Lediga deltidsjobb i Eda

Det finns totalt 21 lediga deltidsjobb att söka i Eda

Vill du sommarjobba i butik? - Charlottenberg

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss i sommar! - Srb Butikservice Vi söker Merchandiser inom dagligvaruhandeln. Som merchandiser kommer du att jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är intresserad av att jobba med konfektyr i lösvikt och förpackat inom dagligvaruhandeln Kan arbeta veckorna 28-31 ca 12 timmar i veckan, måndagar & fredagar Introduktion sker under v.26 eller 27 Bor i eller i närheten av Charlottenberg Har körkort och tillgång till egen bil är meriterande Vidare ser vi gärna att du: Är lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Är morgonpigg, då vi startar alla arbetsdagar på morgonen Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök senast 2 juni Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

22 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vik Hållbarhetsstrateg 50%

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation. Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter. Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare? ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som hållbarhetsstrateg jobbar du i huvudsak med miljö- och klimatfrågan i fokus. Du samordnar, ger råd och driver kommunens arbete med hållbarhetsfrågor. Det omfattar implementering av hållbarhetsarbete i organisationen, arbete med kommunens miljö- och energiplan samt hållbarhetsstrategi. I din roll har du ett nära samspel med handläggare, chefer och förtroendevalda i kommunen. Arbetet är omväxlande, utåtriktat och innebär många interna och externa kontakter. Tjänsten är ett vikariat 50% till och med 31 augusti 2025. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom miljö- och hälsoskydd, miljövetenskap eller annan motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi arbetar i en komplex digital miljö och förutsätter att du kan förvalta och utveckla det digitala arbetssättet. Du ska ha god datorkunskap och behärska Office-paketet. Erfarenhet från kommunal/offentlig sektor är meriterande.. Tjänsten kräver att du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift, samt har mycket goda kunskaper i det svenska språket. Som person är du driven men samtidigt prestigelös. Arbetet förutsätter att du har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Det ställs stora krav på att du kan strukturera och organisera arbetet samt är effektiv och noggrann. Du är lösningsfokuserad, ansvarsfull och kan leverera i tid. Du är en person som kan skapa förtroende och vi sätter stort värde på att du har ett positivt och serviceinriktat bemötande. Intresse för, och god kunskap om klimatfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!

17 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Butikssäljare deltid Dressmann Charlottenberg

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Folk- och skolbibliotekarie

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Samhällsbyggnad är ett verksamhetsområde med service och medborgarfokus. Här finns flera olika verksamheter som Fritid & Kultur, Arbete & Integration, Fastighet & Plan, Kostsektion och Räddningstjänst. Vårt arbete innebär att i olika former bidra till ett tryggt, hållbart och jämlikt samhälle för våra medborgare. Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa ett tryggt och hållbart samhälle? ARBETSUPPGIFTER Tjänsten omfattar 50% arbete vid biblioteksfilialen i Koppom med schemalagda diskpass, övrigt biblioteksrelaterat arbete såsom inköp och gallring samt utåtriktat arbete mot alla låntagargrupper. En dag i veckan jobbar du även på huvudbiblioteket i Charlottenberg. 25% omfattar skolbiblioteksarbete såsom bokprat på två av kommunens skolor, fk-6 och fk-9. I tjänsten ingår också regelbunden hantering av boklådor och bokdepåer till skolor och förskolor. Du ansvarar tillsammans med en annan folk-/skolbibliotekarie för kontakten mellan biblioteket och kommunens skolor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen i biblioteks- och informationsvetenskap samt gärna erfarenhet av biblioteksarbete riktat mot barn och unga. Du jobbar i nära samspel med biblioteksteamet och är mån om att skapa en bra arbetsmiljö. Du är serviceinriktad och engagerad och vill utveckla både verksamheten och dig själv. Eftersom det förekommer mycket ensamarbete är det även viktigt att du är flexibel och har lätt för att jobba självständigt. • Akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap är ett krav. • B-körkort är ett krav. • God datorvana och goda språkkunskaper i svenska och engelska är meriterande. • Erfarenhet av biblioteksarbete riktat mot barn är meriterande. • Erfarenhet av biblioteksdatasystemet Book-IT är meriterande. ÖVRIGT Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Undersköterska/vårdbiträde 50 % till demensboende

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Vård och Stöd är ett verksamhetsområde med fokus på att ge trygg och säker vård till våra medborgare. Vi arbetar med äldrevård, korttidsvård, funktionsvariationer, socialpsykiatri och rehabilitering. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda vård för våra medborgare i olika skeden av livet. Behoven kan se olika ut beroende på vilken typ av stöd en medborgare behöver, men vårt förhållningssätt är att alla ska ha samma förutsättningar för en trygg och säker vård. Det är viktigt för oss att den som får vård skall känna sig trygg, samt ha möjlighet att påverka och ha inflytande i sin dagliga livsföring. Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa trygg, säker och jämlik vård för alla? ARBETSUPPGIFTER Vård och stöd verksamheten söker dig som vill arbeta med personer som har demenssjukdom. Vi söker undersköterskor/vårdbiträden till två 50 % tjänster på boendet Tallmogården som ligger i Charlottenberg. I anslutning finns tre andra boenden som också har åtta lägenheter vardera. Vi har de boende i centrum och arbetar personcentrerat för att ge var och en det de behöver, i team med sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, biståndshandläggare, läkare och övrig baspersonal. Vårt arbete utgår från verksamhetens värdegrund samt det goda mötet och bemötandet mot såväl de vi är till för, som mellan oss i personalgruppen. Det dagliga arbetet kan innebära personlig omvårdnad, hjälp vid måltidssituationer, stöttning, vissa serviceinsatser samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter och aktiviteter med de boende. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende och upprätta genomförandeplaner, vi ser därför att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i både tal och skrift. Schemasystemet Time Care används och du får själv lägga ditt önskemål för en period i taget. KVALIFIKATIONER • Du ska vara utbildad undersköterska, vårdbiträde eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. • Meriterande är erfarenhet av omvårdnadsyrket och demensvård. • Du har en positiv inställning till ditt arbete, trivs i mötet med människor, är lyhörd för andras behov och har lätt för att samarbeta. • Du är flexibel och kan vid behov byta arbetsplats. • Du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift. • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd! Välkommen med din ansökan till en spännande och utvecklande tjänst. Ansökan görs digitalt via Offentliga Jobb. Eftersom vi ser fram emot din ansökan så vänta inte utan sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Innan anställning kan ske begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Grundannonsering sker enligt kommunens policy, vi undanber oss därför bestämt försäljare av annonsplats, rekryteringssajter och liknande.

15 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Personlig assistent- Vikarie med möjlighet till fast rad

Azalea Care startade med intentionen att bli ett av de bästa assistansutförarna på marknaden direkt från start. Redan efter första året gav våra kunder oss betyget 4,7 av 5 vilket vi är otroligt stolta över! Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschens generösaste kollektivavtal samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygga i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, stolthet, kvalitet och dessa jobbar vi utifrån. Varje dag. Vill du bli en av oss? Till vår personalgrupp i Charlottenberg behöver vi nu förstärkning i form av en personlig assistent! Kunden är en glad och positiv tjej som bor i Charlottenberg.                       Dagarna är varierande utifrån dagsform, och för att trivas på jobbet är du social, driven och initiativtagande. Du har ett gott hjärta och stor förstående för vad det innebär att arbeta i en annan människas hem. Arbetstiderna är varierade och du som söker ska kunna arbeta dag, kväll, natt och helg (jour under natten förekommer). Anställningen inleds som vikarie med möjlighet att få en fast tjänst.   Vi ser gärna att du som söker är kvinna och har erfarenhet av arbete inom personlig assistans sedan tidigare men störst vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Är du en glad, empatisk, social och engagerad person kommer du att trivas och passa för detta jobb! Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Att jobba som personlig assistent kan se väldigt olika ut beroende på vilken funktionsnedsättning kunden har, likväl för att vi alla är olika individer vare sig vi har en funktionsnedsättning eller inte. Som personlig assistent kompenserar du för det kunden inte klarar av att göra själv, så att denne kan leva som andra i så hög utsträckning som det är möjligt. Att jobba i en annan människas hem ställer stora krav på dig som assistent, det kan även finnas en familj att ta hänsyn till. Det gäller att ha fingertoppskänsla för att läsa av hur kunden vill ha det i olika situationer. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Närhet kund – assistent - verksamhetschef - Fräscha arbetskläder - Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Butikssäljare Dressmann Charlottenberg – sommarvikariat

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent till man i Koppom, sommarvikariat

Vi söker en sommarvikarie som personlig assistent till en man i Koppom.   Du som söker ska vara ansvarsfull, noggrann och självständig. Du ska kunna utföra de sysslor som vanligtvis förekommer i ett hem och du ska vara den assistansberättigade behjälplig med allt förekommande i det vardagliga livet. Uppdragsgivaren är rullstolsburen och behöver hjälp med exempelvis förflyttningar och personlig hygien.   Både manliga och kvinnliga sökande välkomnas! Tjänsten innefattar dygnspass med sovande jour. Du behöver ha körkort och tillgång till bil.    Välkommen med din ansökan!   Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 65 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

8 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Servis-personal

m jobbet Asian Town serverar både sushi, thailändsk och kinesisk mat samt en del andra typiska snabbmatsrätter. Vi är mycket serviceinriktade och ser alltid till att våra gäster får bästa möjliga upplevelse av sitt besök i våra restauranger. Det är av yttersta vikt att den maten vi serverar är av högsta kvalité. Vi söker nu ytterligare ett restaurangbiträde till vår restaurang i Charlottenberg. Med tanke på den stora mängden besökare under högsäsongen, måste du kunna hålla hög kvalitet och samtidigt hålla ett högt tempo. Vi kan inte nog betona vikten av vår mats kvalité, därför måste du kunna arbeta väl i en stressig situation. Vi söker dig med glimten i ögat och service i hjärtat. Viktiga egenskaper för tjänsten är att du trivs i en miljö med stor variation av arbetsuppgifter, är flexibel och lösningsorienterad. Du bör ha/vara: • God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor • Lyhörd för kundens behov • God samarbetsförmåga • Självständig och handlingskraftig • Noggrann, strukturerad och systematisk • Förmåga att kunna klara av att arbeta i ett högt tempo • Positiv attityd i uppgifter där man arbetar i ett team. Vi söker dig som har: - Erfarenhet av arbete inom restaurang. - God samarbetsförmåga. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Jobba hemifrån - Deltid

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

31 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024