Resande Servicetekniker
Ikett Personalpartner AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om tjänsten Vi söker nu efter en resande Servicetekniker till en av våra kunder i Ystad. Är du en tekniskt kunnig person med ett stort intresse för att hjälpa kunder och lösa problem? Vill du vara en del av ett sammansvetsat team där du får möjlighet att resa och arbeta med spännande uppdrag på olika platser? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! I rollen som resande servicetekniker utgår man hemifrån med servicebil, man reser ensam eller tillsammans med kollega detta beroende på omfattningen av de olika jobben. Du kommer att arbeta i hela Sverige och Danmark. Uppskattningsvis rör det sig om 100 nätter om året som man är på resandefot. Oftast sker detta måndag till fredag, men även helger kan förekomma. I övrigt bör man trivas att arbeta till stor del ensam och vara självgående i sitt arbete. Som resande Servicetekniker kommer du arbeta med service, reparation, installation och montering av nya maskiner. I ditt arbete kommer du bland annat att: - Utföra installation, service och underhåll på våra produkter och lösningar ute hos kunder. - Felsöka och åtgärda tekniska problem snabbt och effektivt. - Ge teknisk support till kunder på plats. - Dokumentera och rapportera arbetet. Start: enligt överenskommelse. Om företaget Företaget är Europas ledande tillverkare av balpressar, specialiserad på design och tillverkning av högpresterande balpressar och ytterligare enheter. Din profil Vi söker efter dig som trivs i en spännande och varierande arbetsdag där ingen dag är den andra lik. Du erbjuds en varierande arbetsmiljö, där du till stor del arbetar självgående. Du som person behöver därför vara ansvarstagande och strukturerad. För att trivas i rollen som servicetekniker har du: - tidigare erfarenhet av service och felsökning. - erfarenhet av mekanik och hydraulik. - erfarenhet av att byta komponenter och grundläggande felsökning. - kunskaper inom svetsning. - en god problemlösningsförmåga och ett stort kundfokus. - Är flexibel och trivs med att resa samt arbetar självständigt. - Talar och skriver svenska flytande. Engelska är meriterande. - Trivs med fysiskt arbete. - Har B-körkort (krav) I övrigt ser vi att du som söker bor i Skåne då man med jämna mellanrum behöver komma in till kontoret. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

17 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Arbetsledare till Ystad Arena Bad
Ystad kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan,  Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en arbetsledare för Ystad Arena bad i Ystad kommun. Tillsammans med Badchef och övriga medarbetare som idag arbetar på Ystad Arena Bad, ingår det i tjänsten att utveckla innehållet inne på Ystad Arena Bad och friluftsbadet Nybrostrandsbadet.   Arbetsledaren ska tillsammans med medarbetarna operativt driva och utveckla verksamheten genom fattade beslut från politiken, förvaltningen och inom verksamheten för att säkerställa en trygg och välkomnande badanläggning för alla våra besökare. Ansvar och befogenheter • Planera och utveckla verksamheten i samarbete med badchefen • Delta och ingå i styrgruppen och arbetsmiljögruppen • Ta fram och följa upp rutiner, ansvarsområden, värdegrund, ordningsregler och egenkontroll • Ansvarig för städ och egenkontroll i Senovic Personal och arbetsmiljö • Coacha och leda medarbetarna samt fördela arbete, för att skapa gott samarbete och effektiv kommunikation • Samordna schemaläggning, lång- och kortsiktigt tillsammans med schemaläggare och badchef • Handleda, utbilda och introducera nyanställda • Säkerställa att personal är informerad om arbetsrutiner, utrustning, kemiska hälsorisker och övriga arbetsmiljöföreskrifter • Riskbedömning och åtgärdsplaner i samarbete med badchef och skyddsombud Övrigt • Samarbete över förvaltningsgränserna och med föreningar • Inköp till verksamheten • Bistå och leda projekt och evenemang • Se över och göra felanmälningar på arbetsplatsens lokaler och inventarier • Digitalisering; vara ambassadör för att använda digitala system • Arbeta i verksamheten, skift och helgtjänstgöring enligt schema Att ha rollen som arbetsledare kräver att man behöver, ofta med kort varsel, ta viktiga beslut. Arbetsledaren ska fungera som en förlängd arm till badchefen med ett operativt ansvar att leda och fördela arbetet. En viktig del i arbetsledarens uppdrag är att ha en kontinuerlig och verksamhetsnära dialog med medarbetarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning, med inriktning mot fritid, hälsa, ledarskap eller badmästarutbildning, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av arbete i badverksamhet, annan publik verksamhet eller serviceyrke • Tidigare erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning • Erfarenhet av administrativt arbete som exempelvis fakturahantering och schemaläggning av personal, gärna erfarenhet av Raindance och TimeCare • Erfarenhet av schemaläggning av bassängutrymme och biljetthantering i processtödsystem, helst från systemet Vitec (Actor SmartBook) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Giltigt livräddningsintyg, enligt guldbojen Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en positiv och engagerad stämning i teamet. Samtidigt har du en god kommunikativ förmåga och har ett coachande förhållningssätt. Du är trygg i ditt ledarskap, du är lyhörd och kan stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett genuint intresse för andra människor. Du är trygg, empatisk och står för kommunens värderingar. Du gillar att jobba i en organisation som utvecklas och genomför förändringar med en lösningsorienterad inställning tar du dig an utmaningar med fokus på resultat och kvalitet för ett ökande besöksantal.  Du trivs i rollen där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en person som är självgående och kan strukturera upp dina arbetsuppgifter. Meriterande:   • Utbildning inom ledarskap (arbetsledning eller coachande ledarskap) • Erfarenhet som simlärare, babysiminstruktör eller vattengympainstruktör • Erfarenhet från offentlig sektor eller ideell föreningsverksamhet • Erfarenhet av lokalvård Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. ÖVRIGT Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 30. De kandidater som blir kallade till intervju kommer att få ett case som ska besvaras inför intervjun. Kontaktpersoner: Mia är tillgänglig 9 juni-18 juni och Riccard är tillgänglig 9 juni 27 juni. Lina är tillgänglig hela ansökningsperioden men kontaktas i de fall då ovanstående är på semester. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Praktiska gymnasiet i Ystad söker yrkeslärare, kyltekniker, till VF-program
Praktiska Sverige AB
Lärare i yrkesämnen

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Ystad Praktiska gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi vet att bra yrkesutbildning gör att ungdomar får jobb direkt efter gymnasiet och därmed får en chans att etablera sig som unga vuxna i samhället. Vi är en liten skola som idag har ca 300 elever och beräknas växa med ytterligare något dussin de kommande åren, men inte mer än så då vi vill behålla närheten mellan elever och lärare. Det skapar trygghet och möjligheter för våra ungdomar att utvecklas i en bekräftande och familjär miljö. Vi har idag programmen; Bygg- och anläggningsprogrammet, El- och energiprogrammet, Försäljning- och serviceprogrammet Frisör- och Stylistprogrammet (Frisör, Barber, Stylist), VVS- och Fastighetsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Ditt uppdrag Vi söker en lärare till VVS- och Fastighetsprogrammet, med inriktning kyla. Tjänsten är på 80 - 100 %, med start 11/8. Det är en tillsvidaretjänst om man har lärarlegitimation, och annars visstidsanställning ett år medan man genomgår intern pedagogisk utbildning. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom kurser inom VF-programmets VVS-inriktning. Vissa kurser delar man med en kollega och vissa har man eget ansvar för. Då mycket av undervisningen är förlagt ute på APL-företagen så blir samarbetet med dem också väldigt viktigt. Tillsammans med kollegorna kommer du att utgöra arbetslaget VF. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. I uppdraget ingår också att vara mentor för elever för en grupp elever som man också har i undervisning. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker i första hand dig som är legitimerad yrkeslärare inom VF-ämnen med certifiering som kyltekniker. Utöver din formella kompetens lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. I arbetsuppgifterna ingår nära kontakt med näringslivet eftersom en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är ett brett kontaktnät och en god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi erbjuder Vi erbjuder alla våra nyanställda yrkeslärare en introduktionskurs som löper under ett år och som ger dig en grundläggande pedagogisk utbildning. Kursen hjälper dig även att hitta i relevanta styrdokument som är nödvändiga i din yrkesroll, såsom skollag samt gymnasieförordning och läroplan. Efter att du gått kursen ges du möjlighet att bli tillsvidareanställd som yrkeslärare. På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i lärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Bra att veta är att vi har 40h arbetsvecka på skolan och ytterligare 5h per vecka i förtroendetid, som innebär att man är ledig på de allra flesta skolloven. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30 juni. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie Halenius via mail på [email protected] Kontakt per telefon undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia, Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Läs gärna mer på www.academedia.se

18 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Fastighetsskötare

Fastighetsservice Lars-Inge Andersson AB är ett familjeföretag beläget i Ystad som grundades 2003. Vi arbetar sedan dess på uppdrag åt ägare av hyresfastigheter och kommersiella fastigheter. Vi behöver nu utöka vårt team med ytterligare en fastighetsskötare. Vi erbjuder dig ett varierat, fritt arbete med mycket eget ansvar. Du kommer främst att arbeta med tillsyn, reparationer och underhåll av fastigheter. Det förekommer även en del arbetsuppgifter kring fastighetsteknik. Tjänsten kräver att du har god initiativförmåga och att du kan arbeta självständigt. Du kommer främst att arbeta i området kring Malmö. Du är vårt ansikte utåt i fastigheterna och kommer att ha kontakt med hyresgäster och samarbetspartners, därav är det viktigt att du har god social kompetens. Vi vill att du har någon form av erfarenhet av arbete med fastigheter sedan tidigare. Då vi arbetar på uppdrag åt myndigheter kräver tjänsten att du inte förekommer i register hos varken polisen eller kronofogden. Tjänstens omfattning är halvtid med möjlighet till utökning. Vi inleder anställningen med 6 månaders provanställning. Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected]. Märk ansökan "Fastighetsskötare halvtid". Eventuella frågor besvaras också via denna mail. Urval sker löpande.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Barnsekreterare
Ystad kommun
Socialsekreterare

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Placeringsenheten, som är en av sju enheter inom Individ-och familjeomsorgen söker nu en barnsekreterare. Placeringsenhetens uppdrag är att följa upp, kvalitetssäkra och arbeta för att våra placerade barn växer upp under trygga, stabila och kärleksfulla förhållanden. Vi arbetar med barn som är placerade i jourhem, familjehem, HVB-hem, SIS samt stödboende.  På enheten arbetar 12 medarbetare; enhetschef, administrativ assistent, fem barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare och en jourhemssekreterare. Kopplat till enheten har vi en umgängeslägenhet och på öppenvården arbetar en familjebehandlare riktat mot umgänge och familjebehandling till de placerade barnen och deras familjer. Till hösten påbörjas också ett projekt tillsammans med Utbildningsförvaltningen med en anställd skolsamordnare som kommer ha det övergripande ansvaret för en bra och välfungerade skolgång för de placerade barnen.   Vi har ett tydligt barnfokus och därför är en av de viktigaste uppgifterna för våra barnsekreterare att lära känna barnet för att skapa en relation. Vi är övertygade om att en god relation till barnet resulterar i att vi har de bästa möjliga förutsättningarna för att hjälpa det enskilda barnet på bästa sätt. På enheten arbetar både kvinnor och män med lång erfarenhet av placerade barn. Vi är en sammansvetsad grupp som arbetar mycket nära varandra. Som medarbetare hos oss får du introduktion med mentor, extern handledning, friskvårdsbidrag, flexavtal, utbildningar via Yrkesresan men framförallt en grupp som skrattar mycket och är inkluderande. Enheten arbetar mycket med utveckling och utvecklar just nu arbetet med backa barnet och placerade barn. ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare ansvarar du bland annat för att följa upp det placerade barnet och var sjätte månad överväga/ompröva vården enligt SoL/LVU, I arbetet ingår också att utreda enligt BBIC i exempelvis frågor som rör oro för barnet, ytterligare insatser runt barnet samt umgängesfrågor. Begäran om vårdens upphörande utreds av våra kollegor på Barn- och familjeenheten och utredningar om vårdnadsöverflytt utreds av våra kollegor på Familjerätten. Du arbetar ofta enskilt utifrån våran arbetsmodell men har en medhandläggare som du kan vända dig till i alla ärenden. Du arbetar också nära med handledande familjehemssekreterare i ärendet. Barnsekreterarens främsta och viktigaste uppgift är att ha barnet i fokus och genom att skapa en relation till barnet kunna följa barnets utveckling och hjälpa barnet att växa upp under trygga förhållanden. I dina arbetsuppgifter ingår även kontakt med barnets föräldrar och andra viktiga personer/myndigheter runt barnet som exempelvis förskola/skola, BUP, tandläkare och Mariamottagningen. Vi arbetar aktivt med SAMS-modellen. Du har också mycket kontakt med vår öppenvård som arbetar med barnet och barnets föräldrar med målsättningen att barnet ska kunna återförenas med sina föräldrar, om det är möjligt. Vi arbetar utifrån Backa barnet, se vidare www.backabarnet.se KVALIFIKATIONER Som barnsekreterare behöver du vara en trygg och stabil person. Du behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med de barn som vi arbetar med.  I arbetet behöver du vara lugn, stabil och ha förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer att möta många människor i kris och/eller med komplexa livssituationer, vilket gör att du själv måste kunna se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du behöver också ha en problemlösande analysförmåga samt lätt för att bedöma och komma fram till beslut eftersom du arbetar med komplexa frågor. Arbetet kräver också att du är bekväm i att göra skyddsbedömningar på barn och unga.  Tjänsten kräver att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Eftersom vi är en grupp som arbetar tillsammans och stöttar varandra så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i grupp och dela med dig av dig själv. Krav: Socionomexamen B- körkort  Meriterande: Arbetar/eller har arbetat som barnsekreterare Arbete med barn och unga inom socialtjänsten Kunskap i att arbeta med SAMS Arbetat i verksamhetssystemet Lifecare Personlig lämplighet kommer att tillämpas. ÖVRIGT Urvalet kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och intervjuer kommer att hållas 15-16 juli.  Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Ystad HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Anläggare
Wikan Personal AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Nu söker vi anläggare till YTAAB i Ystad. Om företaget Vi är ett familjeföretag som grundades 1995 i liten skala. Företaget har sedan dess växt sakta men säkert, och har idag ca 18 medarbetare. Vår maskinpark har också växt i samma takt som företaget. Idag har vi i stort sett alla maskiner och lastbilar som krävs för att leverera stora som små anläggningar. Vår ambition är att alltid ha nöjda kunder och har därför lagt stor vikt vid att vår personal ska vara skickliga inom sitt yrke och ha ett stort mått av ansvarstagande. Ytaab erbjuder alla typer av markarbeten och anläggningsarbeten både under och ovan jord. Från stora grundläggningar och nya handelsområden och flerfamiljshus till dräneringar, stensättning och finplanering av lekparker och gräsmattor. Läs mer om företaget på www.ytaab.se Dina arbetsuppgifter Din arbetsuppgifter kommer innebära vanligt förekommande arbetsuppgifter inom markarbeten och anläggningsarbeten. Du utgår hemifrån men de flesta projekten är i mellersta Skåne. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du som söker har yrkesbevis eller erfarenhet inom anläggning och entreprenad. Det är meriterande om du har erfarenhet av maskinkörning så som grävmaskin och hjullastare. Vi ser gärna att du som söker tjänsten är en erfaren anläggare som är självgående och har erfarenhet inom mark och rörläggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ritningsläsning inom området. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du ska passa in i vår verksamhet. Som person är du flexibel och kan hugga i där det behövs. Du tycker om att prestera, är lojal och ansvarsfull. Vidare är du en glad och positiv person som bidrar till gruppens goda stämning, arbetsmiljö och professionella resultat. Oftast jobbar ni i team och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Information och kontakt Vid frågor vänligen kontakta Sebastian Strömberg 0417-77 99 85. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet är förlagt på dagtid. Urval sker löpande så ansök redan idag på wikan.se Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

22 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personlig assistent till kvinna i Ystad, sommarvik. Refnr: 262-2025
Mejdej-Kooperativet
Personliga assistenter

Söker en personlig assistent som kan jobba under sommaren! Jag är en 30-årig glad och aktiv kvinna med medfödd CP-skada som påverkar min balans och motorik. Då jag endast kan gå med levande stöd använder jag mig av rullstol. Balansen påverkar även min talförmåga, men när du har lärt känna mig kommer du att förstå mig. I ditt arbete kommer du att hjälpa mig med allt vardagen har att erbjuda. Allt från personlig hygien och på- och avklädning till matlagning och hushållsarbete samt hjälpa mig på mitt jobb. Jag gillar lugna dagar hemma lika mycket som jag tycker om konserter och danskvällar. På sommaren tycker jag om att ut och se mig omkring. Under vår, sommar och tidig höst är jag mycket ute i min trädgård och rensar ogräs och fixar. Hemma gillar jag att bland annat att laga god middag, baka och ha snyggt och ordning i huset Körkort är ett krav. Som person är du en glad, positiv och social kvinna med erfarenhet av jobbet som personlig assistans och har lätt till skratt. Du tycker om att göra saker tillsammans med mig och jag ser gärna att vi delar samma intresse. Det är även viktigt att du har en känsla av när du ska backa och låta mig vara ifred samt tvärtom. ———— Övrigt Lön, ersättning och förmåner Kollektivavtal finns mellan Fremia och kommunal. Om anställningsvillkoren Ansökan ska innehålla: -personligt brev -meritförteckning -referenser -eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning önskas att ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 262-2025.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Biträdande rektor
