Lediga deltidsjobb i Köping
Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Köping
Vi söker dig som vill bli vår nästa bärsäljare! Fru Bär AB bedriver försäljning av bär utanför butiker i södra Sverige. Arbetsbeskrivning. Du kommer vara vårt ansikte utåt och ansvara för försäljning av färska bär i anslutning till en livsmedelsbutik. Vem är du? Passar dig som är social, ansvarsfull, skötsam, gillar att sälja och träffa nya människor varje dag i ett högt tempo. Vi prioriterar er som har en god servicekänsla, trevlig, vältalig och är arbetsvillig. Du ska kunna arbeta enskilt och/eller i grupp. Gärna snus och rökfri. Vi ger en kortare internutbildning. Anställningsvillkor: Visstidsanställning från ca 1 Maj till ca mitten av Augusti. Schemalagd arbetstid via en app. Lön enligt Handels kollektivavtal. God Svenska i tal och skrift är ett krav. Ansökan görs Endast på www.frubar.se Var vänlig och fyll i vårt ansökningsformulär. Bifoga gärna personligt brev och CV. Vi finns från Trelleborg i söder till Västerås i norr.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors Rollen är ett vikariat med start enligt överenskommelse och till och med 30/9 2026. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessenI vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat.Rekryteringensker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Om tjänstenÄr du vår nya vardagshjälte till skoleleverna i Munktorp/Köping? Som skolbussförare hos Transdev är du en viktig person – en riktig hjälte som dagligen tar barnen, tryggt och säkert, till och från skolan. Vi söker nu en kollega som är bosatt i Munktorp/Köping med omnejd som tidigare arbetat i en liknande roll.Tjänsten är på deltid,64 %, och tiderna är anpassade efter skolan och eleverna, dvs både morgon- och eftermiddagsturer. Möjligheter till att tjänsten kan komma att utökas till en heltidstjänst finns - detta genom ett utökat depå-ansvar.Dialog om detta hålls i rekryteringsprocessens intervjutillfällen. Dina arbetsuppgifter Framföra bussen till och från skola Ge eleverna en enkel, trygg och trevlig resa Framföra fordonet enligt lagen Hälsa och välkomna eleverna ombord på bussen Rapportera in trafikstörningar och avvikelser till trafikledningen Rapportera fordonsfel och skador på bussen I arbetsuppgifterna ingår även fordonsvård Detta söker vi hos dig Grundkrav/kvalifikationer Bussförare/busschaufför - erfarenhet efterfrågas Har ett giltigt D-körkort Har ett giltigt Yrkeskompetensbevis (YKB) Har ett förarkort till digital färdskrivare enligt Transportstyrelsen Behärskar svenska i tal och skrift Viktigt för rollen som bussförare är också din körförmåga!Du är en duktig förare som för fram fordonet på ett tryggt och säkert sätt med miljötänk i grunden. Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressiga trafik- och kundsituationer. Praktisk information Omfattning:Deltid - möjlighet till heltidPlaceringsort:Köping - buss och förare utgår från depå i Köping och arbetsområde är Munktorp och Köping med omnejdAnställningsform:6 månaders provanställning, tillsvidareanställningStartdatum: Höst/vinter 2024, enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal, Bussbranschavtalet Vi strävar efter en bred spridning i ålder, bakgrunder och jämn könsfördelning. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån – eller vart du är på väg! Dina förmåner Det är inte lätt att orientera sig ute på arbetsmarknaden och förstå vad alla termer betyder. Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare.Här får alla: Trygga anställningsvillkor Avtalsenlig lön som speglar din kompetens och erfarenhet Tjänstepension Rätt semester och försäkringar Förmånligt friskvårdsbidrag (3000kr) Trygg arbetsmiljö Kompetensutveckling - möjlighet till vidareutbildning och certifieringar inom fordonsteknik och el Kort och gott ser vi att en bra arbetsplats är en förutsättning för att skapa nöjdhet! Låter detta som ett jobb för dig ?Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 8 december.Vi behandlar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vår rekryteringsprocess ser ut som följande: Genomgång avdin ansökan Telefonavstämning 1a-intervju med rekryterande chef 2a-intervju / provkörning Referenstagning Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef:Ulf [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss: Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Vikarier till vård och omsorg Vill du vara med och bemanna våra viktiga verksamheter inom vård och omsorg? Vi söker nu semestervikarier inför sommaren 2025. Vi letar efter dig som har rätt inställning och bemötande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet, men det är inte ett krav. Som vikarie är du med och säkerställer att våra äldre och personer i behov av omsorg får stöd och hjälp, och att vår ordinarie personal får välbehövlig vila. Du kan arbeta inom hemtjänsten, på äldreboenden, gruppboenden, inom personlig assistans, LSS och socialpsykiatri. Arbetsuppgifter Några exempel på uppgifter som kan ingå i arbetet: - skapa trygghet och stötta till ett självständigt liv - städning, tvätt samt viss matlagning - stötta vid lyft och förflyttningar - omvårdnadsuppgifter såsom personlig omvårdnad och personlig hygien – till exempel hjälpa till vid toalettbesök eller att ta en dusch - dokumentera i journalsystem mm Många av våra verksamheter är öppna dygnet runt, så arbetstiderna varierar mellan dag- kväll- och nattetid under vardagar och helger. Arbetspassens längd varierar också. Skulle det bli aktuellt med en anställning hos oss kommer vi att stötta dig in i arbetet; vi erbjuder den lyftteknikutbildning och introduktion du behöver för att du ska känna dig trygg hos oss och med dina arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vem söker vi? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra brukare. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av andra och kan se individens behov. Du har hög arbetsmoral och tar ditt arbete på allvar. Du har ett engagemang för att hjälpa människor och är beredd att vara flexibel och ta ett stort eget ansvar. Och för dig är det såklart en självklarhet att samarbeta och arbeta tillsammans och med dina kollegor. - Meriterande med erfarenhet av vård- och omsorgsarbete, men inget krav. - Meriterande om du är utbildad inom vård- och omsorg, men inget krav. - B-körkort för arbete inom hemtjänsten, annars inget krav. - Du behöver kunna tala, skriva och förstå svenska bra eftersom dokumentation och kommunikationen med de du hjälper är en viktig del i arbetet. Intresserad? Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Vill du veta mer innan du ansöker? Läs mer här: https://koping.se/vardomsorg Tillträde Sommaren 2025 - under perioden april-augusti. Varaktighet Sommaren 2025 april – augusti Arbetstid Dag, kväll, helg, natt, journatt på schema Dokument du behöver Alla som anställs av oss behöver kunna visa upp utdrag ur polisens belastningsregister samt personbevis från Skatteverket. Beställ gärna dessa utdrag i förväg! Tänk även på att ha med relevanta betyg och intyg till intervjutillfället. Belastningsregister Utdraget finns att beställa via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För barn med funktionsnedsättning. Personbevis Personbeviset beställer du från https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/bestallpersonbevis.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html. Beviset skall vara till arbetsgivare för anställning. Arbetstillstånd För att få arbeta inom Köpings kommuns verksamheter krävs att du har rätt att arbeta i Sverige, antingen genom ett svenskt medborgarskap eller genom ett medborgarskap i ett EU/EES-land eller Schweiz. Alternativt att du har ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd. Om du blir aktuell för intervju kommer vi att fråga dig om din rätt att arbeta i Sverige. Läs mer om tillstånd att arbeta i Sverige på https://arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/arbeta-i-sverige/tillstand-att-arbeta Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en erfaren redovisningskonsult för ett konsultuppdrag hos vår kund i Köping. Tjänsten är på deltid ca 50%med start omgående och pågårfram till och med november, det finnsstora möjligheter till att uppdragetförlängs.I uppdraget kommer du att rapportera till koncernens finanschef och samarbeta nära med två kollegor för att skapa ett framgångsrikt team. Kunden värdesätter en prestigelös inställning och förmåga att anpassa sig till olika arbetsuppgifter.Du har en stor flexibilitet i uppdraget och kommer kunna arbete hemifrån 3-4 dagar i veckan, kunden förväntar sig närvaro i Köping 1-2 dagar per vecka. Arbetsbeskrivning:Du kommer ansvara för redovisningen av tre bolag, allt från fakturor till bokslut, samt hantera arbetsgivardeklarationer, skatteinbetalningar och betalning av löner till banken med mera.Kvalifikationer:Du är en erfaren, självgående och lösningsorienterad redovisningsekonom med erfarenhet av deklaration och skatt. Det är viktigt att du har en förmåga att sätta dig in i nya system och är prestigelös för att delvis även ta dig an enklare arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av energi- och miljöskatter. Kunden arbetar i affärssystem IFS och hanterar fakturor i Basware. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelsedär du dessutom får möjlighet att vara utomhusunder ditt arbetspass? Då kan du vara vårnästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor tillKöpingVi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för(cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är ävenmeriterande om duharerfarenhet från liknande arbete,men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljeroch inställning till arbetetoch lägger därför storvikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främstelcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör enskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 139,21 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 124,30 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan".Vid frågor är du välkommen att kontakta oss [email protected] tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb