Lediga jobb i Tjörn

Sök totalt 52 lediga jobb i Tjörn

Personlig assistent sökes till kvinna på Tjörn!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en 60 årig kvinna som bor på Tjörn. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten: Vi söker en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna. Arbetet som personlig assistent innebär att hjälpa henne med hushållssysslor, personlig hygien, följa med på olika aktiviteter och allt annat som kan tänkas uppkomma i hennes vardag. Kvinnan har flera funktionshinder bland annat tal hinder. Vi önskar därför att du som assistent stöttar kvinnan med att kommunicera. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Kvinnan har aktiv assistans dygnet runt. Vi söker dig som vill arbeta 35%. Arbetstiderna är förlagda på både vardagar och helgdagar, både på dag, kväll och natt. På dagtid förekommer det även dubbel assistans. Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social med framåtanda och som är initiativrik. Vi ser även att du är arbetsam som trivs i ett fysiskt arbete. Arbetsgruppen är ett sammansvetsat gäng med arbetsledare i spetsen. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och hur du och kvinnan fungerar tillsammans. För denna tjänst krävs det att du har: -Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift -B-körkort -Tillgång till egen bil (resa till kund) -God fysik (man behöver utföra tunga lyft) Det är även meriterande om du har: -Erfarenhet av en liknande roll Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter: Sandra Heras Arvidsson [email protected]

Igår
Sista ansökan:
3 december 2024
Personlig assistent till 15-årig tjej! Dubbelassistans jämna helger
Humana AB
Personliga assistenter

Vi söker efter två kvinnliga assistenter till vår 15-åriga kund i Skärhamn! Flickan har en CP-skada, grav synskada samt epilepsi och bor på Tjörn tillsammans med sin familj. Hon har ett stort dagligt hjälpbehov och du kommer att vara en viktig del av att få dagarna att fungera på bästa sätt för henne. Du kommer att vara ett stöd i allt från förflyttningar, tillsyn, matning samt att skapa en meningsfull fritid för flickan. Vi söker dig som: Vi söker dig som är tjej/kvinna, ansvarsfull och en framåt person. Du är energisk och tycker om att genomföra aktiviteter med din kund. Du tycker om barn och barnens aktiviteter såsom skoj och bus! Du bör också ha fysik att kunna utföra sjukgymnastik med flickan och klara en del lyft. Vara plikttrogen och kunna följa instruktioner. Det är meriterande om du jobbat med liknande arbetsuppgifter innan men inget krav, det viktigaste är att personkemin mellan dig, vår kund och hennes familj. Arbetstid/Varaktighet: Varannan helg lördag och söndag jämna och ojämna veckor. Tjänstgöringsgrad ca 25%. Arbetspassen ligger 07:00-17:00 och ni arbetar två assistenter tillsammans. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde:Omgående, introduktion enligt överenskommelse En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Att jobba på Humana Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Beställ utdrag Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
30 november 2024
Installatör
Sf Pontona Sverige AB
Övriga byggnads- och anläggningsarbetare

SF Pontona Sverige söker ny medarbetare SF Pontona säljer, installerar och servar flytbryggor i Sverige och är en del av SF Marina koncernen. Vi utför allt arbete inom flytbryggor, Y -bommar samt träkonstruktioner. Nu söker vi en installatör som vill bli en del av vårt team att leverera och installera våra kvalitetspontoner till hamnar runt om i Sverige. All marin verksamhet i Sverige är av naturen säsongsbetonad, vilket medför att vi söker dig som klarar högt tempo och är flexibel i din arbetstid och har möjlighet att resa. Du som söker behöver ingen tidigare arbetslivserfarenhet inom området, du bör vara i god kondition, samarbetsvillig, utåtriktad och villig att ta för dig för att på sikt kunna få en viktig roll i vårt team. Du som söker behöver: · B Körkort · Behärska svenska språket, alla andra språk ses som en tillgång. En extra fördel är att du tidigare jobbat som resemontör, har truckkort, BE tungt släp eller C. Har du sjövana eller rent av klass 8 är detta en bonus, dock inga krav. Letar du eller känner dig nyfiken på ett arbete med fart och fläkt, där kusten står för dörren? Då har du hittat rätt. Varmt välkommen med din ansökan, rekrytering sker löpande. Mejla din ansökan till: [email protected]

Igår
Sista ansökan:
31 december 2024
Timvikarie till Vård och omsorg
Tjörns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också – här finns gott om plats att ta! Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision. ARBETSUPPGIFTER Vi på Tjörns kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete, där du får vara med och ge en trygg vardag till våra omsorgstagare genom att aktivera, stötta och ge god omvårdnad. Våra verksamheter pågår dygnet runt - året om! Som timvikarie hos oss väljer du själv hur mycket och när du vill jobba. Du blir kopplad till ett bokningssystem som heter TimeCarePool där lägger du dig tillgänglig för arbete. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. I programmet har du också möjligheten att se vilka pass som ligger lediga framåt och lägga en intresseanmälan på dessa. Finns även möjlighet till längre vikariat när verksamheten har behov av det. Då går din timanställning över till en månadsanställning. Du kan arbeta inom följande områden: • Hemtjänst Du hjälper våra omsorgstagare som behöver stöd i egen bostad. Du kan exempelvis få hjälpa de med personlig omvårdnad så som klädsel eller mer praktiska saker så som att tvätta eller bädda rent i sängen. Arbetet inom hemtjänsten ger dig mycket omväxlande och händelserika arbetsdagar. Du jobbar både självständigt och tillsammans med stöttande kollegor. Du behöver ha B-körkort. • Äldreboende På våra äldreboenden hjälper du de äldre med vård- och stödbehov. Omsorgstagare som bor på ett äldreboende klarar sig oftast inte helt själv på grund av ålder eller sjukdom därför behövs du och dina kollegor för att se till att skapa fina dagar fyllda med trygghet och glädje för de boende. • Funktionshinders boende och personlig assistans Här får du stötta personer i alla åldrar med fysisk eller psykisk funktionsvariation genom att arbeta på gruppbostad, i bostad med särskild service, inom personlig assistans eller på korttidsboende inom LSS. Du behöver ha B-körkort. Vissa insatser utförs enligt Hälso- och sjukvårdslagen på delegation från sjuksköterska. För att genomföra insatserna och kunna bli delegerad får du en utbildning innan eller i början av din anställning. För att känna dig trygg och säker i din arbetsroll får du även introduktionsutbildning och på arbetsplatsen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som trivs att jobba med människor. Som person är du serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt. Att jobba inom vård och omsorg innebär att du lär känna många människor med olika livssituationer, det kommer att ge dig upplevelser och minnen för livet men det ställer också krav på att du behöver vara engagerad och flexibel i ditt arbete. För att vara aktuell som vikarie hos oss måste du • Ha fyllt 18 år • Ha tillgång till Bank-ID • Ha en god förmåga att uttrycka dig på och förstå svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande med tidigare erfarenhet samt om du kan fler språk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är önskvärt att du har körkort. Innan du anställs som vikarie i arbeten med barn och unga inom LSS måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ utdrag ur belastningsregistret via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ ÖVRIGT Vi rekryterar löpande under ansökningstiden. Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR. Om du har problem med att ansöka via programmet Visma Recruit/Offentliga jobb vänligen ta kontakt med support via telefonnummer 0771-693 693.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 januari 2025
Gruppchef PDI
Wallhamn AB
Produktionschefer inom tillverkning

Är du Wallhamns nästa Gruppchef? Har du den där naturliga förmågan att engagera och motivera andra till att leverera på både kvalitet och mål? Är du en ambitiös och lyhörd ledare med ett starkt driv att utveckla dina medarbetare och verksamheten? Vill du dessutom ha fullt personalansvar och vara ansvarig för att driva förbättringsarbetet för din avdelning? Då är det här rollen för dig! ARBETSUPPGIFTER På Wallhamn är vi engagerade i att göra våra värdeord – Gemenskap, Ansvarstagande, Kvalitet och Respekt – levande varje dag! Om du delar dessa värderingar och vill vara med och bygga ett starkt team som tillsammans driver framgång, då kan det här vara din nästa utmaning! I rollen kommer du ha en försteman som stöd och leda ett team på 13 personer. Som Gruppchef får du fullt personalansvar, med möjlighet att sätta din prägel genom blandade arbetsuppgifter såsom lönesättning och utvecklande medarbetarsamtal. Vad kan du förvänta dig? En rad spännande arbetsuppgifter, som att: Optimera och utveckla vår PDI-avdelning Ta ansvar för den dagliga driften och schemaläggningen inom PDI Följa upp produktionen för att hela tiden ligga steget före Ha ett nära samarbete med hamnen inför nya båtlaster och säkerställa smidiga leveranser Arbeta smart med våra planytor och p-platser för att maximera utrymme och effektivitet Ansvara för avvikelsehantering inom PDI, med fokus på lösningar och förbättringar Samverka med andra avdelningar för att stärka helheten Driva hållbarhetsinitiativ framåt, så att vi tillsammans bygger en grönare framtid! OM DIG Du är en driven, innovativ, ambitiös och lösningsorienterad ledare som vill effektivisera och är förändringsorienterad. Som Gruppchef kommer du få en unik möjlighet att utveckla och forma rollen utifrån dina styrkor och idéer. Du får chansen att styra och påverka produktionsflödena, med friheten att implementera förbättringar och nya arbetsmetoder. Din drivkraft och vilja att driva projekt och företaget framåt är avgörande för att lyckas i denna roll. Du kommer att ha en aktiv roll i att utveckla produktionsflöden och processer, vilket gör att du inte bara påverkar den dagliga driften, utan även den långsiktiga utvecklingen av avdelningen och verksamheten. Med din starka samarbetsinriktning och betoning på samverkan med övriga avdelningar, kommer du att vara en nyckelspelare i att skapa en effektiv och harmonisk arbetsmiljö. Dina ledaregenskaper är på topp och du strävar efter att vara en förebild som skapar engagemang bland dina medarbetare genom tydlighet, feedback och lyhördhet. Du inspirerar och motiverar ditt team, skapar en kultur av öppen kommunikation och förtroende, där varje individ känner sig värdefull och sedd. Genom att vara lyhörd för medarbetarnas behov och ge konstruktiv feedback bidrar du till både personlig och professionell utveckling inom teamet. Din tydlighet i mål och förväntningar, kombinerat med din förmåga att hantera utmaningar med ett lösningsorienterat förhållningssätt, gör att du skapar en arbetsmiljö där alla kan prestera sitt bästa och känna sig delaktiga i företagets framgång. KOMPETENSKRAV B-körkort 3–5 års erfarenhet av ledarskap från tidigare chefspositioner Goda kunskaper i Microsoft Office Engelska i tal och skrift MERITERANDE Tekniskt kunnig Tidigare branscherfarenhet VAD VI ERBJUDER DIG Föreställ dig en arbetsplats där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter i en spännande bransch. Vi strävar alltid efter tillväxt och utveckling, och vi vill att du ska vara en del av vår framgångsresa. Hos oss blir du en del av ett ansvarstagande team där alla samarbetar för att tillsammans nå framgång. Den här rollen är en unik chans för en person med driv att faktiskt ha möjlighet att påverka och utveckla tjänsten, att få styra och forma rollen. Du kommer att leda ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Wallhamns fortsatta framgång. Som anställd hos oss får du bland annat: Marknadsmässig lön: Vi värdesätter din kompetens och erfarenhet. Kollektivavtal: Trygghet och rättvisa villkor för alla. Tjänstepension: Vi ser till att du har en säker framtid. Friskvårdsbidrag: Vi bryr oss om din hälsa och ditt välmående. Kaffe, te & frukt: Energiboostar för en produktiv arbetsdag. Kontinuerlig utbildning: Vi satsar på din utveckling och ser till att du ständigt växer i din roll. Utvecklingsmöjligheter inom bolaget: Vi tror på att främja intern karriärtillväxt. OM FÖRETAGET Idag är Wallhamn AB Sveriges tredje största fordonshamn samt den största privatägda fordonshamnen i landet. Dessutom är Wallhamn den främsta privata arbetsgivaren i Tjörns kommun, med ca 250 tillsvidareanställda och ca 80 – 100 timavlönade. Wallhamns kombination av hamn, inspektion och verkstad är helt världsunik och har utgjort kärnan i verksamheten ända sedan hamnen grundades 1965. Idag ägs Wallhamn AB av italienska Grimaldi Group. Oavsett var du bor, är det enkelt att ta dig till oss. Från Göteborg till Wallhamn är det bara 5–6 mil och tar ca 45 minuter att köra. Från Kungälv tar det bara 30 minuter, från Uddevalla 40 minuter och från Ljungskile ca 25-30 minuter. Dessutom är det väldigt sällan köer när man kör till eller från Wallhamn, eftersom du oftast "möter" all trafik. ÖVRIGT Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Wallhamn AB genomför drogtester och belastningsregister på slutkandidater Skicka in din ansökan via ansökningsknappen ”Ansök nu”. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! VID FRÅGOR KONTAKTA Vid frågor angående rekryteringsprocessen: Stina Taranger, HR-specialist, +46 735 20 99 03 [email protected] Vid frågor angående tjänsten: Fredrik Dahlberg, Operativ chef, +46 735 20 99 77 [email protected] I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2024
Teknisk kundansvarig
Wallhamn AB
Företagssäljare

Vi söker en teknisk kundansvarig med teknisk expertis och kreativt tänkande som kan stärka våra kundrelationer och bidra till att utveckla våra påbyggnationer för fordon. VAD VI ERBJUDER DIG Föreställ dig en arbetsplats där varje dag är stimulerande och full av nya möjligheter i en spännande bransch. På Bilbyggarna Wallhamn strävar vi alltid efter tillväxt och utveckling, och vi vill att du ska vara en del av vår framgångsresa. Vi vet hur viktigt det är att våra anställda trivs och mår bra, både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi en perfekt balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos oss får du bland annat: Marknadsmässig lön: Vi värdesätter din kompetens och erfarenhet. Kollektivavtal: Trygghet och rättvisa villkor för alla. Tjänstepension: Vi ser till att du har en säker framtid. Friskvårdsbidrag: Vi bryr oss om din hälsa och ditt välmående. Kaffe, te & frukt: Energiboostar för en produktiv arbetsdag. Hobbykvällar: Du kan använda våra verkstäder för din egen bil. Kontinuerlig utbildning: Vi satsar på din utveckling och ser till att du ständigt växer i din roll. Utvecklingsmöjligheter inom bolaget: Vi tror på att främja intern karriärtillväxt. Flextid: Börja och sluta dagen när det passar dig bäst, med två timmars flex i början och slutet av varje arbetsdag. OM FÖRETAGET Idag är Wallhamn AB Sveriges tredje största fordonshamn samt den största privatägda fordonshamnen i landet. Oavsett var du bor, är det enkelt att ta dig till oss. Från Göteborg till Wallhamn är det bara 5–6 mil och tar ca 45 minuter att köra. Från Kungälv tar det bara 30 minuter, från Uddevalla 40 minuter och från Ljungskile ca 25–30 minuter. OM ROLLEN Bilbyggarna Wallhamn är en ledande aktör inom fordonspåbyggnadsindustrin med fokus på lätta kommersiella fordon (LCV). Som Teknisk kundansvarig kommer du att spela en nyckelroll i att förstå och utveckla kundernas behov för att utforma påbyggnaderna i deras fordon till arbetsplatser i världsklass. Ditt uppdrag är att skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller kundernas krav, samtidigt som du samarbetar nära med produktionsteamet för att säkerställa att byggnationerna genomförs enligt plan. Detta innebär att du dagligen besöker produktionen för att följa upp och säkerställa att dina kunders lösningar implementeras korrekt, vilket förutsätter praktisk erfarenhet och en god förståelse för hårdvara och byggnation. Dessutom behöver du kunna informera kunden om eventuella begränsningar i byggnationerna gällande säkerhet och lastvikter. Du kommer också att vara drivande i att identifiera och implementera innovativa lösningar som stärker vår konkurrenskraft och skapar mervärde för våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer innebära: Utveckla och designa innovativa påbyggnationer. Arbeta nära med kunder för att förstå deras behov och förvandla dessa till attraktiva tekniska funktionella lösningar. Tänka kreativt och utmana traditionella lösningar för att skapa mervärde åt våra kunder. Hantera och utveckla relationer med befintliga och potentiella kunder. Presentera och sälja våra påbyggnadslösningar för LCV-fordon. Samarbeta med produktutvecklingsteamet för att skräddarsy lösningar efter kundernas behov. Skapa och följa upp offerter samt förhandla avtal. Genomföra tekniska presentationer och demonstrationer. Delta i branschmässor och evenemang för att främja vårt företag och våra produkter. OM DIG Vi söker dig som är en kommunikativ och teknisk kunnig person med starkt engagemang för kundrelationer och en genuin vilja att förstå och möta kunders behov. Du är ödmjuk, jordnära och har en fantastisk förmåga att bemöta olika typer av personligheter. Din lyhördhet gör att du kan läsa av människor och anpassa dig efter olika situationer, vilket är avgörande för att skapa och vårda långvariga relationer med både kunder och leverantörer. Med en gedigen teknisk bakgrund, gärna inom design och konstruktion, har du lätt för att förstå och analysera komplexa tekniska behov. Har du grundläggande elkunskaper är det en fördel, men om inte så bör du ha ett starkt intresse för att lära dig. Du har även viss praktisk erfarenhet, vilket gör att du kan förstå tekniska aspekter av byggnationer och förmedla dessa både till kunder och produktionsteamet. Du kommer dagligen vara ute i produktionen för att säkerställa att en lösning byggs korrekt, vilket kräver förståelse för det praktiska arbetet. Din förmåga att tänka utanför boxen och presentera innovativa idéer gör dig till en viktig tillgång i teamet. Du har en mjuk, kommunikativ säljstil med fokus på att ställa rätt frågor och utvinna all relevant information från kunderna för att skapa de bästa lösningarna. Du är också sifferkunnig, eftersom du ibland behöver räkna på mått och material för att hitta rätt lösningar för byggnationer. Vi tror att du är en person med en stark vilja att utvecklas och lära dig. Att driva försäljningen framåt, med ett självständigt, resultatinriktat och proaktivt arbetssätt, kommer naturligt för dig. Du är en problemlösare med en stark känsla för detaljer och kvalitet, vilket gör att du säkerställer att våra kunders behov inte bara möts utan också överträffas. KOMPETENSKRAV Minst 3 års erfarenhet av liknande tjänster. Teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fordonsteknik, maskinteknik eller relaterat område. Grundläggande elkunskaper, eller ett starkt intresse för att lära sig. Förmåga att förstå tekniska ritningar och byggnationer. Erfarenhet av att arbeta med hårdvara eller praktisk erfarenhet från liknande bransch. Goda kunskaper i Microsoft Office. Engelska i tal och skrift. B-Körkort. MERITERANDE Erfarenhet av försäljning och kundrelationer, helst inom fordonsindustrin. ÖVRIGT Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Wallhamn AB genomför drogtester och belastningsregister på slutkandidater Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! VID FRÅGOR KONTAKTA Vid frågor angående rekryteringsprocessen: Stina Taranger, HR-specialist, +46 735 20 99 03 [email protected] Vid frågor angående tjänsten: Michael Lysborn, Försäljning & kundcenterchef, +46 735 20 99 81 [email protected] I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2024
Yrkesdykare till Västkustens Brygg & Transport
Sibe Construction AB
Anläggningsdykare

Yrkesdykare till Västkustens Brygg Transport Om oss: Västkustens Brygg Transport AB är verksamma inom yrkesdykning, sjötransporter och marina anläggningsarbeten. Vi har helhetslösningar för både stora och små marina projekt. Tack vare vår specialanpassade utrustning kan vi erbjuda kostnadseffektiva och rationella lösningar inom sjöentreprenad. Arbetsuppgifter: Som yrkesdykare kommer du att delta i olika typer av undervattensarbeten, inklusive men inte begränsat till:   Inspektion och reparation av undervattensstrukturer Svetsning och skärning under vatten Installation och underhåll av marina konstruktioner Fartygsunderhåll och propellerinspektion Undervattensfotografering och dokumentation Kvalifikationer:   Certifierad yrkesdykare enligt IDSA, ADAS, eller annan internationellt erkänd standard Certifikat B-50 Minst 2 års erfarenhet av kommersiell dykning Kunskap om säkerhetsföreskrifter och riskhantering inom dykning God fysisk kondition och stresstålighet Förmåga att arbeta i team och självständigt B-körkort krävs, E-körkort är ett plus Erfarenhet av svetsning och skärning under vatten är meriterande Vi erbjuder:   Konkurrenskraftig lön och förmåner Möjlighet att arbeta med spännande och varierade projekt Vidareutbildning och kompetensutveckling Ett starkt och engagerat team med goda utvecklingsmöjligheter För mer info om tjänsten I denna rekrytering samarbetar Västkusten Brygg Transport med Sibe Construction och Jimmy Eriksson är ansvarig rekryterare. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett starkt och motiverat team som arbetar i en häftig marin miljö? Skicka in din ansökan idag och följ med oss på en spännande resa! Låter detta som din nästa utmaning?  Skicka in din ansökan redan idag till [email protected] och bli en del av vårt framgångsrika team! Det går även bra att ringa på 0706-691988 för mer info om tjänsten!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2024
Säljare - Fast månadslön + generösa bonusar
Key Solutions AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Älskar du att resa och vill ha ett jobb där varje dag är en ny utmaning? Som resande säljare på Key Solutions får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Vilka är Key Solutions? Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag att öka sin försäljning. Vi har haft nöjet att hjälpa några av världens största och snabbast växande varumärken som bland annat Google, Telia och EON. Sedan starten 2008 har vi levererat över 1 miljon kunder till våra varumärken. Vi har 12 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute och har idag lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås och har nyligen påbörjat en internationell utlandsexpansion av verksamheten. Vad erbjuder vi? - Sveriges generösaste bonusar, med fast grundlön - Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Hjälp med att ta körkort samt möjlighet till tjänstebil och andra förmåner - Prisbelönt utbildningsprogram samt personlig coachning Hur funkar arbetet? Som resande säljare får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Du kommer att utgå från vårt lokala kontor där du kommer att arbeta som resande säljare. Självklart står vi för resan till och från arbetsorten. Vi tillhandahåller även boende, står för tjänstebil samt övriga arbetsverktyg som krävs för att du ska kunna göra ett bra jobb. Du har dessutom traktamente för de dagar som du är bortrest. Våra arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 12.00-21.00. Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Tidigare arbete inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav Vi ser gärna att du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är en aktiv person som tycker om att delta i spännande fritidsaktiviteter tillsammans med ditt team. Tycker du detta låter intressant? Skicka in din ansökan nedan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2024
Rörnätstekniker till VA
Tjörns kommun
Anläggningsarbetare

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också – här finns gott om plats att ta! Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision. ARBETSUPPGIFTER Som rörnätstekniker inom VA arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegorna. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och möjligheterna att påverka arbetet är goda. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans planerar och bedriver VA-verksamheten. Vi förvaltar VA-anläggningarna, producerar och distribuerar dricksvatten, avleder och renar spill- och dagvatten samt medverkar i kommunens samhällsutveckling. Som rörnätstekniker kommer du att arbeta med drift och underhåll av vårt ledningsnät för vatten, avlopp och dagvatten, även nyanläggning förekommer. Dokumentation av det vi utför är också en viktig del i vårt arbete. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Då det är en viktig del i arbetet bör inställelsetiden från din bostad till Tjörn inte överskrida en timme, viss övertid är också självklara inslag i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har utbildning inom VA, drift/underhåll/anläggningsarbete eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • behärskar svenska i tal och skrift, har god samarbetsförmåga, flexibel och serviceinriktad. • har grundläggande kunskaper i Officepaketet och intresse/förståelse för IT-baserade stödsystem. • har B-körkort. Det är meriterande om du har utbildningarna: • arbete på väg. • heta arbeten. ÖVRIGT Vi kommer att påbörja urvalet av sökande löpande under annonseringstiden, så sök reda idag. Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR. Om du har problem med att ansöka via programmet Visma Recruit/Offentliga jobb vänligen ta kontakt med support via telefonnummer 0771-693 693.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2024
Timvikarie kock till kostenheten
Tjörns kommun
Kockar och kallskänkor

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också – här finns gott om plats att ta! Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som kock innebär tjänstgöring både på Tubberödshus, Lilldals och Kvarnbackens kök o restaurang. Du ska vara lyhörd och flexibel i dina arbetsuppgifter och se till de boendes bästa. Du deltar i alla förekommande arbetsuppgifter i både kök och servering; förberedelse, tillagning, beställningar, servering, disk och städ och egenkontroll. I tjänsten ingår även livsmedelsbeställningar. Vi arbetar efter relationsmodellen pedagogiken och där är man en del i en grupporganisation med delat ansvar. Det arbete vi utför ska präglas av en mycket hög kvalitet som skapar trygghet för de boende och i enlighet med gällande lagstiftning och verksamhetens mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kockutbildning. Du har stort intresse och kunskaper kring mat och matlagning samt erfarenhet av att laga mat. Du bör ha extra näringslära då vi arbetar med äldre personer. Arbetet ställer stora krav på samarbete, initiativförmåga och flexibilitet samt att kunna arbeta både självständigt och i grupp med en hög servicekänsla. Du är utåtriktad, kan entusiasmera dina medarbetare och gillar att arbeta nära den äldre generationen. Vi söker dig som är en ansvarstagande person och med ett stort personligt engagemang och ser lösningar istället för hinder. Vi tror att du är en person som har humor och lätt för skratt och kan sprida glädje där du är. ÖVRIGT Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR. Om du har problem med att ansöka via programmet Visma Recruit/Offentliga jobb vänligen ta kontakt med support via telefonnummer 0771-693 693.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2024