Lediga jobb i Eda
Sök totalt 49 lediga jobb i Eda
Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar! Till vår butik i Charlottenberg söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 30 timmar i veckan. I din roll som försäljare hos oss Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget. Vi söker dig som • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss. • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte. • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål. • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck. Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Vad vi står för och hur vi arbetar I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Angelica Almlöv, butikschef, på telefonnummer: 072-1888405. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag! Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass! ------- Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad säljare till vår butik i Charlottenberg som vill inspirera fler till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus. Som säljare hos oss kommer du - ge varje kund det lilla extra - bjuda på dig själv, ta ansvar och vara en lagspelare - packa upp varor och se till att det är snyggt exponerat i butiken Vem söker vi? Vi tror att du brinner för försäljning, har lätt för att skapa kundkontakter, är initiativrik och ger gärna det lilla extra. Du gillar när det är full fart, är en bra problemlösare och vet att det gynnar alla när vi jobbar tillsammans har roligt på jobbet. Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är över 18 år och självklart kan du häst och hästutrustning. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett kul jobb i ett företag som kan hästar och hundar. Du kommer ha kollegor och dagligen träffa kunder som delar ditt stora intresse inom häst och hund. Vi är ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som trivs tillsammans och jobbar åt samma mål. Arbetstiderna är förlagda vardag och helg, kvällsjobb förekommer. Ditt engagemang, vår styrka! Vi som arbetar på Hööks vet vad vi pratar om. Tillsammans har vi 490 hästar och drygt 300 hundar. Vårt engagemang, kunskap och passion för hästsport gör oss unika och skapar stolthet och arbetsglädje. När vi trivs på jobbet trivs även våra kunder hos oss. Vi vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus och vår affärsidé är tydlig: Vi erbjuder alla aktiva utövare av hästsport ett prisvärt sortiment av utrustning, kläder och skor med rätt design, funktion och kvalité. Engagemang, omtanke, samarbete och en helhjärtad passion för häst och hund är vår gemensamma styrka som gör det möjligt för oss att utvecklas som arbetsgivare, skapa tillväxt och ge det lilla extra till våra kunder. Familjeföretaget Hööks grundades 1931 och har gått från att vara det lilla sadelmakeriet till att vara Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med 57 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter 590 miljoner och varje år tar våra 450 engagerade och kunniga medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen. www.jula.se
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. ARBETSUPPGIFTER • Hjälpa till med tvätt och städning i brukares hem. • Bidra med social aktivering, exempelvis genom att gå på promenader. • Sköta praktiska uppgifter som att ta ut sopor. • Utföra enklare hushållssysslor, som att fixa frukost, lunch eller koka kaffe. • Vid behov, stötta på boenden med olika uppgifter. KVALIFIKATIONER • Du har en laglig A-traktor som kan användas för att ta dig mellan uppdragen. • Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. • Du kan delta i en introduktion under lov innan du börjar arbeta. ÖVRIGT Vi erbjuder • Ett givande och lärorikt jobb där du får möjlighet att skapa värde i andras vardag. • En flexibel arbetstid som passar bra för dig som går i skolan. • Konkurrenskraftig lön och ersättning för resor med din A-traktor. • Arbete dagtid • Introduktion och ett meningsfullt sommarjobb. • Vill du bli en del av vårt team? Tveka inte att höra av dig! Skicka in din ansökan idag med en kort presentation av dig själv och varför du är intresserad av jobbet. Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Att arbeta inom LSS är ett arbete där du blir uppskattad varje dag. Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss under sommaren. Möjlighet till att börja tidigare finns på timanställning. Vi erbjuder introduktion och utbildning innan du startar. ARBETSUPPGIFTER Du är ett stöd i vardagen för brukaren. Du hjälper till med att laga mat, personlig omvårdnad, städa och följa med på olika aktiviteter. Finnas till om någon behöver stöd. KVALIFIKATIONER Det är bra om du som person är lyhörd och kan känna in vad andra personer behöver. Har du tidigare arbetat inom skola och förskola är det meriterande. Du kan också ha arbetat med andra människor i andra sammanhang. Vi ser gärna att du har körkort men det kan gå bra utan också. Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift då vi dokumenterar ner och skriver i vårt system. För att bli godkänd som vikarie behöver du klara en delgeringsutbildning. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd! Belastningsregister krävs att du visar upp vid anställning. Det beställer du på polisens sida. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker nu ytterligare en produktexpert till vår butik på Charlottenbergs shoppingcenter. Vi söker dig som brinner för service och älskar kundmötet! Om oss: Stormberg är Norges mest sålda friluftsklädmärke. Med familjevänliga priser, funktionell produktkvalitet och stort fokus på miljö- och socialt ansvarstagande har vi haft en stark utveckling sedan starten 1998. Stormberg har ett strategiskt förankrat mål att öka mångfalden av insikter, perspektiv och gärna erfarenheter som en minoritet. Detta är viktigt för att vi ska bättre förstå och nå hela befolkningen. Denna kunskap är ett viktigt komplement till yrkeskompetens och arbetslivserfarenhet, eftersom vi vill erbjuda bra rese- och produktupplevelser för alla. Sedan 2008 är Stormbergs produkter klimatkompenserade. I Sustainable Brand Index 2025 utsågs Stormberg till det mest hållbara varumärket inom textil. Läs mer på www.stormberg.com Är det dig vi söker? Du trivs bäst med en arbetsdag som aldrig är den andra lik, som produktexpert på Stormberg älskar du att umgås med våra kunder. Du är en noggran person som alltid utför dina uppgifter på bästa sätt, vare sig det gäller städning av butiken, varuhantering eller hjälpa kunderna välja rätt produkter just för deras äventyr. Du är en lagspelare som sätter laget före jaget. Hos oss är du en viktig nyckelspelare i ett team där alla strävar mot samma mål. Vi söker dig som ger det lilla extra med kunden i fokus! Du vet att kunden är det viktigaste i din arbetsdag och möter alla med ett stort leende. Vi söker dig som: - Brinner för kundmötet och älskar att sälja - Är tävlingsinriktad och gillar högt tempo - Är positiv och flexibel - Har en aktiv livsstil och älskar att vara ute i skog och mark Meriterande om du har erfarenhet från liknade bransch. Vi erbjuder: - Produktutbildning via Stormbergskolan samt praktisk utbildning i butik. - Fina personalförmåner Trevliga kollegor och en bra arbetsmiljö med högt i tak, i en organisation där Stormbergs kärnvärden står i fokus. Omfattning: Tjänsten är en tilsvidare anställning på 31%, med varierande arbetstider med dag/kvällspass och varannan helg. Under sommar och semester kommer det finnas möjlighet till ytterligare arbetspass. Intresserad? Ansökningsbrev och CV skickas per e-post till Butikschef Nicole Stromski: [email protected] Frågor om tjänsten kan skickas till Butikschefen på mejlet ovan. Sista ansökningsdag: 4/4-25. Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som speciallärare är du med och bidrar till utveckling av det specialpedagogiska- och elevhälsoarbetet på en skola. Du har ett nära samarbete med elevhälsoteamet och ansvarar för skolans insatser till förmån för elevgrupper som har utmaningar i sitt lärande. Du har rektor som närmaste chef och har ett ansvar för att: • arbeta förebyggande för att undanröja hinder och svårigheter i olika lärmiljöer i verksamheten • bistå med specialpedagogisk kompetens i elevhälsans arbete med utredningar och åtgärdsprogram • fungera som kvalificerad samtalspartner och rådgivare i frågor inom språk- och kunskapsutveckling • analysera lärares undervisning för att undanröja hinder och främja extra anpassningar i klassrummet • kartlägga matematik-, språk-, skriv- och läsutveckling för att underlätta språk-/kunskapsutveckling • granska lärmiljöer och föreslå förebyggande anpassningar som utvecklar inkluderande lärmiljöer • genomföra professionella samtal i samverkan med kollegor, vårdnadshavare, barn och elever • leda, följa upp och utvärdera utveckling av det pedagogiska arbetet med målet att alla ska lyckas • utveckla verksamhetens pedagogiska-, fysiska och sociala lärmiljöer i och utanför klassrummen • utforma och genomföra åtgärdsprogram för enskilda elevgrupper i samverkan med berörda aktörer • individanpassa arbetssätt för elever i behov av särskilt stöd som speglar den enskilde elevens behov KVALIFIKATIONER Kompetens-/kvalifikationskrav Du har i botten en lärarexamen från grund- eller gymnasieskolan samt att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som lärare, gärna inom matematik, svenska eller svenska som andraspråk. Du är legitimerad lärare och har avslutad utbildning som speciallärare eller specialpedagog, alternativt vill du läsa speciallärarprogrammet. Meriterande är om du har arbetslivserfarenhet som speciallärare och en godkänd samt fullföljd speciallärarexamen med inriktning mot matematikutveckling eller språk-, skriv- och läsutveckling. Du har god förmåga att kritiskt och självständigt arbeta inom det specialpedagogiska området, tidigare erfarenhet av att göra bedömningar efter samråd med elevhälsans olika professioner ses som positivt från arbetsgivaren. Kompetensprofil Du har ett kritiskt och reflekterande förhållningssätt, god självkännedom och stor empatisk förmåga för att skapa ömsesidiga relationer med elever i behov av särskilt stöd. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete inom specialpedagogisk verksamhet, elever i behov av särskilt stöd, avseende inkluderande undervisning, elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer i olika lärmiljöer. Du förväntas visa god insikt om betydelsen av att arbeta utifrån styrdokumenten i samverkan med andra skolformer och profession-/yrkesgrupper, vårdnadshavare och samhällsaktörer. Du är en tydlig ledare som skapar trygghet och är en förebild för dina elever. Du undervisar på ett inspirerande sätt och engagerar dig i eleverna och i deras mål genom ett coachande förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som lärare i fritidshemmet ingår du i ett arbetslag tillsammans med övriga lärare och stödresurser med rektor som närmaste chef. Lärare i fritidshemmet och fritidspedagogerna arbetar med uppdrag från nationella och lokala styrdokument med ett ansvar för att: • arbeta med att organisera, planera och genomföra undervisning utifrån uppdraget. • integrera in praktisk-/estetiska lärprocesser i undervisning så som bild, dans, drama och musik. • tillämpa centrala styrdokument och lokala pedagogiska planeringar utifrån läroplanen. • värdegrundsarbete så som det formuleras i läroplanen för att förebygga mobbning och kränkningar. • elevvårdande arbete utifrån elevers olika behov, önskemål och förutsättningar. • öka mål-/åldersgruppers delaktighet och inflytande och beaktande av olika behov och intressen. • stimulera till språk-, läs- och skrivutveckling utifrån ett första- och andraspråksperspektiv. • erbjuda arbetssätt inom ämnesområdena naturvetenskap, teknik och estetiska uttrycksformer. • språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stöd till grundskolans kunskapsuppdrag. • pedagogiska lärresurser såsom spel, böcker, lekar och digitala verktyg för kunskapsutveckling. • schemalagda dagliga former av fysiska-, idrotts- och rörelseaktiviteter både inom-/utomhus. • samarbeta med andra personal-/yrkesgrupper inom skolan, socialtjänst, kultur- och fritid etc. • pedagogisk dokumentation som utgör en central grund för fritidshemmets kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Kvalifikationskrav Vi söker dig som är utbildad lärare och/eller fritidspedagog och har en lärarlegitimation med en examen på högskolenivå som är avsedd för undervisning eller arbete i fritidshemmet. Har du tidigare erfarenhet av arbete i liknande verksamhet är detta meriterande. Har du en fullföljd gymnasieexamen från barn- och fritidsprogrammet som grund och påbörjat en högskole-/universitetsutbildning för undervisning eller arbete i fritidshemmet kan det också ses som meriterande. Är du nyexaminerad kommer du få en mentor på skolan som guidar dig för att du ska få bästa möjliga förutsättningar. Kompetensprofil Du har god kunskap om skolans uppdrag vad gäller demokratisk fostran och värdegrundsarbete i arbetet mot mobbing och kränkningar. Du har förmåga att tidigt uppmärksamma och lyssna på barn som behöver vuxenstöd. Du har ett professionellt arbets- och förhållningssätt samt bemötande i undervisningen inom fritidshemmet. Du har en god kommunikativ förmåga för att i samverkan med de olika personalgrupperna och eleverna inom skolan och fritidshemmet samverka med vårdnadshavare. Du har förmåga att praktiskt hantera specialpedagogiska behov och att möta barn och elever med olika identitets-, livs- och uppväxtvillkor, med olika behov av att möta trygga vuxna för att bygga upp ömsesidiga tillits- och förtroendefulla relationer. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete från idrott, hälsa och fysisk aktivitet för yngre barn med ansvar från olika praktisk-/estetiska former av fysiska-, idrotts- och rörelseaktiviteter. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet, skola och fritidshemmet, alternativt inom kultur- och fritid från offentlig, eller idéburen verksamhet. Du har kunskap om kompletterande lagstiftning så som tystnads- och anmälningsplikt. För att få börja arbeta i förskola eller skola behöver du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.
Vi söker en personlig assistent till en en man i Charlottenberg med start omgående. Vi letar efter en engagerad och ansvarsfull person som kan hjälpa till att stödja och underlätta vardagen för vår uppdragsgivare. Du kommer att ansvara för olika uppgifter som att assistera vid personlig hygien, hjälpa till vid måltider och utföra dagliga sysslor i hemmet. Vi ser gärna att du delar vår uppdragsgivares intressen för jakt, fiske, motorsport och skruva i garaget men det är inget krav för att söka tjänsten. Det viktigaste är att du är lyhörd och kan anpassa dig till olika situationer. Vi ser också gärna att du har en god förmåga att kommunicera och kan arbeta självständigt. Arbetstiden innefattar både sovande jour och dagpass, både vardagar och helger. Detta ger dig flexibilitet i ditt schema och möjlighet att ha en balans mellan arbete och privatliv. Vi välkomnar både manliga och kvinnliga sökande att ansöka. Körkort och tillgång till egen bil då det behövs för att ta sig till arbetsplatsen. Hund finns i hemmet. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att arbeta som personlig assistent och göra en verklig skillnad i någons liv. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 65 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Vi söker en Varuhuschef till Töcksfors! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Töcksfors. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef till Töcksfors! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Töcksfors. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 49 jobb