Kontaktperson vuxna LSS
Hässleholms kommun
Personliga assistenter

Vi söker vardagshjältar! Vill du göra en insats för någon annan? Har du utrymme i ditt liv att vara att vara en extra medmänniska åt en person några timmar i månaden? Bli kontaktperson! Det här erbjuder vi dig! Omsorgsförvaltningen söker kontaktpersoner enligt SoL och LSS till våra vuxna medborgare. Att vara kontaktperson innebär att ge personer med fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättningar eller sociala svårigheter ökade möjligheter att kunna ha kontakt med andra och delta i samhällslivet. En kontaktperson är en medmänniska, en vän som ska främja sociala kontakter och delaktighet i samhällets fritidsutbud. Du och personen du ska stötta planerar era träffar tillsammans utifrån personens intresse och önskemål. Som kontaktperson har du ett uppdrag och får ett arvode samt omkostnadsersättning. Arvodet är skattepliktigt och omkostnadsdelen är inte skattepliktigt. Omkostnadsdelen ska täcka dina kostnader i samband med aktiviteter exempelvis inträde, fika och dylikt. Omfattningen på uppdraget är 10 eller 20 timmar i månaden. Det är möjligt att ha fler än ett uppdrag samtidigt.  Vem är du? Det är viktigt att du har god social förmåga, kan ta initiativ till olika aktiviteter och samtidigt vara lyhörd för behov och önskemål. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av och kunskap om olika fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättningar är meriterande. Då vi matchar kontaktperson efter gemensamma intressen ser vi gärna att du skriver i ditt personliga brev vad du tycker om att göra på din fritid.  Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Vår medarbetar- och ledarpolicy | Hässleholms kommun (hassleholm.se)  Övrigt För att kunna ingå avtal om uppdrag som kontaktperson behöver du vara myndig.  För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Vi tillämpar löpande urval så du kan bli kontaktad innan ansökningstiden har gått ut. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent 65–85% till sport- och musikintresserad 30-årig kille

Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en aktiv och kreativ 30-årig kille med Downs syndrom. Tjänsten är en fast anställning på 65-85 % med start enligt överenskommelse. Om brukarenVår medlem bor växelvis i Hässleholm och Bjärnum. Han har ett stort intresse för musik, bild och måleri, tränar karate och går ibland på gym. Han trivs i sällskap med andra och uppskattar en trygg, tydlig och engagerad assistent som är lyhörd och påhittig. Om arbetetArbetet följer ett fast veckoschema med pass under morgon, eftermiddag, kväll och nattjour. Det kan även förekomma dygnspass (t.ex. 15:00-08:00), samt heldagspass - exempelvis 08:00-18:00 eller 08:00-22:00 någon gång i veckan, vanligtvis på torsdagar. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger. Som assistent blir du en viktig del av brukarens vardag och stödjer honom i olika situationer, både i hemmet och vid fritidsaktiviteter. Tjänsten innebär att skapa struktur, trygghet och positiv energi i hans dagliga liv. Dina arbetsuppgifter:Stöd i vardagliga sysslor och aktiviteter Bidra med struktur, trygghet och tydlig kommunikation Motivera och uppmuntra hans intressen Vara en lugn och positiv närvaro Arbeta med lågaffektivt bemötande i alla situationer Vi söker dig som:Är ansvarstagande, empatisk och initiativrik Har tidigare erfarenhet som personlig assistent eller liknande (meriterande) Har B-körkort (meriterande) Talar och förstår svenska obehindrat Vill göra verklig skillnad i en annan människas liv Låter det som något för dig? Skicka din ansökan med CV och några rader om dig själv. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Björn på [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Omvårdnadsassistent/undersköterska psykiatri
Vittsjö Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vittsjö Omsorg ligger i Vittsjö i norra Skåne. Vi behöver ytterligare omvårdnadspersonal till vår verksamhet, främst psykiatriavdelningen. Vi behöver dig under v 25-32, tjänstgöring enligt schema, inklusive kvälls- och helgtjänstgöring. Du behöver ha kunskap om och ha erfarenhet från omvårdnadsarbete. Gå in på www.vittsjoomsorg.se och ta del av informationen om företaget och läs gärna vår värdegrund.

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Miljöarbetare med C-körkort till Tyringe
Nordisk Återvinning Service AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du nyutbildad C-chaufför? Vi söker nu en miljöarbetare  med c-körkort till vårt team för att stärka upp inför sommaren i Tyringe. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att dra och tömma kärl på bilen samt att köra renhållningsfordon. Som chaufför arbetar du med insamling av avfall, återvinningsmaterial och transport avfallet. Du ska gilla fysiskt arbete utomhus då arbetet till störta delen är utanför bilen. Arbetsuppgifter • Insamling av hushållsavfall och återvinningsmaterial. • Hantering av fordonsdatorer • Avvikelserapportering • Daglig underhåll/kontroll av fordon • Du ansvarar för att din tilldelade tur genomförs med god kvalitet och hög servicegrad   Kvalifikationer • C-körkort och erfarenhet av att köra tunga fordon • YKB • Språk svenska   Personliga egenskaper • Som person är du fokuserad, lösningsorienterad, kreativ och engagerad. • Du tar stort ansvar och gillar att arbeta tillsammans i team i en fysisk roll.   Placering Tyringe   Anställningsform Visstidsanställning 3 månader med chans till förläning     Tillträde omgående       Vår värdegrund På Nordisk Återvinning Service är det alltid viktigt att våra medarbetare mår bra och trivs tillsammans oavsett roll. Vi är ett härligt gäng kollegor och vårt framgångsrecept består av gott samarbete, god kvalitet och kundfokus. Vi ser lösningar, inte problem. Kunden står i fokus och vi gör gärna det lilla extra för att förgylla både kundernas och vår uppdragsgivares vardag. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Inför ev anställning genomför vi referenstagning och bakrundskontoll.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Servicemedarbetare till Serviceteam i Hässleholm
REGION SKÅNE
Vaktmästare m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och göra skillnad i vården? Välkommen till Serviceteam 1 och 2! Vårt uppdrag är att bistå serviceverksamheterna med upplärda vikarier som kan täcka vakanser vid kortare eller längre frånvaro hos ordinarie personal. Nu välkomnar vi nya kollegor som vill jobba hos oss i Hässleholm! Tjänsten innebär att du arbetar som timanställd i Regionservice. Du kommer att stötta de olika verksamheterna med din kompetens i det dagliga arbetet. Det är ett arbete som erbjuder stor variation och omväxling. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder timanställning i grunden. Detta innebär att antal arbetstimmar i veckan kan variera. Som medarbetare i Serviceteam 1 och 2 stöttar du flera olika yrkeskategorier, till exempel lokalvårdare, servicevärdar/måltidsvärdar samt transportör/vaktmästare. I din tjänst kan arbetsuppgifter från flera yrkeskategorier ingå. Som servicemedarbetare kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande: • Städning/lokalvård av mottagningar, avdelningar, kontorsutrymmen och allmänna ytor. Även patientnära städ och smittstädning ingår. • Transportera patienter, post, prover, mat och gods till sjukhusets olika avdelningar. Transport av avlidna förekommer. • Diverse arbetsuppgifter inom avdelningskök. Förbereder mat och fika till patienter, kokar kaffe, sköter disk och beställer mat. Arbetet sker i sjukhusmiljö och du jobbar sida vid sida med bland annat sjuksköterskor, läkare, undersköterskor och vaktmästare. I ditt dagliga arbete har du även kontakt med de patienter som vistas i lokalerna. Då vi har verksamhet måndag till söndag kan arbetstiden innehålla både helg- och kvällstjänstgöring. Arbetstiderna kan variera från tidigast klockan 06.00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är minst 18 år och har datorvana. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom någon eller några av yrkeskategorierna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som brinner för att ge god service och som vill vara med och skapa en bra och trevlig vårdmiljö för Skånes patienter. Ett gott bemötande och en hög servicenivå har en avgörande betydelse för patientens sjukhusvistelse. Därför vill vi att du är positiv, tillmötesgående och har ett genuint intresse för serviceyrket. Det är också viktigt att du är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Känner du igen dig på denna beskrivning så kommer vi att trivas tillsammans! • För tjänstgöring som servicevärd/måltidsvärd är utbildning/erfarenhet inom restaurang och storhushåll meriterande. • För tjänstgöring som lokalvårdare är SRY, dansk hygienstandard och INSTA800 meriterande. • För tjänstgöring som vaktmästare är körkort, truckkort A och D1 meriterande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Graffiti Café söker medarbetare
Kristersson, Robin
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Nu söker vi förstärkning till vårt team på Graffiti Café i Hässleholm. Vi vill ha kontakt med dig som tycker om människor och gästvänlighet samt är ordningsam och snabb i steget. Bland arbetsuppgifterna ingår försäljning och kundkontakt såväl som prepp, disk och städ. Dagarna går snabbt på Graffiti Café då det alltid finns något att göra och tydliga rutiner finns för den dagliga driften.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Specialistläkare i allmänmedicin till Vårdcentralen Åparken i Tyringe
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till Vårdcentralen Åparken i Tyringe! Vi är en vårdcentral med cirka 6400 listade patienter. Tyringe är känd som en gammal kurort med fin natur och ligger strax väster om Hässleholm. Här finns goda pendlingsmöjligheter med endast 300 meter till buss- och tågstation. På Åparken arbetar 25 glada medarbetare som ser fram emot att få välkomna en ny kollega till teamet. Vi är en liten enhet där teamarbete och kommunikation mellan yrkeskategorierna fungerar mycket bra. På vårdcentralen finns även välfungerande diabetes-, hypertoni-, och astma-Kol-mottagningar samt mycket engagerat och kompetent rehabiliteringsteam. ARBETSUPPGIFTER Som läkare hos oss kommer du att få använda hela din kompetens inom det allmänmedicinska området. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis mottagning med både planerade och akuta besök. Det finns även möjlighet att vara ansvarig läkare på Säbo och LSS-boenden. Är du intresserad av att vara medicinskt ledningsansvarig läkare finns det möjlighet till det framgent. Du kommer att ha stora möjligheter att tillsammans med övriga kollegor kunna påverka utvecklingen på enheten. Vi är uppdelade i två Team och har Team-ronder två dagar per vecka. Vi är en liten enhet där teamarbetet och kommunikation mellan yrkeskategorierna fungerar mycket bra. Vi arbetar med journalsystemet PMO och har tillgång till slutenvårdens journalsystem Melior. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag och det finns möjlighet att arbeta deltid för dig som önskar. Vi är lyhörda för dina önskemål kring sysselsättningsgrad, schema och personlig utveckling. Vi har möjlighet att ge en konkurrenskraftig lön. KVALIFIKATIONER Den här tjänsten omfattas av Region Skånes rekryteringsbonus. Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har specialistkompetens i allmänmedicin eller annan lämplig specialistutbildning. Språkkunskaper i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är flexibel och vill bidra till vårt goda arbetsklimat. Ett kreativt nytänkande och att du är glad i sinnet är också egenskaper som efterfrågas. Vi vill fortsätta utveckla vår arbetsplats och våra rutiner på bästa sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att träffa dig i ett personligt möte, där du har möjlighet att berätta mer om dig själv och få reda på mer om oss. Tveka inte att ringa oss om du har funderingar. ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.

5 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Orderplockare, Hästveda
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som lagermedarbetare i Hästveda! I denna roll är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Manuellt orderplock med handscanner Packning och kvalitetskontroll av varor För att lyckas i rollen som lagermedarbetare behöver du vara ansvarstagande, flexibel och trygg i dig själv. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet.  Då rollen innebär manuellt orderplock innebär det att du kommer stå och gå stora delar av din arbetsdag. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med fysiskt arbete. Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Det kan vara studier (ej SFI), annat arbete eller eget företag. Krav: Behärskar svenska i tal och skrift Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier, annat arbete, eget företag) B-Körkort och tillgång till bil Mer om ansökan: Anställningen är ett extrajobb på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult, med möjlighet till heltid under sommarperioden.  Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur.  Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning:  Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

30 maj 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur.  Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning:  Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025