Servis i sommar på nya Tryffelsvinet YSTAD
Ystads Matbod AB
Hovmästare och servitörer

Tryffelsvinet vill vi ska vara en plats där alla känner sig välkomna! Vi håller det enkelt och gott med höga smaker, bra råvaror och med fokus på detaljer och familjär service. Familjär, personlig, hjälpsam, genuin, glad stämning och känsla bland personalen är för oss självklar. Vi ger så mycket av oss själva och av vår vakna tid. Man ska tycka om att gå till jobbet. Du som känner att detta är lika viktigt för dig, har jobbat med a la carte servering i några år och har ett genuint intresse för mat och dryck och viljan att lära skicka oss ett mail så hör vi av oss och bokar in en träff. För oss är det viktigt att kunna ge den service som vi strävar efter och några erfarenhet är ett krav. I september 2024 fick Tryffelsvinet Kivik utökning då vi öppnade upp i stationshuset i Ystad. På Tryffelsvinet hittar ni det som vi själva älskar att äta och att laga. Italienska köket är kärnan, det avlånga landet där matkulturen kan variera stort från region till region. Öppet dag som kväll fem-sex dagar i veckan. Möjlighet till deltid/extra under lågsäsong finns. Märk din ansökan med "servis". Då vi söker flera tjänster finns risken att din ansökan kommer bort om du inte märker vilken tjänst du söker.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kock som extra under sommaren
Ystads Matbod AB
Kockar och kallskänkor

Vi hoppas och känner att vi också bland personalen har en familjär, personlig och härlig stämning. Vi ger alla så mycket av oss själva och av vår vakna tid, det är viktigt att tycka om att gå till sitt jobb. Du som söker vill vi ska en bra dos av yrkesstolthet i det du gör och ett genuint intresse för mat och hela branschen. Några års erfarenhet inom a la carte kök är ett KRAV. Saker som bra arbetsmoral, komma i tid, jobba bra i team och inte med hierarki, hålla sig uppdaterad och påläst, ha bra ordning och hålla rent är för oss inte en fråga om bra egenskaper utan det är en förutsättning för oss. Kanske känner du till Tryffelsvinet i Kivik, det lilla huset mitt på torget som med djup inspiration från Italien och medelhavet kört på sedan mars 2021. Under sensommaren 2024 öppnade vi Kiviks ”lillasyster” Tryffelsvinet Ystad i det gamla stationshuset. Båda restaurangerna speglar oss, det vi inspireras av och det vi älskar! Fokus på detaljer, grymma råvaror, utveckla och ”enkelt” med höga smaker. Proffsig och kunnig service utan att det blir stelt, personligt, genuint och avslappnat det trivs vi med. Tryffelsvinet vill vi ska vara en plats där alla känner sig välkomna! I Ystad har vi öppet februari tom slutet av december. Dag som kväll 5 dagar i veckan. Märk din ansökan med den tjänst du söker

22 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Gruppledare Verkstad & Lager | Meat Machines
Hireq AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om Meat Machines Meat Machines Sweden grundades 2000. Företaget är ett av Europas ledande inom sin bransch och vi köper och säljer maskiner över hela världen. Huvudkontoret är beläget i Ystad.  ArbetsbeskrivningMeat Machines förstärker organisationen med en gruppledare till verkstad- och lagerverksamheten. I denna roll kommer du ha personalansvar för 5-6 medarbetare där du koordinerar, delegerar och leder den dagliga verksamheten. Ditt ansvarsområde är brett där du ansvarar för hela flödet från inköp till leverans av våra kunders maskiner. Du engagerar och motiverar dina medarbetare samtidigt som du planerar alla moment och ordrar som dagligen passerar genom verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att lasta och lossa lastbilar samt att flytta om maskinerna på vårt lager.  Utöver ansvaret för det interna flödet kommer du även att arbeta med att planera inför exempelvis auktioner av maskiner. Du har en nära kontakt med företagets säljare för att prioritera iordningsställande av maskiner för leverans till kunderna. Resor både inom Sverige och utomlands kan förekomma i tjänsten, men maximalt vid 3-4 tillfällen per år. Du ansvarar även för företagets bilpark och övriga fordon. Din profil Du har en bakgrund och förståelse från verkstad och lager som ger dig trygghet att axla en bred roll där många moment ingår. Vi ser gärna att du har haft personalansvar tidigare. Tjänsten kräver att du har koll på flöden och ordning och reda i din planering av personal och uppgifter. Du är en sann organisatör med förmåga att vara proaktiv. Moment av stress ger dig en kick som gör att du steppar upp. I din kompetens finns kännedom av maskiner och komponenter. Du har även god insikt i hur ett väl fungerande lager organiseras och förvaltas och är en van truckförare. Troligtvis har du tidigare erfarenhet av ledning inom någon form av verkstadsjobb, underhållsavdelning eller liknande. Du är en person som trivs med att ta ansvar samtidigt som du också uppskattar praktiska inslag i arbetet. Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Meat Machines med HIREQ. För ytterligare information kring denna tjänst är du varm välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Praktiska gymnasiet i Ystad söker yrkeslärare, målare, till Bygg- & anläggn
Praktiska Sverige AB
Lärare i yrkesämnen

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Ystad Praktiska gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi vet att bra yrkesutbildning gör att ungdomar får jobb direkt efter gymnasiet och därmed får en chans att etablera sig som unga vuxna i samhället. Vi är en liten skola som idag har ca 300 elever och beräknas växa med ytterligare något dussin de kommande åren, men inte mer än så då vi vill behålla vår särart och närheten mellan elever och lärare. Det skapar trygghet och möjligheter för våra ungdomar att utvecklas i en bekräftande och familjär miljö. Vi har idag programmen; Bygg- och anläggningsprogrammet, El- och energiprogrammet, Försäljning- och serviceprogrammet Frisör och Stylistprogrammet (Frisör, Barber, Stylist), VVS- och Fastighetsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Ditt uppdrag Tjänsten är förlagt till Bygg- och anläggningsprogrammet programmet och är på 80% tillsvidare, med start 11 augusti 2025. Du kommer att vara en av tre yrkeslärare på programmet och undervisningen du kommer vara huvudansvarig för är inom bygg- och anläggning och måleri. Programmet har idag tre klasser med ca 22 elever i varje klass. I uppdraget ingår också att vara mentor för elever för en grupp elever som man också har i undervisning. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker i första hand dig som är legitimerad yrkeslärare inom Bygg- och anläggning - målare, men även målare med erfarenhet av att arbeta med ungdomar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringsliv och offentliga utövare eftersom en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare är meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Vi erbjuder På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i lärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMedia-koncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30 juni. Tjänsten är 80%. Tillträde augusti 2025. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta bitr. rektor Marie Hanselius via mail [email protected]. Kontakt på telefon undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Shift Leader
Mister York AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Mister York  söker nya ledare till YSTAD   Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över!   Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet.    Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar.   TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 50% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg.  Mister York är anslutna till kollektivavtal.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Lärare till el- och energiprogrammet, inriktning dator- och kommunikationst

Lärare till el- och energiprogrammet, inriktning dator och kommunikationsteknik Drivs du av att ge fler tillgång till en riktigt bra utbildning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö och vara med och göra skillnad för varje enskild elev? Då kan denna tjänst som lärare på Ystad Fria Läroverk vara något för dig! Fria Läroverken är en del av utbildningskoncernen Watma Education och har idag sjugymnasieskolor där eleverna erbjuds möjlighet att kombinera ambitiösa studier med träning. Våra skolor erbjuder traditionella undervisningsmetoder som enligt forskning leder till bäst kunskapsutveckling och resultat. Utöver detta erbjuds eleverna möjlighet till fysisk aktivitet för att ytterligare skapa de bästa förutsättningarna för att våra elever ska nå sin fulla potential. På vår gymnasieskola i Ystad går idag cirka 150 elever. Skolan är belägen på Björnstjernegatan på Regementsområdet. The Watma Way of Working 💙 Watma Education driver grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildning samt KF-utbildning och har läsåret 2022/2023 cirka 6000 elever och 650 medarbetare. Vår vision är att skapa excellens genom evidens – för att fler ska få tillgång till riktigt bra utbildning. Utifrån värdeorden Tillsammans, Ambassadörskap och Kunskapsutveckling har vi skapat The Watma Way of Working som beskriver hur vi ser på vårt uppdrag och hur vi möter varandra, våra elever och andra i vår omvärld. Vi vet att en stark företagskultur är vår viktigaste framgångsfaktor och av den är vi alla en viktig del. Vårt erbjudande ⭐ Som arbetsgivare vill vi värna om en god arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och delaktighet och där vi hjälper varandra att lyckas. Hos oss får du bland annat... - Generösa anställningsvillkor · En unik möjlighet att påverka och bidra i ett företag med stort hjärta · Engagerade kollegor i en växande skolkoncern · Karriärutveckling genom Watma Academy · Friskvårdsbidrag Ditt uppdrag 💡 Som lärare hos oss är du en viktig del av ett team, både inom skolan och senare med kollegor på andra skolor inom Watma Education. 💡 Mentorskap ingår i tjänsten. 💡 I den undervisning du ansvarar för så kommer den vara präglad av både teoretiskt lärande varvat med praktiska övningar. 💡 Ditt huvudsakliga ansvar innefattar undervisning inom: - Eventteknik - Ljus och bildproduktionsteknikatorteknik - Datorsamordning och support - Service och reparationsarbete - Servicekunskap 1 - Nätverksteknik - Dator och nätverksteknik - APL Baserat på vilken kunskap du besitter kan viss justering i kurserna ovan göras. Vi söker dig som... ✔ är utbildad lärare ✔ är van att arbeta med APL ✔ är en naturlig lagspelare ✔ är en tydlig och strukturerad ledare i klassrummet För att lyckas med uppdraget behöver du vara tillgänglig för eleverna, närvarande och inkluderande och lägga stort värde i att skapa goda relationer med så väl elever som vårdnadshavare, kollegor och skolledning. I gengäld kommer du att bli en del av ett drivet kollegium, i ett företag med ett tydligt högre syfte - att förändra samhället genom att ge fler tillgång till en riktigt bra utbildning. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas Tillträde: 2025-08-06 Tjänstgöringsgrad: 50% Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt för anställning. Urvalsarbetet kommer att genomföras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta: Linda Glasnovic, rektor: [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ystad, tjänst ca 45%. Refnr: 229-2025
Mejdej-Kooperativet
Personliga assistenter

Jag är en kvinna på 79 år med halvsidig förlamning som behöver din hjälp i stort som smått i min dagliga livsföring vilket bland annat innebär personlig hygien och andra förekommande uppgifter i hemmet. Du som söker är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du är lyhörd på mina behov och önskemål och respektera hur jag vill ha det, men samtidigt vill jag att du peppar mig, de dagar humöret inte är på topp. Jag gillar att vara ute i naturen och umgås med familjen. Jag söker nu en personlig assistent till en tjänst på ca 45% med start 1 oktober. Arbetstiderna är förlagd till dagtid. Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Önskar att utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 229-2025.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Farmaceut/Teamleader till Kronans Apotek i Ystad

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som teamleader/ farmaceut för Kronans Apotek i YstadVi söker en driven och engagerad farmaceut som kan axla rollen som teamleader till vårt apotek i Ystad. Apoteket är beläget mitt på gågatan och i närområdet finns det vackra butiker och mysiga kullerstensgator. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 3 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Vårt fina apotek ingår i ett kluster bestående av 3 apotek och vi behöver därför en teamleader på plats. Du ska ha en fallenhet för att leda en grupp och vara resultat och lösnings fokuserad. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 9-18 på vardagar, 10-15 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Juliana´s team. Önskad start är enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Juliana på tel. 0701981163 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

24 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Redovisningsekonom till Ystad Energi
Hireq AB
Redovisningsekonomer

Redovisningsekonom till Ystad Energi Ystad Energi befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Energibranschen förändras snabbt, och som ett lokalt, kommunägt bolag har vi både möjligheten och viljan att vara med och driva den förändringen – med stabilitet, hållbarhet och långsiktighet som grund. Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning med en redovisningsekonom som vill ta ett brett ansvar, bidra med sin erfarenhet och samtidigt vara med och forma framtidens arbetssätt. Om rollen Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i bokslutsprocessen, men som också trivs i en roll där inte allt är helt färdigpaketerat. Hos oss finns möjlighet att påverka både innehåll och arbetssätt utifrån din kompetens, dina förslag och de behov som uppstår längs vägen. Rollen är bred och innebär ansvar för flera delar av den löpande redovisningen i våra fyra bolag Ystad Energi AB, Ystad Energi Elnät AB, Ystad Energihandel AB och Ystad Energi Service AB. Du kommer arbeta nära dina kollegor inom ekonomiavdelningen och tillsammans driver ni både det dagliga arbetet och utvecklingsfrågor framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut Löpande avstämningar, periodiseringar Arbete med anläggningstillgångar och pågående arbeten (t.ex. projektredovisning eller investeringar) är ett skallkrav Hantering av anläggningstillgångar, internfakturering och lager inklusive masterdata Myndighetsrapportering Deltagande i förbättringsprojekt och utveckling av interna processer Intern kontroll Vi förstår om tekniska begrepp som kWh, kW och pellets inte är en självklar del av din vokabulär idag. Det är inget hinder utan snarare en del av det du kommer att få lära dig i rollen. Du behöver inte vara energikunnig, men du är nyfiken och ser det som stimulerande att förstå den bransch du arbetar i. Vem vi söker Vi tror att du har arbetat med redovisning under flera år och att du har god förståelse för både helhet och detaljer. Du behöver inte ha erfarenhet från energibranschen, men du har ett intresse för samhällsnyttiga verksamheter och förstår vikten av struktur, transparens och kvalitet. Du är självgående, ansvarstagande och samarbetsinriktad samt trivs i ett arbetsklimat där man hjälps åt och gör varandra bättre. I dina personliga egenskaper hittar vi även förmågan handlingskraft där du såväl hittar som löser uppkomna problem. Meriterande: Erfarenhet av självständigt månads- och årsbokslutsarbete, gärna i bolag med flera enheter eller koncernstruktur God förståelse för hantering av lager i redovisningen – särskilt i bolag med teknisk eller tjänsteinriktad verksamhet Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem med möjlighet att påverka systeminställningar och struktur (t.ex. kontoplan, masterdata, parametrar) God förmåga att analysera siffror och presentera ekonomisk information för verksamhetsansvariga Erfarenhet från liknande roll i bolag med flera juridiska enheter Kunskap i Unit4 ERP (Business World) Erfarenhet från energibranschen eller kommunal verksamhet Om Ystad Energi Ystad Energi ägs av Ystads kommun och består av fyra bolag med tillsammans ca 35 medarbetare. Vi omsätter cirka 310 miljoner kronor per år och har en stark lokal förankring. Vi erbjuder våra kunder elnät, elhandel, fjärrvärme, gatubelysning och fiber med fokus på trygghet, miljö och service. Vi erbjuder ett trevligt arbetsklimat, bra villkor enligt kollektivavtal Energi, 25 semesterdagar, ATF (72 timmar/år), friskvård två gånger i veckan samt tillgång till kaffe, frukt och engagerade kollegor. Vi uppmuntrar kandidater som har intresse av framtidens teknik och utveckling.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sommarvikarie sökes till aktiv tjej – vecka 29 & 30 i Ystad
Humana AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill göra skillnad i sommar! En härlig, aktiv tjej söker en personlig assistent som sommarvikarie under vecka 29 och 30. Du som söker är trygg, lyhörd och tycker om att vara delaktig i någon annans vardag. Kunden är en glad och energisk tjej som gillar när det händer saker. Hon uppskattar tydliga rutiner och ett positivt bemötande. Dagarna kan innehålla både jobb, lugna stunder och aktiviteter ute – du behöver därför vara flexibel, ansvarstagande och ha god närvaro i ditt arbete. Om dig Vi söker dig som är ansvarstagande, lyhörd och trivs med att arbeta nära andra människor. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men viktigast är att du har ett gott bemötande och ett genuint intresse för att bidra till kundens livskvalitet. Anställningsform och arbetstid Tjänsten är ett sommarvikariat under veckorna 29 och 30. Måndag, tisdag och torsdag Kl. 06:10–18:20 För denna tjänst krävs det att du har: – Du bör vara rökfri – Erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande men inte ett krav – Stor vikt läggs vid personkemi Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av en liknande roll Vad händer nu? En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Zinnia Örnbielke [email protected]

27 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025