Lediga deltidsjobb i Ängelholm
Det finns totalt 38 lediga deltidsjobb att söka i Ängelholm
Vi söker en managementkonsult inriktning EdTech till uppdrag hos Trafikverket, med stationering i Ängelholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på 50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Trafikverksskolan i Ängelholm söker en (1) senior managementkonsult med lång erfarenhet av att utveckla och effektivisera utbildningsorganisationer, med särskild expertis inom EdTech och behörighetsgivande utbildning. Konsulten ska ha gedigen erfarenhet från såväl privat som offentlig sektor. Uppdraget består av följande: Projektledning Bedriva en förstudie Som specialist leda, stödja och rådgiva kring: • Utbildningsstyrning, processutveckling • Utbildning, träning, lärande och pedagogik • Digitalisering med fokus på utbildning, innehållsproduktion och förvaltning av utbildningsmaterial • Migrering och kvalitetshöjande åtgärder • Modul- och objektsbaserat lärande • Införande av ny lärplattform KravUtveckling och förvaltning av utbildningsmaterial Minst 10 års erfarenhet av att effektivisera och bygga upp organisationer för produktion och förvaltning av utbildningsinnehåll. Strategisk rådgivning och riskhantering Minst 10 års erfarenhet av strategiskt arbete inom: Utbildning (träning, lärande och pedagogik) EdTech-standarder Digitalisering med fokus på utbildning, innehållsproduktion och förvaltning av utbildningsmaterial Lärarkitektur och organisatoriska ramverk för utbildning Ekosystem för utbildning samt integration med exempelvis HR-system IT-verktyg för lärande/träning (LMS, LCMS, EPSS, författarverktyg) Migrering och kvalitetshöjande åtgärder av stora mängder utbildningsmaterial Djup kompetens inom modul- och objektbaserat lärande samt microlärande, med fokus på behörighetsgivande utbildning. Dokumenterad erfarenhet av att ta fram utbildningslösningar för träning baserad på myndighetskrav och lagstiftning. Minst 10 års erfarenhet av att identifiera behov, etablera, implementera och följa upp arbetssätt, processer, verktyg och styrdokument kopplade till utbildning inom stora utbildningsorganisationer. Erfarenhet av detta inom behörighetsgivande utbildningar i statlig myndighet med egen skolverksamhet. Erfaren projektledare för utbildning Meriterande Det är ett mervärde om konsulten har erfarenhet från förändringsledning inom både offentlig och privat sektor. Det är ett mervärde om konsulten har erfarenhet från arbete med säkerhetsklassade eller delvis säkerhetsklassade myndigheter. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Direkt Optik är en del av nexeye och har 38 butiker i Sverige. Nexeye består utöver Direkt Optik av märkena Hans Anders i Nederländerna och Belgien (400 butiker) samt Eyes+More med inte mindre än 170 butiker i Tyskland, Nederländerna, Belgien och Österrike. Nexeye-gruppen står för tillväxt och expansion och har ambitionen att öppna ännu fler nya butiker i Europa. Vi främjar en inkluderande arbetsmiljö där alla respekteras och har lika möjligheter att växa, oavsett bakgrund. Vi minskar vår miljöpåverkan genom hållbara produkter och effektiva lösningar, för en bättre framtid för både människor och planeten. Exempel på ansvarsområden Utföra den dagliga driften i butiken Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål. Föreslå förbättringsåtgärder. Arbeta enligt de rutiner som finns framtagna för butiken Montera glasögon och utföra lättare reparationer Ordning och reda Kvalifikationer Erfarenhet från arbete inom butik är meriterande Du har en god kommunikationsförmåga och tycker om försäljning Du har ett estetiskt öga där du på ett proffessionellt sätt kan sälja in bågar för alla tillfällen. Du har tidigare arbetat inom retail Erfarenhet från optikbranschen är meriterande Personliga egenskaper Du är en ordningsam, positiv person som gillar att ge råd, sälja och arbeta med människor. Du drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet. Att sprida energi och god stämning omkring dig tycker du om. Du har mycket stor social kompetens och är lyhörd för kundernas behov . Vad erbjuder vi? Som butiksmedarbetare har du lön enligt Handels avtal. Dessutom får du: Bonussystem baserat på teamets resultat Personalrabatt på glasögon eller solglasögon; Friskvårdsbidrag Fantastiska kollegor Tjänsten är en deltidstjänst på ca 27 tim/v, med fasta schematider. Flytt av arbetspass eller inhopp vid sjukdom kan förekomma. Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Om skolområdet. Errarps skola är en F-6 skola med ca. 480 elever belägen i Skälderviken. Med skog och hav på gångavstånd har vi en fantastisk utemiljö att tillgå. Vi har ett bibliotek integrerat i skolan. På Errarps skola utgår vi från team där alla involveras och bidrar. Kunskap, glädje och trygghet är för oss viktiga hörnstenar för att skapa god kvalité i undervisningen. Vi driver en framtidsinriktad skola där eleverna får förutsättningar att nå sin fulla potential för att möta sitt fortsatta liv. Med lärandet i fokus arbetar all personal tillsammans utifrån elevernas bästa! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten kommer att vara placerad på Errarps skolas bibliotek. I samarbete med lärare och bibliotekspersonal förväntas du integrera skolbiblioteket som ett viktigt redskap i undervisningen. Du kommer att arbeta tematiskt med lässtimulering i form av bokprat och läsprojekt, mediabevakning, inköp av litteratur samt deltaga i skolans pedagogiska arbetssätt. En del i ditt arbete kommer att vara att förstärka elevernas digitala kompetens och utveckla deras medie- och informationskunnighet. I kommunen finns ett väl fungerande samarbete med övriga skolbibliotekarier, skolbibliotekscentral och folkbibliotek. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan lämplig akademisk utbildning t.ex. lärarutbildning. Du har ett engagerat intresse för barn, ungdomar och deras litteratur. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som skolbibliotekarie eller har annan erfarenhet av arbete med barn och ungdomar i åldern 6-12 år. Du har förmåga att planera och leda boksamtal och källkritik för elever i åk F-6. Du har intresse för pedagogiskt arbete och att samarbeta med pedagoger med detta utifrån din kompetens och även utveckla vår biblioteksplan i samråd med elever och annan personal. Rollen kräver att du har bra samarbetsförmåga liksom att du är utvecklingsinriktad och bra på att ta initiativ. För att kunna möta eleverna där de befinner sig behöver du vara flexibel och förändringsbenägen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Omfattning på tjänsten är 50-60% under läsåret 25/26. ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker en engagerad och ansvarsfull kvinnlig assistent för att stödja en aktiv och naturälskande kvinna i centrala Ängelholm. Vår kund är en passionerad individ som trots sin blindhet och nedsatta hörsel, lever ett aktivt liv och värdesätter oberoende och frihet. Kunden uppskattar att vara ute oavsett väder, och allt som har med naturen att göra är av stort intresse. ANSVARSOMRÅDEN - Assistera kunden med dagliga aktiviteter och utomhusaktiviteter enligt kundens intressen och önskemål. - Underlätta kommunikation och förståelse mellan kunden och omvärlden. - Planera och förbereda aktiviteter samt vara flexibel för att möta kundens behov och önskemål. - Skapa en positiv och stöttande atmosfär med humor och glädje. - Understödja kunden att bibehålla en välmående och välvårdad livsstil. - Bidra till en hälsosam och näringsrik kost i enlighet med kundens vegetariska preferenser. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men ej ett krav. Viktigast är att du har rätt personkemi och inställning. - Förståelse för och tålamod med personer med syn- och hörselnedsättningar. - Förmåga att planera och organisera aktiviteter enligt kundens önskemål. - En positiv och stöttande inställning med förmåga att skapa en trivsam och glad atmosfär. - En passion för naturen och utomhusaktiviteter. - Vara vegetarian är meriterande. ARBETSVILLKOR Tjänsten innebär flexibla arbetstider enligt överenskommelse med kunden. Kunden bor centralt i Ängelholm och vi söker assistenter som kan anpassa sig till kundens behov och önskemål. Om du är en engagerad, omtänksam och positiv person som är redo att stödja och berika en annan persons liv, så är detta en fantastisk möjlighet för dig att göra verklig skillnad i någons vardag. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! Jobbtyp: Heltid, Deltid
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en man som är bosatt i Munka-Ljungby. Han är rullstolsbunden och behöver stöttning med mycket i sin vardag. Han kommunicerar och förklarar för dig vad han behöver hjälp med. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning. Hjälpmedel som taklift finns på plats. Ett intresse är att åka på aktiviteter, vara ute och gå eller vara ute i trädgården. Om du också gillar att gå på promenader och har ett intresse för trädgårdsarbete, så är det ett stort plus! Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, en tjänst på ca 79 % eller ca 61 %. Arbetstiderna är fördelade på dagtid, kväll, nätter och helger. Man bör därför vara positiv till att kunna arbeta alla tider på dygnet. Arbetstiderna ser ut följande: 07:00 - 17:00, 16:00 - 07:00 (sovande & vaken jour). Om dig - Som person har du skinn på näsan, är lugn och trygg i dig själv och som personlig assistent ser vi gärna att du även är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav är att du Är rökfri, Har manuellt körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Meriterande om du har Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Omfattning: Extra vid behov, en tjänst på ca 79 % och en på ca 61 %. Antal tjänster: 3. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker nu en assistent till vår kvinna, boendes i Båstad. Detta uppdrag sträcker sig under sommaren, 18/6-15/8. Som assistent arbetar du ca 70% måndag-söndag, 9.30-17.30. Ett uppdrag fyllt av aktiviteter och glädje! Kvinnan drabbades av en stroke i vuxen ålder och har afasi. Du behöver hjälpa till med dusch, personlig hygien, av- och påklädnad samt andra sysslor som förekommer i ett hushåll. Du är också behjälplig vid olika aktiviteter. Kvinnan hyr en bil över sommaren som ni tar er runt i. Du måste på så sätt ha körkort för denna tjänst. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig! Vi ser fram emot att läsa just din ansökan! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning). 4129
Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos våran kund i Ängelholm under sommaren och under högsäsongen 2025! För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Nu söker Tranpenad lagermedarbetare till vår kund strax utanför Ängelholm. Du kommer framförallt att jobba med packningsarbete, uppackning och sortering, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig hela sommaren och framförallt fredagar och söndagar. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan och söndagar. Kunna arbeta i sommar och under hösten 2025. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Finns inte detta kommer du inte gå vidare i processen. Övriga villkor Arbetstider: Främst dagtid och söndagar, men kan även finnas möjligheter till kvällstid. Lön: Enligt kollektivavtal Start: Vecka 27 och Vecka 28. På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Gör skillnad. Varje dag. Är du en läkare som drivs av viljan att sätta patienten i centrum i ditt dagliga arbete? Ta chansen att bli en del av vårt engagerade team som möter patienten i deras hemmiljö. Hos oss på Mobilt Team Närsjukvård (MTN) i Ängelholm får du arbeta med den natursköna Söderåsen, de vackra bokskogarna och den vidsträckta Bjärehalvön som arbetsmiljö. Våra arbetsdagar formas av nya uppdrag hos patienter där varje patientmöte blir unikt i deras ordinarie eller kommunala boende. Vi erbjuder en trygg, tydlig och tillgänglig vård för patienter som har behov och önskan av sjukvård i hemmet i stället för på sjukhus. Som läkare hos oss har du ett nära samarbete med övriga teamet och andra vårdgivare. Teamet består av läkare, sjuksköterskor, kurator och medicinsk sekreterare. Vården sker i samverkan med hemsjukvård, vårdcentraler, sjukhus, och ambulans där alltid med patienten i centrum. Vi arbetar måndag till fredag från klockan 08.00 till 17.00 och utgår från lokaler på Ängelholms sjukhus, med promenadavstånd till både tåg och buss. MTN finns på åtta orter i Skåne och har fått ett utökat uppdrag som innebär att vi från och med september 2025 kommer att ha öppet varje dag, året om, vilket innebär att viss helgtjänstgöring ingår i tjänsten. MTN är en del av förvaltningen Nära vård och hälsa där vi möter och bedömer patienter i hemmet som en del i omställningen mot en mer nära vård. Vill du vara med och forma framtidens vård? Ansök idag! ARBETSUPPGIFTER Vi söker två specialistläkare som vill vara en del av ett dynamiskt och välfungerande team! Hos oss erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsmiljö där du tillsammans med oss kan ge patienter kvalificerad vård, både medicinskt och psykosocialt. I din roll utför du medicinska bedömningar och insatser direkt i patientens hem eller i kommunalt boende. Du leder och deltar aktivt i planeringen av patientens vård, i nära samarbete med andra professioner och vårdgivare. Vi värdesätter ditt engagemang i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete och ser fram emot att du bidrar med dina idéer samt erfarenheter för att förbättra vården. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har specialistkompetens inom allmänmedicin, geriatrik, internmedicin eller annan specialistkompetens som bedöms relevant. Kunskap i svenska språket motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Giltigt B-körkort är ett önskemål, då vården i huvudsak bedrivs i patienternas hem. Som person har du goda yrkeskunskaper, är trygg i din yrkesroll och har patienten i fokus samt en förmåga att se patientens individuella behov. En del av arbetet innebär stöd och samtal, vilket innebär att du behöver ha en god kommunikativ förmåga för att kunna möta människor i olika skeden i livet. Med ett flexibelt förhållningssätt och ett empatiskt samt lyhört bemötande skapar du trygghet och förtroende i varje patientmöte. Stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Tech Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba som butiksbiträde i Ängelholm. Vi söker dig som är veteran och bor i Ängelholm och vill arbeta som butiksbiträde i en liten, personlig butik där gemenskap och kundkontakt står i centrum. Du har tidigare arbetat i butik och känner dig trygg med de dagliga rutinerna – oavsett om det gäller att bemöta kunder med värme, hantera kassan eller se till att hyllorna är välfyllda och butiken inbjudande. Du är van vid att ta eget ansvar och samtidigt vara en lagspelare som ställer upp där det behövs. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som butiksbiträde hos oss kommer du att ha en varierad roll i den dagliga driften. Du hjälper till med att plocka upp och fronta varor så att butiken alltid är inbjudande och välfylld. Att hålla rent och snyggt i butiken är en självklar del av ditt arbete – du ser till att skapa en trivsam miljö för både kunder och kollegor. Du bemannar även kassan, där du med ett vänligt bemötande tar emot betalningar och svarar på frågor. Utöver detta hjälper du kunder att hitta rätt produkter, svarar på deras funderingar och ger personlig service med omtanke och engagemang. Tjänsten är på cirka 30% med start omgående. Du kommer att jobba enligt schema där både vardagar och helger ingår. Din profil Du är 55 år eller äldre Tidigare erfarenhet av butiksarbete Du är glad, hjälpsam och engagerad Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 38 jobb