Lediga deltidsjobb i Karlshamn

Det finns totalt 16 lediga deltidsjobb att söka i Karlshamn

Personlig assistent till levnadsglad man i Mörrum, 80 %
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Kura Omsorg i Sverige AB fokuserar på att sätta kunden i centrum och att det ska vara roligt att gå till jobbet. OM TJÄNSTENVi söker just nu en personlig assistent som vill arbeta på schemahos vår kund med en funktionsnedsättning . Arbetstiden är förlagd på dag/kväll/natt/helg. Man arbetar långa dagpass och det är väntetid på natten. Dina arbetsuppgifter äratt hjälpa kunden med samtligavardagliga moment, personlig hygien,vara ett pedagogiskt stöd samt följa med på olika aktiviteter. VEM SÖKER VI?Som person bör du vara glad, social, lyhörd, pedagogisk och ha ett driv för att hjälpa andra människor. Har dutidigare erfarenhet av personer medolika svåra diagnoser och diabetes är det meriterande. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil för att lätt kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Det finns djur i hemmet så du bör inte ha några allergier. Rekrytering kommer påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka! Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
BUTIKSCHEF - KARLSHAMN
Ur & Penn AB
Butikssäljare, fackhandel

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice, merförsäljning och genom att arbeta aktivt med säljarna i butiken för att nå uppsatta mål.  Våra butikschefer har en ytterst central roll i vår organisation och är fullt ansvariga för kvaliteten i butiken. Givetvis finns det ett centralt kontaktnät med regionchefer, andra butikschefer, store support och HR som supporterar dig med det du behöver. Vi är ett bolag och vi hjälps åt! Som butikschef hos oss arbetar man även med att: • Anställa, leda och utveckla butiksmedarbetare.   • Säkerställa att Ur&Penns koncept efterföljs och vara ansvarig över inventering och kampanjer. • Styra och leda mot försäljnings- och timbudget samt ansvara för uppföljning. • Hantera schemaläggning, tidrapportering och attestering i tidrapporteringssystemet Quinyx. • Håltagning/piercing i öronen/näsan.  • Ansvarig över att butikens alla medarbetare tar del av ny och befintlig produktinformation, samt rutiner och utbildningar. Tjänsten är ett vikariat på deltid (25h/v) med start 16/9 fram tills 4/5-2025 Placering: Karlshamn OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, som älskar försäljning! Du är en trygg ledare med stor känsla av ägandeskap och du drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Problemlösning faller sig naturligt för dig och du har en hög prestationsförmåga. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från detaljhandeln. MERITERANDE • Tidigare arbetserfarenhet från Ur&Penn. • Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. • Tidigare har arbetat med schemaläggning systemet Quinyx. • Tidigare har erfarenhet av detaljhandelsavtalet. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 16/9 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

10 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Personlig assistent till en kvinna i Karlshamn, 75 %
Fixa Assistans AB
Personliga assistenter

Fixa Assistans har mer än 20 års erfarenhet av personlig assistans. Med kompetens och erfarenhet förenklar vi vardagen för både barn och vuxna. Med själ och hjärta ger vi glädje och gemenskap. Vi är ett familjärt assistansbolag med huvudkontoret i Karlshamn i Blekinge. Omtanke om varje människa är viktigt för oss. Därför matchar vi alltid brukare och assistenter efter önskvärd utbildning samt personkemi, i de kombinationer som ger mest trivsel och som känns bäst för varje brukare. Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna på 69 år. Som personlig assistent förväntas du fungera som kvinnans förlängda arm och vara behjälplig med allt ifrån personlig hygien till matlagning och hushållsarbete. Kvinnan bor i egen lägenhet i Karlshamn. Kvinnan ägnar sig mycket åt matlagning, träning (rehabilitering, bada i bassäng), umgås med familj och vänner, och åka på utflykter. Du kör kvinnans bil så körkort är ett krav. Tjänsten är på 75 % och man arbetar delad dag 09.00-16.00 samt 18.00-21.00. Två dagar ena veckan och fyra dagar andra veckan (varannan helg). Introduktion sker omgående. Främst söker vi dig som har erfarenhet av arbete som personlig assistent men vi lägger stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper så tveka inte att söka även om du inte har ovan nämnda erfarenhet. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet innebär hjälp med förflyttningar. Du måste vara rökfri. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ och anpassa ditt arbete efter brukarens behov. Du måste ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål även om dessa inte alltid uttrycks verbalt. Du måste vara lugn, stabil och trygg i dig själv. Arbetstempot är blandat. Arbetets karaktär kräver att du är flytande i att tala och förstå det svenska språket t ex att kunna förstå och läsa olika instruktions- och checklistor. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2024-09-30. Ange B280 i din ansökan. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu

3 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Undersköterskor till Stöd i Särskilt boende, Mörrum
Karlshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

På särskilt boende arbetar vi för att skapa en värdefull vardag för våra boende.  Vi vill att vår verksamhet på Ekegården genomsyras av vår värdegrund. Det goda mötet som kännetecknas av ett öppet och välkomnande förhållningssätt. Alla medarbetare har som mål att göra det bästa för dem som bor, verkar och vistas här. Vi behöver dig som vill göra skillnad för de boende och föredrar att arbeta helger. Har du behov av fler lediga vardagar? Ta en kik på vår nya helgannons. Arbetsuppgifter Du kommer att utföra sedvanligt vård- och omsorgsarbete på någon av våra enheter inom särskilt boende. Du ingår i ordinarie team och blir en trygg punkt på våra enheter under helgen vilket vi ser kan öka känslan av kontinuitet och kvalitet hos våra boende. Då vi arbetar personcentrerat krävs det ibland att du är flexibel i ditt arbete gentemot de boende och möter de situationer som uppkommer. I arbetet skapar vi en gemenskap för de boende där de ska känna trygghet och få en värdefull vardag. Arbetsuppgifterna innefattar organisering och planering vilket gör att du behöver ha en förmåga till helhetssyn och självständighet. I arbetet ingår även viss dokumentation. Arbetspassen är förlagda huvudsakligen till helg (fredag, lördag och söndag) och kommer att vara förlagda dag- och kvällstid. Det kan också finnas möjlighet till nattarbete. Om dig - Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom vård och omsorg eller pågående/genomförd utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer lämplig. - Fyllda 18 år - Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.  Vi ser gärna att du är en positiv kollega som tar ansvar för ditt arbete och för den gemensamma arbetsmiljön, ett gott bemötande är självklart för dig. Du är ansvarsfull och trygg som person samt har förmåga att se lösningar och möjligheter i olika situationer. Övrigt           Tillsvidareanställning, deltid med tillträde enligt överenskommelse. Introduktion sker enligt överenskommelse innan du börjar. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta Enhetschef Åkroken/Kungsforsen; Agneta Gårdesten 0454-307840 Enhetschef Forsdala/Silverforsen; Linda Wallin 0454-307853 Fackliga företrädare, Kommunal 0454-811 91 Sista ansökningsdag 2024-09-30 Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden så välkommen med din ansökan redan idag.

27 augusti 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Vi söker DIG som vill jobba med vår glada 10-åring!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker nu dig som är en engagerad och ansvarsfull assistent -  till en 10-årig tjej med ett mycket ovanligt syndrom. Hon har en mycket låg motorisk utvecklingsnivå och är i behov av hjälp med det mesta i livet, men är trots sina utmaningar positiv, glad och lätt att arbeta med! Arbetsuppgifterna består bl. a av att hjälpa henne med toalettbesök,sondmatning, medicinering, sjukgymnastik, kommunikation, lek och träning.  Du har möjligheten att ge henne ett värdefullt, innehållsrikt och stimulerande liv genom att vara hennes stöd och ge henne trygghet som assistent!  Vi ser gärna att du har erfarenheter av liknande arbete med barn med särskilda behov. Flickan kan få mycket svåra epilepsianfall så det är ett stort plus om du har erfarenhet av detta i någon form. TAKK, bildstöd och annan erfarenhet av hjälp för kommunikation är meriterande. Du måste vara rökfri och ha god fysik då arbetet innebär många lyft under arbetspassen. Egenskaper som vi värdesätter är att du ska vara ärlig, barnkär, fantasifull, stresstålig och lugn, samt ha ett öppet, socialt och positivt sätt i ditt arbete. Personkemi med flickan och hennes familj är viktigt och därför kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.   Körkort och tillgång till bil är ett krav då familjen bor utanför tätorten, ca 1,5 mil.  Arbetstiden är dagtid och till en början baserad den på tiden flickan är i skolan måndag-fredag. Det finns även möjlighet till kväll och helg pass och jobba upp sin tjänstgöringsgrad.  Dels finns möjlighet till en längre period under en föräldraledighet - samt timvikariat.  Intervjuer sker löpande så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag ! Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

19 augusti 2024
Sista ansökan:
18 september 2024
Extraarbete på Cura Individutveckling
Kommunsamverkan Cura Individutveckling
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs-och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism och Aspergers syndrom erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksamhet. Vår värdegrund baseras på värdeorden bemötande, engagemang, trygghet, utveckling och professionalitet. Våra större verksamheter är: • Klaragymnasiet skola och internat för ungdomar med Aspergers syndrom/högfungerande autism • Notavillan barn- och familjeenhet för barn 0 till 18 år. • Sjöarp gruppbostad, boende och daglig verksamhet för personer med diagnos autism på olika utvecklingsnivåer. • Villa Mjällby Ungdomsenhet, ett hem för vård och boende (HVB) för placering av ungdomar med psykosocial problematik ARBETSUPPGIFTER Våra verksamheter är i ständigt behov av personal som snabbt kan hoppa in och jobba t ex då ordinarie personal är ledig eller på utbildning. Vi söker dig som har ett bemötande som präglas av respekt och värme. Du vill, som en del av Cura Individutveckling, vara med och skapa en trygg och välfungerande miljö för våra klienter, elever, ungdomar, barn och familjer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i t.ex. vård, skola eller omsorg. Du ska ha gått ut gymnasiet. Det är meriterande om du har färdig eller studerar på relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett tryggt och lugnt förhållningssätt och en god förmåga att arbeta självständigt. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Du måste ha B-körkort (manuell växling) och godkänt utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT Rekryteringen kommer att ske löpande. För mer information kontakta respektive verksamhetschef. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat.

15 augusti 2024
Sista ansökan:
11 februari 2025
Resurspedagog Österslättsskolan
Karlshamns kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker resurspedagog till Österslättsskolan, som är en skola för åk 7-9, centralt belägen i Karlshamns kommun. Tjänsten gäller en visstidsanställning på 80 % under höstterminen 2024. Österslättsskolan har cirka 400 elever och ungefär 40 medarbetare, fördelade på tre arbetslag. Inom skolan arbetar vi aktivt med likabehandling och gemenskap. Vi strävar också efter hög måluppfyllelse och att eleverna ska ha ett starkt inflytande.  Vi tror att olikheter kan omvandlas till möjligheter där varje individ får förtroende för sina egna förmågor. Vårt motto är: "Vara lite bättre varje dag." Österslättsskolan ingår i utbildningsförvaltningen, som har cirka 1 200 medarbetare. Förvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, särskola, fritidsgårdar för barn och ungdomar, musikskola, gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, uppdragsutbildning, SFI samt kultur- och biblioteksverksamhet.   Kvalifikationer   Du har erfarenhet av och kunskap om att arbeta med elever som behöver särskilt stöd, gärna på högstadiet. Du har en eftergymnasial utbildning inom pedagogik eller någon annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du är trygg i din vuxenroll och har en god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer. Du möter eleverna utifrån deras individuella förutsättningar. Som person är du lugn, strukturerad och tydlig i ditt arbetssätt. Du samarbetar väl med andra och trivs med att arbeta i arbetslag. Du tar egna initiativ och har en genuin vilja och förmåga att möta varje elev på deras nivå, både när det gäller social och kunskapsmässig utveckling. Vid urvalsprocessen tas hänsyn till personlig lämplighet.   Arbetsuppgifter   Uppdraget innefattar att ge riktat anpassat stöd till enskild elev och/eller elever i grupp. Stödet innebär anpassning till den enskilde elevens förutsättningar och behov. För att dessa anpassningar ska vara ändamålsenliga krävs regelbundet samarbete med såväl ämneslärare som elevhälsa och vårdnadshavare.     Övrigt   Ange löneanspråk i ansökan. Om redan anställd sökande erhåller rubricerad anställning kan den uppkomna vakansen tillsättas utan förnyat ledigkungörande. Enligt lagen om registerkontroll (2000:873) skall den som erbjuds denna anställning lämna ett utdrag ur belastningsregistret.   Sista ansökningsdag: 2024-09-15 För mer information kontakta   Salim Saab, rektor, 0454-81331 Nina Bergstrand, biträdande rektor, 0454-813 37 Kommunal, 0454-81191

8 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Personlig assistent sökes till man i Karlshamn
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille i 30-års åldern som bor i egen lägenhet i Karlshamn. Behöver assistans dygnet runt och hjälp med allt. Jag sitter i rullstol och förflyttningar sker med lift. Har ett eget språk med ljud och förstår även tecken och tal. Tycker om fysisk kontakt men på mina villkor. Eftersom jag har epilepsi är det viktigt att du alltid har ett öga på mig om jag skulle få ett anfall. Hos mig gör man allt ifrån promenader, hygien och skötsel av min lägenhet. Viktigt att du som assistent är pålitlig och trygg. Eftersom jag är en person som tycker om att vara aktiv så är det viktigt att du som assistent har en god fysik och tycker om att röra på dig. Promenader och gymnastik tycker jag om. Jag vill gärna att du har lite tidigare erfarenheter inom vård men också att du kan anpassa dig och göra efter mina rutiner. Utbildning är en merit men det viktigaste är en anpassningsförmåga och sunt förnuft. Viktigt att du pratar svenska och kan göra dig förstådd både verbalt och i skrift. Ej rökare. Arbetstider är förlagda på veckans alla dagar och tider. Du jobbar även vakna nätter. Varmt välkommen med din ansökan!

6 augusti 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Personlig assistent i Svängsta
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Personlig assistentSökanden till den här tjänsten kommer att spela en viktig roll i att tillhandahålla personlig omsorg och stöd till en kvinna med MS, som är rullstolsburen och bor tillsammans med sin make i en tvåplansvilla i Svängstas utkant. Bil och körkort är ett krav för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Du kommer att arbeta nära paret och assistera kvinnan med olika vardagliga uppgifter såsom socialt umgänge, följa med på läkarbesök, personlig hygien, hushållssysslor, toalettbesök, byte av inkontinensskydd och förflyttning med hjälpmedel. Erfarenhet och Kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom personlig assistans är meriterande. • Förmåga att hantera uppgifter som kräver fysisk ansträngning och flexibilitet. • Empati, tålamod och respektfull kommunikation är viktiga egenskaper. • God samarbetsförmåga och förmåga att anpassa dig till olika situationer. • Förståelse för och respekt för individens integritet och självbestämmande. Personliga egenskaper:Vi söker dig som är empatisk, kommunikativ och har förmågan att skapa en trygg och respektfull miljö för kunden. Du bör vara ansvarsfull, pålitlig och ha förmåga att arbeta självständigt. Vad företaget erbjuder dig som anställd:Vi erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där din insats gör verklig skillnad i en annan människas liv. En möjlighet att utvecklas inom området personlig assistans med bland annat vidareutbildning inom personlig assistans. Tjänsten ligger på cirka 60%. Vi söker även timvikarier som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro. Det finns möjlighet för timvikarier att arbeta hos andra kunder om så önskas. Om du är en engagerad och omsorgsfull person som delar våra värderingar om respekt, integritet och omtanke, så kan detta vara rätt jobb för dig. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team!       Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   ANSÖKAN Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Sista ansökningsdag är 2024-09-30 men rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan! Carelli Assistans är ett företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

16 juli 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Personlig Assistent sökes för vikariat (70%) till kvinna i Karlshamn
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos vår kvinnliga kund i Karlshamn. Vad innebär den härtjänsten?Kunden är i 30-års åldern och behöver hjälp med allt i hennes vardag såsom flyttningar med hjälpmedel, matsituationer och personlig hygien. Kunden ser gärna att du som söker har erfarenhet inom vården, utbildning ej något krav. Du kommer att ha blandade arbetstider och i vikariatet ingår dag, kvällar, journätter, helg samt dygnspass. Vi ser gärna att du är flexibel och kan tänka dig att byta arbetspass med en kollega eller justera dina arbetstider något efter kundens önskemål om eventuella aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vår kund är intresserad av bla shopping, hundar, film och serier. - Vi ser gärna att du delar något av hennes intresse. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Ej är allergisk eller rädd för hundar då kunden har en hund. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll , journätteroch helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Vikariat Omfattning: 70% Arbetstider: 8.00-16.00, 14.00-8.00, 16.00-8.00, 16.00-16.00 (dygn), 8.00-8.00(dygn). Tillträde: 2024-08-20 (Introduktion startar omgående) Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:Intervjuer sker löpande. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sandra Mattisson Penzo, Verksamhetschef 010-130 42 67 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

11 juli 2024
Sista ansökan:
28 december 2024