Lediga deltidsjobb i Kramfors

Det finns totalt 2 lediga deltidsjobb att söka i Kramfors

Sommarjobb inom äldreomsorgen och funktionsstöd 2025
Kramfors kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra skillnad i människors vardag och samtidigt skaffa dig en värdefull erfarenhet? Då kan just du vara den vi söker. Vi söker dig som vill arbeta som sommarvikarie inom hemtjänst, äldreboenden, gruppboenden och personlig assistans. I arbetet ger du stöd, vård och omsorg till personer som behöver det för att klara av sin vardag. Du får ett jobb med varierande arbetsuppgifter och många kollegor. Förutom ett meningsfullt arbete där du och dina kollegor varje dag har möjlighet att göra skillnad ger detta jobb dig värdefulla erfarenheter, oavsett om du i framtiden ser dig själv inom ett vårdrelaterat yrke eller en annan bransch. Vi omfattar geografiskt hela Kramfors kommun, såväl centrum som ytterområden, och ser gärna sökanden till samtliga områden. När du anmäler ditt intresse får du svara på enkätfrågor för att vi ska kunna göra en bra matchning mellan dina kompetenser och de behov som uppstår. I enkätfrågorna får du även ange vilka sommarveckor du kan arbeta. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande under rekryteringsprocessen och möjlighet finns att börja jobba omgående. KVALIFIKATIONER Du behärskar svenska språket i tal och skrift och har datavana. Det är meriterande om du har utbildning på gymnasienivå inom Vård och omsorgsprogrammet eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller tidigare erfarenhet av vårdarbete. Körkort krävs inom vissa enheter. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är serviceorienterad och lägger stor vikt vid att det egna arbetet ska komma andra människor till nytta och är uppmärksam gällande andras önskemål och behov. Du är bra på att samarbeta med andra människor, uppskattar att jobba i team och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är dessutom flexibel, har lätt att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Bifoga CV och eller personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
BUTIKSCHEF - KRAMFORS
Ur & Penn AB
Butikssäljare, fackhandel

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice, merförsäljning och genom att arbeta aktivt med säljarna i butiken för att nå uppsatta mål.  Våra butikschefer har en ytterst central roll i vår organisation och är fullt ansvariga för kvaliteten i butiken. Givetvis finns det ett centralt kontaktnät med regionchefer, andra butikschefer, store support och HR som supporterar dig med det du behöver. Vi är ett bolag och vi hjälps åt! Som butikschef hos oss arbetar man även med att: • Anställa, leda och utveckla butiksmedarbetare.   • Säkerställa att Ur&Penns koncept efterföljs och vara ansvarig över inventering och kampanjer. • Styra och leda mot försäljnings- och timbudget samt ansvara för uppföljning. • Hantera schemaläggning, tidrapportering och attestering i tidrapporteringssystemet Quinyx. • Håltagning/piercing i öronen/näsan.  • Ansvarig över att butikens alla medarbetare tar del av ny och befintlig produktinformation, samt rutiner och utbildningar. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 28h/v med 6 månaders provanställning, start 1/7 - 2025 Placering: Gallerian Christoffer OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, som älskar försäljning! Du är en trygg ledare med stor känsla av ägandeskap och du drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Problemlösning faller sig naturligt för dig och du har en hög prestationsförmåga. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från detaljhandeln. MERITERANDE • Tidigare arbetserfarenhet från Ur&Penn. • Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. • Tidigare har arbetat med schemaläggning systemet Quinyx. • Tidigare har erfarenhet av detaljhandelsavtalet. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-06-30 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

4 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025