Lediga deltidsjobb i Arboga
Det finns totalt 9 lediga deltidsjobb att söka i Arboga
Vi söker en klarinett- och saxofonlärare. Är du intresserad av hela eller delar av tjänsten är du välkommen med din ansökan! Arboga Kulturskola har drygt tio medarbetare som arbetar med instrument-, sång-, dans- och filmundervisning. Arbetsuppgifter · 40%, undervisning i klarinett/saxofon · 10%, klassundervisning i åk 2 · 10%, klassundervisning i åk 3 (läsår 25/26) Hos oss får du undervisa i klarinett och saxofon samt leda orkestrarna för yngre elever. Nybörjarundervisningen i blåsinstrument sker tillsammans med övriga blåslärare och en rytmikpedagog i vår så kallade Starten-verksamhet där fokus ligger på att lära sig de musikaliska grunderna kombinerat med instrumentkännedom. Musikundervisning i fyra klasser (åk 2 och 3). Undervisningen sker huvudsakligen i Nicolai kulturhus där du har ett eget arbetsrum. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant musikpedagogisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Lärarlegitimation är meriterande. Om dig Du tycker om att arbeta tillsammans med andra, är flexibel och lösningsorienterad. Tillsammans med chef, kollegor och elever planerar och deltar du aktivt i aktiviteter utifrån kulturskolans mål och uppdrag. För att lyckas i uppdraget har du god förmåga att anpassa verksamheten utifrån elevens behov och verkar för goda kontakter med vårdnadshavare. Du är öppen och nyfiken och beredd att tillsammans med dina kollegor ständigt utveckla dina metoder. Du är en god ledare med stor vilja till samarbete och du har bra initiativförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att få arbeta inom verksamheter som rör barn och ungdomar krävs att du lämnar ett utdrag ur belastningsregistret. Utdraget beställs från www.polisen.se (http://www.polisen.se/) och ska gälla för arbete inom förskola och skola. B-körkort och tillgång till bil underlättar. Arbetstid/Varaktighet Ferieanställning tillsvidare 50%. Tidsbegränsad utökning till 60% läsåret 2025/2026. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktperson Enhetschef, Ingeborg Söderwall, 0589-872 07. Från vecka 28 begränsad tillgänglighet, e-post [email protected] Facklig kontakt Daniel Johansson, Sveriges lärare: 070-674 74 68.Catharina Fasth, Sveriges lärare: 073-662 71 06. Ansökan Sista ansökningsdag 2025-08-03. Intervjuer sker tidigast vecka 32. Välkommen med din ansökan! Övrigt Denna tjänst skulle kunna kombineras med anställning och tjänstgöring i: · 20%, undervisning i klarinett/saxofon i Hallstahammars kulturskola. Kontaktuppgifter Hallstahammar Enhetschef Dag Elfgren, 0220-241 11, e-post [email protected] (mailto:[email protected]) Therese Hedlund, Sveriges lärare epost [email protected] (mailto:[email protected])
Är du en person med ett stort hjärta, inre styrka och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer? Vi söker nu en engagerad och närvarande personlig assistent till ett 2-årigt barn med allvarlig sjukdom. Det här är ett särskilt uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – i livets mest sårbara stund. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att finnas vid sidan av ett svårt sjukt barn och ge praktiskt och emotionellt stöd i vardagen. Ditt uppdrag är att bidra till trygghet och lugn – både för barnet och föräldrarna – i en tid av stor sorg och oro. Arbetet innebär att avlasta familjen och hjälpa till i olika vardagssituationer som omvårdnad, närvaro och att skapa ro runt barnet. Du kommer att bli en viktig resurs och medmänniska för familjen, och mötas med både tacksamhet och tillit. Vi söker dig som: - Är mentalt stark, empatisk och har ett lugnt och stabilt sätt - Har förmåga att bemöta kris och sorg med respekt och professionalism - Är fysiskt stark och orkar med att utföra praktiska moment varje dag - Är mellan 25 och 55 år - Har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom vård/omsorg (meriterande men inget krav) Om anställningen Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast. Arbetstider och omfattning kan anpassas efter familjens behov och dina möjligheter. Arbetet sker i hemmet, i nära samverkan med föräldrarna och vårt team. Vill du göra skillnad – på riktigt? Välkommen att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget? Tveka inte att höra av dig. Vi berättar gärna mer. DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har! ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD 50-90% Vi söker assistenterna som kan arbeta både dag, kväll och natt. LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Vi söker en engagerad lärare till fritidshemmet! Är det dig vi söker? Om uppdraget Som lärare i fritidshemmet ansvarar du för att planera och genomföra verksamheten på vårt fritidshem och undervisar till viss del under skoldagen. Undervisning sker efter behörighet. Lämpliga ämnen att kombinera med fritids kan t.ex. vara något eller några av de praktiska eller estetiska ämnena. Planeringstid läggs ut i schemat och ingår i den totala arbetstiden. Du kommer att arbeta tillsammans med ytterligare en personal på fritids. Till hösten har vi totalt 41 barn i skolan, F-6, med ett beräknat antal fritidsbarn om ca 25-30 barn. Medåkers friskola har tre klasser; F, 1-3 och 4-6. Undervisning på låg- och mellanstadiet sker i B-form. En del av elevernas undervisning genomförs utomhus under skolans profil. Du planerar och genomför undervisning självständigt och under stor pedagogisk frihet. Du äter pedagogiskt tillsammans med skolans elever och övriga lärare. Om skolan På Medåkers friskola tar vi emot elever i årskurs F-6. Här finns även förskola för ca 40 barn. På skolan finns idrottshall, slöjdsalar och en stor skolgård med både hockeyrink och fotbollsplan. Maten tillagas på skolan av vår kock Robert och alla skolans elever äter i matsalen tillsammans med sin lärare. Din profil Vi söker dig som är behörig lärare för fritidshemmet samt ett eller flera ämnen på låg- och/eller mellanstadiet. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är flexibel, arbetar lösningsfokuserat och inte minst har ett brinnande intresse för elevernas välmående och kunskapsutveckling. Du ser utomhusmiljön som en naturlig lärmiljö under skoldagen, och du har ett genuint intresse för skolans profilering mot idrott, natur/friluftsliv och utomhuspedagogik. Då vi är en friskola och en liten enhet ser vi att du är en drivande person som önskar vara delaktig i att påverka och utveckla verksamheten på ett positivt sätt, tillsammans med rektor, kollegor och huvudman. Du behöver därför vara flexibel och öppen för att hjälpa till med andra arbetsuppgifter utöver din lärartjänst, exempelvis att ansvara för del av öppnings- eller stängningsschemat på fritids. Kvalifikationer/krav Du ska vara behörig lärare för fritidshem. Du ska vara behörig i minst ett ämne i grundskolan. Du har minst två års erfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet av elever med behov av särskilt och tillgängliga lärmiljöer. Det är också meriterande om du har erfarenhet eller utbildning inom skolans profilområde så som idrott, utomhuspedagogik och natur/friluftsliv. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, och god datorvana. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänst Sysselsättningsgrad är ca 75%, men kan komma att utökas under vissa förutsättningar. Semestertjänst. Lön enligt avtal. Provanställning tillämpas. Start tjänst 11 augusti 2025, eller efter överenskommelse. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan, som du mailar till [email protected] senast den 4/7 2025. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Märk din ansökan med "Ref fritidslärare". Kontakt vid frågor Rektor Karin Edman Telefon: 076-0057117 [email protected] Läs mer om Medåkers Friskola på: www.medakersfriskola.se
Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsstöd för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete i sommar? Då är du varmt välkommen att söka som semestervikarie till verksamheten för funktionsstöd, Arboga kommuns socialförvaltning. Arbetsuppgifter Inom våra verksamheter arbetar vi för att vara ett stöd för våra brukare i sin dagliga livsföring. Brukarna ska ha inflytande, delaktighet och självbestämmande i sina liv. Detta tillgodoser vi genom att ge individuellt anpassat stöd, vara lyhörd, tolka och förtydliga kommunikation samt göra tillvaron förutsägbar genom ett medvetet förhållningssätt. Vi arbetar på schema med oregelbundna arbetstider med helgtjänstgöring och sovande jour eller vaken nattjänstgöring. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är lugn, trygg och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att ge människor stöd i deras dagliga livsföring. Goda språkkunskaper i svenska, både tal och skrift samt god datorvana. Till vissa tjänster krävs B-körkort. Meriterande: - Att kunna jobba hela semesterperioden juni-augusti. - Du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. - Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. - Du som har planer på att utbilda dig inom ett vårdyrke. - Du som genomfört webbutbildningarna Webbintroduktion för funktionshinderomsorgen och E-autism på http://www.kunskapsguiden.se Villkor Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och till vissa tjänster även natt eller sovande jour nattetid. Du har möjlighet att jobba extra utöver ditt semestervikariat på vardagar. Om du blir aktuell för arbete kommer vi att be dig uppvisa: · Utdrag ur Polisens belastningsregister, utdrag att beställa från Polisens hemsida - Arbete med barn med funktionsnedsättning. (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) · Giltig id-handling. · Diplom från genomförd utbildning gällande basala hygienrutiner, Socialstyrelsen utbildning (https://utbildning.socialstyrelsen.se/learn/course/external/view/elearning/263/basala-hygienrutiner-i-vard-och-omsorg). · Diplom från genomförd webbutbildning att jobba säkert med läkemedel Jobba säkert med läkemedel | Demenscentrum (https://demenscentrum.se/utbildning/webbutbildningar1/utb-lakemedel). Arbetstillstånd För att få arbeta i våra verksamheter krävs att du har rätt att arbeta i Sverige, antingen genom ett svenskt medborgarskap eller genom ett medborgarskap i ett EU/EES-land eller Schweiz, alternativt att du har ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Detta måste du kunna styrka genom giltiga handlingar. Giltig id-handling Ta med giltig id-handling vid intervju (någon av nedanstående) : • Svenskt vanligt pass (provisoriskt pass är inte giltigt som legitimation) • Svenskt nationellt id-kort. • Svenskt körkort. • Svenskt SIS-märkt id-kort. • Identitetskort för folkbokförda i Sverige Ansökan Bifoga personligt brev och CV/meritförteckning i Word- eller PDF-format (ej Pages) samt ange dina referenser. Urval Vi rekryterar löpande under ansökningstiden men det huvudsakliga urvalet för anställning sker under januari-mars. Sista ansökningsdag 2025-07-31. Urval sker utifrån din kompetens och erfarenhet men också utifrån dina svar på frågorna som ställs när du registrerar din ansökan. Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Rekryteringen av semestervikarier sker kontinuerligt och vi skickar därför inte ut något mejl om det inte är aktuellt med intervju för tillfället. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och annonseringsföretag.
Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsstöd för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Vi söker nu timvikarier som kan arbeta flexibelt och med kort varsel inom verksamheten för funktionsstöd Arbetsuppgifter Som timvikarie kommer du att arbeta på en eller flera enheter inom verksamhetsområdet och täcka upp för ordinarie personals frånvaro. Arbetet innebär att ge stöd och omsorg till brukare utifrån den enskildes behov. Du bör kunna arbeta minst tre dagar i veckan. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Det är meriterande om du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. Vi söker också dig som är oerfaren men som har planer på att utbilda dig inom ett vårdyrke. Du behöver kunna tala och förstå svenska bra och kunna uttrycka dig väl i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att möta människor i deras vardag. Till vissa tjänster krävs B-körkort. Villkor Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och till vissa tjänster även natt eller sovande jour nattetid. Du bör kunna inställa dig på arbetsplatsen inom en timma efter att vi ringt dig och du bör ha ordnad barntillsyn. Om du blir aktuell som vikarie kommer du att få lägga din tillgänglighet på din sida i vårt system Time Care Pool för fem veckor framåt. För att bli anställd inom verksamheten behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Utdrag "Barn med funktionsnedsättning" beställs från www.polisen.se (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623). Normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Ansökan och urval Vi rekryterar löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag 2025-03-31. Bifoga personligt brev och CV/meritförteckning i Word- eller PDF-format (ej Pages) samt ange dina referenser. Urval sker utifrån din kompetens och erfarenhet men också utifrån dina svar på frågorna som ställs när du registrerar din ansökan. Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Rekryteringen av timvikarier sker kontinuerligt utifrån verksamhetens behov och vi skickar därför inte ut något mejl om det inte är aktuellt med intervju för tillfället. Välkommen med din ansökan!
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Till ÖoB i Arboga söker vi nu en kundfokuserad och utvecklingsinriktad ställföreträdande varuhuschef med tidigare erfarenheter inom ledarskap och detaljhandel. Som ställföreträdande varuhuschef sitter du med i varuhusets ledningsgrupp och är tillsammans med varuhuschefen ansvarig för varuhusets drift och försäljning. Vi söker dig med tidigare erfarenhet som ställföreträdande varuhuschef (vice butikschef) eller avdelningsansvarig samt vill utvecklas mot en tjänst som varuhuschef i framtiden. Kvalifikationer Du är självgående och har stark drivkraft att utveckla varuhusets försäljning, medarbetare samt resultat inom ramen för ÖoBs koncept och arbetsmodell. Med god social förmåga samt goda coachande ledaregenskaper är du som ställföreträdande varuhuschef samarbetsinriktad och uppskattar tjänstens många kontaktytor. Samtidigt har du hög integritet och gillar att planera och organisera. ÖoB är ett värderingsstyrt bolag med medarbetare som drivs av utmaningar och som gillar ett omväxlande arbete i högt tempo. Därför krävs det att du alltid är serviceinriktad med kundens behov i fokus. Vidare så värderar vi god samarbetsförmåga, hög servicekänsla (mot kunder och kollegor), blick för det visuella i ett varuhus samt kunna se "helheten" i varuhuset. Erfarenhet från ledande position inom detalj-/dagligvaruhandeln samt erfarenhet från stordrift är meriterande, men stor vikt kommer även läggas på dina personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 33 tim/v med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är varierande och inkluderar kväll och helg. Sex månaders provanställning tillämpas. Hos oss har du chansen till ett riktigt spännande och utvecklingsinriktat arbete i ledande befattning där ÖoB kan erbjuda mycket stora utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan senast 27/7-2025. (Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt).
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Arboga kommun och barn- och utbildningsförvaltningen är i behov av timvikarier inom grundskola och anpassad grundskola för att täcka upp ordinarie personals korttidsfrånvaro. I Arboga kommun finns sex grundskolor och en anpassad grundskola. Arbetsuppgifter I skolan arbetar du antingen som lärarvikarie, extra stöd till elever eller på fritidshem. Som lärarvikarie kan du arbeta ensam i en klass och det finns en undervisningsplan som stöd för dig. Du kommer även att arbeta med att hjälpa elever att nå sina kunskapsmål och få bästa möjliga studiemiljö. Som extra stöd är du tillsammans med lärare i klass och på fritidshemmet arbetar du i ett arbetslag före och efter skoltid. Du kommer att arbeta via Bemanningsenheten och kontinuerligt lägga tillgänglighet i systemet Time Care Pool för att visa när du kan arbeta. Du kommer att bokas på arbetspass via SMS och ska kunna inställa dig på arbetsplatsen inom max 45 minuter från det att SMS´s bokningen har skickats till dig. Kvalifikationer Du har en gymnasiekompetens är utbildad barnskötare eller har tidigare erfarenhet av att arbeta inom skola, gärna lärarstuderande eller att du funderar på att studera till lärare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn, men det är inget krav. Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift är ett krav. Godkänd SFI nivå D. Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och har ett intresse och en respekt för varje elevs behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (2000:873). För att du ska få arbeta som timvikarie måste ett godkänt utdrag från belastningsregistret uppvisas. Finns att beställa digitalt Skola eller förskola, e-tjänst | Polismyndigheten och ska gälla för arbete inom förskola och skola. Urval Rekryteringsansvarig kommer att kalla utvalda kandidater till intervju under veckorna 31 och 32. Vi ser fram emot att träffa er och diskutera era kvalifikationer samt hur ni kan bidra till vår organisation som timvikarie. I den här rekryteringsprocessen bifogar du ditt personliga brev, CV, betyg och intyg. Tillåtna filtyper Word- eller PDF-format (ej pages). Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb