Lediga deltidsjobb i Forshaga
Det finns totalt 4 lediga deltidsjobb att söka i Forshaga
We are looking for new home cleaners to join our team in Karlstad. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Karlstad.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Hej!Jag är en 35-årig tjej som söker en personlig assistent som kan hoppa in vid behov.Jag ser gärna att du som söker är flexibel och kan arbeta alla tider, ibland med kort varsel. Jag tycker mycket om musik, går gärna på konserter och evenemang, och att komma ut bland folk för att ta en fika. Gillar du att laga mat och baka är det också ett stort plus. Jag är i badhuset 3 ggr/vecka så det är fint om du gillar att bada. Det finns hund i familjen så du kan inte vara allergisk. Du behöver också vara rökfri.Så du som söker får gärna ha liknande intressen så vi kan ha trevliga dagar tillsammans! Du kommer att bli en del av mitt glada och positiva assistentteam och tillsammans med dem assistera mig i livet såväl som hemmets alla skeenden och göromål. Jag använder mest permobil för att förflytta mej men har även manuella rullstolar. Jag har både lyft och andra hjälpmedel för att underlätta livet. Jag bor själv i en enplansvilla. Du kommer mestadels att jobba självständigt men vissa pass (badet) arbetar du tillsammans med en kollega. Tillsättning sker löpande. I min assistans är det varierade arbetstider: Dag, kväll, natt (sovande jour) samt helg.Tjänst: Timvikarie Hoppas du söker och att vi ses! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SEAnnonsID: 251905 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun ligger i södra Värmland, två mil norr om Karlstad med goda kommunikationer. Här bor 11 500 invånare med nära till både service och natur. Här finns ett rikt föreningsliv inom idrott, kultur och fritid. Företagen i Forshaga kommun mår bra. De flesta är små – men de är många! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda vuxna vägledning och utbildning i det livslånga lärandet. Inom förvaltningen finns också vägledning och stöd till vuxnas individutveckling mot en egen försörjning. Förvaltningen ansvarar för integration och samordnar även arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Beskrivning Fritidsbanken är ett ideellt initiativ som ägs av Fritidsbanken Värmland ideell förening och drivs utan kommersiella intressen. Verksamheten bygger på lokalt och långsiktigt engagemang och finns sedan starten 2013 etablerad på ett flertal orter i landet. Fritidsbanken tillhandahåller gratis utlåning av sport- och fritidsutrustning. Genom att ta tillvara och låna ut alltifrån cyklar och fotbollar till tennisracket och hockeyskydd främjar Fritidsbanken ökad spontanidrott, hälsa och välbefinnande. Fritidsbanken bidrar också till ett mer hållbart samhälle genom att satsa på smart återbruk. Hos Fritidsbanken får alla låna och allt är gratis! www.fritidsbanken.se Du kommer att vara anställd av Forshaga kommun som är en av samverkansparterna i Fritidsbanken i Deje. Arbetsuppgifter Som platsansvarig för Fritidsbanken får du möjligheten att arbeta med konceptet Fritidsbanken. Du verkar i en spännande förening där du har möjlighet att påverka och göra skillnad. Din arbetsplats är lokaliserad i Fritidsbankens lokaler i Deje. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - ansvar för insamling och utlåning av utrustning, - att hålla god ordning i lokalen, - lättare reparation och underhåll av viss utrustning, - att vidareutveckla samarbetet med det lokala föreningslivet och skolan, - deltagande vid nätverksträffar med andra Fritidsbanker, - återrapportering till föreningens styrelse. Kvalifikationer Utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha god service-, samarbets- och organisationsförmåga. Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har en bakgrund i föreningslivet kopplat till barn och unga samt idrott. Intresse för sport och fritidsaktiviteter är en självklarhet. Ledarutbildning är meriterande. Grundläggande datakunskaper behövs. B-körkort och egen bil är ett krav. Villkor Omfattning 50 % visstidsanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Azalea Care startade med intentionen att bli ett av de bästa assistansutförarna på marknaden direkt från start. Redan efter första året gav våra kunder oss betyget 4,7 av 5 vilket vi är otroligt stolta över! Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschens generösaste kollektivavtal samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygga i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, stolthet, kvalitet och dessa jobbar vi utifrån. Varje dag. Vill du bli en av oss? Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent Introduktion sker så snart vi hittat rätt kandidat. Tjänsten är på ca 85% arbetspass under dag och kvällstid men det förekommer även pass med vaken natt. Vår kund i Deje är en kvinna i 30årsåldern som har ett stort vårdbehov och behöver hjälp med allt i sin vardag. Dagarna är varierande utifrån dagsform, och för att trivas på jobbet är du social, driven och initiativtagande. Du har ett gott hjärta och stor förstående för vad det innebär att arbeta i en annan människas hem. Vi ser gärna att du som söker mellan 30-50 år, och har någon form av erfarenhet från vård och omsorg. Har du erfarenhet av epilepsi är det ett plus, men inget krav. Meriterande med körkort B. Är du boende i i Karlstad och behöver ta buss till arbetsplatsen tar det ca 50min. Tveka inte på att skicka in din ansökan. Att jobba som personlig assistent kan se väldigt olika ut beroende på vilken funktionsnedsättning kunden har, likväl för att vi alla är olika individer vare sig vi har en funktionsnedsättning eller inte. Som personlig assistent kompenserar du för det kunden inte klarar av att göra själv, så att denne kan leva som andra i så hög utsträckning som det är möjligt. Att jobba i en annan människas hem ställer stora krav på dig som assistent, det kan även finnas en familj att ta hänsyn till. Det gäller att ha fingertoppskänsla för att läsa av hur kunden vill ha det i olika situationer. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Närhet kund – assistent - verksamhetschef - Fräscha arbetskläder - Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.
Visar 1 till 4 av 4 jobb