Lediga deltidsjobb i Karlshamn
Det finns totalt 26 lediga deltidsjobb att söka i Karlshamn
2U Assistans är en privat assistansanordnare för personer med olika typer av funktionsvariationer där det finns ett behov av extra stöd och service i vardagen. Vårt motto är ”Vi vill och kan bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och har rätt till friskvårdsbidrag. Om dig Vi söker en kvinnlig personlig assistent till en tjej i Svängsta utanför Karlshamn. Hon vill alltid ha någon nära sig för att känna sig trygg, kommunicerar mycket med sina assistenter, gillar att gå ut på promenader oavsett väder och finns det tid över vill hon gärna få hjälp att ordna med smink. Du som assistent ska tala både arabiska och svenska för att underlätta samarbetet med arbetsledaren och assistansannordnaren. Som person ska du vara framåt och ta egna initiativ men samtidigt vara lyhörd och öppen för brukarens önskemål. Tålamod är en bra egenskap. I arbetsuppgifterna ingår en del tyngre lyft så lite styrka skadar inte. Tidigare arbetslivserfarenheter inom personlig assistans/annan vårderfarenhet är meriterande men inget måste om personkemin är den rätta. Har du tidigare kunskap om epilepsi så är även detta meriterande. Din profil Du har arbetslivserfarenhet som personlig assistent eller inom annan vårdservice meriterande Du ska vara initiativtagande och framåt men samtidigt öppen och lyhörd Du ska ha tålamod och visa intresse Du ska förstå arabiska och göra dig förstådd på arabiska och svenska. Om tjänsten Tjänsten är deltid, 20 timmar per vecka, med möjlighet till fler timmar som vikarie vid andra assisteners sjukfrånvaro etc. Schemaläggning sker tillsammans med arbetsgivare, brukare och övriga assistenter. Du kommer arbeta varierande arbetstider. Passen är både dagtid och kvällstid samt helger. Rollen som assistent kommer att innehålla sedvanliga arbetsuppgifter inom personlig assistans; allt från personlig hygien, olika aktiviteter, till allmän omhändertagande. Intervjuer sker löpande så ansök snarast. Ansökningarna skickas till [email protected], glöm inte att märka ansökan med "Annons-ID" eller "Karlshamn"
Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs-och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism och Aspergers syndrom erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksamhet. Vår värdegrund baseras på värdeorden bemötande, engagemang, trygghet, utveckling och professionalitet. Våra större verksamheter är: • Klaragymnasiet skola och internat för ungdomar med Aspergers syndrom/högfungerande autism • Notavillan barn- och familjeenhet för barn 0 till 18 år. • Sjöarp gruppbostad, boende och daglig verksamhet för personer med diagnos autism på olika utvecklingsnivåer. • Villa Mjällby Ungdomsenhet, ett hem för vård och boende (HVB) för placering av ungdomar med psykosocial problematik ARBETSUPPGIFTER Våra verksamheter är i ständigt behov av personal som snabbt kan hoppa in och jobba t ex då ordinarie personal är ledig eller på utbildning. Vi söker dig som har ett bemötande som präglas av respekt och värme. Du vill, som en del av Cura Individutveckling, vara med och skapa en trygg och välfungerande miljö för våra klienter, elever, ungdomar, barn och familjer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i t.ex. vård, skola eller omsorg. Du ska ha gått ut gymnasiet. Det är meriterande om du har färdig eller studerar på relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett tryggt och lugnt förhållningssätt och en god förmåga att arbeta självständigt. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Du måste ha B-körkort (manuell växling) och godkänt utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT Rekryteringen kommer att ske löpande. För mer information kontakta respektive verksamhetschef. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat.
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 3 Ålder: 2, 5 & 7 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Vi söker nu efter en person till en 60årig man som har fått en stroke, Kunden är rullstolsbunden och talbar. Tjänsten är ca i pass i veckan som är 12h. inkluderande sovande jour. Men du kan vara flexibel och hoppa in extra när någon är sjuk, eller har semester. Som personlig assistent kommer du att ha en betydelsefull och givande roll i kundens vardag. Vi söker individer med lugn och empatisk natur som kan skapa en trygg och respektfull miljö för vår klient. Arbetsuppgifter inkluderar: • Hjälp med personlig vård och hygien • Assistans vid förflyttningar och positionering • Utföra hushållsarbete och matlagning • Ge emotionellt stöd och sällskap. Erfarenhet och Kvalifikationer:För att trivas och vara framgångsrik i rollen som personlig assistent hos oss bör du ha följande egenskaper och kvalifikationer: • Erfarenhet av att arbeta med äldre eller personer med funktionsnedsättningar • Förmåga att vara lugn, tålmodig och empatisk • Goda kommunikationsförmågor och lyhördhet för kundens behov • Förmåga att följa instruktioner noggrant och utföra uppgifter med omsorg och respekt Personliga Egenskaper:För att passa in i vårt team och ge bästa möjliga omsorg till vår klient, är det viktigt att du är: • Respektfull och diskret • Pålitlig och ansvarstagande • Flexibel och anpassningsbar Vi erbjuder en meningsfull arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad i en annan persons liv. Genom att vara en del av vårt team får du chansen att vara en viktig del av vår kunds vardag och samtidigt utveckla dina egna färdigheter inom vård och omsorg. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning. Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan. Välkommen med din ansökan! .
Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Personliga assistenter sökes – en ordinarie tjänst och flera timvikarier. Vi söker nu en engagerad och erfaren personlig assistent för en ordinarie tjänst på cirka 35 timmar per vecka samt flera timvikarier som kan hoppa in och täcka vid behov. Kunden önskar enbart manlig assistans, övriga ansökningar kommer därmed inte gå vidare i ansökningsprocessen. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta och utvecklas i en utmanande arbetsmiljö där din förmåga att hantera stress, tåla påfrestande situationer och behålla lugnet är avgörande. Om tjänsten Som personlig assistent kommer du att arbeta i kundens hem. Arbetsuppgifterna för denna tjänst inkluderar: • Personlig omvårdnad, såsom hjälp vid dusch och toalettbesök • Förflyttning med hjälpmedel • Matlagning och hushållsarbete • Följa med vid läkarbesök och inköp • Bokning av färdtjänst och andra administrativa uppgifter Arbetstiderna är 08:00–18:00 och inkluderar helgarbete. Arbetet är alltid enkelbemannat men vi strävar efter goda relationer och gemensamma mål inom arbetsgruppen. Timvikarier behövs för att täcka ordinarie personals frånvaro vid behov och akut vakans. Du som söker tjänst som timvikarie behöver därmed ha möjlighet att vara flexibel för att kunna hoppa in vid kort varsel, du behöver även vara nåbar och vara mån om att återkoppla. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller liknande yrken • Är stresstålig och har ett starkt psyke, då arbetet kan innebära utmanande situationer • Är lugn, trygg och kan hantera en mentalt krävande arbetsmiljö • Har körkort och tillgång till bil, då kunden bor utanför stadskärnan • Kan lämna referenser från tidigare arbetsgivare inom vård och omsorg • Behärskar det svenska språket i tal och skrift • Har goda erfarenheter av lågaffektivt bemötande • Har goda kunskaper av digitalt arbete då vi har som krav att bland annat föra social dokumentation i vårt digitala verksamhetssystem Introduktion och utbildning. I samband med nyanställning är det obligatoriskt att: • Genomgå minst tre introduktionspass på arbetsplatsen • Delta i två digitala introduktionstillfällen med vår introduktionssamordnare • Slutföra en digital utbildning via företagets utbildningsportal Tjänsterna ska tillsättas omgående. Om du känner att detta är ett uppdrag för dig, skicka in din ansökan snarast! Rekrytering sker löpande. Carelli Assistans anordnar personlig assistans över hela Sverige. Läs mer på www.carelli.se Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Sommarvikariat som Personlig Assistent i OxelösundVi söker engagerade och ansvarsfulla personer för sommarvikariat som personliga assistenter hos våra kunder i oxelösund. Hos vissa av våra kunder krävs körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Som personlig assistent hos oss kommer du erbjudas besök och introduktion hos kunderna innan du får arbeta självständigt. Därtill kommer du att genomgå en digital introduktion, så det är fördelaktigt om du besitter goda datorkunskaper och behärskar svenska språket i tal och skrift. Som timvikarie kommer du att arbeta enligt ett schema hos en eller flera kunder, samt behöva vara flexibel nog att kunna hoppa in extra vid behov. Arbetstiderna varierar mellan dag- och kvällspass, pass på upp till 12 timmar samt pass förlagda nattetid - sovande (med jourersättning). Flexibilitet är därför en viktig egenskap hos den som söker detta sommarvikariat. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kundens behov men innefattar huvudsakligen att följa med på aktiviteter och läkarbesök, städa hushållet, tillaga mat, hjälpa till vid matning, hantera medicinering och hjälpmedel, förflyttningar, sköta inkontinensskydd, samt personlig hygien. Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är meriterande. Vissa kunder kan vara verbalt kränkande, så förmågan att arbeta lågaffektivt och behålla lugn och tålamod är av yttersta vikt. Intervjuinbjudningar kommer att skickas ut under mars/april till de sökande som matchar de tjänster vi ska tillsätta, men ansökningar tas emot och behandlas löpande. Det finns också möjlighet att fortsätta som timvikarie även efter sommaren om både du och kunden trivs med samarbetet. Carelli Assistans är ett företag som anordnar personlig assistans över hela Sverige. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb