Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar med utökat ansvar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Har undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Är trygg i dokumentation enligt SoL (Socialtjänstlagen) Meriterande Arbete inom hemtjänst Erfarenhet av liknande arbete med varierande uppgifter Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du ska vara bekväm med att fördela arbete vid frånvaro och förändringar. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera dem mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om: Att ge personlig omvårdnad (som ex. hygien, på- och avklädning) och stöd vid måltider. Delta i social samvaro med kunden samt följa med på promenader. Fungera som fast omsorgskontakt för kunden och bidra till deras trygghet. Arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att ge bästa möjliga omsorg. Bidra aktivt till utveckling och förbättring av verksamheten. Och mycket annat Ansvarsområden: Kvällar och helger ansvarar du för att svara i telefonen på inkommande samtal från kunder, anhöriga och personal. Du ansvarar för att all personal har kommit till arbetspasset samt ser till att all personal är åter vid arbetets slut. Du ansvarar för att planera om vid frånvaro när ordinarie planerare samt teamledare inte är närvarande. Du skriver rapport till ansvarig chef/planerare vid passets slut. Du hjälper till att fördela arbeten vid planerare/teamledares frånvaro. Arbetsperiod och tider: Tjänsten är tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Rullande schema dag/kväll med arbete varannan helg. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Om oss Eztablisher, grundat 2017, är en byrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Våra kontor i hjärtat av Gamla Stan & Visby erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. MötesbokareIdag söker Eztablisher fler mötesbokare som spelar en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalitativa möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision + bonus vid uppnådda mål. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events. Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner. Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar. Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning/mötesbokning. Tjänsten tillsätts löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Erol Efe Yigit | Talent Acquisition Manager [email protected]
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om jobbet Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. Om Praktiska Gymnasiet Täby Vi är en mindre gymnasieskola med stor gemenskap och ett starkt fokus på yrkesutbildning. Här kombineras teori med praktik, och vårt mål är att varje elev ska känna sig sedd, motiverad och redo för arbetslivet. Vi söker två engagerade El-lärare till Praktiska Gymnasiet Täby! Vill du vara med och göra skillnad för ungdomar på väg ut i arbetslivet? Är du en passionerad yrkesperson inom el med ett brinnande intresse för att dela med dig av din kunskap? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsterna Vi söker två nya kollegor till vårt El- och energiprogram: • En El-lärare på 100% • En El-lärare på 60% Vad innebär rollen? Som el-lärare hos oss undervisar du elever inom elteknik och installationsmoment, både teoretiskt och praktiskt. Du är också med och handleder elever i deras arbetsplatsförlagda lärande (APL) samt bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra programmet tillsammans med kollegor och skolledning. Vem är du? Vi söker dig som: • Har lärarlegitimation med behörighet att undervisa inom el (legitimationskrav gäller) • Har relevant yrkeserfarenhet inom elinstallation eller elteknik • Är engagerad, strukturerad och har ett genuint intresse för ungdomars utveckling • Har god samarbetsförmåga och gillar att jobba nära elever • Vill bidra till att skapa en trygg, praktisk och lärorik skolmiljö Tillträde Enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Sarah Dlol på 0766772601 eller via mail [email protected].
Vi söker en personlig assistent till en man i 45-årsåldern med mycket humor som bor i en egen lägenhet nära Täby centrum. Han tycker om olika aktiviteter som att gå på matcher, konserter, träna, vistas ute i naturen etc. Han har en hjärnskada efter en olycka vilket har medfört att han är i stort behov av påminnelseassistans samt hjälp med vardagssysslor och sin personliga hygien. Du som assistent behöver vara honom behjälplig att strukturera upp hans vardag, ta initiativ till olika aktiviteter och i övrigt aktivt medverka till hans rehabilitering och utveckling. Viktiga egenskaper för denna tjänst är att kunna ta initiativ, vara drivande och ha ett stort tålamod. Du behöver också vara en person som kan se glädje i att förgylla en annan persons vardag. Är du sport- och friluftsintresserad är detta ett stort plus. På grund av vår kunds funktionsnedsättning är det viktigt att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Du behöver ha ett körkort då vår kund är aktiv och vill komma ut och göra saker. Tillgång till bil finns på arbetsplatsen. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och gärna med erfarenhet av förvärvade hjärnskador. Passen är förlagda dag/kväll/natt både vardag och helg. I nattpasset ingår jour. För att kunna söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi försöker alltid återkoppla så fort som möjligt. Välkommen med din ansökan! Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur Polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Skolkurator årskurs 4-6 Internationella Engelska Skolan i Täby söker en skolkurator som vill vara en aktiv del av skolans hälsofrämjande arbetet, med fokus på den psykosociala delen. Du är en viktig del av skolans elevhälso-team års 4-6 och kommer att ha ett nära samarbete med skolsköterskor, speciallärare, och biträdande rektorn i skolan. Vi söker dig som är positiv, initiativrik och tycker om att arbeta med barn och ungdomar. Du är en lagspelare som har förmåga att se elevens behov ur flera perspektiv och kan växla mellan att arbeta med förebyggande, främjande och åtgärdande insatser. Du står bakom skolans ledord av "tough love" och "academic excellence". Vanligt förekommande arbetsuppgifter är stödsamtal med enskilda elever, förebyggande och främjande arbete i grupp/klass som t.ex. livskunskap lektioner samt kill/tjejgrupper, konsultation till personal i psykosociala frågor, samverkan med aktörer utanför skolan, samt att hjälpa med det viktiga arbetet med värdegrund och likabehandling. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt med ett helhetsperspektiv på verksamheten och du förväntas ha en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med både elever, vårdnadshavare och skolans personal. Du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift och uppskattar att arbeta i en internationell miljö. Du är utbildad socionom eller motsvarande. Vi ser erfarenhet inom annan närliggande barn/ungdomsverksamhet, organisation eller socialtjänst som meriterande. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via IES Careers. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag och bli en del av vårt team på Internationella Engelska Skolan i Täby.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Lärare i SO, Svenska och Engelska åk 4-9 Internationella Engelska Skolan Täby söker en dynamisk och entusiastisk lärare i SO, Svenska och Engelska åk 4-9 på heltid med start det kommande terminen, augusti 2025. Vi söker Dig som är legitimerad lärare i SO, Svenska och Engelska 4-9, som älskar att undervisa och som sätter eleven i centrum. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt, är flexibel och visar stort engagemang i ditt arbete. Internationell erfarenhet är meriterande. Internationella Engelska Skolan Täby är en skola för årskurserna 4-9 med 1300 elever och 140 medarbetare. Den är en skola där lärare kan fokusera på att undervisa, elever ges möjlighet att lära sig och alla tycker om att komma till skolan varje dag. Alla lärare har den berikande erfarenheten av att vara en klassmentor. Skolan har en internationell inriktning och undervisningen bedrivs både på engelska och svenska. Skolan verkar för att lärande och kunskap sätts i första rummet. Eleverna lär sig ta ett personligt ansvar för sin egen utveckling och arbetsmiljö och att respektera sina skolkamrater, lärare och sig själva. IES är stolta över sina medarbetare och har tagit fram en metod för att skapa en lugn och trygg skolmiljö. Detta gör att våra lärare får mer tid till att dela sin kunskap, både med elever och kollegor. Vi accepterar inte ansökningar via mail.
