Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personlig assistent till en härlig ung kvinna som sitter i rullstol. Hon bor i lägenhet i Trelleborg. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe som vill vara kundens förlängda armar och ben. Hon kommunicerar via små tecken och du som assistent kommer följa med på diverse aktiviteter. Vi söker dig som kan arbeta deltid på ca 50% och extra vid behov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Dagliga rutiner, aktiviteter, tunga lyft, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15-09 vardagar Kl. 09-09 (dygnspass) helger Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekrytering sker löpande! Krav Du är rökfri Inte pälsdjursallergiker. Meriter Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: ca 50 % samt 1 extra vid behov Tillträde: Mars Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Hej. Vi söker nu en tandhygienist till vår verksamhet. Tjänsten är på c:a 50-75%, med möjlighet att inom en kort framtid öka till 100%. Vår klinik är en allmäntandvårdsklinik. Vi tar emot patienter med varierande tandvårdsbehov med allt ifrån en enkel undersökning till större behandlingar. Din roll blir att ta hand om patienterna på bästa sätt! Fokus för kliniken är kvalitet och patientens bästa är alltid i främsta rummet. Vi erbjuder en miljö där man kan utvecklas som tandhygienist med modern utrustning och dedikerad personal. Kliniken har en spännande framtid då vi kommer att flytta till nya lokaler i centrala Trelleborg. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten. Vi tar därför även emot ansökningar från nyutexaminerade kollegor. Välkommen med din ansökan!
Farmaceut till Apotek Hjärtat, ICA Maxi Trelleborg – Föräldravikariat med möjlighet till förlängning Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Nu söker vi en farmaceut som vill stärka vårt team under ett föräldravikariat från maj 2025 till augusti 2026, med möjlighet till förlängning. Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till Apotek Hjärtat vid kusten i Trelleborg – porten till Kontinenten och Palmernas stad. Vi är ett ICA Maxi-apotek, vackert beläget med havet som närmaste granne. Hit tar du dig enkelt med bil, bara 20-25 minuter från Malmö. För den som vill kombinera arbetsdagen med lite vardagsmotion, eller för dig som använder elscooter, finns även buss- och tågförbindelser på promenadavstånd. Som chef är det för mig av största vikt att vi skapar en trivsam arbetsmiljö där både kollegor och kunder känner sig väl omhändertagna. Vi arbetar som ett team, där vi värdesätter och drar nytta av varandras olika kompetenser och erfarenheter. Därför tror vi att du som söker dig till oss är positiv, serviceinriktad och uppskattar variation, samt har förmågan att ge det där lilla extra i mötet med våra kunder. Vi har många trogna stamkunder som uppskattar både vårt sortiment och vår personliga service. På senare år har vi växt och är nu ett av de största apoteken i regionen sett till antalet receptexpeditioner. Våra öppettider är 7-21 alla dagar i veckan. Tjänsten är ett föräldravikariat som farmaceut från maj 2025 till augusti 2026, med möjlighet till förlängning. Anställningen kan vara på heltid eller deltid, beroende på överenskommelse, och provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 30/6-2025 Kontaktperson: Filippa Weihs Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personlig assistent till en härlig ung kvinna som sitter i rullstol. Hon bor i lägenhet i Trelleborg. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe som vill vara kundens förlängda armar och ben. Hon kommunicerar via små tecken och du som assistent kommer följa med på diverse aktiviteter. Vi söker dig som kan arbeta deltid på ca 50% och extra vid behov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Dagliga rutiner, aktiviteter, tunga lyft, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15-09 vardagar Kl. 09-09 (dygnspass) helger Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekrytering sker löpande! Krav Du är rökfri Inte pälsdjursallergiker. Meriter Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: ca 50 % samt 1 extra vid behov Tillträde: Mars Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Mister York söker en Assistant Manager till Trelleborg Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 50% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Säljare till Nanostone AB Är du målinriktad med ett brinnande intresse för försäljning? Trivs du med att hantera flera uppgifter samtidigt och är skicklig på att bygga långvariga kundrelationer? Då har vi den perfekta tjänsten för dig som säljare hos oss på Nanostone AB! Vi på Nanostone söker just nu en driven säljare som kan komplettera vårt säljteam. I denna roll blir du den första kontaktpunkten för våra kunder och din insats kommer att spela en avgörande roll för att skapa en positiv kundupplevelse. Ditt arbete kommer att inkludera försäljning av våra tjänster samt rådgivning till våra kunder. Du kommer att hantera inkommande kundförfrågningar och försäljning som sker via telefon och mejl. Dina arbetsuppgifter: Ringa och följa upp både varma och kalla leads Utesälj och kundbesök Snabbt kunna genomföra en behovsanalys Arbeta mot uppsatta nyckeltal och försäljningsmål Praktisk information: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Två lönealternativ: fast lön med provision eller helt rörlig lön. Startdatum: Omgående. Arbetsplats: Nanostones kontor i Trelleborg. Arbetstid: Måndag-torsdag kl. 09:00 – 18:30. Fredag 09:00 – 17:00 (helgarbete kan förekomma vid hög arbetsbelastning). Planerad övertid infaller under februari-maj med kompensatorisk ledighet i slutet av året. Varför ska du välja Nanostone AB? Nanostone är Nordens ledande företag inom specialrengöring och ytbehandling och har funnits sedan 2008 med kontor i Köpenhamn, Århus och Trelleborg. I Sverige är vi verksamma i Skåne, Göteborg och Stockholm. Som en branschledande organisation som ständigt växer kan vi erbjuda dig en spännande roll i en dynamisk arbetsmiljö, där du får möjlighet att utmana dig själv, utvecklas som säljare och vara en del av vårt team som driver innovation inom branschen. Vad vi önskar av dig: Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning och att du är målinriktad med en passion för att skapa starka kundrelationer. Du bör ha grundläggande datorkunskaper, och erfarenhet av CRM-system är meriterande. Som person är du energifylld, motiverad att ständigt utvecklas och trivs i en miljö med högt tempo. Du är en lagspelare som tar ansvar för att uppnå både individuella som gemensamma mål och resultat. Dessutom är du utåtriktad och har en naturlig talang för att bygga och underhålla kundrelationer. I början av din anställning kommer du att genomgå en omfattande introduktion och få utbildning i våra processer och produkter. Välkommen med din ansökan! Våra säljare präglas av kompetens, närvaro i kundsamtal och drivkraft mot företagets mål. Om du brinner för försäljning och vill vara med på vår resa att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder – ansök idag och bli en del av Nanostones växande team.
VA Gruppen Film & Spol AB är ca 20 anställda och omsätter ca 40 MSEK. Vi ingår i VA Nordic koncernen som består av 10 bolag i södra delen av Sverige. Koncernen omsätter cirka 800 MSEK och har närmre 300 anställda och huvudkontor i Trelleborg. Tillsammans är vi ledande inom VA i södra Sverige och innehar spetskompetens inom mark, vatten och avlopp. Vi har en stor egen maskinpark och genom våra gemensamma kunskaper och erfarenheter utför vi bland annat drift och underhållsarbete, ny- och ombyggnationer, schaktfri ledningsförnyelse, projektering och mätteknik, miljö- och geotekniska undersökningar, film- och spolteknik och mycket mer. VA Gruppen Film & Spol AB växer och har nya kunder på ingång och söker därför självgående förare till våra Spolbilar, du ska ha tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi sätter Teamkänslan högt och alla på VA Gruppen är i samma lag och arbetar mot gemensamt satta mål. I rollen som Spolbilschaufför kommer du tillsammans med våra andra duktiga medarbetare vara en viktig kugge i vår organisation. Dina arbetsuppgifter Arbetsdagen kommer att vara varierande med allt från att spola stora huvudledningar till stopp i fastigheter, rengöring av bassänger, tömning av toabodar, dagvattenbrunnar, skötsel av olje- och fettavskiljare. Vi letar efter någon med rätt inställning som är: Lösningsorienterad Initiativrik och självständig Van att ha många bollar i luften Van att samarbeta C-kort är ett krav och det är meriterande om du har CE-kort, Arbete på väg eller har arbetat med oljeavskiljare då vi är ackrediterade av Swedac för kontroll och besiktning. Du ska också ha goda kunskaper i Svenska, i både tal och i skrift. Som person behöver du ha god fysik, du ska vara punktlig, ansvarsfull och redo att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid att du är lösningsorienterad och kan hitta lösningar på problem som uppstår under dagen. Du ska förstå betydelsen av skötsel & underhåll av tilldelade fordon. Du har ett trevligt sätt mot våra kunder och dina kollegor. Du kommer utgå från en av våra depåer i till exempel Trelleborg eller Södra Sandby. Beredskap kommer ingå i tjänsten. Vi har kollektivavtal och vi erbjuder alla anställda ett generöst Friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader. Vi tittar löpande på ansökningarna så vänta inte med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-03-31 Varmt välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten kontakta: Freddie Seth – 0790-63 14 87, [email protected] Viktor Kindmo – 0709-76 49 03, [email protected]
Vi söker personal för säsongen 2025 Vi söker personal till vårt fisk rökeri som ligger på Sveriges sydligaste udde. Vår verksamhet består av fisk och delikatessbutik, rökeri samt serveringsvagn och glassvagn. -Affärsbiträde -Restaurangbiträde -Kökspersonal, runners & diskare. Jobbet innefattar dag- och kvällstid samt helgarbete. -Personal till vår glassvagn Är du en person som är noggrann, kan jobba självständigt, tåla högt tempo, arbetsvillig så söker vi någon till en heltidstjänst från 15/5- 31/8 Även sommarpersonal vår/sommar. Jobbet innefattar dag- och kvällstid samt helgarbete. För att trivas här behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, ha god samarbetsförmåga och intresse för service. Kunden är alltid i fokus. Du är noggrann, van att arbeta självständigt och kan ge det lilla extra när det behövs. Har du tidigare erfarenhet från liknande arbete är det ett plus. Vi söker personal för vår/sommar, helger. Lön: Avtalsenlig lön HRF/Visita. OB och semesterersättning tillkommer. Skicka gärna ditt CV och personligt meddelande till [email protected] eller kontakta mig på 0733224375. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du ha mer flexibilitet, högre lön och en arbetsgivare som verkligen bryr sig? Som sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att själv styra din arbetssituation och ta del av branschens bästa villkor. Vi erbjuder bemanningsuppdrag inom kommunal vård, inklusive särskilda boenden och hemsjukvård. Här får du en trygg anställning och ett engagerat team som stöttar dig genom hela uppdraget. Därför ska du välja VårdIX: Konkurrenskraftig lön – individuell lönesättning baserad på erfarenhet och uppdrag Trygga anställningsvillkor – vi erbjuder tjänstepension, sjuklön och försäkringar Frihet och flexibilitet – arbeta när och var det passar dig bäst Resor och boende – vi löser det praktiska så att du kan fokusera på jobbet Utbildningar och utveckling – håll dig uppdaterad med relevanta kurser Personlig kontakt – en engagerad konsultchef som alltid finns där för dig Bli en del av VårdIX – bemanningsföretaget som sätter vårdpersonalen i första rummet! Hör av dig till oss redan idag. Ring oss på 030 444 999 eller ansök direkt via länken: https://vardixse.recman.page/sign-up Välkommen till VårdIX – där din kompetens och trivsel står i fokus! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer