Lediga deltidsjobb i Falköping

Det finns totalt 21 lediga deltidsjobb att söka i Falköping

Brevbärare Falköping, Sommarvikariat
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 90 eller 100%. Anställningen startar vecka 24/25 och pågår fram till och med vecka 33/34. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på vardagar inom tidsspannet 07:00-17:30. Du kommer att utgå från Virkesvägen 2 i Falköping men man också komma att starta arbetsdagen i Tidaholm eller Skara. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon eller moped - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

16 juni 2025
Sista ansökan:
26 juni 2025
Extrajobb som Gymvärd sökes till STC Falköping
Svenska N'ergy AB
Kassapersonal m.fl.

STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymvärd som vill jobba ca 4-12 timmar i veckan till vårt gym i Falköping och som vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.  Ditt uppdrag  I rollen som Gymvärd är du vårt ansikte utåt och arbetar för att ge varje medlem en förstklassig serviceupplevelse. Ditt fokus ligger på att aktivt driva försäljning av medlemskap och våra övriga produkter, och du kommer att vara en viktig del av vårt team när det gäller att skapa värde för både medlemmar och verksamhet. Försäljning, kundservice och att skapa en välkomnande miljö är kärnan i ditt arbete. Du ser även till att våra medlemmar följer våra trivselregler för att säkerställa en positiv och trygg gymmiljö för alla. Detta innebär att du aktivt påminner och informerar medlemmarna om reglerna, hanterar störande beteenden och eventuellt hjälper till att skapa en trygg atmosfär. Genom att vara närvarande och tillmötesgående bidrar du till att alla medlemmar känner sig välkomna och kan träna i en positiv miljö.  Dina arbetsuppgifter omfattar framförallt:  Försäljning av medlemskap och tilläggstjänster som personliga träningspaket, produkter från vårt butikssortiment, samt eventuella kampanjer. Även uppföljning via telefon, där du ringer upp befintliga kunder för att höra om deras upplevelse om gymmet och för att höra om de vill förlänga sina medlemskap, kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.  Kundservice på hög nivå, där du svarar på frågor både i telefon och direkt på gym, hjälper medlemmar att lösa problem och ser till att de får den bästa upplevelsen.  Daglig drift, vilket inkluderar att hålla rena och välkomnande lokaler, att utrustningen är i gott skick och att gymmets allmänna standard upprätthålls.  Arbetstempot kan variera och snabbt växla beroende på tiden på dygnet och antalet medlemmar som besöker vårt gym. Eftersom våra gym har flexibel bemanning och varierande arbetstider behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider, inklusive helger och kvällar.  Vem är du?  Vi söker dig som är positiv, social och har en naturlig förmåga att skapa en hög servicenivå i alla möten med våra medlemmar. Du brinner för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö där medlemmarna känner sig sedda och uppskattade och känner träningsglädje. För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv attityd och en lösningsorienterad inställning när det gäller att möta olika situationer och behov. Du är en person som lätt anpassar dig efter förändrade omständigheter och har förmågan att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i det arbete du utför.   Krav:  Har fyllt 18 år  Har en hög servicenivå    Hög känsla för försäljning och kvalité    Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg   Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor    Talar och skriver flytande på svenska.  Om STC  Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding.    Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra gym där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.  Varför STC?  Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans!  Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!      Sista ansökningsdag: 2025-06-29

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Personlig assistent sökes till kvinna utanför Falköping
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Vi erbjuder ett kortare vikariat på ca 75-80% under 6 veckor, med start i maj. Tjänsten kan förlängas för att täcka ordinarie personals semester, särskilt i juli. Det finns även möjligheten att arbeta som timvikarie både före och efter vikariatsperioden, beroende på behov. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
ST-läkare till Centralhälsans vårdcentral

Om mottagningen Centralhälsans vårdcentral har idag cirka 8750 listade patienter med fast läkarkontakt. Här möts dem av fem specialister, fyra ST-läkare, en AT-läkare och en BT-läkare. Vi är en kompetent personalgrupp med professionellt bemötande som trivs på arbetsplatsen. Detta eftersom vi lägger stor vikt på att ha en god arbetsmiljö både avseende arbetsbelastning, utbildning och teamarbete. För våra patienter fokuserar vi på att erbjuda trygghet genom kontinuitet. Det uppnår vi bland annat genom att dela lokaler och samorganisera oss med Bräcke Rehabmottagning där vi har ett nära samarbete med arbets- och fysioterapeut.  Om rollen Som ST-läkare i allmänmedicin hos oss träffar du patienter i alla åldrar. Det är ett omväxlande arbete. Allt från att arbeta på vår lättakut, till utredningar, planerade kontroller av kroniska sjukdomar samt hembesök. Du har en personlig handledare och möjligheter att rådfråga specialist i ditt dagliga arbete. Du lägger upp en individuell studieplan tillsammans med din handledare och studierektorn efter dina önskemål och för att tillgodose alla krav i Socialstyrelsens målbeskrivning för ST. Tid avsätts varje vecka för utbildning och självstudier. Vi ser gärna att du arbetar heltid men omfattningen kan diskuteras. Tillträde enligt överenskommelse. Om dig Du har svensk läkarlegitimation, samt svenska språkkunskaper motsvarande dokumenterad nivå C1, då du ska kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor obehindrat. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt att arbeta med förbättringar i både det lilla och det stora. Självklart har du god samarbetsförmåga och vänligt bemötande gentemot både patienter och kollegor.    Vi erbjuder flera fördelar kopplade till din anställning, men tror att du kommer trivas särskilt om du prioriterar: - Stora möjligheter att påverka ditt arbete - vi jobbar med nytänkande och värdesätter ditt engagemang. - Personlig utveckling och lärande - vi ger dig en möjlighet att utvecklas och fortsätta lära. - En hälsofrämjande arbetsplats - hos oss får du en hälsofrämjande arbetsplats med en glädjefylld vardag och där en god arbetsmiljö är en självklarhet. - Medverkan i en idéburen organisation och möjlighet att göra skillnad - för dem vi finns till för och för samhället i stort.   Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse med över hundra års erfarenhet som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi skillnad, för ett medmänskligare samhälle. I den här rekryteringen har vi valt annonseringskanaler och undanbeder oss därför kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent i Falköping 80%
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi erbjuder ett roligt och givande arbete med en aktiv kvinna i 20-årsåldern som behöver ditt stöd i hemmet och på daglig verksamhet. Kvinnan bor i en enplansvilla i centrala Falköping tillsammans med en vän som också har personlig assistans.Tjänsten innebär arbete både på dagen och vaken tid på natten samt endel dubbelassistans. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, du är glad, lättsam och initiativrik. Önskvärt är också att du har en god fysik.Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är helt avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Målet är att kvinnan får känna glädje och känsla av sammanhang som påverkar hennes upplevelse av livskvalitet. Det är viktigt att du är flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Körkort är ett krav Svenska i tal och skrift är ett krav Vi ser helst kvinnliga sökande Om anställningen I arbetsuppgifterna ingår att stötta kvinnan i sitt arbete på daglig verksamhet, sjukgymnastik, personlig omsorg samt allternativ och kompletterande kommunikation då kvinnan inte har ett talat språk. I dina arbetsuppgifter ingår också att följa med på hennes fritidsaktiviteter som t.ex. ridning, bio, bad och olika utflykter. Då kvinnan har en egen bil som ger henne en stor frihet söker vi assistenter med körkort. Arbetstiderna varierar mellan: heldag, kväll, vaken natt och helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar på 90% samt extra vid behov. Vi söker också behovsvikarier som arbetar per timma. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Falköping HT25
Einar Sports AB
Fritidsledare m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommarjobb Lokalvårdare, Mösseberg camping

En bra upplevelse för våra gäster börjar med en ren och fin miljö. Därför söker vi en lokalvårdare till vår camping i Mösseberg. Vi söker dig som vill ha ett sommarjobb där du får vistas i en somrig miljö bland hjälpsamma kollegor. Vi tar gärna emot en ansökan från dig som kan påbörja tjänsten omgående. Ditt jobb i sommar Som lokalvårdare ser du till våra gäster och medarbetare kan vistas i rena och trivsamma miljöer. Du ansvarar för - Städning och underhåll av campingområdets gemensamma utrymmen såsom toaletter, duschar, tvättstugor - Rengöring av reception och gemensamma inomhusytor i servicebyggnader - Kontroll och påfyllning av förbrukningsmaterial som toalettpapper, tvål och pappershanddukar - Rapportering av eventuella underhållsbehov eller skador till ansvarig - Arbeta enligt campingens miljö- och kvalitetsrutiner för att säkerställa hållbar drift Du kommer uppleva flera fördelar kopplade till din anställning, men vi tror särskilt att du kommer trivas om du prioriterar - Ett sommarjobb i en stimulerande och somrig miljö - Proffsiga och hjälpsamma kollegor med stor kunskap om att driva boende- och besöksverksamhet - Möjligheten att knyta kontakter och skaffa erfarenheter för framtida jobb - En arbetsgivare som sätter stort värde på bemötandet till andra. Som vill  göra livet bättre i det stora och det lilla.  Egenskaper som vi värdesätter hos dig I det här jobbet varierar uppgifterna efter förutsättningar, behov och önskemål. Därför söker vi dig som kan vara med och anpassa arbetet, genom att samarbeta och ta ansvar för att saker blir gjorda. Du ska vara noggrann och tycka om att arbeta för service. Kvalifikationer - Tidigare erfarenhet av arbete med lokalvård / städning - Kunskap om städhygien - Behärskar svenska i tal och skrift - Ingen form av allergi som påverkar arbetets utförande - Erfarenhet av arbete inom hotell, camping eller annan besöksverksamhet är meriterande Mösseberg camping I en naturskön del av Falköping ligger Mösseberg camping och stugby, för att erbjuda boende och en mängd aktiviteter till aktiva besökare. I omgivningarna finns vildmarkslekplats, motions- och mountainbikespår och djurpark. Här finns också Pankasjön, en badsjö som många söker sig till under varma och soliga sommardagar. Tillsammans med kurorten Mösseberg och Hotell Falköping tillhör campingen av tre anläggningar inom Stiftelsen Bräcke diakonis hotellverksamheter. Välkommen med din ansökan idag!

9 juni 2025
Sista ansökan:
23 juni 2025
Lärare i Musik, Kinnarps skola
FALKÖPINGS KOMMUN
Grundskollärare

