Elgiganten Jönköping söker Sales Advisor Kitchen
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Är du intresserad av inredning, design, elektronik och smarta lösningar? Vill du jobba med att utforma kunders drömkök varje dag? Då kan du vara vår nästa Kitchen Advisor! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att utforma våra kunders drömkök, varje dag! Din roll som Kitchen Advisor Som Kitchen Advisor hos oss är du bra på att kommunicera och nå goda resultat. Du gillar att träffa nya människor och tar dig an olika uppgifter varje dag. Vår avdelning Kitchen har haft en spektakulär tillväxt och nu kan du få vara en del av det roliga. Kreativa lösningar och noggrannhet är egenskaper du har och som bidrar till att kunderna erbjuds den bästa kökslösningen av just dig! Köksutställningen ser alltid tiptop ut när du är i tjänst och du har inga problem med att arbeta självständigt. Som Kitchen Advisor ansvarar du för köksområdet. Din uppgift är att använda din specialistkompetens för att skapa ett starkt förtroende hos kunderna, du ska vara det stöd de behöver i den viktiga köpprocess som det innebär att köpa ett komplett kök.   Vem är du? Som Kitchen Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Kan erbjuda våra kunder en helhetslösning genom att sälja våra produkter och tjänster • Brinner gör försäljning och trivs att arbeta med mål • Är kreativ och kan hjälpa våra kunder på vägen till deras drömkök • Är noggrann och mån om att hålla köksutställningen uppdaterad • Har lätt att lära och en vilja att utvecklas Erfarenhet av kök- och vitvaruförsäljning är en fördel i denna roll men inte ett krav. Vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i som Kitchen Advisor, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 70%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vi utför intervjuer löpande och tjänterna kan komma att tillsättnas innan sista ansökningsdag.   På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
vikarierande arbetsledarpartner inom personlig assistans
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

STIL söker vikarierande arbetsledarpartner inom personlig assistans   STIL står för Stiftarna av independent living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. STIL har cirka 170 medlemmar och är arbetsgivare åt ungefär 1 500 personliga assistenter. Läs mer på www.stil.se. Om rollen I tjänsten som Arbetsledarpartner stöttar du STILs medlemmar i att vara arbetsledare för sina personliga assistenter. Du arbetar med frågor som rör kvalitet i assistansen, bemanning och arbetsledning, arbetsmiljöfrågor och annat arbetsgivaransvar. I tjänsten ingår även moment av introduktion och utbildning. För STIL är personlig assistans en mänsklig rättighet. Personlig assistans är ett verktyg för att personer med normbrytande funktionalitet ska ha möjlighet att bestämma över sitt eget liv och sin vardag. STIL är en arbetsplats som värdesätter reflektion och samarbete. Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Jönköping, men såklart ha stöttning från huvudkontoret i Stockholm i allt du behöver. STIL har medlemmar över hela landet varför visst resande kan förekomma. Vi söker dig som • Har relevant utbildning • förmåga att skapa kontakt med människor • har erfarenhet av att arbeta med människor och gärna inom personlig assistans • har god datorvana och känner dig trygg i att arbeta i olika system Meriterande att du • har erfarenhet av att leva med normbrytande funktionalitet och/eller har insikt i hur samhället skapar funktionshinder • själv har personlig assistans • har erfarenhet av att arbeta inom idéburen verksamhet Om dig Du är lyhörd och empatisk, analytisk och trygg. Du har förmåga att förstå och sätta dig in i andras perspektiv och är genuint intresserad av att bistå människor på deras väg till självbestämmande. Du tycker om att arbeta självständigt, att ta ansvar men även att samarbeta i det större team som Resursavdelningen och hela STIL utgör. STIL strävar efter mångfald. Vi ser gärna sökanden som kan bidra med flera perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Mer om tjänsten Denna roll är ett vikariat under fyra månader, med möjlighet till förlängning. Tillsättning: 1 september. Omfattning: 75-100 procent efter önskemål. Placering: Jönköping Sista ansökningsdag: den 31 juli. Välkommen att ansöka med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande. Du erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt kollektivavtal. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig chef Ulrika Jönsson, via e-post [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent sökes till 17 årig pojke i Jönköping
Alter Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent som talar assyriska eller arabiska, till en 17-årig pojke som bor med sin mamma, pappa och syskon i Jönköping. Krav: Goda kunskaper i svenska. Flytande i arabiska eller assyriska. Stark och fysiskt kapabel. Ålder: ca 30-45 år. Utdrag från polisens belastningsregister för arbete med barn med funktionsnedsättning krävs. Kunden har en kristen tro och då detta är en viktig del av hens liv och vardag ser vi gärna att du som söker har förståelse för, och gärna delar, denna värdegrund. Önskemålet har sin grund i personliga och religiösa behov hos kunden. Arbetsuppgifter: Assistera pojken med dagliga aktiviteter och behov. Hjälpa pojken med omfattande hygien. Samarbeta med familjen för att säkerställa en trygg och stödjande miljö. Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team. Önskemål: Kunden föredrar manliga sökande, men vikt läggs vid stark och god fysik. Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med P2 Alter Assistans vision är att vara nära. Hela vår organisation är uppbyggd på närhet till kunder och medarbetare. Tillsammans planerar, genomför, utvärderar och förbättrar vi kundens situation. Närheten är en stor fördel, korta beslutsvägar är en förutsättning för omedelbara insatser och korrekta beslut. Ju närmare kunden man är desto större insikt har man om de behov som finns och vardagens beslut blir lätta att ta, för såväl våra assistenter som för våra gruppledare. Tillgängligheten är stor. Det finns en stor kunskapsbank att ta del av. Det är tryggt att i vardagen vara nära den kompetensen. Vi finns där våra kunder finns. Vi kommer dit vi behövs. Vår organisation är platt och beslutsvägarna är korta, därför har vi råd att anställa duktiga assistenter och ge dem rättvisa löner.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker en omtänksam och engagerad personlig assistent till en 18-årig kille som älskar aktivitet och lek. Han bor tillsammans med sina föräldrar i en villa i Jönköping och har begränsningar i sin förmåga att tala, vilket kräver din närhet och stöd. Under veckodagarna går han i skolan men då utan assistent. Han har ett stort intresse för att bada, åka buss och tåg, hoppa studsmatta, titta på motorsport på TV, samt leka med sina bilar. Vid sidan av dessa intressen är det viktigt att kunna hantera hans svåra epilepsi, då dagliga anfall förekommer. Därför är din närvaro avgörande.  Tjänsten är ett föräldravikariat på 60 % för ordinarie personal, med arbetspass förlagda till eftermiddagar, kvällar, samt dagpass under helger varannan vecka. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att spela en betydande roll i att möjliggöra en fungerande och kvalitativ vardag. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande men den viktigaste aspekten för oss är att du har rätt inställning och känsla för jobbet. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Hjälp och stöttning vid matsituationer. Följa med till badhuset och andra utflykter. Hjälpa till med av- och påklädning. Assistera vid träning och fysisk aktivitet. Hjälpa till vid förflyttningar.  Vi söker dig som: Har körkort (gärna för både manuell och automat). Är simkunnig. Är i god fysisk form och rökfri. Är lugn, påhittig och stresstålig. Tål pälsdjur, då katt förekommer i hemmet. Är initiativtagande och kan arbeta självständigt. Talar och skriver flytande svenska. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående  Sysselsättningsgrad: 60%.  Avtal: Föräldravikariat tills vidare för ordinarie personal. Tjänsten inleds med introduktionspass samt cirka en månads timanställning, innan sysselsättningsgrad tilldelas – under förutsättning att allt fungerar väl. Det ger dig möjlighet att känna dig trygg och väl förberedd i din nya roll. Arbetspass: Omfattar eftermiddagar/kvällar samt dagpass under helger varannan vecka.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Diskare - dishwasher
Prorestus AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi behöver omgående förstärka vårt team i disken på Restaurang Brahehus inför sommaren. Du har snabba ben och en god arbetsmoral. Dina främsta arbetsuppgifter består av att diska i diskmaskin, torka bord med mera. Tjänsten behöver tillsättas omgående och varar över sommaren med möjlighet till förlängning. Det krävs att du har körkort och tillgång till egen bil då det inte finns några bussförbindelser till oss. We are looking for a quick, good work ethic person who wants to join our team in the dish room at Restaurant Brahehus in Gränna. The post will be filled immediately so we will be glad to have your application as soon as possible. It is about 70-100% working times. Please note that you are needed to have drivers license and car. Send your application to [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Extrajobba på Lager i Jönköping
Hirely AB
Lager- och terminalpersonal

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Truckkörning och orderplock av livsmedelsvaror Packning och färdigställande av beställningar på pall för leverans ut till matbutikerna Livsmedelsprodukterna plockas på en färskavdelning vilket innebär att temperaturen är +2 grader. Arbetstider Arbetstider vardagar 06:00-15:00 och 07:00-16:00 Arbete söndagar kan också förekomma Vi ser att du vill och kan arbeta i genomsnitt 2 gånger i veckan under terminstid. Du bestämmer själv vilka 2 dagar du är tillgänglig för att arbeta. Du lägger dig tillgänglig för arbete veckovis.  Start för tjänsten är v.30 samt v.32. Arbetet inleds med totalt fem dagar betald obligatorisk utbildning. Första veckan är utbildningen tisdag-torsdag och andra veckan tisdag-onsdag, kl. 07:00-16:00.  Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Eftersom detta är ett krav för att kunna anställas. Kan arbeta i genomsnitt 2 veckodagar i veckan under terminstid Kan arbeta upp till heltid under sommar & lov Ej förekommer i belastningsregistret Pratar svenska, både i tal & skrift Meriterande Truckkort Körkort Din profil Har god fysik och som trivs med att arbeta med kroppen. Har ett gott sinne för ordning och noggrannhet. Trivs med att arbeta i högt tempo Förmåner Våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Konkurrenskraftig lön Tillgång till gym Heltidsjobb under sommar, storhelger och lov. Betald utbildning och internt truckkort inom Dagab Flexibel schemaläggning Utvecklingsmöjligheter Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Om Dagab Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp, till lagerhantering och distribution. Intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!

18 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Extrajobb på Dagabs lager - Jönköping
Svenska Storesupport Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:   Truckkörning och orderplock av livsmedelsvaror Packning och färdigställande av beställningar på pall för leverans ut till matbutikerna Livsmedelsprodukterna plockas på en färskavdelning vilket innebär att temperaturen är +2 grader.  Arbetstider Arbetstider vardagar 06:00-15:00 och 07:00-16:00  Arbete söndagar kan också förekomma Vi ser att du vill och kan arbeta i genomsnitt 2 gånger i veckan under terminstid. Du bestämmer själv vilka 2 dagar du är tillgänglig för att arbeta. Du lägger dig tillgänglig för arbete veckovis.  Start för tjänsten är v.30 samt v.32. Arbetet inleds med totalt fem dagar betald obligatorisk utbildning. Första veckan är utbildningen tisdag-torsdag och andra veckan tisdag-onsdag, kl. 07:00-16:00.  KvalifikationerVi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Eftersom detta är ett krav för att kunna anställas. Kan arbeta i genomsnitt 2 veckodagar i veckan under terminstid Kan arbeta upp till heltid under sommar & lov Ej förekommer i belastningsregistret Pratar svenska, både i tal & skrift Meriterande Truckkort Körkort Din profil Har god fysik och som trivs med att arbeta med kroppen. Har ett gott sinne för ordning och noggrannhet. Trivs med att arbeta i högt tempo Förmåner Våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Konkurrenskraftig lön  Tillgång till gym  Heltidsjobb under sommar, storhelger och lov.  Betald utbildning och internt truckkort inom Dagab Flexibel schemaläggning Utvecklingsmöjligheter  Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Om DagabDagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp, till lagerhantering och distribution. Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Varmt välkommen!

18 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Hotellmedarbetare - Deltid
Hirely AB
Hotellreceptionister m.fl.

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om hotellet: City Hotel är ett 3-stjärnigt hotell i centrala Jönköping som ingår i hotellgruppen GCCH. Endast 250 meter från Vättern och Jönköpings centralstation. Hotellet har välkomnat gäster sedan 1963 och verksamheten ingår i kedjan Best Western. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna som hotellmedarbetare ingår i huvudsak sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande. I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna med alla uppgifter inom frukost och städ. På hotellet arbetar vi alla ihop och samarbetar alltid mellan avdelningarna. Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster. Du ska vara flexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du klarar av att vara självständig då man ofta arbetar ensam i receptionen. Du får gärna tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig. Vad vi söker: Vi söker receptionist till både förmiddag & eftermiddag. Om du är intresserad av tjänsten men vill jobba mindre än 60% så har vi också behov av helg- och extrapersonal. Jobb från jobbify.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Extra lagerarbetare till Jönköping
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos våran kund i Jönköping, under sommaren och under högsäsongen 2025! För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Nu söker Tranpenad lagermedarbetare till vår kund i Jönköping. Du kommer framförallt att jobba med packningsarbete, uppackning och sortering, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig hela sommaren och framförallt kvällarna på fredagar och under söndagen. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan. Kunna arbeta hela sommar och under hösten 2025. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Finns inte detta kommer du inte gå vidare i processen. Övriga villkor Arbetstider: Främst dagtid, kväll och helg kan förekomma.  Lön: Enligt kollektivavtal Start: Omgående.  På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Personlig assistent sökes till kund utanför Jönköping
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill ha ett meningsfullt jobb där du hjälper vår kund att leva ett självständigt och aktivt liv. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie vid behov hos vår kund som bor mellan Jönköping och Gränna.  Arbetstiderna kan komma att variera något men är enligt följande och är både på vardagar och helger: Kl. 08.00-13.00 Kl. 09.00-12.00 Kl. 18.30-22.30 Om kunden Som personlig assistent hjälper du vår kund med hennes vardag och ser till att hon får det stöd hon behöver. Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som behöver hjälp i sin vardag då hon har progressiv muskeldystrofi. Hon gillar bland annat matlagning, bakning, träning och trädgårdsarbete så vi ser positivt på om du delar dessa intressen med kund. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Assistera vid träning och förflyttningar; manuella lyft kan förekomma Hantera hjälpmedel såsom stålyft, el-rullstol och manuell rullstol Är du den kunden söker? Vi ser att du som söker denna tjänst brinner för att arbeta med människor. Du är trygg i dig själv, tålmodig och kan leva dig in i andras situationer samt se till andras behov. Som person är du också lyhörd, initiativtagande och en engagerad lagspelare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav: Flytande svenskkunskaper i tal och skrift Meriter: Körkort och tillgång till bil (inget krav då det finns goda bussförbindelser) Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025