Lediga deltidsjobb i Gagnef
Det finns totalt 5 lediga deltidsjobb att söka i Gagnef
Behöver du mer jobb eller få in foten och börja som timvikarie inom personlig assistans? Vi söker fler människor med hjärtat på rätt ställe! Studerar du och vill jobba extra? Bara nyfiken på yrket? Kanske säkra nästa års sommarjobb redan nu? När du börjar som timvikarie så ökar chansen att bli anställd på schema, så fort en passande tjänst kommer. Du får chansen att lära känna en eller flera kunder och bygga relationer. Att vara personlig assistent innebär att du hjälper en annan person att leva ett gott liv. Behovet av stöd är individuellt och det absolut viktigaste är personkemin. För att vara en bra assistent innebär att vara ansvarfull och lyhörd. Det är ett väldigt utvecklade jobb och du gör skillnad varje dag! Sök idag, vi intervjuar löpande! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en man boendes i Mockfjärd. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Jag är en man i 50års åldern som är bosatt i Mockfjärd och söker nu en personlig assistent som vill bli en del av vårt glada team. Tjänsten är på 50% och man kan behöva kunna hoppa in extra vid behov. Jag har en utvecklingsstörning och bor i en egen lägenhet. I min vardag behöver jag hjälp och stöttning i olika vardagsbestyr. På fritiden tycker jag om att spela spel, pyssla och när vädret tillåter komma ut på promenad eller cyckla. I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med: - vara behjälplig med personlig omvårdnad - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader - stötta och träna kunden kring kommunikation För denna tjänst krävs det att du har: - goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - B-körkort och bil - Är rökfri - Ej är pälsdjursallergiker Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll Vem är du? För att passa i vår grupp behöver du vara lugn, flexibel och trygg i dig själv och ha båda fötterna på jorden. Jag mår bra av tydliga rutiner och behöver någon som kan hjälpa mig med dessa, det är därför viktigt att du är ansvarsfull och kan följa de rutiner vi har. Då jag inte har något tal behöver du hjälpa mig med min kommunikation, jag önskar därför att din svenska är bra i både tal och skrift. Jag ser det som meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans/vård och omsorg men personkemin är det som är avgörande, att vi trivs tillsammans! Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassens fördelning är främst kl 09.00-21.00 och vaken natt kl 21.00-09.00. Vi söker nu någon som kan arbeta 50% och hoppa in vid behov. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
KBT-terapeut sökes till Kraftaverk AB i Gagnef. Stockrosen är en koncern som erbjuder kvalificerad vård och boende inom psykiatri, missbruksvård och psykosocialt förändringsarbete. All vård är evidensbaserad och vi följer regelbundet upp våra resultat. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vård- & behandlingshem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende. I Stockrosenkoncernen ingår även Skandinavisk Sjukvårdskompetens och Mottagningen Bergmästaren som tillhandahåller och utför specialisttjänster inom psykiatri, hälsovård och personal. Arbetsplatsen Kraftaverk ligger i Gagnef och har idag 22 platser för män, mellan 21-65 år. Till oss kommer män med missbruksproblematik, eventuellt med samtidiga psykosociala och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. All vår vård är evidensbaserad, och vi följer nationella riktlinjer från Socialstyrelsen gällande behandling. Kärnan i behandlingen är KBT, vilken ges både i gruppbehandling och via individuell behandling. Kraftaverk ligger vackert beläget i Gagnef kyrkby nära Österdalälven. Vi erbjuder Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, förmånsportal med rabatter och erbjudanden samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter. Tjänsten Vi söker en KBT-terapeut som är engagerad i att göra en positiv skillnad i våra klienters liv och trivs i en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Som KBT-terapeut på vårt HVB-hem kommer du spela en central roll i att stödja våra klienter genom att genomföra bedömningar, skapa individuella behandlingsplaner och hålla regelbundna samtal, individuellt och i grupp. Du kommer arbeta nära med övriga professioner, dokumentera och justera behandlingar vid behov. - Utbildning Grundutbildning KBT-Steg 1 och dokumenterad arbetslivserfarenhet från arbeten inom missbruksvård med motivations-och förändringsarbete. Meriterande om du dessutom innehar utbildning som t.ex. socionom, behandlingspedagog, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut eller annan adekvat utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten. Vi ser också att du därtill har utbildning inom Återfallsprevention, CRA, HAP, MI, MET, ACT, ART, KSL och/eller liknande. Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt goda IT-kunskaper. Dessutom god administrativ förmåga och intresse för dokumentation krävs då det ingår i arbetsuppgifterna. - Erfarenhet Arbetserfarenheter från liknande arbeten med dokumenterade vitsord. Du ska vara strukturerad, ha ett stort intresse för att jobba med människor i vår målgrupp, men också besitta en förmåga att leda och strukturera behandlingsarbetet. - Personliga egenskaper Som person behöver du vara lösningsfokuserad och ha ett humant synsätt där inga fall är misslyckade fall, vi arbetar aktivt för lyckade placeringar där fokus ligger på positiva förstärkare. Du behöver vara organiserad, ha erfarenhet av att leda andra, nyfiken, stresstålig, lyhörd och ha ett behandlande tänk i alla situationer. Utifrån rollen ställer vi krav på hög social kompetens, ett professionellt bemötande och att du har förmågan att se helhetsbilden. Därtill är du positiv och bidrar till en god stämning på jobbet och vår arbetsmiljö. Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister genomförs vid ev. anställning. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 sep 2024.Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund. Anställning Tjänstgöringsgrad: ca 80% Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders inledande provanställning Tillträde: Enl. överenskommelse Lön: Månadslön med individuell lönesättning. Kollektivavtal: Behandling, vård och omsorg – Vision
Är du vår nya personliga assistent? Just nu söker vi en manlig personlig assistent till en medelålders man i Kristianstad. Jobbet är förlagt under dagtid och kvällar under både vardagar och helger. Vi söker dig som med värme och trygghet kan hjälpa vår kund i vardagen och som vill bli del av vår personalgrupp. Du är driven och initiativrik när det behövs och kunna ha tålamod och vara lugn i andra lägen. Vi förutsätter att du är flexibel, ansvarsfull och lyhörd. Har du allt, eller något av nedanstående är du extra attraktiv. -Vårdutbildning. -Erfarenhet inom vården. -Pratar god svenska. -God fysik. Men det viktigaste är att personkemin matchar. Shamsen Omsorg AB är ett privatägt företag med familjär känsla. Vi har som motto att sprida solsken till alla i vår närhet. Vårt säte och administration finns i Gagnef kommun men vi verkar över hela landet. Ansök gärna snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Shamsen Omsorg AB kräver utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Ange referens 129.
Gagnefs kommun är en arbetsgivare där möjligheterna är många och engagemanget stort! Här får du göra verklig skillnad för våra invånare och besökare. I vårt dagliga arbete har vi alltid vår värdegrund med oss. Med den strävar vi efter att vara närvarande för alla invånare, kommunicera öppet och respektfullt samt att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Välkommen att vara med och möta framtiden med oss på Gagnefs kommun! Utforska den spännande världen av lärande som vikarie inom skolan! Nu söker vi timvikarier som vill arbeta på våra kommunala grundskolor samt högstadiet med start höstterminen 2023. Upplev en utmanande och rolig resa till personlig utveckling. Att arbeta som vikarie inom skola och fritids är ett stimulerande och utvecklande arbete. Du kommer vara en del av det dagliga arbetet där du möter barn, föräldrar och kollegor. Du bör trivas med ett flexibelt arbetssätt då du med kort varsel kan bli inbokad på våra verksamheter för att ersätta ordinarie personal. Du kommer att arbeta via bemanningscentrum och behöver kontinuerligt lägga tillgänglighet i bokningssystemet SwedeTime för att visa när du kan arbeta. Därefter får du dina bokningar med information via sms. Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som timvikarie inom våra skolor och fritidshem arbetar du pedagogiskt och utvecklande med elever i åldrarna 6–15 år. I skolan arbetar du med elever från förskoleklass upp till högstadiet. Du kan vikariera i förskoleklass, som klasslärare, elevassistent eller som lärare för de högre årskurserna där du undervisar i specifika ämnen. Kvalifikationer Du har lätt att skapa goda kontakter med elever, vårdnadshavare och pedagoger. Du vill bidra till att skapa en lustfylld pedagogisk miljö för undervisning, utveckling och lärande. Du ska ha ett genuint intresse för barn och ungdomar samt ha en god samarbetsförmåga och skapa bra relationer till elever, pedagoger och vårdnadshavare. Eftersom arbetet är omväxlande och kan ske på olika arbetsplatser är du trygg i dig själv och kan ställa om och anpassa dig till olika situationer. Du tycker om att lära dig nya saker, är uppmärksam och visar intresse för jobbet. Du behöver vara minst 18 år samt ha goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har: - Relevant utbildning för yrket - Relevant erfarenhet av yrket - Annan arbetslivserfarenhet För att få jobba som timvikarie inom skola och förskola ska du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret, enligt skollagen, innan anställning. Utdrag ur belastningsregistret beställer du enkelt från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Villkor Intermittent behovsanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer och urval sker löpande. Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej. Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun, 785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och beslut från Skatteverket om skyddade personuppgifter, för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.
Visar 1 till 5 av 5 jobb