Fysioterapeut vikariat till Villa Tjädern i Haninge

Nu söker vi på Villa Tjädern i Haninge en fysioterapeut på vikariat i ett år. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder• KollektivavtalOm rollenSom fysioterapeut ingår du i ett team tillsammans med arbetsterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal. Tillsammans har ni i uppgift att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver.I rollen som fysioterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sin rörelseförmåga.Ofta innebär detta att du undersöker/bedömer/behandlar de boendes rörelseproblem och funktionsnedsättningar. Det innebär också att du provar ut och ordinerar medicinska hjälpmedel. Du jobbar också förebyggande genom att utbilda övriga medarbetare om förflyttningsteknik för att undvika belastningsskador.Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Om [Fyll i namn på enheten]Boendet rymmer 78 lägenheter i fyra våningar med tonvikt på en vacker och stimulerande utemiljö. Varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensam uteplats och balkonger. Boendet är möblerat utifrån Vardagas boendekoncept. Det har fokus på nordisk design och kombinerar funktion och form till en boendemiljö som är anpassad för de boendes fysiska behov samtidigt som miljön är ombonad och hemtrevlig. Färger och inredningsdetaljer är med grund i forskning och evidens anpassade till det åldrande ögat och underlättar för personer med demenssjukdom att orientera sig på boendet. Villa Tjädern ligger i ett bostadsområde med gångavstånd till busstation och i direkt anslutning till Brandbergen centrum där all tänkbar närservice finns.• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.Din erfarenhet och kunskapVi gissar att du som söker dig till oss:… lockas av ett arbete som är varierat som kräver stor kunskap om vård/omsorg.... tycker om attmöta människor i olika situationer.… är ansvarsfull och driftig och har ett positivt och pedagogisk förhållningssätt… har god förmåga att samarbeta likväl som att arbeta självständigt… trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. … är van att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.Du är legitimerad fysioterapeut och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-06-01Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [email protected] alternativt [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn:08-617 44 00. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Handledare till Rusta och matcha Stockholm Haninge

Om oss Clustera är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har över 7500 medarbetare med verksamhet i 11 länder på mer än 800 platser runt om i världen. APM levererar tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning och utbildning samt hjälper över en miljon människor att leva ett bättre liv varje år. Vad innebär det att vara en del av Clusteras team? Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och där kreativiteten och nytänkandet välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchnings tjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation. På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta människor. I arbetet möter vi människor där mötet med oss ska ha resulterat till motivation och inspiration till nya möjligheter för våra kunder och samarbetspartners men även för oss själva och samhället. Vad innebär tjänsten? Som handledare / jobbcoach kommer du ansvara för planering, dokumentation samt coachning av våra deltagare som söker arbete eller behöver stöd med att komma igång med studier. Det är viktigt att du är driven, självgående, resultatinriktad, målmedveten och har erfarenhet av att handleda samtidigt som du också aktivt ska söka arbete för kunderna genom att rekrytera arbetsgivare till vår interna arbetsgivardatabas. Nätverkande är en stor och viktig del av det dagliga arbetet för att uppnå målet. Vad vi ser framför oss Alternativ 1 Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Flytande svenska. Du som söker har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas. Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och pratar flytande svenska. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och gruppsykologi • Karriärvägledning Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas. Vi lägger vikt vid personlig lämplighet Tjänsten är 65% Deltid Vad vi kan erbjuda dig Varje medarbetare är lika viktig i CLUSTERAs framgång! Personal på CLUSTERA är organisationens viktigaste resurs och därför blir det självklart att erbjuda utveckling- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan fortsättas utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Undersköterskor och vårdbiträden till hemtjänst i Haninge

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Vi söker nu timvikarier samt fast personal till vår hemtjänst i Haninge som kan arbeta främst kvällar och helger. Vi ser det som en stor fördel om du kan ställa upp med kort varsel. Det är en merit om du är undersköterska eller har likvärdig utbildning, gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Du behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Ansökning sker endast via mejl till [email protected] och intervjuer kommer att hållas löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Timanställning Leg. Sjuksköterska till Aleris ASIH Östra, Handen

Om Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt. Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete. Läs mer på: www.aleris.se Vill du arbeta i ett sammansvetsat team där patientens bästa står i centrum? Vill du ha tryggheten med kollegor runt dig men samtidigt uppskattar att arbeta självständigt? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Om arbetet Vi tar hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade vårdinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och lindring. Som sjuksköterska inom ASIH får du möjlighet att ge en personlig och kvalitativ vård till patienterna. Ingen dag är den andra lik, och variationen i arbetet och mötet med olika människor är väldigt givande. Genom vårt multiprofessionella team vill vi skapa bästa möjliga förutsättningar för trygg, säker och god vård i hemmet. Vi strävar efter hög kontinuitet. Alla i teamet har ett nära samarbete med varandra för att tillgodose patienternas behov på bästa möjliga sätt. Vi arbetar personcentrerat och med de 6 S:en som ett värdefullt verktyg. Varför arbeta hos oss? Vår verksamhet präglas av ständiga förbättringar och vi värnar om att vi ska må bra på arbetet. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och få en bred medicinsk kompetensutveckling. Vi ger dig förutsättningarna att utvecklas i ditt ledarskap, ta ansvar och anta nya utmaningar. Du har en individuell utvecklingsplan som du tillsammans med din chef bestämmer innehållet i. Ett kontinuerligt arbete med kompetensutvecklande utbildningar, handledning, kvalitetsarbete kring bland annat patientsäkerhet och patientens delaktighet gör att vi ständigt jobbar på att höja kvaliteten, vidareutveckla vården, utveckla våra medarbetare och våra arbetssätt. Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och en fin gemenskap. Vad erbjuder vi? • En anpassad och väl utarbetad introduktion. • Väl utarbetad kompetensutvecklingsmodell för sjuksköterskor där det är tydligt vad som förväntas av dig • En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras • Ett tillsammanskap och fina kollegor • Den avancerade vården i hemmamiljö och i ett litet och sammansvetsat team • Fina förmåner i form av bla friskvårdsbidrag, flextid och fredagsfrukost • God arbetsmiljö med korta beslutsvägar, fokus på att rätt förutsättningar finns och ett närvarande ledarskap Vi söker dig som • är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av arbete inom ASIH eller onkologisk vård, gärna hematologi. • arbetar evidensbaserat och är professionell i ditt bemötande samt värnar om att sätta patienten först • är flexibel och öppen för nya utmaningar • är en teamplayer och uppskattar att arbeta i multiprofessionella team • har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Kunskaper inom TakeCare, är meriterande • B körkort är ett krav Du behöver anpassa ditt arbetstempo beroende på aktuell situation. Du har förmåga att analysera och ta fram lämpliga åtgärder. Anställningsvillkor • Anställningsform: Timanställning • Omfattning: • Tillträde: Enligt överenskommelse • Lön: Individuell lönesättning • Kollektivavtal finns • Övrigt: Har du frågor om tjänsten? Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2024-05-25 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Ypevik. Enhetschef ASIH Haninge Östra, 0763148691. Hoppas att vi hörs! –-------------------------------------------------------- Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater med hjälp av extern samarbetspartner. I bakgrundskontrollen ingår legitimationskontroll hos Socialstyrelsen och tillsynsärenden hos IVO i de fall det är legitimerade yrken, i övrigt ingår även brottmåls-, folkbokförings-, och ekonomisk historik. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Vacant Sverige söker undersköterskor till uppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under 2024? Vi söker nu utbildade och erfarna undersköterskor för både längre och kortare uppdrag inom hemtjänst, äldreboende och personlig assistans! Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Vid frågor - vänligen mejla Susanne Alexson: [email protected] Är du intresserad? Varmt välkommen att registrera dig hos oss! Klicka HÄR och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort!  Kvalifikationer Vi söker dig som: - är utbildad undersköterska med minst två (2) års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga B-körkort är meriterande men inget krav Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

23 april 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Timvikarie personlig assistent till en kille med autism i Jordbro!

Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Jordbro! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänstenVår kund är en 24 år gammal kille och bor med min familj i Jordbro. Kundenhar assistans dygnet runt och behöver hjälp med daglig omvårdnad samt med alla vardagssysslor.Några av de svårigheter vår kund har är verbal kommunikation, att samspela med andra människor och förstå sin omgivning. Kunden tycker mycket om att vara ute och gå promenader och din främsta uppgift att erbjuda honom en bra och trygg personlig assistans. Killen har ett stort tillsynsbehov som du hjälper honom att tillgodose under ditt arbetspass. Tjänsten innebär ett stort ansvar och det är viktigt att du som personlig assistent har ett genuint intresse för att utvecklas inom ditt arbete. Förutom att ge kunden bra omsorg och tillsyn så krävs det att du som personlig assistent är lugn, respektfull, ödmjuk ochhar erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete, gärna med unga vuxna och kan hantera brukare som har utåtagerande beteende. Vi söker någon som kan jobba dag, kväll och natt(jour). På dag och kväll passet är det dubbelassistans och det är viktigt med att kunna samarbeta med andra då kunden går på aktiviteter samt DV. Vem är du?Du som assistent ska ha ett stort intresse för att hjälpa andra människor, tålamod, glad och lyhörd och ha en god fysik pga att kunden är stor och kan vara utåtagerande. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt som innebär att du ger ett gott bemötande samt har kunskap om och förståelse för brukarens behov, förutsättningar och önskemål.Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Timanställning, kan leda till fast tjänst.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Butikssäljare till Synsam Haninge Söderby 80%

Vill du vara en del av ett team som drivs av att nå ambitiösa mål i ett högt tempo och ge marknadens bästa kundbemötande?Då vill vi träffa dig! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Hos oss är ensam inte stark – du kommer jobba i ett sammansvetsat team som består av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Tickar detta alla dina boxar? Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Du blir en del av en organisation med ett klimat som präglas av höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender. Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Har vi väckt ditt intresse? Vad roligt! Klicka på länken nedan och följ de enkla stegen för att skicka in din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Hoppas att vi ses – välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Kvinnlig personlig assistent till Tyresö

Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Tyresö! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänstenDu kommer att vara assistent till vår härliga kund i Tyresö.Han sitter i rullstol, som assistent kommer du att vara hans förlängda armar och ben. Det innebär att du kommer att vara behjälpligvid förflyttningar, hygien, matlagning mm..Hans stora intresse är att titta på serier, titta på film och snacka om bilar.Personkemin extremt viktig så samarbetet går smidigt och bra.Man arbetar med en kollega men ävenensam på sina arbetspass så det ärviktigt att du har lagkänsla då man ibland behöver ställa upp för sina kollegor vid oplanerad såsom planerad frånvaro. Vem är du?För detta arbetekrävs det att du kan tala och skriva svenska obehindrat.Du som söker tjänsten är kvinna, mellan 20 år och 45 år och du bör vara social, levnadsglad och positiv.Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå din roll som personlig assistent. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. Du bör även vara icke pälsdjursallergiker eller rädd för hundardå kunden har en hund som kanfinns i hemmet.Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Timanställning, kan leda till fast tjänst. Arbetstiderna kan komma att variera mellan vardag och helg. Kväll,natt (jour) samt dag. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelseVad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och av kundens anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Kvinnlig assistent sökes till tjej i Tyresö kväll och helg

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Tyresö! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänstenJag är en ung tjej på 20år som bor tillsammans med min mamma i Tyresö.Jag har en CP-skada vilket gör att du kommer vara mina armar och ben, men också mitt kommunikationshjälpmedel.Det förekommer lyft, både med hjälpmedel och manuellt så det är viktigt att du har god fysik.Jag är en glad och utåtriktad tjej med många intressen, bland annat tycker jag om att vara med mina kompisar, lyssna på musik, hänga på fritidsgården och fika.Jag ser gärna att du som söker har gott om energi, tålamod och initiativförmåga. Du får gärna ha arbetat som assistent innan men det är ej ett krav då det viktigaste är att vi passar ihop och där du hjälper mig och också ser mig som en tjej som vill utforska livet. Vem är du?Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Endast kvinnliga sökande efter önskemål från kund. Du får gärna vara i åldern mellan 18-35, men är du ung i sinnet så kvittar åldern! Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Vi söker personer som kan arbeta dag- och kvällspass på ett rullande fyra veckors schema. Arbetet är främst förlagt på vardagar men även helgpass kommer att förekomma. Arbetstiderna är vardagar 07:00-16:00 eller 07:00-17:30, samt 16:00-20:00 alt. 16:00-21:30.Helgpassen är förlagda 08:45-18:00 alt. 11:00-21.30.Du behöver vara tillgänglig för dessa typer av pass för att bli aktuell för någon av tjänsterna, vid vaknas är det önskvärt om du även kan hoppa in under nätterna som är vaken natt. Lön:Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde:Omgående, enligt överenskommelse Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke men även av kundens anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024