Lediga jobb i Vellinge
Sök totalt 112 lediga jobb i Vellinge
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-11-01 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Färskvaruavdelningen är en mycket viktig del av vår butik och som teamchef Färsk har du en nyckelroll i butiken. Våra teamchefer är en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i färskvaruteamet. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i färskvaruteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Då färskvaruavdelningen är en så viktig del av vår butik är det viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Martin Ahlberg, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-27. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent Vi söker en erfaren personlig assistent som vill arbeta som vikarie/inhoppare omgående samt över jul och nyår. Kunden är en äldre man med MS som bor i en villa med sin katt. Han är historiskt och kulturellt intresserad och personkemin är avgörande. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Personlig hygien Förflyttningar Matlagning Städning Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaper Erfarenhet inom vård Lyhörd, respektfull och uppmärksam Kunna laga mat Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: Dag/kväll/natt Tillträde: Omgående Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-11-30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Love Sennerdal [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Vad innebär tjänsten?Vi söker nu dig som vill arbeta som avlösare till en 7 årig pojke med autism i Höllviken. Som avlösare är din huvudsakliga uppgift att avlasta föräldrarna som har ett barn med funktionsvariation så de kan utföra sysslor och aktiviteter på egen hand eller tillsammans med andra familjemedlemmar. Pojken gillar att hitta på olika aktiviteter såsom datorspel, skateboard, fotboll och vara i trädgården. Arbetstiderna är: lördagar och söndagar 12-16 eller 13-17.Vi söker dig som har liknande intressen och vill göra skillnad för pojken. Meriterande är om du tidigare arbetat som avlösare och använt dig av bildstöd.Tillträde: Enligt överenskommelseAntal tjänster: 1 RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta Månstorps Ängar är Sveriges första demensby.Forenede Care driver Månstorps Ängar på uppdrag av Vellinge kommun. Vård- och omsorgsboendet har totalt 56 boendeplatser, fördelade på 4 enheter. Boendet erbjuder lägenheter till äldre personer med kognitiv svikt. Månstorps Ängar har stora trädgårdar för lättillgänglig utevistelse samt bra utrymme för gemensamma aktiviteter eller samvaro. Vi har retrobutik, salong, sinnesrum. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Legitimerad sjuksköterska Ledarskapsutbildning samt mer än 2 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdatum 2024-10-31 Kontaktuppgifter Åsa Möller, regionchef Mejladress: [email protected] Telefonnummer: 073-901 55 49 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Vi välkomnar nu dig som är undersköterska till vårt hemtrevliga äldreboende Postiljonen. I rollen som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Hos oss gör du skillnad varje dag samtidigt som du har kul på jobbet. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor är du med och formar framtidens äldreomsorg. Postiljonen är ett särskilt boende med inriktning demens och somatik, fördelat på 24 platser.Postiljonen är ett av Forenede Cares så kallade profilboenden. Här ligger fokus på utemiljö som vårdmiljö och frisk luft samt vacker natur. Postiljonen ligger i centrala Höllviken med fantastiska promenadstråk runt knuten. Kollektivtrafik finns ett stenkast bort och parkering görs på närliggande platser. Hos oss blir du en del av en positiv och lärande kultur med chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Du är vår viktigaste resurs och är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska arbetar du med vård och omsorg utifrån kundens önskemål, i enlighet med biståndsbeslut och alltid med stort fokus på kvalitet. Du arbetar exempelvis med att hjälpa till med personlig hygien, förberedelser och servering av måltider, svara på larm och att finnas där som socialt umgänge. Det sociala umgänget är en viktig del av vårt arbete för att alla våra boende ska få leva livet, hela livet. Det kan handla om alltifrån att samtala, spela spel, åka på utflykt, ta en cykeltur eller hitta på någon rolig aktivitet tillsammans. Du arbetar även med delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Vi söker just nu enkollegapå deltid till entillsvidareanställning med provanställning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Erfarenhet av demensvård Vi ser det även som meriterande ifall du har en relevant specialistutbildning. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister.Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care ForenedeCare är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdag 2024-10-31 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Framtidskompassen är en fristående skola i Vellinge kommun som vill arbeta för att ge alla elever goda kunskaper och färdigheter så att de är väl rustade inför framtiden. Alla elever har framtidsdrömmar. Vi vill utveckla deras kvaliteter och talanger så att de kan bygga sig den framtid de önskar. Alla elever vill lyckas och vi ska ge dem rätt förutsättningar! Vårt mål är att kunna ge dem verktyg för det i en kreativ, glädjefylld och stimulerande miljö. Vi söker nu en vaktmästare med IT i tjänsten i grundskola som precis som vi brinner för kunskap och elever. Tjänsten kan börja omgående och är 80-100%. Vi vill anställa dig om: Din nyfikenhet på livet och lärande är så stor att du vågar prova nytt. Du älskar ditt yrke och känner stort engagemang för dina elever. Du har kort väg mellan god idé och att genomföra den. Ett fortsatt eget lärande och utveckling av din yrkesroll är viktigt för dig. Devisen vi är varandras arbetsmiljö får dig att glädjas med och peppa dina kollegor. På Framtidskompassen älskar vi lärande som tar avstamp i elevens önskningar och det är du som hjälper eleverna att navigera så att de av egen kraft når sin bästa måluppfyllelse och utvecklar kompetenser som är viktiga för framtiden. Det innebär nästan alltid ett ämnesövergripande arbetssätt som främjar djupförståelse och helhetssyn på kunskap, i samarbete med kollegor. I tjänsten ingår därför att delta i och arrangera teman och olika event utifrån vår upprättade årsklocka. Elevernas drömmar är en viktig drivkraft. Ditt förhållningssätt ska främja deras drömmar och stärka deras tro på sig själva. Vi ska inte vara den begränsande kraften. Vi arbetar i arbetslag och Framtidskompassen uppnår goda kunskapsresultat. *Vi tillämpar löpande rekrytering.
Framtidskompassen är en fristående skola i Vellinge kommun som vill arbeta för att ge alla elever goda kunskaper och färdigheter så att de är väl rustade inför framtiden. Alla elever har framtidsdrömmar. Vi vill utveckla deras kvalitéer och talanger så att de kan bygga sig den framtid de önskar. Alla elever vill lyckas och vi ska ge dem rätt förutsättningar! Vårt mål är att kunna ge dem verktyg för det i en kreativ, glädjefylld och stimulerande miljö. Framtidskompassen driver två skolor och två förskolor i Vellinge kommun. Vi söker nu en timvikarie som kan hoppa in som vikarie i grundskolan V. Ingelstad vid behov.
Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Letar du eller någon du känner efter ett jobb som innebär att göra skillnad på riktigt? Vi söker nu personlig assistent till en aktiv 18 årig tjej som bor i Ljunghusen. Om tjänsten Assistansanvändaren är en charmig och glad tjej som gillar långa promenader, musik och att du bjuder på dig själv. Vid vissa aktiviteter så som utflykter, ridning, shopping och restaurangbesök är ni alltid två, då har hon dubbelassistans. Du kommer att få individanpassad introduktion i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner och utbildning oavsett tidigare erfarenheter. Assistentens roll och erfarenhet Om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, av autism, epilepsi, lågaffektivt bemötande och/eller AKK så är det en merit men inte avgörande. Det viktiga är att du har egenskaper som är de rätta för yrket och att du kan vara både inkännande, ordningsam, kunna planera och ta initiativ och samtidigt ha en stor portion humor och värme. Du har en stor respekt för allas rätt att leva sitt liv och du ser att ditt arbete gör det möjligt. Du arbetar ungefär varannan helg. Varje pass är mellan 8 och 10 timmar, det finns både dag- och nattpass. Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av lågaffektivt bemötande • Erfarenhet av AKK • Erfarenhet av Epilepsi • Erfarenhet av Autism • Flytande svenska i tal och skrift Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Det finns deltid (två stående pass i veckan, och även helg), enligt överenskommelse. • Extra vid behov vid sjukfrånvaro och semester. • Start omgående. • Arbetstiderna är förlagda eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. • Dubbelassistans förekommer. Om lön • Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. Tjänsten innebär tider över hela dygnet såsom dag, kväll, natt och helg. Vi söker för hösten och det finns även möjlighet till fast schemarad. Du behöver visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu Dig som vill arbeta extra som avlösare. Att arbeta som avlösare går att kombinera med studier eller annan huvudsysselsättning då arbetstider vanligen är förlagda på eftermiddagar och helger. Vad innebär tjänsten?Som avlösare är din huvudsakliga uppgift att hjälpa anhöriga till kunden att få möjlighet till att kunna delta i egna aktiviteter utanför hemmet. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilket behov som finns. Det innebär att du som avlösare tar hand om kunden i deras egna hem för att avlasta anhöriga, möjliggöra att de kan gå på till exempel föräldramöte, göra egen aktivitet eller umgås med annat sys. Om kundenAktiv kille i 10 års ålder som gillar dataspel, katter och språk.Vi söker dig som är lugn och trygg med liknande intressen. Erfarenhet eller formell utbildning är inget krav. Stor vikt läggs på personkemi där bemötande, flexibilitet, omsorgsfull är viktiga egenskaper.Meriterande för tjänstenGod kännedom om NPF-diagnoserGod kännedom om lågaffektivt bemötandeGärna erfarenhet från LSS-boende eller anpassad grundskola.Om tjänstenUpptill 10 tim/månad, fördelat på vardagseftermiddagar/kvällar. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - BelastningsregistretFör dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Vad innebär tjänsten?Vi söker nu en personlig assistenter till en glad19-årig tjej med autism, diabetes typ 1 och även utåtagerande. Du som assistent behöver arbeta med ett lågaffektivt bemötande.Hon är en aktivt tjej som behöver stöttning med bland annat personlig hygien, påklädning och att hantera sin diabetes. Dagarna är fyllda med fart och fläkt, som assistent hos denna tjej bör du ha gott tålamod och jobba mycket med motivationsarbete för att kunna stötta henne i vardagen. I arbetet ingår det att följa med på aktiviter, det är en aktiv tjej som gillar att hitta på saker.Hon har ett intresse för mode och smink så delar du detta är det ett plus! Hon bor hemma med sina föräldrar och syskon i Vellinge så att arbeta hemma hos kund där familjen är nära, bör du inte se som något bekymmer utan trivs med rörelse runt omkring. Detfinns även hund i hushållet.Stort intresse är bland annat mode och smink så delar du detta intresse är det ett stort plus! Vi söker dig som kan jobba vardagar 15- 09.00 (jour på natten),eller 15.00-22.00 under veckodagar. Arbetstiderna under helger är 8-22, men kan delas upp efter önskemål. Det är dubbelassistans all vaken tid så det är viktigt att du som söker kan arbeta i team. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande och flexibel. Meriterande är om du har kunskap i lågaffektivt bemötande och du bör vara en lugn och trygg person. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har körkort, tillgång till bil, erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Krav är att du är rökfri och ej pälsdjursallergiker då hund finns i hemmet. Omfattning:Visöker assistenter som kanjobba heltid och deltid. Skriv gärna i dina ansökan vilken tjänst du är intresserad av.Tillträde: Enligt överenskommelse. Låter detta som något för dig?Ansök direkt! RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Visar 1 till 10 av 112 jobb