Lediga deltidsjobb i Arvika
Det finns totalt 17 lediga deltidsjobb att söka i Arvika
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Vi söker en vikarierande lärare för undervisning i lågstadiet på Jössefors skola. Jössefors skola ligger ca 6 km väster om Arvika. På skolan går barn i förskoleklass till årskurs 3, med tillhörande fritidshem. Totalt går omkring 120 elever på Jössefors skola. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i SO-ämnen och svenska för årskurs 1. Undervisning kan även förekomma i övriga årskurser inom lågstadiet. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig och legitimerad grundskollärare, gärna för årkurs 1-3. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom grundskolan. Som person har du ett bra bemötande, god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Du är flexibel, lyhörd och har lätt att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Villkor Tjänsten är ett vikariat för läsåret 25/26. Urval och rekrytering sker löpande under annonseringsperioden. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Vi söker dig som har möjlighet att arbeta v.30 och v.32 hos vår kund i Charlottenberg. Är det du? På grund av oförutsedda händelser har vi behov av en person som kan arbeta ett par veckor i sommar. Arbetet i denna assistans innebär att hjälpa en 13-årig kille att njuta av sommarlovet. Han har autism och behöver hjälp i vardagen för att få allt att fungera som det ska. Ni kommer spendera mycket tid utomhus och göra massa roliga aktiviteter. En regnig dag tror vi att ni bakar, kollar en film eller hittar på något annat. Oavsett är detta en mysig assistans där du verkligen blir behövd och är en förutsättning för ett härligt sommarlov. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: Vår kund är en pojke i 13-års åldern som bor i Charlottenberg och har autism. Han är en glad och positivt inställd person som älskar olika aktiviteter såsom att vara i naturen, cykla, hoppa studsmatta och baka. Han behöver hjälp med sin dagliga livsföring vilket betyder att du kommer hjälpa till med personlig omvårdnad och se till att dagarna blir så bra som möjigt. Förutsättningar och tjänsteinformation: För att lyckas i rollen som assistent hos denna kund behöver du framförallt vara ansvarstagande, alert och gilla att göra aktiviteter. Vi tror att du har en god fysik så att du orkar hänga på alla upptåg som ni kommer göra. Vi söker antingen en kille som är aktiv med god fysik eller en lite äldre kvinna som ta en "mormors"-roll under dessa veckor. Arbetstider: Vi behöver framförallt hjälp v.30 (mån-fre 09:00-17:00) och v.32 (mån-fre 10:00-18:00). Finner vi dig där allt klaffar riktigt bra, så finns möjlighet till mer arbete framöver. Krav: Du behöver kunna arbeta aktuella veckor. Bil och körkort är meriterande. Påvisa utdrag ur belastningsregistret. Vi rekryterar löpande. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se .
Azalea Care startade med intentionen att bli ett av de bästa assistansutförarna på marknaden direkt från start. Redan efter första året gav våra kunder oss betyget 4,7 av 5 vilket vi är otroligt stolta över! Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschens generösaste kollektivavtal samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygga i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, stolthet, kvalitet och dessa jobbar vi utifrån. Varje dag. Vill du bli en av oss? Vår avdelning för barn- och ungdomar på Azalea växer och vi behöver utöka vårt team med flera assistenter. Att arbeta som assistent innebär att vara behjälplig vid daglig omvårdnad, medicinska insatser, stöd vid lek och aktivering. Din arbetsplats är där barnet/ungdomen befinner sig. Det kan vara i hemmet, skolan/förskolan eller vid olika fritidsaktiviteter osv. Att jobba i en annan människas hem ställer stora krav på dig som assistent, när det gäller barn och ungdomar finnas det även en familj att ta hänsyn till. Att arbeta med barn och ungdomar kan vara en utmaning men även ge en enorm glädje. Du får vara delaktig i medgång och motgång, skratt och tårar, högt och lågt, ja du möter alla möjliga kombinationer. Vi söker nu assistenter till en kille förskoleåldern. Han lever med dyskinetisk cerebral pares vilket gör att motoriken sviktar. Din uppgift i hans vardag blir att kommunicera, vara hans armar och ben, hjälp i matsituationer samt ge honom möjligheten att vara delaktig i familjeliv och samhället. Vi söker dig som är extremt lyhörd och ansvarstagande. Du måste kunna hålla ett lugn och arbeta i akuta situationer samt Kan anpassa dig efter ett liv i en familj och vara flexibel. Meriterande: - Undersköterska eller liknande - Alternativ kommunikation - Erfarenhet av funktionsvariationer Krav: - Kan visa utdrag av belastningsregistret - Körkort - Goda kunskaper i svenska både tal och skrift För att kunna erbjudas en anställning hos en person under 18 år så krävs det att du lämnar in ett utdrag från belastningsregistret som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning (LSS-verksamhet) (442.9)Kan visa utdrag av belastningsregistret Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Närhet kund – assistent - verksamhetschef - Fräscha arbetskläder - Kollektivavtal - Kompetensutveckling Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.
OK Värmland- Ett hållbart ägande OK Värmland är ett unikt företag med en stark känsla för Värmland. Vi är medlemsägt och drivs på demokratisk grund. En medlem en röst. Vi är idag ca 64 000 medlemmar runt om i hela Värmland och idag har vi 13 bemannade stationer och 12 automatstationer. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. OK Värmland har ett hjärta för både glesbygd och stad och vill fortsätta att göra det möjligt att leva i hela länet. Det är viktigt för oss att gemensamt ta ansvar och åstadkomma förändringar och förbättringar för alla. Tillsammans med våra dotterbolag OK Värmland Fastighets AB och Reload i Värmland AB är vi ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ. Som medarbetare och medlem gör vi tillsammans gott för Värmland. Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena sekunden hyr du ut en bil för att snabbt skifta till att förbereda och servera mat. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder och deras önskemål. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 ARVIKA. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva. Det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du skifttjänstgöring. Denna tjänst är ett vikariat på 25 timmar per vecka i 6 månader från augusti 2025 med möjlighet till förlängning ytterligare 6 månader. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 21:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Rekrytering sker löpande OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Vill du bidra och göra något meningsfullt? Samtidigt som du utvecklas och knyter många kontakter? Då är våra vikariat någonting för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Region Värmland! Din arbetsplats Slutenvården i Arvika ingår i område medicin i Regionen och innefattar två vårdavdelningar inom akut internmedicin, den ena inriktad mot hjärtsjukvård och den andra mot strokevård. Inom medicinmottagning finns mottagning inom hjärtsjukdomar, reumatologi, neurologi, mag/tarm och endokrinologi, endoscopiverksamhet samt ett diagnostiskt center som utreder cancer utan primärdiagnos och allvarliga ospecifika symtom som kan bero på cancer. Vi har en väl utvecklad mobil vård med specialiserad sjukvård i hemmet och en mobil akutläkare som gör tidsbegränsade akuta uppdrag. Akutmottagningen tar emot cirka 15 000 patienter per år för bedömning/behandling. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att delta i verksamhetens olika delar – det vill säga avdelningsarbete, jourtjänstgöring på akutmottagningen och arbete i de mobila teamen. Om du är mer avancerad i din utbildning (till exempel ST eller specialistläkare) kan en placering på vår medicinmottagning också vara av intresse för dig. Arbetet innebär eget ansvar under handledning. Vi tror på att hälso- och sjukvård måste utgå från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens. Beroende på din personliga kompetens får du ett introduktionsprogram och en handledning skräddarsydd efter dina behov. Tjänsterna är visstidsanställningar på fyra till sex månader. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har svensk läkarlegitimation eller läkarexamen alternativt beslutsunderlag från Socialstyrelsen. Som person har du en stark drivkraft att utvecklas och en vilja att bidra till att utveckla verksamheterna tillsammans med kollegor och medarbetare. Du är engagerad, flexibel och har en god förmåga att anpassa dig till olika situationer, vilket gör att du kan hantera både självständigt arbete och samarbete i team. Du sätter alltid patienten i fokus och är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Din kommunikativa förmåga och din vilja att bidra till en god arbetsmiljö är egenskaper som vi värderar högt. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till Specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH) i västra Värmland! Här kombinerar du din medicinska kompetens med ett meningsfullt uppdrag, där du möter människor i deras hemmiljö och får bidra till trygghet, lindring och livskvalitet. Din arbetsplats Specialiserad sjukvård i hemmet bedriver mobil vård med besök i patientens hemmiljö. Vårt upptagningsområde är Arvika, Eda och Årjängs kommuner. Teamet ansluter patienter med behov för specialiserad palliativ vård och/eller komplexa vårdbehov, ofta med omfattande funktionssvikt. På enheten arbetar läkare och sköterskor, i teamet kring patienten finns även verksamhetens dietist, kurator och fysioterapeut. Vi samarbetar med övriga läkare i verksamheten och specialistklinikerna på Centralsjukhuset i Karlstad för att optimera den medicinska vården för den enskilde patienten. Främst samarbetar vi med kommunernas distriktssköterskor för att skapa trygghet och möjlighet till att initiera medicinska insatser i hemmet dygnet runt. Enheten för Specialiserad sjukvård i hemmet tillhör verksamhetsområdet Slutenvården Arvika vid sjukhuset i Arvika. Verksamheten är omfattande och uppdelad i flera enheter. Vi har två vårdavdelningar för akut internmedicin, akutmottagning inklusive mobil enhet, medicinmottagning med brett uppdrag, endoskopiverksamhet, rehabiliteringsenheter, cytostatikaenhet och enheten Specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH). Våra specialistläkare har olika grundkompetenser, där merparten är internmedicinare med dubbelkompetens. Läkarna arbetar inom flera delar av kliniken, så som jourverksamhet, vårdavdelning och mottagningsverksamhet. Dina arbetsuppgifter Som specialistläkare med bas i SSIH kommer du arbeta med patienter med behov för specialiserad palliativ vård, oberoende av diagnoser. Du kommer också få träffa patienter med komplexa vårdbehov med stort behov för medicinsk samordning. Vårt arbetssätt grundar sig på palliativa vårdens fyra hörnstenar: Symptomlindring, teamarbete, kommunikation och relation samt närståendestöd. Vi tar ett helhetsansvar för de ansluta patienterna, och beaktar patientens behov i alla fyra dimensioner (fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov). Vi samarbetar ofta med läkare på annan specialistklinik. Du kan anställas för arbete i SSIH enskilt, eller i kombination med annat arbete inom Slutenvård Arvika. Vi erbjuder arbete inom internmedicin och på diagnostiskt centrum, där vi har regionansvar för utredning av två standardiserade vårdförlopp: Cancer utan känd primärtumör (CUP) och Allvarliga ospecifika symptom som kan bero på cancer (AOS). Regionen uppmuntrar till forskning som tjänsten också kan kombineras med. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är specialistläkare inom en klinisk specialitet. För oss är det viktigast att du har ett intresse för att arbeta med komplext sjuka och palliativa patienter och vill vara en del av utvecklingen av den mobila vården. Du bör ha en bred klinisk erfarenhet och känna dig trygg med att ta beslut, följer vad patient och närstående upplever som viktigast och ger livskvalité. Dina personliga egenskaper är således av stor vikt. Vi uppskattar att du motiveras i att hjälpa människor, kan vara kreativ, flexibel och hitta lösningar. Du bör vara en social, öppen och engagerad person. Du bör också ha god kommunikativ förmåga, mycket av ditt arbete kommer bestå av patientsamtal. Därför är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav. Då det ingår resor i tjänsten behöver du ha B-körkort. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Vill du vara med och skapa en meningsfull fritid för Arvikaborna? Vi söker nu en engagerad bibliotekarie till ett vikariat på Arvika stadsbibliotek. Biblioteket är en del av Kultur- och fritid och består av huvudbibliotek och biblioteksbuss. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda invånarna ett levande bibliotek med generösa öppettider, digitalhjälp, skaparverkstad och ett rikt programutbud med exempelvis föreläsningar, bokcirklar, shared reading och caféverksamhet. Arbetsuppgifter Som en del av vuxenteamet ingår att vara aktiv i planering och genomförande av aktiviteter för vuxna. Du ska ha stort intresse för att arbeta med människor och gärna öppen för att hålla i bokcirklar, författarsamtal och andra läsfrämjande insatser. I tjänsten ingår sedvanligt biblioteksarbete såsom arbete i informationsdisk, bokinköp, och bokuppsättning. Arbete på kvällar och helger efter schema. Tjänsten är på stadsbiblioteket. Kvalifikationer Vi söker dig som har stort intresse för läsfrämjande arbete med olika målgrupper. Du ska ha god förmåga att möta människor i olika livssituationer såsom personer i utanförskap, med olika modersmål eller funktionsnedsättning. Du har en högskoleexamen i biblioteks- och informationsvetenskap. Ett intresse för MIK-frågor är meriterande och du bör kunna handleda i enklare teknikrelaterade frågor. Som medarbetare på biblioteket är det viktigt att ha grundläggande medvetenhet om bibliotekets betydelse för demokratifrågor och gärna ha intresse för att implementera frågor om demokrati och jämlikhet i verksamheten. Villkor Vikariat på 75% from 2025-10-01 tom 2026-09-01 Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en personlig assistent till en av våra kunder som bor utanför Arvika. Vi erbjuder en timvikarietjänst med möjlighet till schemalagda pass i förväg om så önskas. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar eller redan har ett arbete, och som vill kombinera det med en meningsfull insats i vardagen. Arbetstiderna kommer vara förlagda enligt följande: Kl. 14.30-20.30 vardagar Kl. 10.00-20.30 varannan lördag OM KUNDEN Kunden är en ung kvinna i 25-årsåldern som behöver hjälp och stöttning med all sin omvårdnad i vardagen. Kunden har många intressen, bland annat musik, att läsa tidningar, lägga pussel och gå på promenader. Hästar och ridning är också stora intressen för kunden. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund söker dig som är lyhörd, ansvarsfull, trygg och glad. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Det viktigaste för oss är att du och vår kund trivs i varandras sällskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av autism och utvecklingsstörning. KRAV B-körkort och tillgång till egen bil Kunna arbeta i ett hem med pälsdjur Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov med fast deltid under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Har du ett stort intresse av mode, försäljning och att få kunder att känna sig som bäst? Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att s tärka och inspirera kvinnor? Vi söker en Salesperson till vår butik i Arvika. Din roll i vårt team. Som Salesperson finns du där för att få våra kunder att känna sig som bäst. Allt vi gör handlar om dem. Tillsammans med dina kollegor, är du ansiktet för Lindex och har en viktig roll i att genomföra kampanjer, aktiviteter och skapa en inspirerande butiksupplevelse. Du följer sortimentet från att det anländer till butiken, till dess att det lämnar i händerna på en kund som kommer älska och använda det igen och igen. Rollen är en tillsvidareanställning på 25 timmar per vecka, med start enligt överenskommelse. Är det här du? Vi tror att du ä r en person som älskar mötet med kund. Med ditt stora modeintresse, din fallenhet för att prioritera och ditt sätt att alltid sätta kunden först, har du förmågan att åstadkomma bra resultat tillsammans med dina kollegor. Du trivs i en föränderlig miljö, där du har möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Du vet att du kommer att vara bekväm med att leda dig själv, vara aktiv i din egen utveckling och att både ge och få feedback. Vi ser även att d u är nyfiken på digitala verktyg och hur de kan stötta dig och dina kollegor i butiken. Du tror på att göra saker tillsammans och blir motiverad av möjligheten att göra skillnad. Du känner även igen dig i följande: Gymnasieutbildning Erfarenhet av detaljhandeln eller liknande roll inom service Svenska och engelska, tal och skrift Självsäker med digitala verktyg Meriterande: erfarenhet från modebranschen Vi är Lindex. Ett växande globalt modeföretag från Sverige. Vi finns till för att stärka och inspirera kvinnor överallt. Det är vårt högre syfte som företag. Vår hängivenhet till kvinnor, hållbarhet och kunden genomsyrar allt vi gör. Det är ett fokus vi har i varje steg på vår resa. En resa mot att vara ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag där digital- first är ett naturligt förhållningssätt i allt vi gör. På Lindex är det människorna som gör skillnad. Vi är som en stor familj här, med värderingar som hjälper oss att växa. Och vi tror på att göra saker tillsammans. För två är fler än en och tillsammans kan vi ha större påverkan. Om du känner likadant, är vi nog en väldigt bra matchning. Får du en bra känsla av det här och vill bli en del av vår resa? Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig. Och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, se kontaktuppgifter nedan. Kommer du inte i kontakt med Anna så går går det även bra att fråga efter Louise Johansson (010 - 452 6079). Då vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team, gör vi löpande urval. Det innebär att vi kan komma att avsluta processen före sista ansökningsdatum. Då vi gillar att hålla saker och ting enkelt, ber vi dig att ansöka online (och inte via mail). Möt några av våra medarbetare i butik.
Vill du arbeta på ett länsdelssjukhus med ett litet och gott kollegium som arbetar tillsammans, med korta beslutsvägar och stort eget inflytande? Då är vi arbetsplatsen för dig! Din arbetsplats Slutenvård Arvika är ett verksamhetsområde på Sjukhuset i Arvika. Organisatoriskt tillhör vi område Slutenvård tillsammans med ytterligare 24 verksamheter inom Region Värmland. Endoskopimottagningen på Arvika Sjukhus är en liten enhet med stort engagemang inom området endoskopi. På enheten utförs gastroskopier och koloskopier i diagnostiskt samt terapeutiskt syfte. Mottagningen är nyrenoverad och det finns två undersökningssalar och det utförs totalt cirka 2000 undersökningar per år. Verksamheten är till största del elektiv. Kan du tänka dig en framtid i Arvika? En stad som behållit sin fina stadskärna, med ett rikt kultur- och friluftsliv och goda kommunikationer både på väg och med tåg till Oslo, Stockholm och Göteborg. Är du intresserad kan vi hjälpa till med helhetslösningar för dig och din eventuella familj. Dina arbetsuppgifter Vi är en enhet där du har stor påverkansmöjlighet både vad det gäller verksamheten och dina anställningsformer, möjligheten att utveckla enheten mot framtidens metoder samt utveckla en utbildningsenhet. Hos oss finns möjlighet att kombinera arbetet på endoscopin med magtarmmottagning och eller arbete inom övrig internmedicin. Vi är öppna för specialanpassade anställningar. På enheten arbetar idag gastroenterologer, och endoskoperande sjuksköterska och vi söker nu förstärkning av ytterligare en endoskopist. På avdelningen arbetar även sjuksköterskor och undersköterskor. Personalgruppen är en sammansvetsad grupp, där samarbete och teamkänsla är viktigt i det dagliga arbetet med patienten i fokus. Du kommer att utföra skopiundersökningar i diagnostiskt samt terapeutiskt syfte. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är utbildad specialistläkare inom gastroenterlogi eller kirurgi och som är självständig endoskopist eller ST läkare inom gastroenterologi. Som person tror vi att du har förmågan att agera efter din egen övertygelse samtidigt som du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror också att det är viktigt att kunna samarbeta då arbete ihop med kollegor är en stor del av arbetet. I rollen är du även noggrann och väl medveten om både mål och kvalitetsstandard. Välkommen med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb