Lediga jobb i Arboga
Sök totalt 84 lediga jobb i Arboga
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vill du ha en nyckelroll i att förbättra Saabs kemikaliearbete? Din framtida utmaning kommer vara att utveckla Saabs arbete med kemiska produkter både nationellt och internationellt. Du kommer säkerställa och effektivisera arbetet med våra kemikalieverktyg men också vara med och leda strategiska initiativ inom kemikalieområdet. Arbetet omfattar även implementering och uppföljning av kemikalielagstiftning samt samordning av kemikalierapportering. Rollen innebär nationell och internationell samverkan med olika funktioner och kompetenser i verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Samordna Saabs kemikaliearbete mot våra produktionssiter både nationellt och internationellt gällande processer, metodik och dokumentation. * Driva och utveckla arbetet med våra verktygslösningar för hantering av kemiska produkter och substanser. Utbilda användare och underhålla systemen avseende data och dokumentation. * Tolka och implementera lagstiftning, krav och standarder inom kemikalieområdet. * Övergripande samordning av intern och extern kemikalierapportering. Du kommer bli en del i en arbetsgrupp som leds av koncernens miljöchef och jobba i tät samverkan med koncernens kemikaliestrateg. Arbetsgruppen består av cirka tio personer med olika kunskapsområden som samverkar för att leda och styra Saabs miljö- och klimatarbete, som är en betydande del av Saabs hållbarhetsstrategi. Din profil Vi söker dig som har god analytisk förmåga och som tar initiativ samt bidrar med struktur och tydlighet i arbete. Du inspireras av att motivera samt engagera personer för att nå bästa möjliga resultat. Du är en god kommunikatör, samarbetar väl med andra och trivs med en variation av samarbete och att självständigt planera och genomföra projekt. Du som söker har: * Relevant teknisk högskole- eller universitetsexamen * Flerårig yrkeserfarenhet inom kemikalieområdet * Goda kunskaper inom kemikalielagstiftning * God kommunikativ förmåga på engelska och svenska, i tal och skrift Det är fördelaktigt om du dessutom har: * Kunskaper inom kemikaliehanteringssystem * Erfarenhet av kemikaliearbete inom tillverknings- eller processindustri * Erfarenhet av internationellt kemikaliearbete Möjlig placeringsort är Arboga, Karlskoga, Linköping, Stockholm eller Göteborg. Resor inom och utanför Sverige ingår i arbetet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Vill du vara med och utveckla Hallstahammars kommuns fastigheter och skapa hållbara miljöer för framtiden? Tekniska förvaltningen i Hallstahammars kommun söker nu två projektledare som vill driva och utveckla bygg- och underhållsprojekt som gör skillnad för kommunens verksamheter och invånare. Detta är en möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad organisation där varje projekt bidrar till en bättre och mer hållbar kommun. Det här är en tillsvidareanställning hos Hallstahammars kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Vi söker nu två engagerade projektledare - en senior och en junior – till Tekniska förvaltningen i Hallstahammars kommun. I dessa roller får man möjlighet att vara med och utveckla kommunens fastighetsbestånd och säkerställa att bygg- och underhållsprojekt genomförs på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt. Projektledaren ansvarar för att planera, leda och styra projekt från idé till färdigställande. Arbetsuppgifterna spänner över ett brett spektrum, från mindre renoveringar till större om- och nybyggnationer, där varje projekt bidrar till att förbättra kommunens fastigheter och den service som erbjuds invånarna. Det sker och kommer fortsätta att ske många förändringar inom byggandet framöver, inklusive flera nya projekt, såsom energi- och ROT-projekt som kommer att påverka hela kommunen. Kommunen förvaltar cirka 62 fastigheter på totalt 160 000 kvm, vilket ger en spännande och utvecklande arbetsmiljö. Du rapporterar till Fastighetschefen och tillsammans med ytterligare två projektledare bildar ni enheten. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Självständigt leda, planera och styra arbetet under både projekterings- och byggfasen genom hela projektets livscykel – för kommunens räkning • Samverka med kommunens olika nämnder och avdelningar • Ta fram och följa upp tidsplaner med tydliga kontrollpunkter • Aktivt arbeta med ekonomistyrning i projekten och löpande rapportera projektstatus till fastighetschef, förvaltare och verksamheten • Bevaka och delta i upphandlingar enligt LOU samt följa upp entreprenader • Identifiera och hantera risker samt dokumentera beslut • Samverka med kontrollansvariga, entreprenörer och andra relevanta aktörer • Utvärdera projekt efter avslut och sammanställa projektrapporter • Medverka för utvecklingen av förvaltningen och kommunens rutiner och processer Vem är du? För att trivas i rollen som Projektledare söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning på fastighet, bygg eller teknik, alternativt att du har motsvarande arbetslivserfarenheter som vi anser vara relevanta för tjänsten. Du har flerårig erfarenhet som projektledare för byggprojekt och har tidigare erfarenhet av brand, larm, passage, styr- och reglersystem. Du känner dig bekväm med PBL, ABT, AB 04, BBR och LOU samt har erfarenhet av olika upphandlings- och entreprenadformer. Du har en god affärsmässig förståelse och kan styra projekt utifrån tid, ekonomi och kvalitet. Slutligen är det även krav på B-körkort i denna tjänst samt svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av att driva byggprojekt inom politiskt styrda organisationer ger dig en unik insikt i de utmaningar och krav som kan uppstå i en sådan miljö och något som Hallstahammars kommun ser positivt på. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Desigo CC, Navigator (Siemens) och Camswebb (fastighetssystem) samt affärs- och ekonomisystem såsom Visma. Har du inte arbetat i dessa system tidigare, ser vi gärna att du är nyfiken och snabb på att lära dig nya digitala verktyg. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara drivande, strukturerad och ha en stark kommunikativ förmåga. Eftersom du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med flera parallella projekt är det viktigt att du är stresstålig, lösningsorienterad och har förmågan att prioritera och hantera olika operativa frågor effektivt. Du är en person som tar ansvar för ditt arbete, samtidigt som du är öppen och inte tvekar att be om hjälp när det behövs. Du har lätt för att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer med kollegor, entreprenörer och andra intressenter. Din förmåga att skapa tydlighet, kommunicera på ett pedagogiskt sätt och hålla ordning i komplexa projekt är avgörande för att säkerställa framdrift och leverans enligt kommunens mål. Om verksamheten Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker en entusiastisk och engagerad person som vill bli en del av vårt team som systemingenjör inom radiotransmission. Hos oss får du möjligheten att arbeta med avancerade och spännande projekt där radiotransmission ofta är en central del av våra leveranser. I rollen som systemingenjör ansvarar du för att utveckla kommunikationslösningar, förvalta och skapa innovativa lösningar av avancerade system för våra kunders behov. Du designar och implementerar olika system och säkerställer att lösningarna möter både funktionella och tekniska krav. Det innebär ett helhetsansvar för systemets livscykel, från kravanalys till implementering och riskhantering. Din profil Vi tror att du har någon form av teknisk ingenjörsutbildning, det kan vara civilingenjör, högskoleingenjör och/eller gedigen arbetslivserfarenhet inom radioteknik, gärna relaterat till försvarsmakten. Du behöver kunna ta ansvar och ha en stark åtagandekänsla för uppgifter och projekt eftersom vi jobbar över gränser mellan sektioner och projekt för att nå våra leveranser. Flexibilitet, samarbetsvillighet, driv och ambition värderas mycket högt tillsammans med en vilja att lära sig nya saker. Djup kompetens inom området är en stor fördel, men med rätt inställning och relevant bakgrund finns det goda möjligheter att lyckas och växa in i rollen. Du kommer att arbeta i projektteam och får en av våra erfarna ingenjörer som mentor, men vi tror att du kan arbeta självständigt med dina uppgifter och leverera effektiva och kvalitativa resultat. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en eller flera av följande: * Övergripande systemarkitektur * Kravhantering mot kundanpassade och produktbaserade system * Kravtolkning * EMC * Systemutveckling * Produktutveckling * Satellitkommunikation * Taktisk radio * Integration, test och verifiering Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad
Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag som genom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blir du en del av ett kreativt team där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegor som vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscher och bidra till ett hållbart samhälle. Är du en erfaren apputvecklare redo för nya utmaningar? Brinner du för att leverera affärsnytta som gör skillnad i våra kunders vardag? Vi söker nu en Senior Mobile App Developer till vårt Tech - team på Infobric Equipment & Assets. Det här kommer du att göra: Vi söker en erfaren och driven apputvecklare med gedigen senior erfarenhet av att utveckla mobila appar. Du har djup teknisk kompetens inom både iOS och Android och är van vid att ta fram innovativa lösningar, dokumentera dem tydligt, samt driva och hålla ihop utvecklingsinitiativ. I rollen ingår både strategiskt arbete med tekniska lösningar samt ett operativt ansvar för utveckling och förvaltning av våra appar. Teknisk Lösningsdesign: Ta fram och dokumentera robusta tekniska lösningar för våra mobila plattformar. Utveckling & Förvaltning: Aktivt delta i både utvecklings- och underhållsarbetet kring våra appar. Ledarskap: Leda och driva utvecklingsinitiativ i nära samarbete med Produktorganisationen. Teknisk Utvärdering: Genomföra tekniska utvärderingar av våra befintliga appar för att identifiera förbättringsåtgärder. Tvärfunktionellt Samarbete: Arbeta nära team inom design, backend och produkt för att säkerställa användarupplevelsen. Vad söker vi hos dig: Senior erfarenhet (minst 5 år) av utveckling av mobila appar för såväl Android som iOS Stark social och kommunikativ förmåga. Du skriver och talar god svenska och engelska Erfarenhet av att leda tekniska initiativ i mindre team Förmåga att identifiera tekniska utmaningar och proaktivt föreslå lösningar. God kunskap om vår teknikstack (se nedan) Meriterande om du kunskap och erfarenheter från React Native Vår nuvarande teknikstack är: iOS: Swift, Apple design framework och Xcode. Android: Kotlin, Java, Javascript, Android SDK och Android Studio. Restful API, Json Vad vi erbjuder : Var med och skapa förändring i en av världens största industrier Möjlighet att växa och utvecklas i ett snabbväxande techbolag som påbörjat sin internationella expansion Stöttande kollegor och en dynamisk och innovativ arbetsmiljö Flexibel arbetsmodell - du utgår från vårt kontor i Arboga där du spenderar den mesta tiden, men behöver du jobba hemma finns det möjlighet till det Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika. Vi gillar att ha roligt tillsammans! Bra förmånspaket – vi tar hand om dig! Developer lunch - Ett lunchforum där vi tillsammans kollar in tekniska områden och sprider kunskap Teamet du blir en del av: Inom affärsområdet Equipment & Assets digitaliserar och förenklar vi resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och projekt för byggbranschen. Du blir en del av teamet som gör detta möjligt genom framtagning och underhåll av smarta lösningar där våra kunder kan lokalisera, hantera samt följa upp användningen av sina maskiner, fordon och verktyg. Om Infobric: Infobric Group is a leading provider of software solutions for the construction industry and one of the Nordic region's fastest growing SaaS companies. We are on a mission to digitalise construction – with a clear focus on making it more productive, safer, and more sustainable. Infobric operates in 5 European markets and is headquartered in Jönköping, Sweden.
Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag som genom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blir du en del av ett kreativt team där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegor som vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscher och bidra till ett hållbart samhälle. Är du en erfaren apputvecklare redo för nya utmaningar? Brinner du för att leverera affärsnytta som gör skillnad i våra kunders vardag? Vi söker nu en Senior Mobile App Developer till vårt Tech - team på Infobric Equipment & Assets. Det här kommer du att göra: Vi söker en erfaren och driven apputvecklare med gedigen senior erfarenhet av att utveckla mobila appar. Du har djup teknisk kompetens inom både iOS och Android och är van vid att ta fram innovativa lösningar, dokumentera dem tydligt, samt driva och hålla ihop utvecklingsinitiativ. I rollen ingår både strategiskt arbete med tekniska lösningar samt ett operativt ansvar för utveckling och förvaltning av våra appar. Teknisk Lösningsdesign: Ta fram och dokumentera robusta tekniska lösningar för våra mobila plattformar. Utveckling & Förvaltning: Aktivt delta i både utvecklings- och underhållsarbetet kring våra appar. Ledarskap: Leda och driva utvecklingsinitiativ i nära samarbete med Produktorganisationen. Teknisk Utvärdering: Genomföra tekniska utvärderingar av våra befintliga appar för att identifiera förbättringsåtgärder. Tvärfunktionellt Samarbete: Arbeta nära team inom design, backend och produkt för att säkerställa användarupplevelsen. Vad söker vi hos dig: Senior erfarenhet (minst 5 år) av utveckling av mobila appar för såväl Android som iOS Stark social och kommunikativ förmåga. Du skriver och talar god svenska och engelska Erfarenhet av att leda tekniska initiativ i mindre team Förmåga att identifiera tekniska utmaningar och proaktivt föreslå lösningar. God kunskap om vår teknikstack (se nedan) Meriterande om du kunskap och erfarenheter från React Native Vår nuvarande teknikstack är: iOS: Swift, Apple design framework och Xcode. Android: Kotlin, Java, Javascript, Android SDK och Android Studio. Restful API, Json Vad vi erbjuder : Var med och skapa förändring i en av världens största industrier Möjlighet att växa och utvecklas i ett snabbväxande techbolag som påbörjat sin internationella expansion Stöttande kollegor och en dynamisk och innovativ arbetsmiljö Flexibel arbetsmodell - du utgår från vårt kontor i Arboga där du spenderar den mesta tiden, men behöver du jobba hemma finns det möjlighet till det Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika. Vi gillar att ha roligt tillsammans! Bra förmånspaket – vi tar hand om dig! Developer lunch - Ett lunchforum där vi tillsammans kollar in tekniska områden och sprider kunskap Teamet du blir en del av: Inom affärsområdet Equipment & Assets digitaliserar och förenklar vi resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och projekt för byggbranschen. Du blir en del av teamet som gör detta möjligt genom framtagning och underhåll av smarta lösningar där våra kunder kan lokalisera, hantera samt följa upp användningen av sina maskiner, fordon och verktyg. Om Infobric: Infobric Group is a leading provider of software solutions for the construction industry and one of the Nordic region's fastest growing SaaS companies. We are on a mission to digitalise construction – with a clear focus on making it more productive, safer, and more sustainable. Infobric operates in 5 European markets and is headquartered in Jönköping, Sweden.
Till Arboga kommun söker vi nu en ekonomichef som är lika trygg i sitt ledarskap som i sin redovisning. Som ekonomichef blir du både operativ och strategisk samt kommer att ha många kontaktytor och vara med i många olika sammanhang. Enheten Ekonomi och styrning ingår i kommunstyrelseförvaltningen och består förutom dig av åtta medarbetare. Under ditt ansvar leder och utvecklar ni såväl ekonomi- och verksamhetsprocesserna som er konsultativa och samordnande roll till förvaltningarna. Letar du nya utmaningar, har passion för ekonomi och attraheras av ledorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation – då kan du vara den ekonomichef Arboga kommun behöver. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som ekonomichef · Ansvara för den övergripande processen för ekonomi och styrning · Samverkan, omvärldsbevakning och utvecklingsfrågor · Ansvara för att politikerna får väl underbyggda beslutsunderlag i ekonomi och styrning · Förmedla kunskap till förtroendevalda, verksamheter samt fackliga organisationer · Vara föredragande för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige Du är underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp samt kommunstyrelseförvaltningens ledningsgrupp. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har erfarenhet som chef och inspireras av situationsanpassat ledarskap för att stötta och utveckla individer och team. Att du har flerårig erfarenhet av hela ekonomiprocessen tar vi för givet. I denna roll förväntar vi oss därutöver en vana och förmåga att kommunicera och pedagogiskt förklara. Det kan vara en fördel – och vi ser det som en merit – att ha tidigare erfarenhet från att arbeta med ekonomi i kommunal verksamhet. Detta eftersom intressesfären är komplex och påverkar de dagliga processerna. Du har troligen en akademisk examen inom ekonomiområdet. Personliga egenskaper För att trivas med de många kontaktytor som rollen erbjuder söker vi dig som har en god förmåga att både kommunicera och lyssna in din omgivning. Som person är du ansvarstagande, handlingskraftig och har förmåga att skapa struktur och trygghet. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor skapar du resultat som är förankrade i de politiska besluten. Du är en närvarande ledare med gott omdöme som bygger vidare på den öppenhet och vilja att göra skillnad för kommunens medborgare som redan finns i förvaltningen. Vad erbjuder rollen? Bland kullerstensgatorna i Arbogas historiska centrum välkomnas du i Rådhuset av en trivsam och prestigelös atmosfär. Här får du både påverka det stora och grotta ner dig i detaljer. Du deltar i många sammanhang nära kommundirektören och utvecklar enhetens verksamhet till förmån för många olika intressenter. Arbetsgivaren har kollektivavtal, gängse förmåner samt tillmötesgår viss flexibilitet avseende distansarbete. Placeringsort: Arboga Om Arboga kommun Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har cirka 14 000 invånare och drygt 1 100 anställda i kommunen. Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker: "Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga − plats för inspiration." Intresseanmälan I denna rekryteringsprocess samarbetar Arboga kommun med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind. När du skickar in din intresseanmälan så se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du anmäla ditt intresse till så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du bjuds in till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Tänk på att ditt CV inte ska innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din intresseanmälan!
Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad
Vill du vara med och arbeta för ett rikt förenings- och kulturliv i Arboga? Då kan du vara den föreningskonsulent vi söker! Dina arbetsuppgifter Som föreningskonsulent är du kommunens kontaktperson mot föreningslivet i Arboga. Du fungerar som en länk mellan föreningar och kommunala förvaltningar och bolag. Huvuduppdraget är att skapa goda förutsättningar för ett rikt föreningsliv i kommunen utifrån riktlinjer och policys. Det sker genom kontakt och dialog med föreningar inom kultur, idrott och sociala frågor. Du stödjer och lotsar föreningar i frågor om verksamhetsutveckling och samverkan. Du identifierar olika behov av kommunikationsinsatser och tar fram underlag för dessa. Samverkan med olika verksamheter Du samverkar med olika verksamheter inom Arboga kommun, till exempel med Arboga bibliotek, fritidsgård, skolor och socialtjänst för att kommunen tillsammans med föreningarna ska kunna erbjuda ett så brett fritids- och kulturliv som möjligt till Arbogabor i alla åldrar. Nära samverkan sker också med våra kommunala bolag Arboga Kommunfastigheter och Arboga kommunalteknik. Som sekreterare i fritids- och kulturnämndens bidragsutskott förbereder du, administrerar och följer upp kommunens bidragsverksamhet till föreningar och studieförbund. Du kommer att ingå i gruppen för samordning av fritids- och kulturfrågor. Ekonomi- och budgetansvar ingår i uppdraget. I tjänsten ingår också att vara med och bidra i andra forum för samverkan och utveckling av Arbogas fritid- och kulturliv. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning, till exempel inom statskunskap, kultur, idrott eller folkbildning, eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har kännedom om eller erfarenhet av föreningsverksamhet inom idrott och kultur, och insikt i barns och ungas kultur. Du har erfarenhet av arbete med bidragsfrågor samt ekonomi- och budgetansvar. Du har även erfarenhet av dokumentation och handläggning, gärna inom kommunal eller offentlig verksamhet. Du har god datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Som person är du kreativ, strukturerad och trivs med att arbeta strategiskt. Du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har lätt för att knyta kontakter och bygga nätverk. För att trivas i rollen bör du ha goda kommunikations- och samarbetsförmågor samt ett generellt intresse för föreningsliv och samhällsengagemang. Du behöver ha körkort för personbil. Om arbetsplatsen Föreningsstöd sorteras under kommunstyrelseförvaltningens administrativa enhet. Enheten består av tio medarbetare och har bland annat uppdraget att stödja och ansvara inom områdena administration, juridik, digitalisering och kommunikation. Till enheten hör också Ekbacksbadet och Biblioteket. Samordning inom fritids- och kulturnämndens ansvarsområden hör till enheten liksom sammanträdesadministration och ärendeberedning för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, fritids- och kulturnämnden samt för valnämnden. Arbetstid Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Kontakt Administrativ chef Lina Hjortsberg Simola, 0589 – 870 07. Facklig kontakt Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-04-06 Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 84 jobb