Vill du bli vår kollega i ett team som tillsammans bygger framtidens skolorganisation Kinnarpsskolan 7-9 är en högstadieskola som ingår i rektorsområdet Högstadiet Odenvi/Kinnarp 7-9. Som kollega hos oss får du möjlighet att vara med och skapa en skola för framtiden. Vad kan vi erbjuda dig? Du ansvarar för att planera, undervisa, följa upp och bedöma i ämnet musik. Din arbetsplats kommer vara på Kinnarpsskolan 7-9. Vi har organiserade ämneslärarträffar där du tillsammans med övriga av kommunens lärare resonerar om ämnet. Det kan komma att innebära mentorskap tillsammans med en kollega för en elevgrupp. I arbetslaget samarbetar du med övriga kollegor samt elevhälsan för att skapa goda lärsituationer för eleverna. Vad söker vi hos dig? Du är en målmedveten legitimerad lärare som tycker om att driva utveckling. Du arbetar med ett relationsbaserat ledarskap för att ge eleverna förutsättningar att nå kunskapskraven. Att du är flexibel och ansvarskännande ser vi som betydelsefullt. Upplysningar Tjänsten är tillsvidare. Då tjänsten är deltid i ämnet musik kan den utökas beroende på om sökande har behörigheter i andra ämnen. Tjänsten kan eventuellt bli tillsatt internt om överskott av kompetens identifieras inom organisationen och då avbryts denna rekrytering. Om du blir erbjuden en anställning ska du uppvisa ett aktuellt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister för arbete inom skola eller förskola i Sverige (RPS 442.5 2008-06-18/1). https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ I Falköpings kommun skapas nu en ny skolorganisation och vi gör stora satsningar på våra förskolor och skolor – både på landsbygden och i tätorten. Vi utvecklar organisationen, bygger om och bygger nytt. Allt för att våra barn och unga ska få förutsättningar för en så bra och likvärdig skola som möjligt och samtidigt skapa attraktiva arbetsplatser för våra pedagoger. Framtiden nästa – för skolan och oss på Falbygden! Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Personliga assistenter till Falköping i sommar
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Jag är en man i mina bästa år som söker personliga assistenter som kan vara som en kompis och hjälpa mig i det dagliga livet med allt som jag behöver. Jag har humor och gillar hyss och hos mig får du en del av den varan. Du bör vara ett föredöme, flexibel och inkännande och gilla både praktiska och motiverande insatser.  Jag bor i en egen lägenhet och behöver hjälp med med en del personlig omvårdnad, kommunikation, matlagning, städning och allt som behövs i ett hushåll. Dagsformen kan variera men med rätt stöd och personkemi med den personliga assistenten kan jag göra mycket själv. Jag behöver också stöd i daglig verksamhet och vid fritidsaktiviteter. Jag tycker om hundar och katter så du får inte vara allergisk mot pälsdjur.Mina intressen är att bygga små roliga saker, måla eller teckna, spela olika spel, plocka svamp och besöka loppis mm. Min familj får du på köpet då jag är mycket familjekär. Det är bra om du har erfarenhet av att ha jobbat med människor. Vi söker omgående timanställda med möjlighet att bli visstidsanställd. Vi söker även till ett vikariat till och med augusti. Välkommen med din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

2 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sommarjobba som truckförare – nattpass i Falköping

Arbetsuppgifter Letar du efter ett sommajobb och gillar att arbeta natt? Nu söker vi en truckförare till Falköping för ett uppdrag under slutet av sommaren, med möjlighet till extrajobb även utöver semestertider. Uppdraget pågår mellan 31 augusti och 26 september. Du kommer arbeta nattpass och arbetsuppgifterna består främst av lossning och truckkörning. Du kommer att arbeta tillsammans med ett mindre team där god kommunikation och samarbete är nyckeln. Arbetstid: 22:30-07:00 Ort: Falköping Observera att du måste ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % (t.ex. studier, annan anställning eller eget företag) för att vara aktuell för tjänsten. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av truckkörning och innehar truckkort B1 och A2. Du är van vid att ta ansvar, har ett öga för ordning och gillar att hålla ett jämnt och stabilt arbetstempo. Som person är du flexibel, noggrann och inte rädd för att ta i när det behövs. Du arbetar bra självständigt men fungerar också fint i ett litet team där kommunikation och samarbete är viktigt. Det här uppdraget passar perfekt för dig som söker ett sommarjobb, men även för dig som vill ha möjlighet att jobba extra vid behov innan och efter sommaren. Vi söker dig som: - Har truckkort och erfarenhet av motvikt och ledstaplare - Har möjlighet att arbeta under angiven period - Är flexibel och kan hoppa in och jobba vid kort varsel - Är Självständig, noggrann och ansvarstagande - Trivs med nattarbete och arbetar bra i ett mindre team - Har körkort och tillgång till bil - Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

2 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025