Praktiska Sverige AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Biträdande rektor till Praktiska i YSTAD Skolan befinner sig i nyrenoverad lokal på Regementet i Ystad. Det finns cirka 280 elever på skolan och ett 30-tal medarbetare. Vi har 6 olika program: Försäljning och service, Frisör och stylist, VVS och Kylmontör, Vård och omsorg, El och energi samt Bygg och anläggning. Vi söker nu en biträdande rektor till vår verksamhet då vår nuvarande kollega ska ta sig an rollen som rektor för skolan. Ditt uppdrag I den spännande rollen som biträdande rektor hos oss på Praktiska Gymnasiet Ystad söker vi en trygg, handlingskraftig och kommunikativ ledare. Du har en utvecklad förmåga att samarbeta med andra för att söka lösningar som gynnar eleverna och verksamhetens bästa och är väl förtrogen med gymnasieskolans styrdokument. Som biträdande rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och leder tillsammans med rektor det pedagogiska arbetet och arbetar för en fortsatt hög kvalitet och goda resultat för våra elever. Rektor delegerar ansvarsområden och arbetsuppgifter utifrån skolans behov där du också agerar ställföreträdande rektor när så krävs. I tjänsten ingår personal- och arbetsmiljöansvar, det är därför meriterade om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och personalansvar. Uppdraget innebär kontakt med medarbetare och elever samt externa kontakter mot vårdnadshavare, kommuner, fastighetsägare och leverantörer. Du ingår även i skolans elevhälsoteam och har där ett delat ansvar med rektor för att leda olika insatser och åtgärder på ett effektivt och kvalitativt sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% där provanställning tillämpas. Start för tjänsten enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår skola med starkt engagemang och tilltro till våra medarbetare och elever. Som person är du en lagspelare och en god relationsbyggare. Du är kreativ i ditt tankesätt och samtidigt en god organisatör som har förmåga att skapa struktur i verksamheten. Du tillvaratar och utvecklar våra medarbetares kompetenser för att tillsammans skapa de bästa förutsättningarna för våra elever. Vi ser att du har god insyn i skolvärldens allmänna verksamhet och dess styrdokument för att kunna utmana oss pedagogiskt och bidra till utveckling av verksamheten. Du har en pedagogisk utbildning, har tidigare haft ledande uppdrag inom skolan och en god förståelse för de möjligheter och utmaningar som finns gällande elever, personal och utveckling. Erfarenhet av studieadministrativa system såsom schemaläggning och övriga elevhanteringssystem är meriterande såväl som påbörjad- eller avslutad rektorsutbildning. Du är en nyckelperson i att skapa ett gott klimat som främjar långsiktighet, kvalitet och innovation för medarbetare och elever. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi vill ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll som biträdande rektor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom övriga Rytmus-skolor men även med andra inom AcadeMedia-koncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Som medarbetare inom AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Placeringsort: Ystad Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader Sista ansökningsdag: 2025-07-04. Då urval och intervjuer sker löpande ser vi gärna att du gör din ansökan omgående. Kontaktperson: Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Marie Hanselius på telefonnr: 0704-07 07 44 alternativt mejl [email protected] Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till oss och just denna tjänst. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se. Om du erbjuds anställning hos oss kommer du att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Beställ utdrag i god tid då det tar upp till två veckor att få hem dokumentet. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Fastighetsskötare

Fastighetsservice Lars-Inge Andersson AB är ett familjeföretag beläget i Ystad som grundades 2003. Vi arbetar sedan dess på uppdrag åt ägare av hyresfastigheter och kommersiella fastigheter. Vi behöver nu utöka vårt team med ytterligare en fastighetsskötare. Vi erbjuder dig ett varierat, fritt arbete med mycket eget ansvar. Du kommer främst att arbeta med tillsyn, reparationer och underhåll av fastigheter. Det förekommer även en del arbetsuppgifter kring fastighetsteknik. Tjänsten kräver att du har god initiativförmåga och att du kan arbeta självständigt. Du kommer främst att arbeta i området kring Malmö. Men även arbete i Lund, Trelleborg och Ystad kan förekomma. Du är vårt ansikte utåt i fastigheterna och kommer att ha kontakt med hyresgäster och samarbetspartners, därav är det viktigt att du har god social kompetens. Vi vill att du har någon form av erfarenhet av arbete med fastigheter sedan tidigare. Då vi arbetar på uppdrag åt myndigheter kräver tjänsten att du inte förekommer i register hos varken polisen eller kronofogden. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected]. Eventuella frågor besvaras också via denna mail. Urval sker löpande.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025