Rollbeskrivning I rollen kommer du att utföra inköp och leverera matkassar till kunder i norrort. Du är ansiktet utåt för Aleos kunder och rollen kräver hög serviceförmåga och engagemang. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla. Meriterande Du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst/omsorg Du har erfarenhet av inköp Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen God lokalkännedom och kan följa GPS Krav: B-körkort Datavana Behärska svenska i tal och skrift Kan arbeta minst 2 dagar/veckan Ett lugn och en stark social förmåga Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå Inköp - handla livsmedel till våra äldre och leverera Ledsagning/promenader Social samvaro/sällskap Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela norrort det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag mellan 08.00-15.00 där din start-och sluttid kan variera. Vi önskar att du kan arbeta minst 2 pass/vecka. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Vill du vara en del av en meningsfull satsning och påverka företagskulturer på djupet med fokus på mental hälsa? Brinner du för att förbättra arbetsmiljö och alla medarbetares välmående? Vill du arbeta självständigt, skapa långsiktiga relationer och påverka hur företag ser på hälsa? Då är detta rätt roll för dig! Vi har ett tydligt uppdrag – att vara en trygg plats där individer, familjer och företag får kvalificerat stöd för att utvecklas och må bra genom livet. Vi tror på att varje människa är ett spektrum av möjligheter, och vårt team med både ambassadörer och terapeuter är här för att hjälpa dig utforska och förstå dem. Med omtanke, hjärta och odelad uppmärksamhet erbjuder vi en plats där det känns okej att vara precis den du är – och en stadig grund för den du vill bli. Som ambassadör hjälper du företag att förstå värdet av professionellt psykologiskt stöd för sina medarbetare. Genom utbildning, nätverkande och strategisk rådgivning skapar du affärsmöjligheter och bidrar till att bygga en starkare arbetskultur med fokus på förbättrad mental hälsa. Vi erbjuder: ✔ Frihet att styra ditt arbete ✔ Gedigen utbildning och mentorskap ✔ Konkurrenskraftig ersättning baserad på resultat Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet inom HR, ledarskap eller personalansvar ✅ Är målmedveten, självgående och lösningsorienterad ✅ Är bosatt i Stockholmsområdet eller Skåne Tillsammans för välmående Du behöver ingen anledning för terapi. Utveckling är för alla. Vi utbildade i att lyssna, se, förstå och skapa förändringar. Det som gör Levamottagningen unik är att vi inte bara fokuserar på ett problem som ska lösas – vi ser en hel människa. Därför ger vi rådgivning som är både kvalificerad och personlig; vi hjälper dig att hitta rätt yrkeskategori (psykolog, psykoterapeut eller psykiater), den mest effektiva metoden. En personlig matchning som känns trygg och rätt för dig. Vi hjälper dig att reda ut om det finns flera faktorer som påverkar din utmaning – och i vilken ordning de bör hanteras, allt för att skapa en trygg väg framåt för dig. Om oss Levamottagningen grundades av Åsa Hedrén Videbaek, legitimerad psykoterapeut sedan 2006. Med en lång bakgrund som ledare och entreprenör inom privata vårdbolag tog Åsa år 2024 steget att öppna Levamottagningen. Idén var enkel men viktig; att samla ett engagerat team av psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, coacher och psykiatriker, med fokus på medkänsla och kvalificerad omsorg från första kontakt.
SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Tycker du om självständigt arbete, då har vi tjänsten för dig! Om oss Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen, Uppsala och i Göteborg. Vi erbjuder ett omfattande sortiment av rutinanalyser och mer specialiserade undersökningar. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för förbättrad kvalitet inom alla områden. Du kan hitta mer information om oss på vår hemsida: https://www.synlab.se Vi söker nu en medarbetare till vår provmottagning på patologen. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett arbete där du dagligen får varierande arbetsuppgifter. Huvudarbetsuppgiften är att ta emot och packa upp inkommande prover. Provmottagningen är första instans där proverna kommer in varje dag. Du kommer även att arbeta med registrering av remisser i vårt Laboratoriedatasystem (CLIMS). Du kommer ha daglig kundkontakt varför god kommunikationsförmåga är ett måste. Du arbetar självständigt men nära övrig personal på patologen. Placeringen är i Täby där vi har vårt centrallaboratorium. Vi erbjuder introduktionsprogram för att du ska kunna sätta dig i våra rutiner och stärka din kompetens. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tjänsten är inom en ackrediterad verksamhet där stor vikt läggs på standardiserade arbetssätt och hög kvalitet på de arbetet vi utför åt våra beställare samt patienten bakom varje prov. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, självgående och driven. Det är även viktigt att du har förmåga att samarbeta med andra avdelningar inom verksamheten samt gillar att arbeta med ständiga förbättringar och har en vilja att påverka och utveckla verksamheten. Vi ser helst att du har erfarenhet från sjukvården. Laboratoriets arbete styrs av dokument som är författade på svenska och du behöver därför ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. I denna rekrytering läggs även stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som har en kommunikativ förmåga och kan skapa goda relationer med dina nya kollegor och kunder. I utbyte erbjuder vi en dynamisk verksamhet som arbetar med korta beslutsvägar, långsiktighet och hög kvalitet. Övrig information • Anställningsform: heltid • Arbetet utförs dagtid under vardagar • Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. • Vi har kollektivavtal Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-07-13 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Monica Sesay 010-251 42 85. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 30 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 30 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå 600 laboratorier och mer än 1 800 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings eller annonseringsbolag
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Arninge! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Barn och fritid är vår avdelning med fritidsskor och -kläder för vuxna och barn i alla åldrar. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stötta och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa. Anställningen ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara: Leda i enlighet med XXL:s ledarskapsprinciper, vara en förebild för de anställda och efterleva XXL:s kultur och värderingar Uppföljning och utveckling av teamet Utbildning av nyanställda Se till att kampanjer genomförs enligt planen Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda Följ upp och bidra aktivt med att anpassa för avdelningens HMS-arbete För att lyckas i tjänsten tror vi att du: Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team Trivs med personalansvar Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut Har god samarbetsförmåga Har en engagerande och tydlig ledarstil Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar Är strukturerad och ordningsam Kvalifikationer: Relevant erfarenhet från motsvarande tjänst inom detaljhandel Goda resultat från försäljning och kundservice Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com) Är du den vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Familjeläkarna är idag en framgångsrik vårdaktör med ca 1000 medarbetare som tillsammans skapar en varm och familjär arbetsplats. Vi driver vårdcentraler i både Stockholm och Uppsala län och erbjuder en arbetsmiljö där du får stimulans, professionell utveckling och möjlighet att påverka verksamheten. Vi söker nu en legitimerad läkare med möjlighet till BT/ST till Familjeläkarna Arninge Vårdcentral Om tjänsten Som legitimerad läkare hos Familjeläkarna i Arninge blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar för framtidens primärvård. Vi erbjuder: Intern och extern fortbildning. Möjlighet till BT/ST-tjänst och sidouppdrag för vidare utveckling. Regelbunden handledning av specialist i allmänmedicin. Dina arbetsuppgifter omfattar planerade patientbesök, lättakut och akutmottagning. Vi arbetar evidensbaserat och strävar efter ständiga förbättringar. Om vårdcentralen Familjeläkarna Arninge är en vårdcentral med cirka 5900 listade patienter, belägen i norra Täby. Här arbetar läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer i nära samarbete. Vår mottagning arbetar med den senaste AI tekniken vid journalföring, har digitala ronder med sjukhus, grupp besök och ett otroligt starkt teamarbete. Vi erbjuder moderna och ljusa lokaler med en god arbetsmiljö. Vi söker dig som Är legitimerad läkare med intresse för primärvård. Vill arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med korta beslutsvägar. Är flexibel, kvalitetsmedveten och har intresse för digital utveckling. Hos oss får du en trevlig arbetsplats med möjligheter till utveckling och en konkurrenskraftig lön baserad på din kompetens. Ansökan Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av jobbannonser.
Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom Hemtjänst SommarjobbSom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för Sommarjobb hemtjänst För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Kan cykla Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Sommarjobb Vi erbjuder timanställning över sommaren. Arbetstiderna varierar. Vi arbetar mellan 6:45-22:00 varje dag i veckan. Du kommer jobba blandat dag, kväll och helg. Fördelar med att arbeta hos Noga Omsorg Hos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Du omfattas av vårt kollektivavtal Hur du Ansöker till Vårt sommarjobb Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser
Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby dagtid. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom dagtid i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst på kvällar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för dagtid i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst dagtid i Täby Vi erbjuder heltidstidstjänst med fasta arbetstider måndag-fredag. Helgjobb var sjätte helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Dagtid i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Vi söker en legitimerad danslärare. Du kommer att undervisa åk 1 och 2 på Estetiska programmet, inriktning musikal, i kurserna Dansgestaltning 1 och Dansteknik 1. Ditt huvudämne ska vara jazzdans och du ska ha kunskap, erfarenhet och intresse i att arbeta med dans kopplat till karaktärsarbete, sång och att berätta en historia. Det är bra om du har fördjupad erfarenhet av musikal. Du ska också undervisa grunder i balett och alternativa träningsmetoder för dansare samt kunna leda improvisation och kompositionsarbete.
Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer