Är du en mångsidig, praktiskt lagd person som gillar variation och ansvar? Tuna Gård söker nu dig som är flexibel och självgående - gärna med utbildning och erfarenhet som snickare - till en bred tjänst med fokus på byggnadsvård, underhåll och entreprenadarbete. ________________________________________ Om Tuna Gård Tuna Gård är en levande och mångsidig gårdsverksamhet i hjärtat av Vimmerby kommun. Här jobbar vi året runt med allt från byggnadsvård och fastighetsskötsel till mark- och skogsarbeten. Vi värdesätter kvalitet, ansvarstagande och en stark känsla för det praktiska. ________________________________________ Arbetsuppgifter Tuna gård 25 fristående bostadshus och 10 byggnadsminnen med tillhörande underhåll och byggnadsrenoveringar. Även en attraktiv nybyggnation är på gång med ca ett års arbete enbart där. Inom företaget finns även bergtäkten Tuna grus och ett skogsbruk på 1800 ha. Erfarenhet inom maskinkörning eller skog är en stor fördel som kan komplettera tjänsten. Som allt-i-allo-hantverkare kommer du att ha en varierad vardag med arbetsuppgifter som bl.a. kan inkludera: . Snickeriarbeten, måleri och byggnadsvård . Fastighetsskötsel och reparationer . Mark- och skogsarbeten, vägarbeten (sladdning, snöröjning m.m.) . Reparation och underhåll av maskiner och fordon (meriterande) Arbetet är mest intensivt under vår, sommar och höst - vintertid är det något lugnare. ________________________________________ Vi söker dig som: . Talar svenska obehindrat . Är självgående, ansvarstagande och har hög arbetsmoral . Har B-körkort (C är meriterande) . Har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och miljöer . Gärna har ett intresse för gamla hus och byggnadsvård ________________________________________ Vi erbjuder: . Introduktion och utbildning (t.ex. röjsågskort) vid behov . En varierad och meningsfull roll där du gör skillnad varje dag . Möjlighet att växa med oss i ett jordnära och prestigelöst sammanhang ________________________________________ Övrigt: . Anställning sker enligt överenskommelse . Urval sker löpande - annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdagen ________________________________________
Vår verkstad växer! Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt glada gäng i Vimmerby! Är du Fordonstekniker och är redo för nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Om dig För oss på Holmgrens Bil är det viktigt med rätt person på rätt plats. Din personlighet och attityd är därför avgörande för tjänsten. Som person är du positiv, målmedveten och ser möjligheter. Du bemöter alltid kunder och arbetskamrater på ett professionellt sätt och tar ansvar för att bygga långsiktiga relationer. Du har hög känsla för service samtidigt som du är noggrann. Vi önskar att du som söker har Slutförd fordonsteknisk utbildning B-körkort Kunskaper inom diagnostik och felsökning God datorvana Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Det är även meriterade om du har erfarenhet av arbeten med elbilar. Om jobbet Som fordonstekniker hos oss ansvarar du för att självständigt utföra samtliga förekommande reparations- och underhållsarbeten på ett fackmannamässigt sätt inom samtliga utrustningsområden. I uppgiften ingår felsökning, åtgärdande av fel, kontroll av åtgärderna, provkörning och in- och utkörning av fordon. På Holmgrens Bil i Vimmerby är verkstaden auktoriserad för märkena BMW, Nissan, Ford, Hyundai och MG. Omfattning: Heltid Arbetstider: 7-16 Placeringsort: Vimmerby Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Vad Holmgrens Bil erbjuder Holmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal! Lär känna oss bättre genom att besöka vår Instagram och karriärsida. Ansökan Ansök senast 15 juli 2025. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Platschef Mikael Carlsson, 0492-697 03 / [email protected] eller Servicechef Emelie Winqwist, [email protected] / 0492-697 12 Välkommen med din ansökan!
Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en glad och positiv människa som vill arbeta som personlig assistent åt en aktiv kille som tycker om simning, fotboll och bowling. Vi ser gärna att du som söker är duktig på att ta egna initiativ, vara påhittig men även kunna backa undan när det behövs, önskvärt är även att du har intresse för matlagning. En stark grund fysik är ett måste då det förekommer manuella lyft utan hjälpmedel. Arbetsuppgifter är det sedvanliga inom assistansen så som matlagning, hygien, dusch, städ. Arbetstiderna är förlagda vardagar 13.00-08.25 Helger och när kunden är ledig är arbetstiderna 10.00-10.00 Kundens krav och önskemål: B-körkort Rökfri Kunna vara doftfri och använda dig utav parfymfritt och exempelvis doftfri deodorant Ansökan läses av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga så det är av vikt att skicka med CV och personligt brev vid din ansökan för att ha chans att gå vidare i rekryteringen. Vanlig förekommande arbetsuppgifter när du arbetar som personlig assistent är bland annat att tillgodose kundens grundläggande behov som hygien, förflyttningar och hushållsarbete m.m. Du blir en aktiv del av kundens vardag så dennes liv blir en helhet som denna kan vara med att påverka och leva det liv den vill leva. Novasis ledord är trygghet, frihet och närhet. Vi har alltid individen i fokus och är måna om både kund och assistent. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Kommunal/Fremia personliga assistenter. Novasis AB samordnar personlig assistans över hela landet och kan stundtals ha flera olika publicerade annonser. Rekryteringsprocessen medför hög arbetsbelastning på våra medarbetare vilket gör att vi inte kan ta ansökningar eller frågor via telefon. Vi kommer endast ha möjlighet att behandla ansökningar inkomna via mail.
Är du en mångsidig, praktiskt lagd person som gillar variation och ansvar? Tuna Gård söker nu dig som är flexibel och självgående - gärna med utbildning och erfarenhet som snickare - till en bred tjänst med fokus på byggnadsvård, underhåll och entreprenadarbete. ________________________________________ Om Tuna Gård Tuna Gård är en levande och mångsidig gårdsverksamhet i hjärtat av Vimmerby kommun. Här jobbar vi året runt med allt från byggnadsvård och fastighetsskötsel till mark- och skogsarbeten. Vi värdesätter kvalitet, ansvarstagande och en stark känsla för det praktiska. ________________________________________ Arbetsuppgifter Tuna gård 25 fristående bostadshus och 10 byggnadsminnen med tillhörande underhåll och byggnadsrenoveringar. Även en attraktiv nybyggnation är på gång med ca ett års arbete enbart där. Inom företaget finns även bergtäkten Tuna grus och ett skogsbruk på 1800 ha. Erfarenhet inom maskinkörning eller skog är en stor fördel som kan komplettera tjänsten. Som allt-i-allo-hantverkare kommer du att ha en varierad vardag med arbetsuppgifter som bl.a. kan inkludera: . Snickeriarbeten, måleri och byggnadsvård . Fastighetsskötsel och reparationer . Mark- och skogsarbeten, vägarbeten (sladdning, snöröjning m.m.) . Reparation och underhåll av maskiner och fordon (meriterande) Arbetet är mest intensivt under vår, sommar och höst - vintertid är det något lugnare. ________________________________________ Vi söker dig som: . Talar svenska obehindrat . Är självgående, ansvarstagande och har hög arbetsmoral . Har B-körkort (C är meriterande) . Har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och miljöer . Gärna har ett intresse för gamla hus och byggnadsvård ________________________________________ Vi erbjuder: . Introduktion och utbildning (t.ex. röjsågskort) vid behov . En varierad och meningsfull roll där du gör skillnad varje dag . Möjlighet att växa med oss i ett jordnära och prestigelöst sammanhang ________________________________________ Övrigt: . Anställning sker enligt överenskommelse . Urval sker löpande - annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdagen ________________________________________
Söker plantörer/röjare! Arbetsområde Hultsfred/Mörlunda/Virserum/Vimmerby/Västervik Säsong eller tillsvidare är av intresse! Meriterande med tidigare erfarenhet och utbildningar såsom grönt kort, röjsågskörkort, motorsågskörkort! B-körkort är krav!
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
* Vår kund verkar inom tillverkningsindustrin och söker nu, med Monticos hjälp, en engagerad och erfaren gjutare för att stärka sitt team. Här får du möjlighet att arbeta i en industriell miljö där kvalitet, noggrannhet och laganda står i fokus. Om tjänsten Du blir anställd som konsult hos Montico och uthyrd till kundföretaget. Efter sex månader finns möjlighet till en tillsvidareanställning hos Montico eller direktanställning hos kunden. Arbetstiderna är tvåskift, men vi ser gärna att du är flexibel även för andra skiftformer. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill ha ett tryggt och långsiktigt arbete inom industrin! Arbetsbeskrivning I rollen som gjutare kommer du att arbeta med gjutningsprocesser inom tillverkningsindustrin. Arbetsuppgifterna innefattar förberedelse av formar, hantering av smält material samt övervakning av gjutningen för att säkerställa att slutprodukten håller hög kvalitet. Du kommer även att arbeta med efterbearbetning, exempelvis avformning, rensning och kontroll av detaljer innan de går vidare i produktionen. Arbetet kräver noggrannhet, god fysik och en förståelse för industriprocesser och kvalitetskrav. Tempot kan vara högt och arbetsmomenten stundtals repetitiva, vilket gör det viktigt att du är uthållig, strukturerad och har ett sinne för detaljer. Du blir en viktig del i ett team där varje led i processen är avgörande för slutresultatet. Vi söker dig som Har ett intresse för teknik och trivs i en industriell miljö där det ställs krav på noggrannhet, kvalitet och ansvarstagande. Du är en person som gillar att utvecklas, lära dig nya moment och som ser värdet i att göra ett bra jobb från början till slut. Vi tror att du trivs med fysiskt arbete och uppskattar en arbetsplats där samarbete och god arbetsmiljö står i fokus. Har du körkort är det meriterande, men inget krav. Vi ser gärna att du behärskar svenska i både tal och skrift för att kunna följa instruktioner och kommunicera med kollegor. Känner du igen dig? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.
En förskola i vår tid, en demokratisk mötesplats för hopp och kreativitet är vår vision som ligger till grund för alla våra verksamheter. Vår verksamhetsidé bygger bland annat på de värden vi inspirerats av från de kommunala förskolorna i staden Reggio Emilia, Italien. För att lyckas med detta blir vår barnsyn och kunskapssyn en viktig del i arbetet. Vi vill ge barnen meningsfulla sammanhang, få möjlighet att komma samman kring gemensamma angelägenheter och se värdet av att lyckas tillsammans. Detta gör vi med stöd av bland annat aktivt närvarande pedagoger, en inspirerande och variationsrik lärmiljö, reflektionskultur och ett projekterande arbetssätt. Vi söker nu dig som är utbildad BARNSKÖTARE och som är sugen på att vara med och utveckla vår verksamhet på vår förskola Linnea i Vimmerby. Vi önskar att du som vi tror på; Barnsyn – kunskapssyn – syn på lärande Demokratiska ställningstaganden Pedagogens roll Olikhet Hållbarhet Lyssnandet Reflektionen Dokumentationen Vi önskar att du är nyfiken på och vill arbeta med våra ställningstagande; Superstruktur Projektinriktat arbetssätt Pedagogisk dokumentation Pedagogiska lärmiljön Vi förutsätter att du delar vår värdegrund och ser positivt på en organisation där delaktighet och ansvar utgör grunden. Vi erbjuder dig: -Ett litet företag där organisationen ger dig stora möjligheter till delaktighet och ansvar. -Ett tydligt uppdrag där vårt arbetssätt för att nå målen i läroplanen är pedagogisk dokumentation. -Ett tydligt systematiskt kvalitetsarbete i vår utbildning. -Ett tydligt systematiskt arbetsmiljöarbete för allas välmående. -Att ingå i ett professionellt arbetslag och nära till ledning. -Att få stöd i ditt arbete av rektor, pedagogisk utvecklingsledare, ateljerista och IKT pedagog. -Att kontinuerligt delta i pedagogiska nätverk och olika workshops som leds av ovan professioner. -Friskvårdsbidrag -Arbetskläder -Pedagogiska måltider Blir du nyfiken och vill veta mer så gå in på vår hemsida: www.unike.se eller maila till rektor Maria Nilsson, [email protected].
Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer