Lediga jobb i Vindeln
Sök totalt 24 lediga jobb i Vindeln
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Renforsen i Vindeln ger vård till kvinnor som har ett alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa. Arbetsbeskrivning SiS LVM-hem Renforsen har ett tidsbegränsat vikariat för att täcka upp inom vår administration. Vi vänder oss till dig som vill vara med och skapa livsviktig förändring. Lockas du även av ett omväxlande arbete med många kontaktytor, då kan vikariatet som administratör på SiS LVM-hem Renforsen vara en meningsfull utmaning för dig. I uppdraget ingår att arbeta med helhet, att vara stöd till ditt team, chefer och medarbetare, som skapar ett mervärde för verksamheten. I ditt uppdrag kan följande arbetsuppgifter komma att ingå: stötta upp med administrativa uppgifter kring klienterna, administrera löner, semestrar och sjukfrånvaro, fakturering, arkivering och hantera allmänna handlingar samt diarieföring m.m. Du kan även behöva stötta upp kring hanteringen av tjänstekläder. Du ska vara driven och fokuserad på ditt uppdrag samt bidra till teamets och verksamhetens utvecklingsarbete. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Kvalifikationer Till den här tjänsten söker vi en administratör som har lätt för att lära sig nya arbetsuppgifter och arbetar lösningsfokuserat, samt även är van att samarbeta och vara ett stöd till verksamheten och kollegor. Du ska ha god svenska i tal och skrift samt erfarenhet av Officepaketet. Vi ser gärna dig som har en längre erfarenhet att arbeta i stödfunktion med administrativa arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du ska även ha: • Examen från gymnasiet inom ekonomi, handels och kontor eller YH utbildning inom administration. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • B-körkort • God svenska i tal och skrift • Officepaketet Det är meriterande för tjänsten om du: • Har kännedom och arbetat i de olika systemen Besched, Primula, Diabas • Har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Förmåner: För att arbeta inom SiS LVM-hem Renforsen kommer du att erbjudas en 4 dagars introduktion. Du kommer vidare att få inskolning på administrationen samt erbjuds du viss del till friskvårdsbidrag enligt gällande regler. Anställning: Tjänsten är tidsbegränsat vikariat på 75 procent med start 2025-08-11 som längst t.o.m. mars 2027. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2025-07-01. Arbetsgivaren kommer att ta utdrag från misstanke- och brottsregistret för den som är aktuell för tjänsten. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren med möjlighet till fortsatt arbete som timvikarie till hösten! Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Vindeln som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som undersköterska/vårdbiträde inom hemtjänsten utför du vård- och omsorgsarbete i individens hem och du har även en del administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att jobba med exempelvis personlig omvårdnad, egenvård, serviceinsatser, sociala aktiviteter och enklare träning i hemmet. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. I arbetet ingår daglig dokumentation i Lifecare via både mobiltelefon och dator. Vi jobbar utifrån ett omsorgskontaktssystem som innebär att du kan komma att få ett speciellt ansvar för några brukare där du bland annat ansvarar för att upprätta och uppdatera genomförandeplan i samråd med brukaren. Du kommer att ha ansvar för informationsöverföring mellan brukare, biståndshandläggare, arbetsgruppen, HSL-personal och anhöriga. Du kommer också att samarbeta med de andra hemtjänstgrupperna och HSL-personal. Du kommer att jobba i någon av hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Du kommer att arbeta dag, kväll och helg. Du lägger upp önskemål om schema enligt gällande avtal om verksamhetsanpassad arbetstidsförläggning. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har annan omvårdnadsutbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är positivt om du har erfarenhet av liknande arbete. För det här jobbet krävs det att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, så att du kan kommunicera med brukare och utföra vårddokumentation. Eftersom ditt uppdrag handlar om att ge service till våra brukare är det viktigt att du är empatisk och kan lyssna in andra samt bemöta dem på ett bra sätt. Du behöver också kunna samarbeta väl med andra. För att trivas i rollen behöver du vara självgående. För oss betyder det att du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt. Du behöver även kunna ställa om och prioritera i arbetet när förutsättningarna förändras. Det är viktigt att du ser alla människors lika värde och har ett respektfullt bemötande till andra människor. Vi jobbar med brukaren i fokus och ställer stora krav på att du tar ansvar och jobbar för individens bästa. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Hemtjänsten är indelad i enheter som arbetar inom Vindelns tätort, Granö, Hällnäs och Åmsele. Just nu söker vi dig som ska jobba i någon utav hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Gemensamt för oss alla är att vi fokuserar på människan och på relationer. Vårt mål är att leverera en god och säker omvårdnad så att fler ska kunna bo kvar i sina hem allt längre. Fler ska ha möjlighet att kunna leva sina liv så självständigt som möjligt. Vill du vara med och skapa förutsättningar för andra så att de får denna möjlighet? Ansök då redan idag. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare och vikariat Omfattning: Heltid eller enligt önskemål Tillträde: Enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som ekonomiassistent består dina arbetsuppgifter främst av kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar och andra sedvanliga ekonomiassistentuppgifter. Du kan även komma att vara behjälplig i receptionen på kommunhuset. Tillsammans med övriga assistenter ansvarar du för att löpande transaktioner och avstämningar hanteras på ett bra sätt, samt är ett stöd till verksamheterna inom ditt område. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är lösningsorienterad och ser möjligheter istället för hinder. Du behöver vara noggrann och ha förmågan att själv strukturera ditt arbete. Du behöver även ha en god samarbetsförmåga. Det är uppskattat om du har ett stort engagemang och tycker om att ge service till människor omkring dig. Du som söker tjänsten bör ha eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller viss erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel, samt erfarenhet eller intresse av system. DIN NYA ARBETSPLATS Som ekonomiassistent tillhör du ekonomiavdelningen, en liten grupp på sex personer som är lokaliserade i kommunhuset och närmaste chef är kommunens ekonomichef. Tillsammans sköter vi ekonomin för hela kommunen och ett av kommunens koncernbolag. Vi har ansvaret för kommunens ekonomiska processer, inklusive inköp och upphandling, och är ett stöd till verksamheterna i ekonomiska frågor. Vi har till uppgift att skapa rutiner inom de ekonomiska processerna, säkerhetsställa att de efterföljs och ständigt jobba med att förbättra och utveckla dessa på bästa sätt. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 25-50% enligt överenskommelse Tillträde: 2025-08-13 eller enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en behandlingsassistent till öppenvården. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Vi har behov av en tillfällig utökning till vår öppenvård som ett led i att jobba med omställningsarbete utifrån nya Socialtjänstlagen. Vår ambition är att tillsammans med enskilda och familjer arbeta för väl anpassade, stödjande och förändring inriktade insatser på hemmaplan. Arbetet sker både i form av uppdrag från socialsekreterarna, men också innefatta öppna insatser som riktar sig till en viss målgrupp. Arbetet innebär enskilda samtal, praktiskt pedagogiskt stöd samt motiverande och förebyggande arbete. Mötet med enskild sker både i hemmiljö och i socialtjänstens lokaler. Arbetet sker företrädesvis på dagtid men visst arbete på kvällar kan förekomma. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med socialsekreterarna och andra verksamheter inom kommunen. Du kommer ingå i ett arbetslag med gott arbetsklimat där du får kollegialt stöd, nära arbetsledning samt extern handledning. Vi erbjuder subventionerad friskvård och flextidsavtal. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad socialpedagog, beteendevetare, socionom eller har motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner lämplig. Det är en fördel om du har goda kunskaper om socialtjänstlagen och dokumentation. Utbildning eller erfarenhet inom förändringsarbete med vuxna, ungdomar och familjer är meriterande. Det är meriterande om du har någon utbildning inom, KBT, Motiverande samtal, repulse eller ABC. För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och förmågan att skapa förtroende samt arbeta motiverande. Du klarar av att arbeta självständigt och att bidra till verksamhetens utveckling. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För denna tjänst krävs att du uppvisar ett giltigt utdrag ur Polisens belastningsregister innan anställning. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Individ- och familjeomsorgen i Vindeln består av socialsekreterare som är områdes indelade inom barn, familj och familjerätt samt vuxna, försörjningsstöd, flyktingmottagning och LSS. Inom individ- och familjeomsorgen verkställs även vissa öppenvårdsinsatser. Vi arbetar aktivt med omställning till ny socialtjänstlag och hoppas du vill vara med på vår resa. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Särskild visstidsanställning 2025-09-01 - 2026-08-15 Omfattning: Heltid Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter: Enhetschef Liselott Trinse - 0933-43058 (semester v 26-28) Förste socialsekreterare vuxen Nina Gustafsson 0933-14027 (semester v 29-32) BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en socialsekreterare till vuxengruppen. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Vi erbjuder dig ett värdeskapande och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi söker en socialsekreterare till vår vuxengrupp som arbetar både med handläggning inom ekonomiskt bistånd och vuxen. Inom området ekonomiskt bistånd ska du stötta, motivera och utreda individers förutsättningar i deras väg mot självförsörjning och under tiden besluta om rätt till ekonomiskt bistånd. Arbetet kommer ske i samverkan med andra myndigheter och innehåller rådgivning, dokumentation, planering och samordning i såväl interna som externa kontakter. Inom område vuxen kommer du tillsammans med kollegor arbetar med att förhandsbedöma, utreda, besluta, verkställa och följa upp insatser för vuxna personer som har behov av stöd utifrån missbruk, psykisk ohälsa eller våld i nära relation. Vuxengruppen i Vindeln är en liten arbetsgrupp med nära samarbete och en stor vilja att hjälpas åt för att lösa våra uppdrag. Det kan därför bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad socionom samt har goda kunskaper om gällande lagstiftning. Det är positivt om du har erfarenhet från socialtjänst och myndighetsutövning, gärna inom området vuxen och/eller ekonomiskt bistånd. Vi använder oss av dokumentationssystemet LifeCare och därför är det positivt om du har erfarenhet av detta system. Vi söker dig som är strukturerad och kan driva dina egna ärenden självständigt. För oss innebär det att du planerar, organiserar och genomför ditt arbete på ett effektivt sätt och att du har förmågan att ta egna initiativ. Det är viktigt att du kan be om hjälp när det behövs och samarbeta med andra. Du behöver även vara kontaktskapande och ha förmågan att underhålla relationer. Eftersom arbetet är omväxlande behöver du även kunna prioritera och ställa om i arbetet när förutsättningarna förändras. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som medarbetare har du stora möjligheter att påverka verksamheten och vara delaktig i dess utveckling. Du kommer ingå i ett arbetslag med gott arbetsklimat där du får kollegialt stöd, nära arbetsledning samt extern handledning. Vi erbjuder subventionerad friskvård och flextidsavtal. Det finns också möjlighet till visst distansarbete samt arbete på pendlingstid om arbetsuppgifterna tillåter. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: 2025-09-01 - 2026-08-31 Omfattning: Heltid Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter: Enhetschef: Liselott Trinse 0933-43058 (semester vecka 26-28) Förste socialsekreterare Vuxen: Nina Gustafsson 0933-14027 (semester vecka 29-32) BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför medarbetare till personalpoolen. Varmt välkommen med din ansökan! DITT NYA JOBB Som medarbetare i poolen har du ett varierande, spännande och utvecklande jobb. Du utför delegerade HSL-insatser och förekommande omvårdnadsarbete. Du har din anställning inom antingen hemtjänsten, funktionshinderomsorgen, våra särskilda boenden eller på korttidsboendet, men du är sysselsatt inom alla verksamheter. Tjänstgöringen är förlagd till dag, kväll och en helg per 5 veckors schemaperiod. Du lägger ditt schema enligt det avtal som finns gällande verksamhetsanpassad arbetstidsförläggning. Därefter bokas du löpande på de vakanser som uppstår. I denna rekrytering kommer urval att ske under v 35. Därefter kommer de kandidater som är intressanta för tjänsten att kontaktas för intervjuer. DIN KOMPETENS Vi söker i första hand dig som är utbildad undersköterska/boendehandledare eller innehar annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser lämplig. I den här rekryteringen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är flexibel och kan ställa om i arbetet på kort varsel. Eftersom du arbetar inom olika verksamheter är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person har du ett gott bemötande, du är empatisk, lyhörd och innehar en god kommunikativ förmåga. Du har även ett genuint intresse för människors behov av stöd i alla ålderskategorier samt intresse av att stödja människor i att klara sin vardag. Eftersom dokumentation är en viktig del av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. KRAV B-körkort VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att ske under v 35. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Är du en person som söker nya utmaningar? Vi hjälper Tegsnäs Group hitta en Operatör till produktionsanläggningen i Tegsnäset. Om tjänsten Som Operatör hos Tegsnäs Group kommer dina arbetsuppgifter främsta att vara träbearbetning som kapning, klyvning och hyvling. Du kommer tillhöra ett arbetslag och arbeta på olika stationer på produktionsanläggningen i Tegsnäset. Arbetstiderna är två-skift. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader med start enligt överenskommelse. Du blir erbjuden en anställning hos Adecco Sweden AB och blir uthyrd till Tegsnäs Group under perioden. För rätt person finns möjlighet till anställning hos Tegsnäs efter inhyrningsperioden. Om dig Du har ett intresse för industriellt arbete och vill utvecklas i din yrkesroll. Du har B-körkort och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Som person är du flexibel, positiv och har en vilja att lära dig. Du är också social, noggrann i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats som speglar mångfald och inkludering. Därför välkomnar vi ansökningar från alla kvalificerade kandidater. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Olof Lundberg på 073-684 77 81 eller [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Tegsnäs Group Tegsnäs Group är en av marknadens ledande leverantörer av träförbrukningsmaterial, specialemballage och byggmaterial. Tegsnäs Group tillverkar och marknadsför även den klassiska Tegsnässkidan. Ambitionen är att vara en marknadsledande, pålitlig tillverkare och leverantör, samtidigt som verksamheten breddas och utvecklas. Tegsnäs Group arbetar med högklassiga råvaror och erbjuder även kundspecifik lagerhållning vilket säkerställer snabba leveranser. Med nya krafter och nya idéer tar vi Tegsnäs Group in i framtiden.
Tegsnäs Emballage är specialister på att tillverka specialemballage i trä. De erbjuder en spännande möjlighet att arbeta praktiskt i ett dynamiskt företag där kvalitet och kundanpassade lösningar är i fokus. Om tjänsten Som montör av träemballage hos Tegsnäs Emballage kommer dina arbetsuppgifter främsta att vara kapning, bearbetning och montering av material för att tillverka träemballage efter specifika kundönskemål. Vidare jobbar du med kvalitetskontroll av det färdiga emballaget för att säkerställa högsta standard. Emballering och utveckling av våra produkter för att möta och överträffa kundernas förväntningar kommer också att vara en viktig del av din arbetsdag. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader med start enligt överenskommelse. Du blir erbjuden en anställning hos Adecco Sweden AB och blir uthyrd till Tegsnäs Emballage under perioden. För rätt person finns möjlighet till anställning hos Tegsnäs efter inhyrningsperioden. Om dig Du har ett intresse för industriellt arbete och är angelägen om att utvecklas i din yrkesroll. Du har B-körkort och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Som person är du positiv och har en vilja att lära dig. Du är också lösningsorienterad samt noggrann i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats som speglar mångfald och inkludering. Därför välkomnar vi ansökningar från alla kvalificerade kandidater. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Olof Lundberg på 073-684 77 81 eller [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Tegsnäs Emballage Tegsnäs Emballage är specialiserat på att tillverka skräddarsydda träemballage för en rad olika branscher. Med hög precision och kvalitet i varje steg av produktionen säkerställer vi att våra kunder får emballage som uppfyller deras specifika behov.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Som SQE får du möjlighet att arbeta mycket självständigt inom ansvarsområdet. Du kommer ha många kontaktytor, främst med leverantörer i Sverige, Europa och Asien. Du samarbetar internt med produktion, inköp, engineering och projekt. I tjänsten är det centralt att säkerställa att leverantörer håller kvalitet så väl som leveransprestanda. Detta görs genom ett proaktivt arbete tillsammans med leverantörerna. Det kan t.ex. innebära att: Kravställa kundens kvalitet mot leverantör Löpande möten med leverantörer, samt utredningar Revisioner Riskanalyser och PFMEA Driva och hantera PPAP för leverantör Arbete med att utveckla leverantörer och leverantörsrelationer Hantera avvikelser från leveranskedjan CAPA Granska ritningar och standarder Tjänsten omfattar också att utveckla samarbetet med leverantörer i förebyggande syfte så att dessa har kapacitet att möta beställarens krav och förväntningar. Du behöver ha förståelse för leverantörers utmaningar och kunna kommunicera affärsmässigt för att upprätthålla goda relationer med leverantörers ledning. Kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker har en specialisering mot kvalitet eller annan relevant utbildning. Olika inriktningar i rollen kan vara aktuellt och har du erfarenhet inom elektronik, gjutning eller svetsning är detta meriterande. Kunden har standardiserade och även egna krav som du behöver vara mottaglig för att lära dig för att lyckas med ditt uppdrag. För att trivas i rollen förväntas du ta ett stort eget ansvar. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt, är drivande och tar självständigt initiativ till handling och uppföljning. Du är en person med god kommunikativ förmåga som har lätt för att skapa goda relationer eftersom du kommer att ha många olika kontaktytor både inom företaget och med leverantörer. Du har färdigheten att bygga och utveckla långsiktiga affärsrelationer och ändå vara uppmuntrande och utmanande i ditt uppdrag att stödja leverantörerna i deras process- och förbättringsarbete. Då många kontakter kan vara internationella behöver du ha goda kunskaper i svenska såväl engelska, både i tal och skrift. Placeringsort: Umeå / Vindeln Hybridlösning endas i samråd med kund Resor kommer att ingå i tjänsten så du behöver vara resbar. Ytterligare information För frågor gällande tjänsten, teamet och din framtida chef, kontakta Business Section Manager - North Jonas Enberg, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Var medveten om att vi tillsätter rollen löpande. Välkommen med din ansökan senast 2025-05-31 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 24 jobb