Trädgårdsarbetare till Veterankraft! Älskar du att arbeta utomhus och skapa vackra, välskötta miljöer? Vi söker engagerade trädgårdsarbetare till Borås som vill bli en del av vårt team! Här får du chansen att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att hålla våra trädgårdar och grönytor i toppskick. Om du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med fysiskt arbete i friska luften – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du kommer att vara en del av ett engagerat team där ni ser ni till att varje uppdrag utförs enligt kundens specifika skötselplan och att resultatet lever upp till deras förväntningar. Genom att arbeta nära både kunder och kollegor bidrar du till att skapa välskötta och inbjudande utemiljöer, där noggrannhet och serviceanda är i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av fruktträdsbeskärning samt häckbeskärning Meriterande med motorsågskörkort A+B och röjsågskörkort Meriterande med erfarenhet av maskinunderhåll förträdgårdsmaskiner Meriterande med erfarenhet/grönt kort i beskärning Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn En självklarhet är att du trivs utomhus och att jobba i alla väder. Du är inte rädd för att hugga i och lägger gärna ner extra energi och tid där det behövs. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vi söker nu engagerad personal inom social omsorg och seniorstöd i Borås som vill använda sin kompetens för att göra skillnad i människors vardag. Hos Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg, trygghet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer i behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Om du har tidigare erfarenhet inom vården, exempelvis som undersköterska eller sjuksköterska, och trivs med att arbeta både självständigt och i team, då kommer du att trivas hos oss. Vi söker dig som är en trygg, omtänksam och ansvarstagande person som alltid strävar efter att ge högsta kvalitet på det stöd och den omsorg du erbjuder. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bidra till att skapa en miljö där varje kund känner sig sedd och uppskattad, och där ditt arbete gör en verklig skillnad i deras liv. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Stort engagemang för att hjälpa andra och en genuin vilja att göra skillnad Hög social kompetens och känsla för ansvar och vilja att leverera omsorg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Hos Veterankraft får du inte bara en möjlighet att bidra med din erfarenhet och kompetens – du blir också en del av ett team som värdesätter gemenskap, kvalitet och omtanke. Vi erbjuder dig möjlighet till flexibla arbetstider och ser till att du får den utbildning och det stöd du behöver för att fortsätta utvecklas inom ditt område. Om detta låter som något för dig och du vill vara med och göra skillnad i människors liv, ser vi fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta [email protected].
Arbetsbeskrivning Studenter sökes till kundservice Är du en engagerad och lösningsorienterad person som söker en flexibel deltidstjänst? Vi söker nu kundtjänstmedarbetare som vill arbeta 1-3 pass i veckan, med möjlighet till både halvdagar och heldagar. I rollen blir du företagets ansikte utåt och arbetar med att ge förstklassig service via telefon, mejl och chatt. Dina dagar kommer att präglas av varierande arbetsuppgifter där du hjälper kunder, löser problem och säkerställer att de får den bästa möjliga upplevelsen. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt dock senast 2025-06-10. Ansvarsområden Besvara inkommande samtal, e-post och chattmeddelanden från kunder. Ge professionell och vänlig support för att lösa kundfrågor och informera om erbjudanden. Hantera kundklagomål och försäkra dig om att varje ärende hanteras på ett effektivt och professionellt sätt. Registrera och dokumentera kundinteraktioner i systemet. Ge produktinformation och vägledning till kunder. Samarbeta med andra avdelningar för att lösa kundrelaterade ärenden. Arbetstiderna varierar beroende på kundernas öppettider. Öppettiderna på vardagar kan exempelvis vara 7-17 eller 8-20. Även helger förekommer med arbetspass mellan 10-15. Start för uppdraget kommer att vara omgående/ enligt överenskommelse där du blir anställd av oss på Randstad. Randstad är specialister inom bemanningslösningar. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter. För att säkerställa hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs en bakgrundskontroll, och det kan bli aktuellt med en kreditkontroll. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Kvalifikationer Då detta är en deltidstjänst så krävs det att du kan intyga att du antingen studerar på minst 50% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning (anställning hos annan arbetsgivare) Kunna jobba deltid under sommaren Flytande i tal som skrift i både svenska och engelska. Gymnasieutbildning med godkänt resultat Förmåga att hantera krävande situationer på ett lugnt och professionellt sätt Stark problemlösningsförmåga. Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt. God datorvana Meriterande Säljerfarenhet (service/butik) Tidigare erfarenhet av kundtjänst Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team i rollen som receptionist! Vi letar efter en positiv och serviceinriktad person som vill bidra till en välkomnande atmosfär på vårt kontor. Har du ett öga för detaljer och trivs i en administrativ roll? Då kan det här vara något för dig! OM ROLLEN Som receptionist är du vårt ansikte utåt och den första person våra besökare möter. Du ansvarar för att ta emot gäster, svara i telefon, hantera post och ge administrativt stöd till våra kontorsfunktioner. Tjänsten innebär arbete måndagar varje vecka, med möjlighet till extra pass vid behov. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och har lätt för att bemöta människor med ett leende. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett gott ordningssinne och är flexibel med att hoppa in extra vid behov. Du har även ett intresse för mode och delar våra värderingar. Vi ser gärna att du är en flexibel student som önskar att kombinera dina studier med jobb hos oss. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av service eller administration är meriterande God datorvana och kommunikativ förmåga Flexibel och ansvarstagande Positiv inställning och ett professionellt bemötande OM TJÄNSTEN Anställningsform: Extraanställning Tillträde och lön: Lön enligt kollektivavtal och tillträde i augusti OM PROCESSEN Vi kommer kalla till intervjuder löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren. VI ERBJUDER MER ÄN BARA ETT JOBB När du börjar din karriär hos oss, välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Hos oss får du också ta del av en förmånlig personalrabatt på vårt sortiment, friskvårdsbidrag och en trygg anställning.
Timvikarie/sommarvikarie som personlig assistent Vill du arbeta som personlig assistent och göra skillnad i någon annans liv genom ditt arbete som personlig assistent? Nu söker jag timvikarier/sommarvikarie som kan arbeta när mina ordinarie assistenter är sjuka eller lediga av annan orsak, tex semester. Jag söker dig som med kort varsel kan ändra dina planer när behov av timvikarie uppstår hos mig, vilket oftast är vid akut frånvaro men också kan arbeta vid mer planerade pass tex i sommar under semester. Passen kan se ut som nedan, men kan också se olika ut beroende på behov. Sommarvikarie när ordinarie assistenter har semester: * Fasta pass under sommaren, då gäller dygn (24 tim ) 07:30-07:30 (med viss tid väntetid/sovande jour under natten) Timvikarie vid akut frånvaro: * Dagtid: 8:30-19:00 (från och med juni 07:30-19:00) * Kväll/natt: 19:00-8:30 (med väntetid (sovande jour) viss tid under natten) (från och med juni 19:00-07:30) * Dygn (24 tim) 8:30-8:30 (med väntetid (sovande jour) viss tid under natten) (från och med juni 07:30-07:30) Kortare pass kan förekomma vid akuta vakanser Skriv i din ansökan om du vill jobba som sommarvikarie eller timvikarie vid behov, eller båda. Vem är då jag? Kvinna med ryggmärgsskada, som gör att jag sitter i permobil/rullstol, plus en hel del andra hjälpmedel. Jag har assistans dygnet runt med viss tid väntetid (sovande jour) under natten. Eftersom jag bor ensam är det extra viktigt att du som timvikarie kan komma in med kort varsel när något akut uppstår. Det gör att min stress vid akut frånvaro minimeras. Jag är en person som vill leva mitt liv på mina villkor vilket ställer höga krav på mina assistenter att förstå att det är jag som bestämmer vad som händer och hur jag vill ha det. Du som assistent är min styrka och ibland röst. Kriterier för att söka denna tjänst: Kvinna 25 + Vaccinerad mot Covid (pga riskgrupp) Svenska obehindrat i tal och skrift (assistansbehovet kräver det) Kunna arbeta med kort varsel I din ansökan vill jag att du beskriver vem du är som person och varför just du skulle passa för detta uppdrag. I ansökan: Skicka med personligt brev och cv.
We are looking for a motivated Economics student based in Borås to join our team. The position requires availability to work at least one day per week during the academic semesters and full-time during holiday periods. As an Accounting Assistant, you belong to the Accounting Department at TF Bank AB's headquarters and report to the Group Accounting Manager. Your tasks involve handling accounting for both TF Bank and Avarda. The primary focus of your duties is to support the Accountants, especially in managing supplier invoices, daily bookkeeping, and reconciling settlement accounts with merchants. Experienced Accounting Assistants are also expected to assist with additional Accountant tasks as detailed in the Accountant Job Description. Daily Tasks: Supplier Invoice Management: Reading, coding, and reminders. Ongoing Bookkeeping. Monthly Closing and Monthly Tasks: Reconciliation of All Settlement Accounts with Merchants
As an Accounting Assistant, you belong to the Accounting Department at TF Bank AB's headquarters and report to the Group Accounting Manager. Your tasks involve handling accounting for both TF Bank and Avarda. The primary focus of your duties is to support the Accountants, especially in managing supplier invoices, daily bookkeeping, and reconciling settlement accounts with merchants. Experienced Accounting Assistants are also expected to assist with additional Accountant tasks as detailed in the Accountant Job Description. Daily Tasks: Supplier Invoice Management: Reading, coding, and reminders. Ongoing Bookkeeping. Monthly Closing and Monthly Tasks: Reconciliation of All Settlement Accounts with Merchants
MACC People har sedan 2021 vaccinerat över 450 000 personer och öppnade upp i Västra Götaland på uppdrag av Regionen i augusti 2023. Vi täcker stora delar av regionen med både fysiska lokaler och mobila enheter och söker nu förstärkning av undersköterska till vår provtagningsverksamhet i Borås. Om tjänsten Du kommer ansvara för och arbeta med vår provtagningsverksamhet i Borås där vi utför venprovtagning, erbjuder vaccinationer och hälsokontroller. Under perioden oktober-december har vi även en mobil enhet som fokuserar på vaccination i de mindre kommunerna runt om Borås där du som undersköterska arbetar tillsammans med sjuksköterska. Vi arbetar på uppdrag av regionen och fokus på vaccination som är subventionerade. Under sommar och höst med fokus på HPV-vaccin, senare på Covid-19 och influensa. Även flera andra vaccinationer, både som regionen erbjuder och som vi säljer, bland annat bältros och TBE. Arbetsdagarna varierar i längd, dagtid, provtagning sker under förmiddag och vaccinationer under eftermiddagar. Mottagningen i Borås har öppet för venprovtagning två dagar i veckan. Tjänsten är intermittent behovsanställning och passar dig som önskar arbeta sporadiskt. Start enligt överenskommelse, vi arbetar med löpande urval vid denna rekrytering. Du ansvarar för att: Venprovtagning Assistera sjuksköterska vid vaccinering för ex. TBE, bältros, HPV, säsongsinfluensa, påfyllnad av befintligt grundskydd och covid Enklare vårdrådgivning Enklare journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Rapportering av KPI:er Hälsokontroller Din kompetens: Vi söker dig som är självgående, trygg, flexibel, ansvarsfull, socialt utåtriktad och har en utmärkt samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du delar våra värderingar gällande kvalitet, rätt kompetens och förutsättningar, patientsäkerhet och respektfull hälsofrämjande vård. Krav på skyddad yrkestitel som undersköterska alternativt tjänstgöringsintyg som styrker titeln. Det går även bra med sjuksköterske- eller läkarstuderande. Som sjuksköterskestuderande ska du ha godkända och avslutade kurser tom T4 Som läkarstuderande ska du ha godkända och avslutade kurser tom T6 Krav på god erfarenhet av venprovtagning, minst ett år. Meriterande med erfarenhet av journalsystemet MittVaccin alt HLTHY samt Labportalen eller Giddir. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande tjänst i en organisation i tillväxt som alltid sätter patienten och våra medarbetare främst. Värderingar vi som vårdgivare står för och du som medarbetare kan vara stolt över. En arbetsmiljö som präglas av vilja att utvecklas där vi har roligt tillsammans med kollegor som brinner för sin yrkesroll. Flexibla arbetstider Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kan du komma att bli bakgrundskontrollerad. Vi genomför bakgrundskontroller för att säkerställa en trygg och rättvis anställning. Vi uppskattar om du vill granska ditt CV noggrant innan du skickar in din ansökan till oss. För att utföra dessa bakgrundskontroller har vi ett samarbete med 2Secure, ett internationellt säkerhetsföretag, för att säkerställa en trygg och rättvis process. Tack för din förståelse och ditt engagemang i att göra denna process så smidig och öppen som möjligt. Om oss Vi har vaccinerat över 450 000 människor sedan 2021, är ensamt upphandlad vaccinatör för stora delar av Västra Götaland och utvecklar just nu ett unikt koncept för mobil preventiv sjukvård via vår rullande klinik, MACC-bilen. Jägersrohälsan som är en del av MACC är navet i denna satsning på innovativ mobil sjukvård. Jägersrohälsan finns i rymliga lokaler på Derbyvägen vid Jägersro i Malmö där det bedrivits läkarmottagning i 30 år. Frågor besvaras av vår rekryteringsansvarige, Rebecka De Geer Paci, tel. 076-317 60 88. Är du den vi söker och vi den du söker? Vi ser fram emot att höra från dig så fort som möjligt! Ansök genom att klicka på länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om tjänsten Vi söker efter dedikerade och effektiva containerlossare till kommande uppdrag i och runt om Borås! Vill du ha ha ett extrajobb vid sidan av studierna eller arbetar redan deltid idag? Perfekt! Då är du kvalificerad att söka tjänsten. Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 100%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 100%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-3 dagar i veckan. Vi söker dig som: Är du redo att ta steget in i en dynamisk arbetsmiljö och har ett genuint intresse för lager- och logistikbranchen? Då är det kanske dig vi letar efter! Vi behöver pålitliga och noggranna containerlossare som kan hjälpa oss att leverera enastående service till våra kunder. Vem är du? Har tidigare erfarenhet av lager- eller containerlossning. Har truckkort A1-4 B1-4 Är tillgänglig dagtid mellan 07.00-16.00 Är självgående och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. Är noggrann och har öga för detaljer. Har en positiv attityd och är redo att bidra till ett positivt arbetsklimat. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik | Motviktruck | Inbound |
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi på Alma assistans söker personliga assistenter till ett ärende i centrala Bollebygd. Vår kund är 31år och bor själv i sin lägenhet. Behov av all hygien hjälp samt tydliga rutiner. Vi ser gärna att du som söker är en aktiv person som tycker om att bada och hitta på andra ute aktiviteter, har bil och körkort. Erfarenhet av autism och vårdyrket är önskvärt. Vi söker i första hand en tim.vikarie men kan även leda till en schemarad i längden. Kunden har all tid vaken vilket innebär vaken natt, även viss dubbel assistans förekommer. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer