Logent AB jobb

Lediga jobb hos Logent AB

Operations Development & Transformation Manager
Logent AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du vår nästa nyckelperson som brinner för att skapa bolagsvärde genom att förbättra den operativa verksamheten och hugga tag i områden som behöver utvecklas? Har du tidigare erfarenhet av att leda logistikverksamheter, och gärna även har en bakgrund inom projekt- & programledning? Vill vara en del av teamet som leder utvecklingen av vår nordiska verksamhet samt tillhöra vår spetskompetens inom Logistik? Då har vi en perfekt roll för dig! Om tjänsten: Logent är ett PE-ägt och starkt växande företag som är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Nu söker vi en erfaren ledare som skall säkerställa verksamhetsutveckling, implementering och uppstart av nya siter samt ge stöd till våra operativa verksamheter. Vi söker en person som brinner för att skapa resultat och aktivt vill vara med och utveckla verksamheten. Du tillhör Logents centrala organisation och kommer att arbeta med utveckling av hela vår nordiska verksamhet. Exempel på arbetsuppgifter: Omsätta bolagets operativa strategi i praktiken Rollen innebär att genomföra och operationalisera redan definierade strategier Leda och driva nyckelprojekt inom logistikutveckling Ansvara för etablering av nya logistiksiter, uppstarter och transformation av befintliga verksamheter Agera frontfigur för operativa utvecklingsinitiativ i Norden och Europa Vara Logents representant utåt i viktiga implementeringsprojekt, både internt och externt Säkerställa att projekt genomförs enligt beslutade mål och riktlinjer Projektledarroll med ansvar för tid, budget, kvalitet och effekt i linje med bolagets utvecklingsplan Stödja och coacha sitechefer och operativa team Fungera som bollplank och expertstöd vid förändringsarbete, logistikdesign och förbättringsinitiativ Implementera och följa upp Operational Excellence-program Se till att definierade arbetssätt och förbättringsmodeller tillämpas och skapar värde i verksamheten Bidra till vidareutveckling genom operativ återkoppling Fånga upp förbättringsförslag och lärdomar från verksamheten för att ge input till centrala strategier Tjänsten är placerad i Stockholm eller Göteborg och du kommer att resa ett antal dagar per månad. Din profil: Du har sannolikt en civilingenjörs- eller civilekonomutbildning och minst 5 års erfarenhet från logistikbranchen i ledande befattningar eller utvecklingsroller. Du har en bred erfarenhet inom Logistik, både gällande utveckling av logistiklösningar och av att styra och leda större logistiketableringar. Vi ser gärna att du har god erfarenhet i att leda förbättringsarbete och är duktig på att projektleda verksamhet. För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du är driven, resultatorienterad, strukturerad, kommunikativ och en engagerande ledare som brinner för att skapa värde för verksamheten. Du trivs med att samarbeta med andra, är en uppskattad ledare men kan samtidigt ställa tydliga krav på dina medarbetare. Du tar gärna egna initiativ och har lätt för att prioritera om när så behövs. Du är datadriven och van att arbeta i både Powerpoint och Excel. Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se Intresserad av tjänsten? Hos oss får du en spännande roll där du tillsammans med ditt team får ett stort ansvar för operativ utveckling i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Thérèse Grivérus på mail [email protected] Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Ansökningarna kommer att behandlas efter sommaren då tjänsten kommer att tillsättas efter semesterperioden men vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan nu. Trevlig sommar och varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
21 december 2025
Lagerarbetare
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som lagerarbetare hos vår kund i Helsingborg. Kunden verkar inom skönhetsbranschen.  Det är en anställning på heltid hos oss på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Start i mitten av augusti. Arbetstiderna är förlagda antingen förmiddag eller eftermiddag. Vi tillämpar kollektivavtal. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: Manuellt orderplock Bygga boxar Truckkörning  Lastning och lossning Vad söker vi? Du är ansvarstagande och självständig God arbetsmoral och samarbetsförmåga Värdesätter kvalitet och noggrannhet Mån om att alltid utföra ett bra arbete Du är ordningsam och håller tider Krav för tjänsten: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift B-körkort och tillgång till bil God erfarenhet av truckkörning främst skjutstativ och ledstaplare (behörighet A1-A4, B1-B4) Meriterande: Behörighet B5 Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Produktionsmedarbetare med truckkort
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu dig som är en skicklig produktionsmedarbetare med truckkort och vill arbeta inom Industri. Som person ser vi gärna att du är energisk, glad och har ett brinnande intresse för lager och logistik. Att leverera med hög kvalité är en självklarhet för dig och som person bör du vara flexibel, pålitlig och stresstålig. Då arbetet innefattar tunga lyft krävs det att du som söker är vid god fysik. En del truckkörning kan förekomma i tjänsten och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detta. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Kunden arbetar inom sockerindustrin. Där större delen är inom livsmedelstillverkning och därför är det en viktig del att du har en känsla för kvalité och förstår vikten av hygienkraven.  Arbetstiderna kan variera med både vardagar och helger. Samt skiftgång.   I den här tjänsten är det start omgående.  Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift - B Körkort och tillgång till bil - Truckkort A1-B4 Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Kundsupport till Landskrona
Logent AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker kundsupport/ekonomi till kund i Landskrona! Dina arbetsuppgifter består framförallt av att hantera och arbeta inom kundsupport där order och fakturering förekommer. En del i tjänsten är också att hantera ekonomifrågor som in- och utbetalningar samt hantera fakturatolkningar.  Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och lyhörd. Du trivs i en miljö med högt tempo, har ett öga för detaljer och vill utvecklas inom detta område.  Systemet som arbetet främst kommer ske i heter Business Central Microsoft.  Start omgående.  Din profil Du arbetar i en liknande roll idag, och är redo för en ny utmaning Du har relevant utbildning inom området - till exempel inom ekonomi.  Du har goda kunskaper i MS Office Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Om ansökan Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Terminalarbetare för extrajobb på Sturup
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Är du en kvällsperson som söker extraarbete, då har vi tjänsten för dig! Arbetsuppgifterna består i huvudsak av paketsortering. Arbetstider: måndag-fredag 16.00-21.00.  Din profil Vi söker nu dig med annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som vill arbeta extra. Tjänsten är ute hos vår kund på Sturups flygplats, därav är det krav att du har körkort och tillgång till bil. Arbetet kommer att vara på deras lagerterminal där du kommer sortera och hantera paketet. Meriterande om du: - Truckkort A+B - Tidigare erfarenhet från terminalarbete och truckkörning. Vi ser att du som söker är: - Studerande/ har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Vid god fysik och trivs med att arbeta i ett högt tempo. - Flexibel Om ansökan Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Tveka isåfall inte, sök tjänsten redan idag. Urvalet sker löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lagermedarbetare till kund i Staffanstorp
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som lagermedarbetare i Staffanstorp. Som lagermedarbetare är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med plock och pack av delar och komponenter. I denna roll kommer du främst hantera småplock med hjälp av en plockvagn.  Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag där du kommer att 2-skift. Du kanske arbetar i en lagerverksamhet idag och känner dig redo för nya utmaningar. För att lyckas i rollen som lagermedarbetare ska du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Som person är du handlingskraftig, social och har ett engagemang utöver det vanliga. Du är ordningsam, håller tider och tycker att den höga pulsen på ett lager är stimulerande. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Med start omgående.  Krav: - Körkort och tillgång till bil - Truckkort (främst A1) Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Produktionsmedarbetare, Extra
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta extra som produktionsmedarbetare hos vår kund i Bjuv. Arbetet utförs i ett kyllager. Vi erbjuder dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (annat arbete, studier, eget företag) att bli en del av vår arbetsstyrka några dagar i veckan. Arbetstiderna är dagtid klockan 06:00-15:00 och 09:00-18:00. Anställningen är på Logent Bemanning. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Packa matkassar med hjälp av systemet pick by light Behandla leveranser och lager Utföra generellt lagerarbete Vad söker vi? Du är tillgänglig 2-3 dagar per vecka Flexibel och kan komma in till arbetet med kort varsel Du är positiv och har en god arbetsmoral Ordningsam och håller tider Krav: Behärska svenska och/eller engelska i tal och skrift B körkort och tillgång till bil Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (annat arbete, eget företag, studier) Vi erbjuder: Trevlig arbetsmiljö med bra team Lön och villkor enligt kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter internt Intresserad av tjänsten? Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snabbt som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och positionen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ta chansen och ansök till ditt nästa jobb hos oss på Logent, vi ser fram emot din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Trädgårdsarbete, Ängelholm
Logent AB
Fastighetsskötare

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med park- och trädgårdsarbete hos vår kund i Ängelholm. Som grönytearbetare arbetar du utomhus med fokus att sköta om utemiljöer. Du kommer vara med och bidra samt ansvara för att skapa trivsamma utemiljöer och vårda dessa. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag kl. 07:00-16:00.  Anställningen är på heltid hos oss på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Start omgående. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: Ogräsrensning och plantering Klippa gräs och häck Städning och renhållning Löpande underhåll av lekplatser och parker Vad söker vi? Du är driven och strukturerad i ditt arbetssätt Ansvarstagande och initiativtagande God samarbetsförmåga Mån om att alltid utföra ett bra arbete Krav för tjänsten: B-körkort (manuellt) Behärskar svenska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av trädgårdsskötsel Trädgårdsutbildning Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Produktionsoperatör, livsmedel
Logent AB
Maskinoperatörer, kött- och fiskberedningsindustri

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i livsmedelsproduktion som produktionsoperatör! Kunden finns i Malmö och producerar kött- och charkprodukter. Arbetsuppgifterna består utav att räkna portioner och satser, blanda recept samt hantera kryddor och rått kött. Arbetet sker i en fuktig miljö och det förekommer tunga lyft. Det är därför viktigt att du är i god fysisk form. Som person är du initiativrik, stresstålig och ordningsam. Då majoriteten av arbetet sker i grupp är du även social och en sann lagspelare! Krav för tjänsten: » Tillgänglig att arbeta måndag-fredag 03:00-12:00 » Du är bekväm med att arbeta med rått kött (nöt, fågel, vilt, fläsk) » Tidigare arbetslivserfarenhet av producerande verksamhet » God förmåga att tala, skriva och läsa svenska » Körkort B Meriterande för tjänsten: Tidigare arbetslivserfarenhet inom livsmedelsbranschen, gärna inom kött-, chark- eller slakteribranschen Tidigare erfarenhet av ledarskap, t.ex. teamleader Tidigare arbetsvana och/eller kännedom kring kvalitetsledningssystem som till exempel LEAN eller 5S Truckkort enligt TLP 10 God förmåga att tala, skriva och läsa engelska Tjänsten omfattar heltid med tillträde omgående. Arbetstiderna är måndag-fredag 03:00-12:00. Tjänsten är en anställning hos Logent som ambulerande bemanningskonsult.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Suomenkielinen kirjanpitäjä, Logent
Logent AB
Redovisningsekonomer

About Logent: Logent is the market leader in contract logistics in the Nordics. We offer our customers a unique and broad range of services where we strive for continuous improvement through robust operational processes and a focus on strong leadership. We are on a strong growth journey with an increased interest in our services. We take care of our employees and offer all employees safe employment conditions and market wages. The journey as an employee can begin in different locations, in different parts of our company. We have approximately 3,000 employees in Sweden, Norway, Denmark, Finland, the Netherlands and Belgium in 2025. About the role: Are you a Finnish-speaking Accountant and dream of working with accounting in an exciting company with a team spirit and forward-thinking? Do you want a role with wide responsibility where you get to work with the entire accounting flow for Finnish companies and at the same time be involved in developing the financial processes? Then the role as Accountant at Logent could be the right challenge for you! Your new role: As an Accountant at Logent, you are part of an accounting team of 6 people and you are responsible for the entire flow of accounting work for several companies in Finland. We are continuously working on the development and streamlining of our processes, you will have the opportunity to be responsible and run your own projects as well as be involved in the work of updating accounting rules, etc. Your work also involves a lot of contact with the operations of the various companies and with external suppliers. You report to the CFO. The position is located at our nice office in Hammarby Sjöstad in Stockholm. Your main tasks will be: • Be responsible for the daily accounting activities of several companies (AP, AR, GL, Fixed Assets, bank transactions) • Meet group deadlines at each monthly closing for several companies • Perform account reconciliation on a monthly basis in the group reporting tool • Declare VAT for several companies and meet deadlines and ensure that payment takes place • Declare tax and social charges on the set date and ensure that payment takes place • Submit periodic compulsory reporting on time for relevant companies • Ensure that VAT codes are correctly set up in accounting software • Ensure that the internal invoicing takes place efficiently to ease the reconciliation process • Contribute to improvement / automation project for accounting processes • Primary contact person for the yearly audit • Primary contact person for the local administration (tax office, company house…) • Be involved in budget and forecast work • Be involved in the production of a financial handbook Your profile: We are looking for a person that has a relevant education in finance and at least 3 years of experience from qualified accounting work. You are fluent in Finnish and English, and we also see that you have good knowledge of Excel as it is used for analysis work and reconciliation. We would like to see that you have good system skills and an interest in developing processes more efficiently. You like to take responsibility and are driven by challenges. As a person, you are open, down-to-earth and thrive in an environment where people help each other and take responsibility. The position itself requires a meticulous person with problem-solving skills who delivers quality and maintains good communication with those around them. Application: Selection is made on an ongoing basis and the position may be filled before the application deadline. We value your personal qualities, commitment and suitability. If you have questions about the role or the process, please contact Thérèse Grivérus, [email protected]. We do not process applications via email due to GDPR. The position will be filled after summer. Welcome with your application!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025