Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet tillhandahåller utbildning och bedriver forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för byggteknik bedriver forskning inom ämnesområdet och har omfattande samarbeten med företagspartners inom såväl forskningen som utbildningen. Institutionen arbetar tillsammans med angränsande institutioner för att skapa en kreativ miljö med utmanande utbildningar och framstående forskning. Vår forskning inom byggteknik omfattar träbyggnadsteknik, stål- och betongkonstruktionsteknik, byggnadsfysik, historiska konstruktioner, tillståndsövervakning av konstruktioner, livscykelanalys och byggnadsmaterial. Institutionen erbjuder för närvarande ett högskoleingenjörsprogram i byggteknik, ett kandidatprogram i byggnadsutformning och ett tvåårigt mastersprogram i hållbar konstruktionsteknik. Vi håller även på att utveckla ett civilingenjörsprogram i byggteknik. Ämnesområde för befattningen: Byggteknik med inriktning tillståndsövervakning av träkonstruktioner. Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Tillträde: 20251001, alternativt enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Arbetet utförs som del av forskningsprofilen Hållbart byggande med trä, vid Institutionen för byggteknik. I nära samarbete med industrin syftar det åttaåriga projektet till att bidra till den gröna omställningen av byggsektorn. Doktorandprojektet kommer att genomföras inom arbetsgruppen för tillståndsövervakning (Structural Health Monitoring, SHM) och bedömning av träkonstruktioner, som framför allt arbetar med analyser av prestanda hos byggnader men även undersöker byggnadselement i laboratorieskala. Se även https://lnu.se/BYSHM. Doktorandprojektet kommer att fokusera på att analysera data från tillståndsövervakningsprojekt och bedöma prestandan för byggnaden eller element. Pågående övervakningsprojekt utförs på byggnader med olika användningsområden (kontor, bostäder) och typer (KL-trä, lättvikts-regelstomme, balk-pelar-system, hybrida byggsystem), med användning av data från vibrations-, fukt- och temperaturmätningar, och det omgivande klimatet. Forskningen ska bidra till metoder för att bedöma säkerheten hos träbaserade byggsystem, identifiera källor till potentiell skada och tillhandahålla verktyg för bedömning för ägaren, byggaren och konstruktören. Genom att använda pågående tillståndsövervakningsprojekt som fallstudier är målet att härleda generaliseringar som gynnar byggsektorn brett. Av särskilt intresse är automatiserade utvärderingsmodeller, integration i digitala tvillingar och samspel med BIM-modeller. Som en del av utbildningen kommer doktoranden att genomgå kurser om minst 60 högskolepoäng enligt överenskommelse med handledarna. Deltagandet vid nationella och internationella kurser och konferenser stöds, liksom utbyten med andra partners utanför projektet. Högskoleförordningen anger att den som är anställd som doktorand skall främst ägna sig åt sin egen utbildning. En anställd får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 % av full arbetstid. För att läsa annonsen i sin helhet samt söka tjänsten klicka här Välkommen med din ansökan senast den 31 juli Kontaktpersoner: Prefekt: Magnus Bratt, [email protected], 0470-70 89 00 Huvudhandledare: Docent Michael Dorn, [email protected], 0470-70 81 56 HR-partner: Karolina Arvidsson, [email protected], 0470-70 81 77 Vill du veta mer om institutionen för Byggteknik? Läs mer på https://LNU.se/byggteknik. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Sökande uppmanas att till ansökan bilägga CV, personligt brev, ett exemplar av en relevant uppsats, betyg och intyg samt andra relevanta dokument. Sökanden uppmanas också att till sin ansökan bifoga ett förslag till avhandlingsplan inom aktuellt forskningsområde. Samtliga handlingar ska bifogas digitalt i ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället
Är du vår nya Hundfrisör till vår salong på Västerport Växjö? Vi söker dig som är hundfrisör och brinner för att vårda djuren på bästa sätt. Du ska vara självgående och varje dag kunna bemöta kunderna med bästa tänkbara service. Du älskar djur och djurvård. Vem är du? Vi ser gärna att du som söker har längre erfarenhet av att klippa hundar, men det är inget krav. Det viktigaste är att du kan vardags klippning och följa kundens önskemål. Kunskap om ras klippning är meriterande och du ska också vara bekväm med klo klippning. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen, framåt, ordningsam och disciplinerad med en egen drivkraft. Att klippa och vårda djur i vår salong är din huvudsakliga uppgift men i tjänsten ingår även butiks skötsel, påfyllning av varor och försäljning i de dagliga arbetsuppgifterna. Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du ska behärska svenska i tal och skrift. Sätter alltid kunden i fokus och har hög kundservice Har en teamorienterad stil Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa Utbildning eller erfarenhet från hundfrisöryrket Vad erbjuder Dogman? Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande bolag med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi firar våra framgångar mycket och gärna. Vi erbjuder ett roligt arbete med stor teamkänsla och en härlig Dogman anda med möjligheter till utveckling. Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman. ”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats." ”Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.” Anställningsform: Provanställning, 10-20 h i veckan men möjlighet till mer. Rapportering sker till: Butikschef Placering: Dogman Växjö Västerport Tillträde: Snarast Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 2025-06-30. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Frågor om tjänsten besvaras av Butikschef [email protected] Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Om Dogman AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Det bästa valet för bästa vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest. I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 33 butiker i Sverige och Norge och under 2022 etablerar vi oss också i Finland. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke.
Medicinkliniken är en av Region Kronobergs största kliniker och erbjuder specialiserad vård inom internmedicin, neurologi, reumatologi och allergologi. Vi arbetar varje dag för att skapa en verksamhet som inte bara möter dagens behov utan också rustar oss för morgondagens utmaningar. Vår vision är att vara den bästa medicinkliniken en plats där varje medarbetare kan känna stolthet över sitt arbete och där patienterna kan känna sig säkra och trygga i vår omsorg. Vi sätter kvalitet, engagemang och utveckling i första rummet för att möta morgondagens utmaningar. ROBUST Vårt verksamhetsperspektiv Vi bygger en verksamhet som är stark och stabil, oavsett yttre påfrestningar. Genom att säkerställa en hållbar bemanning och en gedigen kompetensförsörjning står vi redo att möta framtidens utmaningar med trygghet och kvalitet. SÄKER Vårt patientperspektiv För oss är patientsäkerhet och omhändertagande en självklarhet. Vi strävar alltid efter att erbjuda våra patienter en trygg vård där de kan känna sig väl omhändertagna, varje steg på vägen. STOLT Vårt medarbetarperspektiv Våra medarbetare är vår största styrka, och vi vill att de ska känna stolthet över hur vi tar hand om våra patienter, varandra och vår gemensamma framtid. Här arbetar vi tillsammans för att utvecklas och skapa en vård som vi kan vara stolta över. Med ett starkt team och en tydlig vision bygger vi tillsammans framtidens medicinklinik robust, säker och stolt. ARBETSUPPGIFTER När du jobbar hos oss på medicinkliniken får du bred kompetens, men också möjlighet till spetskompetens utifrån vilken avdelning du är intresserad av. Som sjuksköterska tar du hand om patienter och ger kvalificerad vård genom att vara navet i omvårdnaden, fatta beslut och samordna vårdtillfället. På varje avdelning finns kollegor med lång erfarenhet och hög kompetens som kan stötta dig när du behöver hjälp. Vad erbjuder vi dig? • Åtta veckor introduktion Vi har fått lära oss mycket om vilka förutsättningar som behövs för att göra en hållbar planering som syftar till en god arbetsmiljö och en trivsam stämning. Din introduktion är oerhörd viktig och därför erbjuder vi dig en individuell introduktion under åtta veckor där du får följa erfarna kollegor. Du får en avdelningsspecifik introduktionsplan med fokus på patienternas sjukdomar och behov genom tydliga områden och måluppfyllelse samt avstämningsmöten. Känner du dig redo att axla rollen som ansvarig sjuksköterska tidigare finns självklart möjlighet till kortare introduktion. • Utvecklingsprogram för nyexaminerade sjuksköterskor Förutom en gedigen introduktion på medicinkliniken erbjuder vi dig som nyanställd sjuksköterska i Region Kronoberg ett specifikt utvecklingsprogram. Programmet syftar till att underlätta övergången från utbildning till arbetsliv och innehåller tre huvudområden; - Om sjuksköterskeprofessionen och att leda omvårdnadsarbete - Färdighets- och scenarioträning på kliniskt träningscentrum, KTC - Kvalitet- och patientsäkerhet • Betald vidareutbildning för sjuksköterskor med erfarenhet Hos oss satsas det långt ifrån bara på nyutbildade sjuksköterskor. Målet är att skapa nyfikenhet hos all personal och att ingen ska känna sig helt fullärd. Vi uppmuntrar till vidareutbildning och väljer du att studera en specialistutbildning har du möjlighet att genomföra den med bibehållen lön under studietiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill bidra till vårt team. Vi välkomnar både dig som nyligen tagit examen och dig med tidigare erfarenhet. Som person ser vi att du har ett gott bemötande till både kollegor och patienter samt är engagerad och lösningsorienterad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du är intresserad av en specifik enhet/avdelning har du möjlighet att ange det i ansökan. Är du intresserad av att hospitera på någon enhet/avdelning är du välkommen att höra av dig! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer kan komma att hållas under annonsens publiceringstid. Varmt välkommen med din ansökan till oss på medicinkliniken! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om tjänsten: I rollen som logistiker är du en central kugge i vårt produktionsflöde. Du säkerställer att våra montörer har rätt material på rätt plats i rätt tid – och att allt fungerar smidigt från början till slut. Det här är ett jobb för dig som gillar att arbeta praktiskt, ta ansvar och inte tvekar att kavla upp ärmarna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Serva montering med material Se till att material som inte används återlämnas till lagret efter montaget Avrapportera i våra affärssystem Packa produkter efter avslutad provning Vi söker dig som: Är servicemedveten – du sätter alltid interna och externa kunders behov i första rummet Är en doer – du ser vad som behöver göras och gör det, snabbt och noggrant Har god systemvana och är van att jobba i ett tempo där det händer mycket Trivs med ett fysiskt och varierande arbete Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste är din inställning och vilja att bidra. Vi erbjuder: Ett engagerat team med högt tempo och stark laganda Möjlighet att vara med och påverka samt utveckla våra logistikflöden En arbetsplats där du får växa med ansvar Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet tillhandahåller utbildning och bedriver forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för byggteknik bedriver spännande forskning inom ämnesområdet och har omfattande samarbeten med företagspartners inom såväl forskningen som utbildningen. Institutionen arbetar tillsammans med angränsande institutioner för att skapa en kreativ miljö med utmanande utbildningar och framstående forskning. Vår Forskning inom byggteknik omfattar träbyggnadsteknik, stål- och betongkonstruktionsteknik, byggnadsfysik, historiska konstruktioner, tillståndsövervakning av konstruktioner, livscykelanalys och byggnadsmaterial. Institutionen erbjuder för närvarande ett högskoleingenjörsprogram i byggteknik, ett kandidatprogram i byggnadsutformning och ett tvåårigt masterprogram i hållbar konstruktionsteknik. Vi håller även på att utveckla ett innovativt civilingenjörsprogram i byggteknik. Ämnesområde för befattningen: Byggteknik Placeringsort tillsvidare: Växjö Anställningens omfattning: 100% tillsvidareanställning Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas provanställning. Arbetsbeskrivning: I anställningen ingår undervisning på grund- och avancerad nivå, utveckling av kurser samt studenthandledning. Institutionen för byggteknik har särskilt behov av undervisningskompetens inom grundläggande byggnadsteknik, byggnadsproduktion, grundläggning, CAD och BIM samt hållbart och resurseffektivt byggande. I tjänsten ingår även visst administrativt arbete. Inom anställningen ges möjligheter att delta i forskning. Utbildning och forskning sker i samarbete med industrin, forskningsinstitut samt stat och kommun. Detta förutsätter att du aktivt bygger nätverk och att du följer utvecklingen inom branschen och den samhällsutveckling som har betydelse för undervisning vid universitetet. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt vid Linnéuniversitetet är den som har avlagt magisterexamen eller civilingenjörsexamen i byggteknik eller har motsvarande kompetens, samt visat pedagogisk skicklighet. Med motsvarande kompetens avses i regel examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk magisterexamen i byggteknik. Utöver visad pedagogisk skicklighet ska den sökande ha genomgått en högskolepedagogisk utbildning eller bedömts ha motsvarande skicklighet. Högskolepedagogisk utbildningen kan läsas under de första två̊ anställningsåren. För behörighet till denna anställning krävs dessutom förmåga att kommunicera muntlig och skriftligt på svenska och engelska. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetsadjunkt ska graden av skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av den ämnesmässiga kompetensen inklusive vetenskaplig skicklighet. Särskilt meriterande är dokumenterat yrkesskicklighet genom industriell erfarenhet från byggsektorn eller närliggande sektorer. För att passa i rollen har du god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad samt har förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas, som genom en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Linnéuniversitetet värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti. Kontaktpersoner: Prefekt: Magnus Bratt, tel. 0470-70 89 00, [email protected] Ämnesföreträdare: Anders Olsson, tel. 0470-70 89 85, [email protected] HR-partner: Karolina Arvidsson, tel. 0470-70 81 77, [email protected] Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB. Ämnesområde för anställningen: Företagsekonomi Placeringsort: Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar så ingår resor mellan orterna. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Högskoleförordningen (kapitel 5, paragraf 2) säger att den som är anställd som doktorand främst ska ägna sig åt sin egen doktorandutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning, och administration. Sådan t arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 procent av full doktorandarbetstid. Startdatum: 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Doktoranden förväntas fullfölja sitt avhandlingsarbete inom logistik, med fokus på den skogliga försörjningskedjan och dess r esiliens mot störningar för långsiktig hållbarhet. Forskningen ska undersöka hur aktörer kan anpassa sig till och dra nytta av tekniska innovationer för att stärka sin motståndskraft. Genom att analysera utmaningar och möjligheter för små och medelstora företag, bidrar forsknin gen till strategier som främjar en hållbar skoglig försörjningskedja. Fokus ligger på små och medelstora aktö rer i Småland, med syfte att skapa kunskap om nya teknologier, t ex. machine learning. Forskningen syftar till att utveckla lösningar för en hållbar och resilient skoglig försörjningskedja. Se länken nedan för ytterligare information om vår forskning och utbildning: https://lnu.se/motlinneuniversitetet/ Organisation/feh/ekonomihogskolan/forskning/ Forskarutbildningen i företagsekonomi vid Linnéuniversitetet omfattar fyra års finansierade heltidsstudier. Den studerande ko mmer att läsa totalt 240 högskolepoäng (hp), varav 90 hp är kurser och avhandlingsarbetet är 150 hp. Följande länk ger kompletterande information om vår forskarutbildning: https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/foretagsekonomi/ Den sökande som blir antagen till doktorandstudier kommer att delta i en forskarskola GATE – Graduade School of Advanced Technology and Enterprising och arbeta med företag i Småland. Forskarskolan GATE är en unik tvärvetenskaplig satsning från Ekonomihögsk olan och Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Forskarskolans syfte är att hantera utmaningar som globalisering, ny teknik sås om automatisering, digitalisering och AI, samt miljö- och klimatproblemen medför för företag. Den praktiska relevansen av avhandlingsområdet och forskningsfrågorna kommer att diskuteras i samarbete med företag i Småland. Se länken för ytterligare information om GATE:https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/gate-graduate-school-of-advanced-technologyand- enterprising/ https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/gate-graduate-school-of-advanced-technology-and-enterprising/ Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som: 1. avlagt examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom Sverige förvärvat motsvarande kunskap. Särskild behörighet har den som 1. har minst 90 högskolepoäng inom ämnet företagsekonomi, eller ämnen anknutna till forskarutbildning i företagsekonomi, eller h ar motsvarande på annat sätt, inom eller utom Sverige, förvärvade kunskaper 2. har minst 15 högskolepoäng på kandidatnivå eller avancerad nivå i ämnet företagsekonomi eller i ämnen som anknyter till utbildning på forskarnivå i företagsekonomi, inklusive att man skrivit ett självständigt arbete på kandidatnivå eller avancerad nivå 3. har påvisade goda kunskaper i engelska. Ytterligare krav Påvisade goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Bedömningsgrunder Urval görs med hänsyn till den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen på forskarnivå. I bedömningen tas hänsyn till den vetenskapliga skickligheten dokumenterad i akademiska arbeten, kursbetyg, bedömning av sökandets förutsättningar att genomföra utbildningen på forskarnivå, samt avhandlingsplanens relevans, originalitet och genomförbarhet. Se annonsen i sin helhet på https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB. Ämnesområde för anställningen: Företagsekonomi Placeringsort: Växjö eller Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar så ingår resor mellan orterna. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Högskoleförordningen (kapitel 5, paragraf 2) säger att den som är anställd som doktorand främst ska ägna sig åt sin egen doktorandutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning, och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 procent av full doktorandarbetstid. Startdatum: 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning För tjänsten förväntas doktoranden fullfölja sitt avhandlingsarbete inom området marknadsföring. Forskningen ska avse strategiska och operativa marknadsföringens roll i den teknikdrivna transformeringen av företag i syfte att öka konkurrenskraft och tillväxt samt hur nya såväl som befintliga företag tacklar teknisk förändring kopplad till strategisk och operativ marknadsföring respektive driver den. Relevanta teman är AI, automatisering och digital transformation. Fokus ska vara på små och medelstora företag i Småland, inom industrier såsom exempelvis finansiella teknologier, turism, service, detaljhandel och hållbarhet, men även aktörer såsom IKEA ska vara en huvudpart för den aktuella tjänsten. Se länken nedan för ytterligare information om vår forskning och utbildning:https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/feh/ekonomihogskolan/forskning/ Forskarutbildningen i företagsekonomi vid Linnéuniversitetet omfattar fyra års finansierade heltidsstudier. Den studerande kommer att läsa totalt 240 högskolepoäng (hp), varav 90 hp är kurser och avhandlingsarbetet är 150 hp. Följande länk ger kompletterande information om vår forskarutbildning:https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/foretagsekonomi/ Den sökande som blir antagen till doktorandstudier kommer att delta i en forskarskola GATE – Graduade School of Advanced Technology and Enterprising och arbeta med företag i Småland. Forskarskolan GATE är en unik tvärvetenskaplig satsning från Ekonomihögskolan och Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Forskarskolans syfte är att hantera utmaningar som globalisering, ny teknik såsom automatisering, digitalisering och AI, samt miljö- och klimatproblemen medför för företag. Den praktiska relevansen av avhandlingsområdet och forskningsfrågorna kommer att diskuteras i samarbete med företag i Småland. Se länken för ytterligare information om GATE: https://lnu.se/en/research/PhD-studies/gate---graduate-school-of-advanced-technology-and-enterprising/ Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som 1. avlagt examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom Sverige förvärvat motsvarande kunskap. Särskild behörighet har den som 1. har minst 90 högskolepoäng inom ämnet företagsekonomi, eller ämnen anknutna till forskarutbildning i företagsekonomi, eller har motsvarande på annat sätt, inom eller utom Sverige, förvärvade kunskaper 2. har minst 15 högskolepoäng på kandidatnivå eller avancerad nivå i ämnet företagsekonomi eller i ämnen som anknyter till utbildning på forskarnivå i företagsekonomi, inklusive att man skrivit ett självständigt arbete på kandidatnivå eller avancerad nivå 3. har påvisade goda kunskaper i engelska. Meriterande för tjänsten Påvisade goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är meriterande. Bedömningsgrunder Urval görs med hänsyn till den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen på forskarnivå. I bedömningen tas hänsyn till den vetenskapliga skickligheten dokumenterad i akademiska arbeten, kursbetyg, bedömning av sökandets förutsättningar att genomföra utbildningen på forskarnivå, samt avhandlingsplanens relevans, originalitet och genomförbarhet. Se annonsen i sin helhet på https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/
VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN! På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM. Kökschef Tillsvidareanställning Jobba hos kund enbart måndag-fredag och inga röddagar Kontinuerlig utbildning inom mat, dryck och service Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte tjafsa om sånt som är självklart Börja jobba direkt efter intervju FLEXIBEL LÖN Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat – och möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? OM OSS FRAM är Sveriges fräschaste bemannings- och utbildningsföretag inom hotell och restaurang. Vi är ett familjeföretag som drivs av att göra besöksnäringen till en bättre plats och vi lägger stort fokus på att vår personal ska må bra. Som anställd på FRAM arbetar du ute hos våra kunder, som består av en uppsjö av hotellkedjor, arenor, banketter, företagsrestauranger, barer, fine dining och bättre à la carte krogar. Självklart anslutna till kollektivavtal via både Almega och Visita. Sökord: köksbiträde, souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunchrestaurang, hotell, konferens, service,
Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Är du ett yrkesproffs som brinner för service och ordning och reda? Vill du dessutom bli en del av en organisation som främjar utveckling och där du som medarbetare har en mycket viktig roll i Bravidas tillväxtresa? Nu söker vi en Ventilationstekniker till vårt team i Växjö. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som ventilationstekniker på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag. Ingen dag är den andra lik. I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt våra olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • Service av ventilationssystem i fastigheter och anläggningar • Behjälplig vid OVK-besiktningar • Felsök av ventilationsanläggningar • Driftsättning av ventilationssystem • Injusteringar av ventilationsanläggningar • Daglig kontakt med våra kunder • Lämna förslag till kund på förbättringar av ventilationssystem Rollen som ventilationstekniker innefattar ett stort ansvar då du är ansvarig för att utföra alla uppdrag enligt våra högra krav på kvalité och säkerhet. Du kommer även ha mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer. I rollen som ventilationstekniker arbetar du självständigt och har ett stort förtroende i projekten du arbetar med, i denna tjänst kommer du även ha en servicebil som du själv ansvarar för. Du erbjuds en möjlighet på en organisation som främjar den egna utvecklingen och vill att du som medarbetare ska känna en självklarhet över att du är den viktigaste delen i våra uppdrag. Du bidrar även till en god och säker arbetsmiljö, vilket är något Bravida värnar starkt om tillsammans! Ditt nya team På ventilationsavdelningen är vi ett starkt team med en tydlig drivkraft mot förbättring. Vår grupp består av personer med stor erfarenhet med gemensamt intresse för service, teknik och nöjda kunder. Vi driver projekt och service på ett sätt där alla på avdelningen förväntas bidra till utveckling och effektivisering. Vi söker dig som har • Gymnasieutbildning eller annan relevant teknisk utbildning • Arbetat med ventilation i minst tre år • B-körkort • Kunskap inom styr och reglerteknik Meriterande för tjänsten är om du har OVK-behörighet. Som person är du en lagspelare och ser goda samarbeten som en självklarhet. Du är driven, engagerad och självgående samt har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att se helheten i projekten du arbetar i. Du är duktig på att leda dig själv och du har en förmåga att se förbättringar och är inte rädd för att lyfta dessa. Du ser det som en självklarhet att leverera god kvalité och hålla uppsatt tidsplan. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 genom sitt kunnande och engagemang. Du som medarbetare är hjärtat i vår organisation, och tillsammans ser vi till att leverera tekniska lösningar med högsta kvalitet. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig trygga och uppskattade och jobbar ständigt för att göra arbetsmiljön så trygg och bra som möjligt. Din säkerhet kommer först, alltid. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt yrke. Vi hjälper dig att växa i din roll och bli ännu bättre på det du gör. Här arbetar vi tillsammans och stöttar varandra, för vi vet att stora resultat skapar vi bäst tillsammans. Som en del av vårt gäng får du också tillgång till schyssta förmåner som hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 30 juni 2025. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.Bravida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer