Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en tonåring i 16-årsåldern bosatt i Täby har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att arbete inom personlig assistans eller vård och omsorg har erfarenhet av lågaffektivt bemötande har erfarenhet av att jobba med barn får ej ha pälsdjur hemma då det finns allergi på arbetsplatsen Det är meriterande om du har: erfarenhet av att jobba med epilepsi erfarenhet av att jobba med autism/ADHD Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 45%. Tjänsten innebär arbete under dag-kvällstid två dagar i veckan (till exempel tisdag och torsdag) mellan kl. 16:00- 20:00 samt 2-3 helger i månaden mellan kl.10:00-17:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Nathalie Claeyssens [email protected]
Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag samt varannan helg. Arbetstid: 16:00 - 22:00. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Vill du ha ett jobb i sommar – eller året runt – där du träffar människor och gör något meningsfullt? Vi på Projekt Rätt Väg söker fältvärdar som vill jobba utomhus i norra Storstockholm – ibland även inne i stan. Tillsammans möter vi människor, berättar om vårt projekt och säljer produkter som finansierar aktiviteter för barn och unga. Vi arbetar aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet, samtal och lösningar. Vi söker dig som vill jobba heltid, deltid, sommarjobb eller extra – du väljer själv hur mycket du vill jobba. Vad går jobbet ut på? Du jobbar i team ute bland människor – till exempel i parker, på torg eller vid olika evenemang. Din uppgift är att: prata med folk berätta vad Projekt Rätt Väg gör sälja produkter som finansierar barnens fritidsaktiviteter Du får alltid stöd, en kort introduktion och jobbar aldrig ensam. Arbetstider och lön: Vardagar kl. 15.00–19.30 → 120 kr i timmen + bonus Helger kl. 10.00–18.00 → 135 kr i timmen + bonus Du kan jobba så mycket du vill – från några pass i veckan till heltid. Vill du ta mer ansvar? Efter två veckor med bra närvaro kan du bli teamledare: Teamledarlön: → 130 kr i timmen + bonus (vardagar) → 150 kr i timmen + bonus (helger) Vem söker vi? Vi letar efter dig som: gillar att prata med människor kommer i tid och tar ansvar vill ha ett enkelt men engagerande jobb trivs med att jobba utomhus Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver. Om Projekt Rätt Väg: Vi ser till att barn och unga får möjlighet att delta i fritidsaktiviteter. Överskottet från försäljningen går till: medlemskap i föreningar utrustning och kläder transport till träningar, matcher och läger Vi arbetar också aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet och lösningar. Det måste ta ett slut med alla skjutningar och sprängningar! Förövarna och offren är 10-25 år gamla! Så söker du: Kontakta mig på instagram @johan_projektrattvag eller skicka ett kort mejl till: [email protected] Berätta lite om dig själv och varför du är intresserad av jobbet , samt om det är deltid, heltid eller extra som du önskar arbeta . Vi anställer löpande – sök så snart som möjligt! Följ oss & läs mer: TikTok: @projektrattvag Hemsida: www.projektrattvag.se
Vill du ha ett jobb i sommar – eller året runt – där du träffar människor och gör något meningsfullt? Vi på Projekt Rätt Väg söker fältvärdar som vill jobba utomhus i norra Storstockholm – ibland även inne i stan. Tillsammans möter vi människor, berättar om vårt projekt och säljer produkter som finansierar aktiviteter för barn och unga. Vi arbetar aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet, samtal och lösningar. Vi söker dig som vill jobba heltid, deltid, sommarjobb eller extra – du väljer själv hur mycket du vill jobba. Vad går jobbet ut på? Du jobbar i team ute bland människor – till exempel i parker, på torg eller vid olika evenemang. Din uppgift är att: prata med folk berätta vad Projekt Rätt Väg gör sälja produkter som finansierar barnens fritidsaktiviteter Du får alltid stöd, en kort introduktion och jobbar aldrig ensam. Arbetstider och lön: Vardagar kl. 15.00–19.30 → 120 kr i timmen + bonus Helger kl. 10.00–18.00 → 135 kr i timmen + bonus Du kan jobba så mycket du vill – från några pass i veckan till heltid. Vill du ta mer ansvar? Efter två veckor med bra närvaro kan du bli teamledare: Teamledarlön: → 130 kr i timmen + bonus (vardagar) → 150 kr i timmen + bonus (helger) Vem söker vi? Vi letar efter dig som: gillar att prata med människor kommer i tid och tar ansvar vill ha ett enkelt men engagerande jobb trivs med att jobba utomhus Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver. Om Projekt Rätt Väg: Vi ser till att barn och unga får möjlighet att delta i fritidsaktiviteter. Överskottet från försäljningen går till: medlemskap i föreningar utrustning och kläder transport till träningar, matcher och läger Vi arbetar också aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet och lösningar. Det måste ta ett slut med alla skjutningar och sprängningar! Förövarna och offren är 10-25 år gamla! Så söker du: Skicka ett kort mejl till:[email protected] Berätta lite om dig själv och varför du är intresserad. Ämne i mejlet: Fältvärd Stockholm Vi anställer löpande – sök så snart som möjligt! Följ oss & läs mer: TikTok: @projektrattvag Hemsida: www.projektrattvag.se
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om kunden: Tonårstjej med intellekuell funktionsnedsättning och autism som behöver vägledning i olika sitationer i samhället, få social träning. Hon talar främst engelska så du som ledsagare måste tala engelska obehindrat. Hennes intressen är att: * Måla * Pyssla * Sy * Odla * Spela spel * Youtube * Simma/träna på gym * Djur Kvalifikationer/önskemål om ledsagare/avlösare: Kvinna 20-35 år, erfarenhet av ovan nämnda diagnoser. Du måste tala engelska obehindrat. Det är viktigt att du deltar i kundens intressen. Om tjänsten: 3 tim/vecka. Insatsen utförs en vardagskväll från kl. 17,18 eller en helgdag. Tillträde snarast. Som ledsagare följer du med en kund, med en funktionsnedsättning, på olika aktiviteter. Det kan röra sig om shopping, gå på museum eller kanske ta en fika. Ta nu chansen och skicka in din ansökan så hör vi av oss om förslag på uppdrag som kan passa dig! I din ansökan vill vi ha ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter, ett CV samt kontaktuppgifter på hur vi kan nå dig. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Har du examen inom maskinteknik eller liknande och drivs av att lösa problem? Vill du arbeta med innovativa produkter som andningsutrustning för brandmän och proffesionella dykare? Då är denna tjänst en spännande möjlighet för dig! Interspiro erbjuder en roll på ett spännande företag där den sociala sammanhållningen är mycket god och trivseln på arbetsplatsen är hög! Som testingenjör kommer du att ingå i ett team på 4 personer och få vara med och arbeta med Interspiros produkter i alla faser i produktutvecklingen, från att testa ett nytt koncept till att validera en uppdaterad funktion på en äldre modell av en produkt. Teamet är även ansvariga för att hjälpa till med utredningar i samband med reklamationer. Du kommer att tillsammans med övriga kollegor i teamet arbeta i laboratoriet där mycket av arbetet handlar om problemlösning och du varvar praktiskt arbete med en del beräkningar och teori. Arbetsuppgifterna kan även till viss del anpassas utifrån dina intressen och din bakgrund. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Interspiro i Täby med tillträde snarast enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter inkluderar Att arbeta med Interspiros produkter i alla faser i produktutvecklingen Testa nya koncept men även validera uppdaterade funktioner på äldre modeller av en produkt Hjälpa till med utredningar i samband med reklamationer. Arbeta praktiskt med problemlösning Ett fåtal internationella resor kan förekomma i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom maskinteknik eller liknande Trivs med praktiskt arbete Några års erfarenhet av liknande arbete eller av produktutveckling Kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du drivande, flexibel och har en god teknisk allmänbildning. Det är meriterande om du har praktisk yrkeserfarenhet av mekatronik, elektronik, polymera material, mätteknik eller pneumatik. Ansökan och kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Interspiro AB med Dinkel & Friends AB och rekryteringskonsult Jessica Dinkel. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande. För mer information kontakta Jessica, [email protected] Om Interspiro Interspiro utvecklar, tillverkar och säljer andningsutrustning för rökdykare, kemdykare och professionella och militära vattendykare. Huvudkontoret har ca 60 medarbetare och är beläget i Täby. Produktionen ligger i Lettland. Säljkontor finns i Österrike, Tyskland, Malaysia, Holland, Schweiz, Storbritannien och USA. Dessutom finns ett nästintill världstäckande nätverk av återförsäljare och serviceverkstäder. Besök vår hemsida för mer information: www.interspiro
. Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt nya kontor i Kista! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning - Personlig coachning - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Din nya tjänst Nu vill en av våra äldsta kunder Teledyne FLIR komplettera sin grupp med en Elektroniktekniker. Detta är ett uppdrag hos världens ledande företag inom termisk och infraröd teknik. På Teledyne FLIR får du en unik möjlighet att uppleva hur spjutspetsutveckling, mjukvaru- och hårdvaruutveckling samlas under ett tak. Teledyne FLIR gör sin forskning, sin utveckling och sin montering av produkterna i Täby. Vara en del av ett marknadsledande företag med 50 års erfarenhet. Vänlig kultur med fokus på samarbete, problemlösning och kreativitet. På Teledyne FLIR finns ett stort antal aktivitetsgrupper med allt ifrån jogging på lunchen, innebandy, fotoklubb och gemensamma skidresor. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av flera delar. Du kommer primärt att jobba med test av kretskort men även med tillverkning och modifiering av kablage och elektronikdetaljer så de följer respektive underlag. Du kommer ha följande huvudsakliga arbetsuppgifter: Testa kort enligt instruktioner Bedöma kvalitet och acceptans på lödningar och utförande på kretskort och kablar Bedöma utförande mot IPC, väl förtrogen med standarden Löda kretskort, genomföra reparationer och modifieringar mot IPC standarden Tillverkning av kablage enligt underlag med diverse olika typer av kontaktdon Det finns goda möjligheter till egna initiativ genom ständiga förbättringar som är en central punkt i verksamheten. Du som söker tjänsten kommer att genomgå en bakgrundskontroll innan anställning. Din bakgrund Du som söker bör ha studerat teknik och/eller elektronik på gymnasienivå som lägst och ha yrkeserfarenhet av liknande arbete. Du har god kunskap och erfarenhet av att läsa, tolka samt följa elektriska underlag och instruktioner. Du bör även ha kunskap om mätteknik, datoriserade mätsystem och okulärkontroll. Du får gärna vara certifierad/tidigare certifierad inom följande områden: Lödning enligt FSD 5115 Kontaktpressning/crimpning Det är meriterande om du även har kunskap om analog och digital elektronik. Det blir även allt viktigare att ha goda kunskaper om nätverkslösningar och dess kommunikation. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Du som person Du behöver vara mycket noggrann, tålmodig och ha analytisk förmåga både vad gäller teknik och administration. Du anser dig vara praktiskt lagd, trivs med stort eget ansvar där planering och arbeta både i grupp och självständigt är mycket viktiga egenskaper. Teledyne FLIR strävar efter mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Din ansökan Hjärtligt välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ida Sebitli på 073 856 53 74 eller Sanja Kolar på 070 860 82 52. Intervjuer kommer ske fortlöpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, som är 2025-07-09. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vill du vara med och skapa trygga, funktionella och hållbara arbetsmiljöer? Bli en nyckel för vår verksamhet och våra kunder som fastighetsansvarig på SYNLAB Sverige AB. Om SYNLAB Sverige AB Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om, i Stockholmsregionen, Uppsala och Göteborg. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för ökad kvalitet. Du kan hitta mer information om oss på vår webb. Vi SYNLAB söker nu en Fastighetsansvarig som vill ta ett helhetsansvar för våra lokaler och tekniska installationer. Hos oss får du en nyckelroll i en organisation där kvalitet, säkerhet och service står i centrum. Om arbetet och din utveckling Som Fastighetsansvarig ansvarar du för planering, genomförande, samordning och uppföljning av alla fastighetsrelaterade frågor, du kommer ha ett nära samarbete med samtliga avdelningar inom organisationen. Du rapporterar till serviceavdelningens chef och kan vid behov tillförordnas ansvar för övrig personal inom avdelningen. Du kommer bland annat att: • Planera och leda ombyggnationer och flyttprojekt • Hantera inkommande felanmälningar • Säkerställa service och underhåll av fastighetsanknutna system • Fungera som föreståndare för brandfarlig vara, systematiskt brandskyddsansvarig, miljöombud och anläggningsskötare för brandlarm • Delta i upphandling av fastighetsrelaterade tjänster Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande och roliga arbetsuppgifter, utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor och våra leverantörer. Om dig vi söker Vi söker dig som har bakgrund och goda kunskaper inom fastighetsområdet. Du är serviceinriktad och samarbete kommer naturligt. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av arbete med fastighet • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ • God samarbetsförmåga och servicekänsla • Erfarenhet av inköp och upphandling • Minst gymnasieutbildning • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av : • Upprättande av underhållsplan och budget • Projektledning • Driftansvar • Fakturahantering • Personalansvar • Systematiskt brandskydd • Heta arbeten Övrigt • Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning • Tillträde enligt överenskommelse. • Vi tillämpar individuell lönesättning. • Vi har kollektivavtal. Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att detta låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-08-08, men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta servicechef Erik Norberg på 010 - 251 42 30. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 20 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 24 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå 350 laboratorier och mer än 1 800 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. SYNLAB utför även tjänster inom miljö och veterinärmedicin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer