Lediga jobb i Strömsund
Sök totalt 52 lediga jobb i Strömsund
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Vård- och socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och samlar kommunens verksamheter inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg samt stöd och service. Förvaltningen har ca 540 årsmedarbetare. Nu söker vi en biträdande förvaltningschef för Vård- och socialförvaltningen som tillsammans med förvaltningschef och övriga i ledningsgruppen vill leda och utveckla förvaltningen samt få medarbetarna att känna delaktighet, växa och utvecklas. Tjänsten är på deltid och omfattar ca 50%. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder en omväxlande och bred roll där du kommer att delta i arbetet med att utveckla förvaltningen. Du biträder förvaltningschefen inom Vård- och socialförvaltningen i ledningen av verksamheten genom fem verksamhetschefer i en ledningsgrupp. Du ansvarar för att arbetet bedrivs i enlighet med de regelverk som utgör ramarna för verksamheten samt verkar för en god arbetsmiljö. Tillsammans med förvaltningschefen kommer du att kvalitetssäkra, samverka och vidareutveckla förvaltningens arbete för att uppnå uppsatta mål. Du initierar och bereder ärenden gentemot socialnämnden och verkställer beslut som socialnämnden fattat. Som biträdande chef för Vård- och socialförvaltningen förväntas du ta aktiv del i kommunens gemensamma utveckling. Du företräder verksamheten i olika sammanhang, både internt och externt. Som representant för Strömsunds kommun driver du frågor både inom och utanför förvaltningen med fokus på det som är bäst för kommunen som helhet. Du samarbetar med den politiska ledningen, tjänstepersoner och fackliga förtroendevalda inom kommunen samt skapar goda relationer både internt och externt. Din närmsta chef är förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, gärna med juridisk bakgrund, tidigare erfarenhet inom socialtjänsten av att leda chefer, förvaltningsjuridik samt erfarenhet av budgetarbete. Du har stort samhällsintresse och erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. För att lyckas i ditt uppdrag ska du också kunna leda en komplex verksamhet i förändring. Du är van att arbeta med förändringsledning och har förmågan att förankra och skapa förståelse för utvecklingsinsatser i organisationen. B-körkort är ett krav. Som person är du trygg, prestigelös och en erfaren ledare. Du axlar ledarrollen inom ditt ansvarsområde på ett naturligt sätt samt har lätt för att samarbeta och skapa engagemang. Genom din lyhördhet och din kommunikativa förmåga får du dina medarbetare att känna sig trygga och delaktiga vilket ger dem förutsättningar att på bästa sätt utföra sitt arbete. Du behåller ditt självförtroende även i utmanande situationer och anpassar dig till nya omständigheter med ett lösningsfokus. Vi ser att du välkomnar nya perspektiv för att kunna stimulera innovation och förändring. Du har både egna idéer om hur verksamheten kan förbättras samt tillvaratar andras idéer och synpunkter och omsätter dessa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
Har du ett stort intresse av ekonomi och önskar ett extrajobb? Kanske är du student och önskar ett meriterande jobb vid sidan av dina studier? Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice och ett brinnande intresse för ekonomi? Då kan detta vara något för dig! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara en del av ett team där du får en stor möjlighet att utveckla dina kunskaper om affärer, finans och ekonomi Ha ett flexibelt extrajobb som ger goda meriter för framtiden Få en god insyn i finansbranschen Växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden I denna roll behöver du: En komplett gymnasieutbildning En positiv attityd och drivas av att lära och pröva nya kunskaper Erfarenhet av att arbeta med service Gillar att samarbete med andra och ta egna initiativ Behärska svenska och engelska mycket bra i tal och skrift Vara flexibel med dina arbetstider Kunna arbeta minst ett arbetspass/vecka Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... Kom till en arbetsplats som präglas av laganda och högt engagemang. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Du ingår i ett team av engagerade och trevliga kollegor och har möjlighet att arbeta på timmar vid behov och schemalagd under sommaren. Vi ser fram emot att stärka vårt team och bli framgångsrika tillsammans." Peter Larsson Grönlund, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-05-09.Tjänsten avser ett extrajobb. Placeringsort: Strömsund Rekryterande chef: Peter Larsson Grönlund Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Barn- kultur och utbildningsförvaltningen söker nu en barnskötare för tjänstgöring på kvällar och helger. Tjänsten är en timtidsanställning med arbetsort Backe. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare hos oss arbetar du pedagogiskt med att utmana barnens lärande och utveckling under de tidiga betydelsefulla åren. Med läroplanen som utgångspunkt arbetar du med barnen och ger dem möjlighet att uppleva och skapa nya erfarenheter och reflektera över dessa. Arbetet innebär att ansvara för den dagliga omsorgen för tre barn, i åldrarna 3-8 år, vars vårdnadshavare har behov av barnomsorg på obekväm arbetstid. Arbetsplatsen är Riddarens förskola i Backe. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad barnskötare eller har erfarenhet av att arbeta med barn. Du har empatisk förmåga, ser och förstår barnens behov och möter dem där de befinner sig. Du har förmåga att lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana barnen att utvecklas vidare. Du är van att kommunicera, reflektera, ta ansvar, samarbeta och genom din kreativitet vara öppen för nya möjligheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Bredband Kommunen äger ett stadsnät som började byggas 2015 och agerar i flera olika roller som påverkar bredbandsutbyggnaden, till exempel som nätägare, markägare och tillståndsgivare. I rollen som bredbandssamordnare har du en övergripande uppgift kopplad till kommunens roll som nätägare och att nätet fortsätter att utvecklas i positiv riktning. Fortsatt utbyggnad utgår från årlig investeringsbudget och möjligheten till bidrag. Nätets drift och underhåll sköts via kommunalt bolag. I arbetet ingår planering för fortsatt utbyggnad av kommunens fibernät på kort och lång sikt, ekonomisk uppföljning och att vara föredragande för beslut. I rollen som bredbandssamordnare är du även kommunens kontaktperson i bredbandsfrågor vilket innebär kontakt med såväl medborgare, myndigheter och media. Du har även dialog och samverkan med kommersiella aktörer som bygger ut fibernät i kommunen. Arbetsgruppen för bredband består av tjänstemän och politiker. Syftet med denna grupp är att ha ett helhetsgrepp om bredbandsfrågan och ett forum för de strategiska frågorna. Arbetsgruppens uppdrag är att arbeta strategiskt mot de nationella bredbandsmålen och bidra till att kommuninvånarna får tillgång till bredband på goda villkor och säkerställa det kommunala behovet att leverera samhällsservice. Digitalisering I rollen som digitaliseringssamordnare har du en övergripande uppgift att leda och driva det förvaltningsövergripande digitaliseringsarbetet för ökad samverkan och samsyn. Du arbetar med att digitalisera befintliga processer och att stötta verksamheten i att hitta nya processer och arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med universitetsutbildning relevant för tjänsten eller andra kompetenser som arbetsgivaren finner lämplig . Erfarenhet inom digitalisering, gärna från offentlig sektor är meriterande samt förmåga att leda och driva förvaltningsövergripande utvecklingsprojekt. Som person behöver du vara kommunikativ och lyhörd. Du är en trygg person och har förmåga att sätta in dig i verksamheternas vardag och kunna vara följsam samtidigt som det i ditt uppdrag ingår att vara drivande för att vi ska kunna flytta fram positionerna. Prestigelöshet behöver prägla ditt arbetssätt och du ska kunna växla mellan komplexa frågeställningar, trivas med ett varierade tempo i arbetet samt kunna vara både strategisk och operativ. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
Konsult uppdrag Tillsvidare/ minst 6 månader Start i juni eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder boende, bra lön och reseersättning. Morano Bemanningsexperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start i juni eller enligt överenskommelse. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Områdeschef till Strömsund Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Då vår nuvarande områdeschef går i pension söker distrikt Västernorrland/Jämtland nu en Områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Strömsund. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som Områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete där du gör skillnad för människor och den sociala hållbarheten i samhället på riktigt. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjda kunder. Vi söker dig som har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar, Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande Branschutbildning SRY, Insta 800 eller motsvarande utbildning inom lokalvård är meriterande Lägst gymnasial utbildning B-körkort Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Befattningens placering: Strömsund Sista ansökningsdag: 2025-05-18 Kontaktperson Jerker Gustafsson, Verksamhetschef, [email protected] alt. 072-2300651 Fackliga representanter Mikael Lindqvist, Ledarna, [email protected] Veronika Martinsson Hiltto, Unionen, [email protected] Johnny Schödin, SACO, [email protected] Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Barn, kultur och utbildningsförvaltningen söker grundskolelärare till Bredgårdsskolan i Strömsund. Bredgårdsskolan är en skola för elever från förskoleklass till årskurs sex i Strömsunds tätort. Skolan har cirka 200 elever och ca 35 anställda. Som lärare på Bredgårdsskolan är du klasslärare, skolan har små klasser och i varje klass finns en resursperson som jobbar jämsides med dig som lärare stor del av dagen. Eleverna är fördelade i flera olika skolbyggnader. Fritidshem finns i två av byggnaderna. Vi på Bredgårdsskolan jobbar mycket aktivt med värdegrunden, det genomsyrar hela skolans arbete och all personal är ute på rasterna. ARBETSUPPGIFTER Vi söker lärare med behörighet att undervisa inom grundskolan. Du kan ha en examen som sträcker sig från åk 1-3, 4-6. Du kommer att ha ansvaret för en klass och bedriva huvuddelen av undervisningen i gruppen. Du kommer att ingå i arbetslaget och självständigt samt tillsammans med andra planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet. Som lärare på vår skola förväntas du samarbeta aktivt för att skapa en vi-känsla där personal, elever och vårdnadshavare känner ett gemensamt ansvar för skolans miljö, trivsel och utveckling. Samverkan med föräldrar och samarbete med övrig personal är en viktig del av arbetet. Mentorsstöd fås om du är nyexaminerad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med erfarenhet och behörighet att undervisa i grundskolan. Vi söker dig som vill arbeta på en mindre ort där trygghet och känsla av samhörighet är viktigt och ses som en förutsättning för att eleverna ska kunna lära sig på bästa sätt. Du ska vara utåtriktad, ansvarstagande och samarbetsvillig. Dessutom är du intresserad av att utveckla dig själv och skolan samt våga tänka i nya banor. Du ska också ha förmåga att ansvara, planera, genomföra och följa upp verksamhet. Du ska ha grundläggande datorvana för att kunna använda de IT-verktyg som vi använder i undervisningen. Utbildning i svenska som andraspråk och kunskaper i samiska eller samisk kultur är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande under annonseringen. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Teknik- och serviceförvaltningen söker supporttekniker till kommunens IT-verksamhet. Teknik- och serviceförvaltningen arbetar med kommunens fastigheter, mark och fastighetsfrågor, skötsel av gator, vägar, vägbelysning, vatten och renhållning. I förvaltningen ingår också kommunens kostverksamhet, lokalvård, reception och IT-verksamhet. Verksamheten bedrivs över hela vår vidsträckta kommun. ARBETSUPPGIFTER Vi är en liten enhet där vi arbetar rollövergripande för att lösa olika uppgifter inom vår vidsträckta kommun. Även om vi är små står vi inför stora förändringar. Vi förstärker nu vår it-enhet med en supporttekniker. Du kommer att få tackla allehanda vardagsproblem i vår it-miljö. Ärendehantering, felsökning och problemlösning med allt från datorer och telefoner med kringutrustning till konferensanläggningar, smart-TV och mobilappar. Smärre installationsarbeten förekommer också. Som supporttekniker på it-enheten har du stora möjligheter att vara med och forma utvecklingen av kommunens digitala resa. Givetvis har du möjlighet att själv utvecklas på den resan. I varje uppgift är it-säkerhet och dokumentation en självklar del av arbetet. Likaså har du har många kontakter både internt och externt vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och att anpassa information efter målgrupp. Som kommun arbetar vi för att vara en attraktiv arbetsgivare och detta inkluderar möjlighet till distansarbete till viss del samt möjlighet att arbeta från de nya arbetshubbarna i kommunen. KVALIFIKATIONER - Utbildning inom ett eller fler områden inom IT, eller motsvarande kunskaper/kompetens. - Du besitter servicekänsla och drivs av att lösa problem för att hjälpa människor. - Du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. - Tekniskt intresse och förståelse för hur lösningar är uppbyggda. Du har kanske sedan tidigare erfarenhet av: - Servicedeskarbete. - Vana att felsöka i olika it-miljöer och erfarenhet inom mobilitetsplattformar, telefoner/surfplattor och dess olika operativsystemsystem samt MDM-hantering. - Erfarenhet av Microsofts Windows-miljö, Microsoft/Office 365, AD-hantering, Microsoft Exchange och nätverk. Kännedom om kommunal verksamhet är meriterande. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och som gillar utmaningar och problemlösning, med en hunger att lära nytt. Du delar också gärna med dig av din kunskap och dina idéer. Du är intresserad av att utveckla dig själv och ditt sätt att arbeta och har förmåga att själv planera, genomföra och dokumentera ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver B-körkort. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Teknik- och serviceförvaltningen söker nätverkstekniker till kommunens IT-verksamhet. Teknik- och serviceförvaltningen arbetar med kommunens fastigheter, mark och fastighetsfrågor, skötsel av gator, vägar, vägbelysning, vatten och renhållning. I förvaltningen ingår också kommunens kostverksamhet, lokalvård, reception och IT-verksamhet. Verksamheten bedrivs över hela vår vidsträckta kommun. ARBETSUPPGIFTER Vi är en liten enhet där vi arbetar rollövergripande för att lösa olika uppgifter inom vår vidsträckta kommun. Även om vi är små står vi inför stora förändringar. Vi förstärker nu vår it-enhet med en nätverkstekniker. Du kommer att få tackla nätverksrelaterade problem av olika slag och komplexitet. Att arbeta med brandväggar, VPN, NAT, radius, XDR och SIEM kommer att bli din vardag. Självklart kommer du också att jobba med både trådad och trådlös teknik, VLAN, DHCP och DNS. Federationer och arbete med IDP/SP-konfigurationer finns också på menyn. Som nätverkstekniker på it-enheten har du stora möjligheter att vara med och forma utvecklingen av it-infrastrukturen och kommunens digitala resa. Givetvis har du möjlighet att själv utvecklas på den resan. I varje uppgift är it-säkerhet och dokumentation en självklar del av arbetet, likaså att du har många kontakter både internt och externt och har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som kommun arbetar vi för att vara en attraktiv arbetsgivare och detta inkluderar möjlighet till distansarbete till viss del samt möjlighet för arbete från de nya arbetshubbarna i kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot nätverksteknik eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet, helst inom Cisco, men andra större ekosystem som till exempel Fortinet, Checkpoint eller Aruba värderas också. Du har erfarenhet av att arbeta med brandväggar, nätverksteknik och routing-protokoll i större företagsmiljöer med centraliserad hantering. Att planera, designa och migrera enheter mellan olika nätverk och konfigurera regelverk mellan dem med minsta möjliga störning är något du känner dig bekväm med. Erfarenhet av att jobba med virtualiserade servermiljöer, windows-nätverk och olika säkerhetslösningar är en bonus. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och som triggas av utmaningar, problemlösning och med en hunger att lära nytt. Du delar också gärna med dig av din kunskap och dina idéer. Du är intresserad av att utveckla dig själv och ditt sätt att arbeta och har förmåga att själv planera, genomföra och dokumentera ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver B-körkort. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
Strömsunds hyresbostäder AB är ett av Strömsunds kommun helägt företag. Årsomsättningen är ca 65 miljoner. Bolagets verksamhet består huvudsakligen av uthyrning och förvaltning av eget fastighetsbestånd, omfattande ca 62 000 kvm. Företaget erbjuder ett varierat utbud av bostäder och lokaler. Vi söker en just nu en fastighetsskötare till Strömsund. Arbetsuppgifter Som fastighetsskötare hos Strömsunds hyresbostäder AB, kommer du att, arbeta med förebyggande underhåll och reparationer i våra byggnader samt med skötsel av utemiljö. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med inriktning eller påbyggnad inom fastighet/teknik, alternativt motsvarande relevant utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har datorvana och körkort för personbil. Ansökan Ansökan i form av ett personligt brev med meritförteckning skickar du till [email protected] alternativt till Strömsunds Hyresbostäder AB, Gunilla Kvarnström, Storgatan 19, 833 33 Strömsund. Sista ansökningsdag: 30 april.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 52 jobb