Är du redo att forma morgondagens hörselvård? Tillsammans med våra duktiga ledare kan vi erbjuda dig en personlig utveckling med löfte om en individuell utvecklingsplan som du är med och driver. Om du dessutom gillar att arbeta i en professionell och informell miljö, läs vidare nedan. AudioNova i Täby söker efter Leg. Audionom med ett brinnande intresse att få hjälpa andra människor att få den bästa livskvalitén! Om oss Sonova Audiological Care Sweden AB driver hörselkedjan AudioNova, som de senaste åren har uppnått en marknadsledande position på den privata marknaden för hörapparater med 24 kliniker i landet. AudioNova blev år 2016 en del av Sonova - en ledande tillverkare av hörapparater och marknadsledare inom trådlösa kommunikationssystem för audiologi. Sonovas dotterbolag Sonova Audiological Care har global representation med fler än 3 500 hörselcentra runt om i världen. AudioNova erbjuder hörselrehabilitering, formgjutna hörselskydd, provar ut hörapparater samt tekniska hjälpmedel i våra kliniker. Hos oss kan du även få professionell service på din hörapparat och dina tillbehör. Vi strävar efter att alla ska ha en bra hörsel eftersom vi tror på att en bra hörsel skapar den bästa kontakten mellan människor. I Sverige är vår målsättning att vara svenska folkets populäraste hörselkliniker. Våra rehabiliterande insatser enligt Hälso- och Sjukvårdslagen syftar till att ge, återge och skapa förutsättningar att leva ett självständigt liv med god livskvalitet och en fungerande kommunikation till kunder med hörselnedsättning. Arbetet sker alltid i linje med gällande målsättningar och regler samt i linje med Sonovas värderingar WeCare, WeDriveInnovation, WeStriveForExcellence, WeTakeAccountability, WeBuildTheBestTeam. Din roll Vi söker dig som brinner för att tillhandahålla professionell kundservice genom att utföra hörselprov och justera hörapparater på den tilldelade enheten som Leg. Audionom. Du har god förmåga att förmedla fakta och information på ett lättbegripligt sätt till våra kunder. Därför är det viktigt att du har hög servicekänsla, kan hantera en hektisk vardag och kan vara flexibel när det uppstår plötsliga ändringar i dagens program. Som Leg. Audionom hos AudioNova arbetar du med hela rehabiliteringsprocessen i form av hörselmätningar, behovsbedömningar och utprovningar av hörapparater samt andra tekniska hjälpmedel. Arbetet ställer krav på en hög känsla för service samt förmågan att vara flexibel och strukturerad. Det är också viktigt att kunna prioritera och arbeta mot såväl personliga som gemensamma mål. Audiologisk kunskap såväl som en god förståelse för sammanhanget mellan audiologi, produkter och service är grundplattan i arbetet. Du rapporterar till Regional Sales Manager och får support från kompetenta kollegor. Exempel på arbetsuppgifter Utföra hörselprov och utvärdera kundens specifika behov. Informera kunden och tillsammans välja bästa lösningen för en rehabiliteringsplan. Anpassa och ställa in hörapparater och ev. teknisk utrustning utifrån kundens behov. Leverera hög service genom hela rehabiliteringsprocessen. Möjlighet till deltagande i utbildning av studenter (efter överenskommelse). Säkerställa att alla processer och uppgifter utförs enligt AudioNovas och myndigheternas standarder och riktlinjer Delta aktivt i de åtgärder som föreslås av RSM eller huvudkontoret, t.ex. processförbättringar. Om dig Vi ser att du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och att du självständigt tar ansvar, planerar och organiserar ditt arbete för att driva det framåt på ett effektivt sätt. Vidare har du ett lugnt och stabilt förhållningssätt, även i mer pressande situationer. Då vi ingår i en global koncern ser vi att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift, samt har en av Socialstyrelsen godkänd legitimation efter genomförd Audionomutbildning. Vidare är det meriterande med erfarenhet av rehabiliterande arbetssätt. Dessutom värdesätter vi att: Du är van IT-användare och navigerar självständigt med Office-paketet, inklusive Excel, Power Point, Outlook och Word Du är service och lösningsorienterad Du innehar ett B Körkort Du besitter en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Du självständigt prioriterar och strukturerar arbetsuppgifter Du är en god teamkollega med krav på flexibilitet på både dig som person och i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i vår rekrytering till denna tjänst Varför jobba hos oss? Trygg och flexibel anställning. Med kollektivavtal och andra förmåner som marknadsmässiga löner, avtalsenlig pension & försäkring, goda semestervillkor, EAP, generöst friskvårdsbidrag (för närvarande 4000kr/år), förmånsportal via Benify, erbjuder vi flexibla arbetsvillkor. Samhällsnytta. För ett liv utan begränsningar. I all sin verksamhet arbetar Sonova efter en vision om en värld där alla får uppleva hörselglädje och därmed lever ett liv utan begränsningar. Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och kunder. Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller. Balans. Vi strävar efter att arbetsbördan är rimlig och att du får ihop livspusslet. Personlig utveckling. Vi erbjuder alla våra medarbetare en utvecklingsplan samt vidareutbildning med stöd av LinkedIn Learning. Starkt medarbetarengagemang. Vi erbjuder alla möjlighet att påverka och göra sin talan hörd i vår årliga medarbetarundersökning som vi följer upp med gemensamma åtgärder. Kultur. Vi strävar efter att varje år mötas i det lilla som stora sociala rummet hos oss både lokalt och regionalt. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Sonova vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan och information Om du ser en potentiell matchning med din profil baserat på ovanstående, skynda dig att ansöka till tjänsten genom att: Klicka på knappen ”Ansök nu” och fyll i formuläret, samt bifoga ditt CV samt ett Personligt brev. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval så välkommen med din ansökan direkt! Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten, kontakta Regional Sales Manager Jamie Hammarwall, via [email protected]. OBS! Ansökningar tas inte emot via mail! Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och skapa ett unikt LSS-boende från grunden, där nytänkande arbetssätt och digitala hjälpmedel står i fokus? Leva LSS söker nu engagerade stödassistenter till vårt nyrenoverade boende i Täby, Näsbypark centrum. Här kommer sex personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism (personkrets 1 enligt LSS) att bo. Boendet är centralt beläget, endast 200 meter från Näsbypark centrum med goda kommunikationer. Hos oss blir du en del av en nystartad verksamhet med tydlig värdegrund. Vi arbetar med autonomistödjande pedagogik, lågaffektivt bemötande och PERMA-modellen som grund – och erbjuder intern utbildning i dessa metoder. Vår vision är att skapa ett hem där varje individ upplever delaktighet, inflytande och självbestämmande, samtidigt som hälsofrämjande livsstil och fysisk aktivitet är en naturlig del av vardagen. Som en del i vår satsning på innovation kommer vi att implementera digitala verktyg såsom Boet och AI-baserad schemaläggning, som stöd för både hyresgäster och personal i det dagliga livet. Utbildning: Vi erbjuder intern utbildning inom PERMA-modellen Arbetsuppgifter Som stödassistent stödjer du de boende i deras vardagliga liv. Det innebär bl.a.: - Stöd i hushållssysslor som matlagning, städning, tvätt och planering - Social dokumentation - Läkemedelshantering enligt delegation - Samverkan med nätverk och anhöriga - Arbeta individanpassat utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande - Vara kontaktperson för en eller flera boende Du arbetar i team med en verksamhetsnära enhetschef, Pedagog och kollegor för att skapa trygghet, struktur och delaktighet för de boende Kvalifikationer Krav: - Utbildning inom LSS, t.ex. barn- och fritidsprogrammet (inriktning socialt arbete/pedagogik), vård- och omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning - Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) - God datorvana Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom LSS - Kunskap inom tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och PERMA - Körkort B Vi söker dig som är lyhörd, trygg, samarbetsvillig och har ett reflekterande förhållningssätt. Du är lösningsfokuserad och trivs med att arbeta mot gemensamma mål. Övrigt - Utdrag ur belastningsregistret krävs - Svenskt medborgarskap - Vi erbjuder anpassad utbildning, arbetskläder och friskvårdsbidrag
Är du vår nya superhjälte som ser till att både små och stora får en oförglömlig upplevelse? Precis som namnet antyder tar du hand om våra gäster genom snabb och bra service med ett leende på läpparna. Som kalasvärd ser du till att våra kalas håller världsklass. Det här är med andra ord det perfekta extrajobbet - som så småningom kan leda till avancemang mot tjänster med utökat ansvar. Du arbetar som extraanställd, oftast helger och lovdagar. Kvalifikationer Arbetserfarenheter är inte ett krav utan vi söker dig med rätt attityd och som är en positiv person som tycker om att jobba i högt tempo. Du ska vara flexibel, stresstålig, strukturerad och självgående i ditt arbete. Eftersom jobbet tidvis är fysiskt krävande ser vi gärna att du delar vår syn på en sund livsstil och håller dig i form och tar ansvar för din hälsa. Tillsammans med dina kollegor ska du arbeta för att erbjuda den bästa servicen. Sist men inte minst älskar du kontakten med gäster och strävar alltid efter att överträffa gästens förväntningar! Utöver ovan sätter vi alltid Leo's värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare: Lojalitet: Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord. Engagemang: Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leo's framgång. Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra. Samarbete: Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leo's framgång är resultatet av allas insatser. Övrigt Du arbetar som extraanställd, oftast helger och lovdagar. Tjänsten tillsätts efter överenskommelse. Vi är anslutna till kollektivavtal. Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Täby. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Täby kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer