Arbetsterapeut till Vuxenpsykiatrimottagningen i Trelleborg
REGION SKÅNE
Arbetsterapeuter

Gör skillnad. Varje dag. Vuxenpsykiatrimottagning Trelleborg är en arbetsplats där arbetsglädje och gemenskap är viktiga delar av vår gemensamma vardag. Vi arbetar för att behålla småstadskänslan på vår mottagning, vilket uppskattas av såväl patienter som medarbetare. Mottagningen tillhör verksamhetsområde vuxenpsykiatri öppenvård Malmö/Trelleborg. Vårt uppdrag är att utreda, diagnostisera, bedöma och behandla patienter med psykiatriska diagnoser. För att säkra våra patienters behov av trygghet, kontinuitet och säkerhet arbetar vi med fast vårdkontakt, individuella vårdplaner och samverkar med andra aktörer. Vi arbetar utifrån våra ledord välkomnande, drivande, omtanke och respekt, för patienter och varandra. ARBETSUPPGIFTER Vi har nu möjlighet att välkomna en arbetsterapeut till oss för ett vikariat som sträcker sig över ett år. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat; arbetsterapeutisk bedömning och behandling av patienter med medelsvår till svår psykisk problematik. Huvudfokus ligger på aktivitets- och funktionsbedömningar, behandling i form av psykoedukation, träning av strategier, kognitivt stöd i vardagen och aktivitetsbalans. På mottagningen kommer ditt fokusområde vara att arbeta i team med patienter med olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar så som autism och ADHD liksom olika psykiatriska tillstånd. Du kommer även göra aktivitets- och funktionsbedömning i samband med psykologutredningar eller inför rehabilitering till arbete/aktivitet. Du samverkar då tillsammans med läkare, rehabkoordinator, försäkringskassa och övriga behandlare. Du kommer ha en del motiverande samtal och vi ser gärna att du har grupper. Det finns idag en tydlig struktur för hur arbetet kan läggas upp efter din föregångare men det finns också möjlighet att utveckla och förändra innehållet utifrån kompetens och behov. Vi erbjuder dig: • Ett stimulerande och utvecklande arbete i en organisation i förändring • Yrkesspecifik handledning med kollegor och extern handledare • Erfarna arbetskamrater och patientcentrerat teamarbete med andra yrkesgrupper • Självständigt arbete med stora möjligheter att påverka det egna dagliga arbetet • En trevlig arbetsplats med vänliga, kompetenta och engagerade arbetskamrater KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad arbetsterapeut med språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom psykiatrin. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse av att jobba enligt några av nedanstående metoder; • ICF- Internationell klassifikation av funktionstillstånd • AMPS- The Assessment of Motor and Process Skills • PRPP- Percive, Recall, Plan, Perform • Sensory Profile Adolescent/Adult • ADL-Taxonomin, COPM, Min mening, POES • WRI, DOA • VIB- Vardag i Balans • Ha koll- en gruppintervention för att hantera tid och organisera sina aktiviteter Du kommer att vara den enda arbetsterapeuten på enheten så det är viktigt att du känner dig trygg i din roll. För rätt person innebär tjänsten stor möjlighet till utveckling. Vårt mål är att arbeta utifrån standardiserade vårdprocesser, metoder du använder behöver vara förenliga med dessa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är kompetent och drivande, med förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra professioner. Du kan skapa förtroendebärande allianser och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Vidare är du lyhörd och utgår ifrån verksamhetens behov. Flexibilitet och effektivitet präglar ditt arbetssätt och du har ett vänligt och respektfullt bemötande mot medarbetare och patienter. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Personlig assistent
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

Behövs en personlig assistent omgående. Till att börja med behovsanställd, senare ett fast schema. Personen bör vara ödmjuk men inte rädd för något. Att gå med mig till gymmet är en del av uppgifterna. Jag vill gärna ha lugn och ro och gillar inte höga ljud och en massa prat. På grund av min sjukdom så har jag svårt att prata och är därför helst tyst. Du bör vara flexibel och vara beredd på resor inom Sverige och utomlands, dvs inga småbarn. Erbjuder bra lön Körkort är ej nödvändigt, jag tar mest buss eller färdtjänst.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Förskollärare till Anderslöv
Trelleborgs kommun
Förskollärare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar.  Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar.  TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen ”Längs landsvägen gror kunskap genom välbefinnande i både kropp och själ”. Trelleborg Rektorsområde Anderslöv/Alstad består av Väståkraskolan, Alstad skola och förskola, samt Trollskogens förskola. Området leds av rektor tillsammans med fyra biträdande rektorer, en administrativ chef samt kökschef. Trollskogens förskola är en förskola med 8 avdelningar, som samarbetar två och två över ett kök. Förskolan har en stor fin gård som inbjuder till nyfiken lek, och pedagogisk uteverksamhet. På förskolan läggs stort fokus på hälsoprofil och måltidspedagogik. En måltidspedagog samarbetar med barn och pedagoger i undervisningen. Rektorsområde Anderslöv/Alstad är ett område dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Området har fokus på undervisningens kvalité, hälsa och välbefinnande, trygghet och trivsel i inkluderande lärmiljöer och med ett tätt samarbete i huset. Alla enheter i området är Grön Flagg certifierade. Du välkomnas av ett gäng med god sammanhållning, stort engagemang och hög teamkänsla. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande och utmanande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som förskollärare på Trollskogens förskola har du det övergripande ansvaret för barnens utveckling och deras rätt att få de förutsättningar som behövs i deras lärande på bästa möjliga vis. Du kommer tillsammans med dina kollegor planera, genomföra och utvärdera verksamheten utifrån förskolans styrdokument. Du kommer arbeta med pedagogisk dokumentation ur ett reflekterande och lärande syfte. SchoolSoft är den digitala lärplattform som förskola och skola använder. Vi är flexibla och tar till vara på var och ens kompetens. Att lära av och hjälpa varandra och verka aktivt för ett gott samarbete i personalgruppen, ser vi som en självklarhet. Vi betonar helheten i barnens utveckling och ser därför varje barn som kompetenta individer och där samarbetet med hemmet är av stor vikt. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare. Som person är du utvecklingsinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du är passionerad i ditt förskolläraruppdrag och tycker att det är roligt att vara förskollärare. Du tar del av aktuell forskning och vågar tänka nytt. Samarbete ser du som en naturlig del i ditt arbete och du tar gärna emot feedback från både kollegor och ledning i syfte att förbättra ditt förskolläraruppdrag. Du ser helheten i pedagoguppdraget och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du är en kreativ medarbetare som kan erbjuda barnen goda lärandemiljöer och har ett gott bemötande. Du är lyhörd, tydlig, tillmötesgående och skapar goda relationer till barn, kollegor och föräldrar. Din kreativitet smittar av sig på andra och skapar ett engagemang.  Arbetstid/varaktighet 100%, visstidsanställning Tillträde Vikariat under perioden 2025-08-11 - 2025-12-19. Kontakt Malin da Silva Gustafsson, bitr rektor 0410-73 42 90 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Sista ansökningsdag 2025-07-15. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi påbörjar arbetet med urval och intervjuer innan sista ansökningsdag. Därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sektionschef inom myndighet
Trelleborgs kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt öppen verksamhet. Till myndighetsenheten söker vi nu två sektionschefer som kommer att vara ansvariga för två sektioner. Enheten består av 25 handläggare som handlägger ärenden inom SoL, LSS och Färdtjänst. Den närmsta chefen är Enhetschef och som sektionschef hos oss är du förstalinjens chef för handläggare med begränsat beslutsmandat.  Vad vi kan erbjuda dig  - Möjligheter att påverka utvecklingen av enheten  - Bästa kollegorna  - Omväxlande arbete    - Kompetensutveckling    - Kommunövergripande förmåner    Arbetsuppgifter  I rollen som sektionschef har du ett operativt ledningsansvar med fokus på kvalitet, medarbetarskap och utveckling. Ditt uppdrag omfattar:  - Att leda och utveckla sektionens arbete i linje med avdelningens mål och visioner  - Personal- och arbetsmiljöansvar inklusive systematiskt arbetsmiljöarbete, arbetsrättsliga frågor och kompetensförsörjning  - Att coacha och stötta medarbetare i det dagliga arbetet, särskilt i komplexa ärenden  - Att bidra till struktur, kvalitetssäkring och effektiva arbetssätt  - Att samverka internt och externt, samt driva förändrings- och utvecklingsarbete inom myndighetsområdet  - Att säkerställa ett gott samarbete med övriga chefer och stödfunktioner  Sektionschefen är första linjens chef och leder det operativa arbetet utifrån sektionens mål. Det direkta budgetansvaret ligger hos myndighetschef, vilket ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och en tydlig förståelse för ekonomistyrning. Du behöver kunna navigera i ett ledarskap där du inte själv har det direkt beslutande mandatet i budgetfrågan men ändå förväntas ta ett aktivt ansvar för att verksamheten bedrivs inom givna ekonomiska ramar.  Du arbetar nära medarbetare och det förväntas en mycket hög grad av fysisk tillgänglighet för att kunna bidrar till att skapa en hållbar och lärande organisation.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har:  - Socionomexamen  - Minst tre års erfarenhet av att ha haft ett formellt ansvar i operativ ledning, handledning och kvalificerad handläggning inom LSS och/eller SoL  - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet  - Dokumenterad erfarenhet av att leda i förändring och driva verksamhetsutveckling  - God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialrätten  - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt samt att fatta välgrundade beslut  - Mycket stor erfarenhet av att utveckla digitala verktyg   - Lång erfarenhet av implementering av Life Care och IBIC på myndighet - Utbildning i och erfarenhet av förändringsledning är ett krav Personliga egenskaper som vi eftersöker: - Du har ett tryggt och tillitsfullt ledarskap  - Du är tydlig, kommunikativ och prestigelös  - Du har lätt för att skapa struktur, engagemang och samverkan  - Du har god analytisk förmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt  - Du ser helheten och arbetar för organisationens bästa   Vi ser fram emot din ansökan! Löpande urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden.  Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Sjuksköterskor, kombinationstjänst, till Helgmottagning och Akutmottagning
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Verksamhetsområde (VO) Akutvård nära vård inom förvaltning Nära vård och hälsa består av akutmottagningar som inte har dygnet runt verksamhet, och kvälls- och helgmottagningar (KVH) inom Region Skåne. Område syd inom Verksamhetsområde (VO) Akutvård nära vård innefattar Kvälls- och helgmottagningar i Malmö, Trelleborg och Ystad, samt Akutmottagningen i Trelleborg. Akutmottagningen i Trelleborg är en lärande och teambaserad arbetsplats där varje medarbetare har möjlighet att påverka. Vi arbetar med personcentrerad vård (PCV) och vårt fokus är tydligt; vi vill vara en attraktiv arbetsplats där både medarbetare och patienter känner sig sedda, trygga och delaktiga. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu två sjuksköterskor till oss. Du kommer att kombinera din tjänst mellan Helgmottagningen och Akutmottagningen i Trelleborg. Fördelningen för tjänsten är ungefär 30 procent på Helgmottagningen och resterande 70 procent på Akutmottagningen. I dina arbetsuppgifter på Helgmottagningen ingår telefonrådgivning, triagering, provtagning och assistans vid läkarmottagningen. Du kommer även att vara delaktig i förbättrings- och utvecklingsarbete. Detta för att kunna erbjuda våra patienter en hög medicinsk kvalitet och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. I arbetet som sjuksköterska på Akutmottagningen är du en viktig del av teamet kring patienten. Du arbetar med bedömning, prioritering, behandling och omvårdnad i en miljö där ingen dag är den andra lik. Samtidigt ges du utrymme att engagera dig i förbättringsprojekt och vara med och utveckla både vården och vår arbetsmiljö. I denna tjänst erbjuds du möjlighet till en god insyn i båda våra verksamheter, och att få utvecklas i både det akuta omhändertagandet samt vid triagering av patienter till rätt vårdinstans. Du kommer att arbeta enligt schema med varierande arbetstider, där tjänstgöring sker både dag, kväll och två helger av fem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är meriterande om du är utbildad distriktssköterska. Språkkunskaper i svenska som motsvarar lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du ha arbetslivserfarenhet inom primärvård och/eller akutsjukvård. Vi ser det även som en fördel med kunskaper i PMO. I denna kombinerade roll är det viktigt att du är ansvarstagande, kan arbeta självständigt och alltid har ett gott bemötande. Du är någon som verkligen uppskattar en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik, och där du får chansen att hantera en mängd olika uppgifter. För att nå framgång i denna roll, tror vi att du är både strukturerad och flexibel, med en utmärkt förmåga att samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi använder oss av löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Entreprenadchef
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en erfaren och driven Entreprenadchef som söker nya utmaningar? Vill du leda spännande projekt inom VA och ta ansvar för både genomförande och lönsamhet? Då kan VA Gruppen vara arbetsplatsen för dig! VA Gruppen är ett väletablerat företag som specialiserar sig på VA-projekt och entreprenader. Vi söker nu en Entreprenadchef som vill ta ansvar för våra projekt och säkerställa hög kvalitet, effektivitet och lönsamhet. Som Entreprenadchef hos oss kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets VA-projekt och entreprenader. Du kommer att leda och fördela arbetet för projekten via platschefer och säkerställa att säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö följs på arbetsplatserna. Du ansvarar för att projekten drivs lönsamt och effektivt, samt att personal och resurser utnyttjas på bästa sätt. Exempel på arbetsuppgifter: Ekonomiskt ansvar för projekten Ansvara för att tillsammans med platschefer tillsätta projektspecifik organisation Stödja och säkerställa att avvikelser och ÄTA-arbeten hanteras korrekt Beräkna anbud Vi söker dig som: Har erfarenhet som Entreprenadchef eller motsvarande ledande roll inom bygg- eller VA-branschen Har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt och arbeta med budgetansvar Är lösningsorienterad, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt Är en skicklig ledare och har erfarenhet av personalansvar Svenska tal- och skrift samt B körkort Vi erbjuder dig: Ett omväxlande och ansvarsfullt arbete i ett väletablerat företag med höga ambitioner Möjlighet att utvecklas i rollen och växa med företaget Ett gott och professionellt arbetsklimat där samarbete och respekt är centralt Konkurrenskraftig lön och förmåner I denna rekrytering samarbetar VA Gruppen med rekryteringsföretaget Jobway. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: I dagsläget har vi över 160 anställda specialister som dagligen arbetar med VA-nätet i södra Sverige och Stockholm. Under 2023 omsatte vi ca 430 miljoner kronor. Vi äger våra egna maskiner och har finansiell styrka. Vårt mål är att alltid säkra friskt vatten och fungerande avlopp- och dagvattensystem. Alla funktioner i koncernen har vi byggt upp för detta ändamål. Utöver VA arbeten utför vi anläggningsarbete, kabelförläggning, schaktfri förläggning med styrbar borrning, hyvling, vägunderhåll och dikning.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Health Connect 365 söker ambulanssjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

🚑 Ambulanssjuksköterska sökes – gör skillnad där det verkligen behövs! Vi söker nu en engagerad och erfaren ambulanssjuksköterska till uppdrag inom ambulanssjukvård. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett kompetent team där din insats räddar liv varje dag. Vi söker nu engagerade ambulanssjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Ambulanssjuksköterska alternativt Leg. sjuksköterska med ambulansjukvårdserfarenhet Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn
Trelleborgs kommun
Socialsekreterare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen På familjehems- och familjerättsenheten blir du en del av en kompetent och engagerad arbetsgrupp med fem barnsekreterare, sex familjehemssekreterare, en föräldrastödjande socialsekreterare, en förste socialsekreterare och en enhetschef. I enheten ingår även en arbetsgrupp som arbetar med familjerätt och en arbetsgrupp som arbetar med familjerådgivning. Familjehems- och familjerättsenheten i Trelleborg är en av 6 enheter på Individ- och familjeomsorgen som också består av mottagnings- och utredningsenheten 0-20 år, råd och stödenheten, förebyggande enheten, beroende- och vuxenenheten samt enheten för socialpsykiatri.  Arbetsmiljö och kompetens- och utvecklingsarbete är prioriterade områden. Vi ger en genomarbetad introduktion, inklusive deltagande i den nationella Yrkesresan, och utbildning i relevanta metoder såsom MI och Signs of Safety. Extern och intern handledning är en självklarhet likaså kontinuerlig kompetensutveckling. Verksamheten lägger vikt vid utvecklingsfrågor och vi har bl a för en tid sedan skapat en ny tjänst, en föräldrastödjande socialsekreterare, för stöd till de biologiska föräldrarna till barn placerade i familjehem. På arbetsplatsen finns en medvetenhet om vikten av återhämtning och det finns möjlighet att regelbundet arbeta hemifrån. Kommunen erbjuder såväl friskvårdsersättning som möjlighet att växla semesterersättning mot extra lediga dagar. Kommunikationsmöjligheterna är goda, arbetsplatsen ligger mindre än tio minuters gångväg från buss- och Pågatågstationen. Arbetsuppgifter Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn/barnsekreterare ansvarar för att följa upp och driva vården för familjehemsplacerade barn. Detta innefattar en regelbunden kontakt med barnet och samarbete med familjehem och biologiska föräldrar samt barnets övriga privata och professionella nätverk för att ge barnet bästa möjliga förutsättningarna. Arbetet sker i nära samverkan med den familjehemssekreterare som ansvarar för handledning och stöd till familjehemmet och en föräldrastödjande socialsekreterare som arbetar riktat mot barnets biologiska föräldrar. Barnsekreteraren ansvarar också för att utreda de placerade barnen utifrån behov som kan uppstå under placeringen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och minst tre års erfarenhet av socialt arbete varav minst ett års erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänstens barn och ungdomsvård. Om du har praktisk erfarenhet av MI och Signs of Safety, samt dokumenterad vidareutbildning inom området barn och familj är detta meriterande. För att trivas i rollen som socialsekreterare/barnsekreterare hos oss behöver du vara en person som är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta, men du behöver kunna vara flexibel och inte vara rädd för att tänka nytt och anpassa dig till förändrade situationer. Du är ansvarstagande, målinriktad och har en god förmåga att självständigt planera och genomföra arbetet under givna tidsramar. Du måste ha ett stort engagemang och kunna bemöta människor med respekt och integritet. En förutsättning är att du har goda teoretiska kunskaper om olika metoder och teorier inom socialt arbete såsom exempelvis anknytningsteori samt om relevant lagstiftning. Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket, att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift. B-körkort är ett krav. Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva: - Giltigt utdrag ur belastningsregister - Visa på giltigt arbetstillstånd Sista ansökningsdag 2025-07-13  via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.  Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lokalstrateg till socialförvaltningen
Trelleborgs kommun
Fastighetsförvaltare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Socialnämnden ansvarar för vård- och omsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg,  avdelningen för kvalitet och utveckling samt avdelningen för förebyggande, hälsa och omsorg. Nämndens bruttobudget uppgår till ca 1100 mkr och förvaltningen har ca 1200 anställda. Vi arbetar för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro.  Socialförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Utgångspunkten för förändringarna kommer med att förvaltningen ska leva idén om en verksamhet som med öppenhet, respekt och ansvar arbetar för social trygghet och ska arbeta för att möjliggöra ett självständigt liv för de som bor och vistas i kommunen. Nu söker vi en erfaren lokalstrateg som kommer att tillhöra avdelningen för kvalitet och utveckling.  Arbetsuppgifter Som lokalstrateg arbetar du med alla delar i lokalförsörjningsprocessen från behovsanalys och beslutsunderlag till genomförande och driftsfrågor. Ditt arbete som lokalstrateg innebär att du ska följa upp, planera och hantera kommande lokalbehov. Du stödjer chefer i lokalfrågor som ex. lokalanpassningar, gränsdragningsfrågor, rutiner och felanmälan. Du arbetar med verksamhetsanmälningar och är socialförvaltningens nyttjarombud i aktuella byggprojekt och är förvaltningens kontaktperson i lokalfrågor. Du handlägger förelägganden, skriver ärenden till socialnämnden, svarar på remisser och motioner samt föredrar olika ärenden vid nämndsmöten. Du kommer att representera förvaltningen i kommunens centrala lokalplaneringsgrupp och andra kommunövergripande grupper. Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna avdelningen, inom förvaltningen, över förvaltningsgränsen, kommunövergripande samt med politiken. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet. Det är särskilt meriterande med erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområde. Du har högskoleutbildning med teknisk inriktning mot fastigheter och förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper gällande utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler. Du bör även ha erfarenhet av lokalförsörjning och/eller ombyggnadsprojekt, gärna inom kommunal verksamhet. Som medarbetare tar du initiativ och du ges möjlighet att skapa mening och göra skillnad. Genom nyfikenhet och aktivt lyssnande skapar du förutsättningar för utveckling. I din yrkesroll är du strategisk och initiativtagande. Du planerar och utför dina arbetsuppgifter målmedvetet, analytiskt, systematiskt och på ett strukturerat sätt. Du initierar aktiviteter och analyser som ger resultat. Arbetet innefattar många sociala kontaktytor såväl internt som externt och i rollen ingår det att vara lyhörd och tydlig på ett sätt som skapar stort engagemang och delaktighet i lokalförsörjningsprocessen. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan anpassa budskapet efter målgruppens behov och förutsättningar. Det är betydelsefullt med en god samarbetsförmåga och att kunna arbeta nätverkande såväl inom som utanför kommunen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper Sista ansökningsdag 2025-07-09 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev.  En första intervjuomgång kommer genomföras under v 33-34.  Ett utdrag från belastningsregistret ska kunna uppvisas innan en eventuell anställning kan ingås. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sjuksköterska till Vårdcentralen Anderslöv
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Brinner du för framtidens primärvård – och vill göra verklig skillnad? Då kan detta vara din nästa stora möjlighet! Hos oss får du inte bara vara med och forma framtidens vård – du blir en del av ett engagerat team i en helt nybyggd, modern vårdcentral där nytänkande och omtanke går hand i hand. Har du dessutom ett särskilt engagemang för våra äldre patienter? Hos oss möts du av ett omtänksamt team och en miljö där din erfarenhet, värme och kunskap verkligen uppskattas. Vårdcentralen Anderslöv en välfungerande enhet med en stabil personalgrupp med hög kompetens och väl utarbetade rutiner. Hos oss har vi patienten i fokus samt ett gott socialt klimat som gör att både personal och patienter känner sig välkomna. Vi arbetar med en teambaserad inriktning där olika professioner samverkar och tillsammans skapar det bästa för våra patienter. Vårdcentralen är indelad i tre team och två gånger i veckan samlas de olika teamen för att diskutera aktuella patientärenden som kräver input från olika professioner. Dessa teamronder ger mervärde inte bara för våra patienter utan även för vår personalgrupp. Teamsamverkan ger arbetsglädje, kunskapslyft och en möjlighet att dela den vårdtyngd som komplexa ärenden kan ge. Vi är engagerade i den digitala utvecklingen och har bland annat infört för våra patienter att söka vård digitalt. Sjuksköterskan som hanterar ärendet kan välja att chatta, ringa upp eller ha videokontakt med patienten. Detta verktyg blir ett komplement till vår telefoni. ARBETSUPPGIFTER Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på hög kvalitet? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss. Med ditt engagemang och din positiva inställning bidrar du till ett gott arbetsklimat, där vi tillsammans arbetar för att ge våra patienter vård av högsta kvalitet. Vi söker dig med intresse och engagemang för vård av patienter med demenssjukdom. I rollen som sjuksköterska arbetar du i vår telefontriagering för att möta och hjälpa patienten till rätt vårdnivå. Ansvara för en egen mottagning där du gör demensutredning och blir en länk mellan patient, närstående, kommun och primärvård. Andra arbetsuppgifter är mottagning med omläggningar, suturtagning, picline med mera. Utöver dina vanliga uppgifter assisterar du även läkaren under operationer och vissa undersökningar. Du tar även emot patienter som kommer på drop-in, varav vissa har allvarliga och akuta åkommor. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag klockan 07.45 till 17.00. Vi går mot fler digitala möjligheter inom vården vilket kommer förändra vårt arbetssätt och vi hoppas att du vill vara med på denna resa! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från primärvården och/eller demenssjukvård. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande mot såväl kollegor som patienter. Du finner lösningar på ett flexibelt sätt och har ett helhetsperspektiv som gör att våra patienter känner sig sedda. Vidare är du strukturerad, noggrann och har god samarbetsförmåga. Därutöver ser vi att du arbetar för verksamhetens bästa. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025