och utvecklar flertalet av koncernens bolag inom olika branscher, och tar över efter vår uppskattade kollega Sandra som nu går vidare i sitt arbetsliv. Rollen är både operativ och strategisk – du arbetar med att driva och förbättra HR-processer samt stöttar chefer inom bland annat arbetsrätt, ledarskap, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Vi står inför spännande förändringar inom HR och söker en person som kan bidra med stabilitet, engagemang och driv i denna utvecklingsfas. Du får möjlighet att vara med och forma HR-arbetets framtid och påverka långsiktigt, samtidigt som du ger trygghet och kontinuitet i en föränderlig miljö. Du kommer också att driva projekt inom kultur, medarbetarengagemang och förändringsarbete, samverka med interna och externa parter för långsiktiga relationer samt säkerställa att HR-dokumentation och avtal hanteras korrekt i vårat HR-system. Vi ser gärna att du har intresse för hur AI och digitala lösningar kan stärka HR-arbetet, exempelvis inom rekrytering och medarbetaruppföljning. Du tillhör ett HR-team på tre personer och rapporterar till koncernens HR-chef. Exempel på arbetsuppgifter: Stötta och utbilda chefer i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och utveckling. Arbeta med strategisk kompetensförsörjning för att säkerställa att vi har rätt kompetens både idag och i framtiden. Säkerställa korrekt hantering av den allmänna arbetsrättslagstiftningen, kollektivavtal och att goda samverkansrelationer upprätthålls. Utveckla och förbättra HR-processer inom alla delar av medarbetarresan. Säkerställa hög kvalitet i samtliga processer och administration. Stödja förändringsarbete och organisationsutveckling i nära samarbete med chefer och ledningsgrupper. Vem är du? Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av brett och kvalificerat HR-arbete. Relevant utbildning, exempelvis från personalvetarprogrammet. Erfarenhet av att kombinera strategiska initiativ med operativa arbetsuppgifter. Förmåga att driva projekt från idé till implementering. För att trivas i rollen är du självgående, initiativrik och trygg i din kompetens. Du har en prestigelös inställning och en förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer. Ett särskilt intresse för ledarskap och arbetsmiljö är en fördel, liksom erfarenhet från en koncernstruktur eller miljö med flera verksamheter. Tidigare erfarenhet från detaljhandeln är meriterande. Vi erbjuder: En bred och utvecklande roll med korta beslutsvägar och stort inflytande. Möjlighet att leda varierade HR-projekt och göra verklig skillnad. En företagskultur som präglas av engagemang, ansvar och långsiktiga relationer. Fina, moderna lokaler med närhet till havet i centrala Strömstad. Tjänsten är på 100% med placering i Strömstad, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökan Ett löpande urval av ansökningar kommer att göras och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag vid rätt matchning – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 21 april. Vid frågor är du välkommen att kontakta Frida Augustin, HR-chef, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och tillsammans bygga framtidens Orvelinkoncern.

91 dagar sedan
Sista ansökan:
13 september 2025
Helpdesk-konsult till uppdrag inom offentlig sektor
Studieinst Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag. Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksamheter till statliga myndigheter. Det här är en perfekt möjlighet för dig som gillar problemlösning, systemförvaltning och att arbeta nära användare med både support och tekniskt stöd. Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, - se till att IT-utrustning fungerar - tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara - administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) - instruera användare i hur de ska arbeta med olika program Kompetenskrav För att bli aktuell måste du uppfylla nedanstående krav, - högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet - grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt - goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) - goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM) - kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder - Möjlighet till arbete i flera delar av landet, på uppdrag hos välkända offentliga verksamheter - Trygghet i tydliga uppdrag med ordnade arbetsförhållanden - Professionell introduktion och stöd under hela uppdraget - Hjälp med administration, uppföljning och dialog med uppdragsgivare Ansökan Urval sker löpande. Ange vilken ort du bor i när du skickar in din ansökan. Välkommen att bli en del av vårt nätverk av kunniga IT-konsulter!

91 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommarpersonal sökes till Indiska-Nordby
Indiska 1901 AB
Butikssäljare, fackhandel

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 48 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik i Strömstad I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare. Ansvar och arbetsuppgifter I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att; Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering Arbete i kassa Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag! Vem är du? Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper Har en stor passion för mode och inreredning Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Driven och resultatorienterad Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor Trivs med att jobba i högt tempo Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det! Tjänsten är ett sommar vikariat med start vid mitten på maj och som sträcker sig fram till mitten av augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

91 dagar sedan
Sista ansökan:
13 september 2025