Som Serviceassistent inom engångsgruppen utför du tillsammans med dina kollegor, flyttstäd, storstäd, visningsstäd, fönsterputs mm. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Kristianstad Anställning:50-65% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: xxxx Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Kristianstad. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Kristianstad Anställning:50-65% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 3 Ålder: 1,4 & 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Föreningen Furuboda driver folkhögskola, gymnasieskola, arbetsmarknadsutbildningar, HVB, konferensverksamhet samt assistansbolag. Verksamheten bedrivs på vår huvudanläggning söder om Åhus och vid våra filialer i Kristianstad, Malmö, Lund och Karlskrona. ARBETSUPPGIFTER Lärare i Trädgårdsodling, Odling i växthus, Lastmaskiner och truckar samt andra yrkeskurser inom Naturbruksprogrammet sökes till Furuboda gymnasieskola. ARBETSUPPGIFTER Du som vill göra skillnad på riktigt och vara en del av Furuboda gymnasieskola inom Naturbruksprogrammet med inriktningarna djurvård och trädgård i Yngsjö. På Furuboda gymnasieskola arbetar vi med att främja elevernas lärande och personliga utveckling i ett nära samarbete med lärarkollegier och lärarassistenter, tillsammans med elevhälsans arbete skapar vi goda lärmiljöer för våra elever. Du är engagerad, van att ta egna initiativ samt har erfarenhet av att planera och genomföra pedagogiska insatser samt att möta elever med olika utmaningar och inlärningsproblematik, både pedagogiska såväl som sociala. Med din erfarenhet som lärare kan du bidra till att erbjuda eleverna den ledning och stimulans de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Du möter varje elev utifrån hens förutsättningar och du har god kunskap om människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. I tjänsten ingår även undervisning i följande kurser förutom de tidigare nämnda inom Naturbruksprogrammet: Trädgårdsanläggning, Gymnasiearbete samt ansvarig för något eller några Studiepass. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är lärare som kan undervisa i angivna kurser samt att vi ser att du har yrkesexamen eller att du har påbörjat studier till yrkesexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som lärare i gymnasieskolan och det är meriterande om du innehar erforderliga licenser för maskin. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara samarbetsvillig, flexibel och lösningsorienterad samt att du har lätt för att skapa relationer med människor. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Anställningens omfattning: 66% visstidsanställning läsåret 2025/2026. Därefter möjlighet till 50% tillsvidareanställning. Startdatum: Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut, så vänta inte med din ansökan. Ange löneanspråk. Anställningsform: Vikariat, semestertjänst. Utdrag ur polisens belastningsregister sker innan anställning. ÖVRIGT Vår vision är: "Självständiga och ansvarstagande människor med full delaktighet i ett öppet och tillgängligt samhälle"
Är du student och letar efter ett extrajobb att ha vid sidan av studierna? Är du redo för en spännande sommar med möjlighet att vara en del av en livsmedelsproduktionen? Då är detta möjligheten för dig! Vår kund är belägen i Kristianstad och arbetar inom livsmedelsbranschen. Arbetsuppgifterna kommer vara varierande inom packning av livsmedel. Du kommer arbeta i team och arbeta nära med företagets olika avdelningar. Arbetet utförs utefter särskilda regler, riktlinjer och kvalitets standarder som är av högsta vikt att följa och ta hänsyn till. Arbetstiderna är varierande och du behöver vara öppen för arbete dygnets olika tider. Arbetsuppgifter: • Medverkan i produktionslinjen för att säkerställa effektivitet och kvalitet. • Uppfylla produktionsmål och tidsfrister. • Hantering av material och produkter med hjälp av truck, särskilt skjutstativ. • Utföra allmänna produktionsuppgifter enligt behov och instruktioner från överordnad personal. StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandidat kommer bli anställd av oss som ambulerande konsult. DETTA SÖKER VI Registrerad student på minst 50% i minst 1 år framöver med intresse för produktion, teknik eller relaterade områden. - Flytande svenska i tal och skrift - Anmärkningsfritt belastningsregister. - Du är tillgänglig upp till heltid under sommaren. - Vara tillgänglig minst 2 vardagar i veckan under termin. - 2 referenser. - God kommunikationsförmåga och förmåga att följa instruktioner OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker säljande lagspelare till Guldfynd med placering i Kristianstad! Är du en driven säljare med erfarenhet av försäljning som sätter kunden i fokus och gör det lilla extra för att överträffa deras förväntningar? – Då har du hittat rätt! Som säljare hos oss sätter du en ära i att överträffa kundens förväntningar avseende bemötande, produkt, pris samt butiksmiljö. Du ser merförsäljning som ett naturligt sätt att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en roll i ett engagerat team som tillsammans jobbar för att uppnå butikens uppsatta mål. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och att du drivs av det personliga mötet. Att du har en positiv inställning, erfarenhet av försäljning samt att du gillar att jobba i ett högt tempo är en förutsättning för att lyckas i rollen. Tjänsten är en Tillsvidareanställning 10 tim/v som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse i augusti. Låter detta intressant är Du välkommen med din ansökan! Vi kallar till intervju löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.
OM ANTONSKOLAN Vill du vara med i Antonskolans spännande utveckling? Nu söker vi en medarbetare som vill vara med och lyfta vår verksamhet till nästa nivå. På köpet får du en bra arbetsplats med engagerade kollegor med en härlig sammanhållning och vi-känsla. Hos oss har du nära till beslut med goda möjligheter till att vara med och förändra samt utveckla verksamheten. Anton Utbildning har två grundskolor, Antonskolan Blekedamm och Antonskolan Österäng, med årskurserna från förskoleklass till årskurs 9. Vi värnar om elevgrupper där eleven har närhet till utbildad personal. Vi anser att detta är en förutsättning för att skapa en trygg lärmiljö för våra barn och elever. På Antonskolan arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån ANTON-orden: Ansvar, Närhet, Trygghet, Omsorg och Nyfikenhet. En värdegrund som vi vill att du delar med oss. Vår profil är internationell förståelse och solidaritet: "Vi utrustar världsmedborgare som gör skillnad". ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i engelska samt ytterligare ett ämne, önskvärt i svenska. Som person är du kreativ, lösningsorienterad, trygg och stabil. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, lätt för att samarbeta och skapa samt bibehålla goda relationer. Du ser dig själv som en del i ett lag med fokus på tillsammansarbete. I ditt ledarskap är du tydlig samt motiverar andra och skapar engagemang samt delaktighet. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i skola. I uppdraget arbetar du som lärare i åk 7-9. Du kommer att ingå i samarbete med övriga lärare inom arbetslaget, elevhälsan samt ledningsgruppen. Brinner du för pedagogiskt arbete och nära samarbete med kollegor? Då är du välkommen till oss på Antonskolan! ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på 80-100% Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader med start efter överenskommelse. Vi ser dock gärna att du kan börja arbeta hos så snart som möjligt. Urval sker löpande, kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt. Innan du erbjuds en anställning på Antonskolan måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen 2 kap. 31§. Då handläggningstiden brukar vara ett par veckor är det bra om du redan idag begär ut ett belastningsutdrag. Ditt uppdrag är bl. a: Planering, undervisning och bedömning enligt läroplanen och gällande styrdokument Anpassning till elevernas varierande behov, med hög grad av differentiering Aktivt deltagande i Antonprojekt, internationella teman och eventuella Erasmus‑initiativ Tvärprofessionellt samarbete med ordinarie lärare, elevhälsoteam och skolledning Samarbeta i arbetslag och ämneslag samt delta i skolans kollegiala utvecklingsarbete Kvalifikationer Lärarexamen med legitimation i engelska, gärna i kombination med annat/andra ämnen Erfarenhet av undervisning i grundskolan Förmåga att leda, motivera och skapa engagemang God strukturell förmåga och vana vid digitala verktyg i undervisningen Stark kommunikationsförmåga och relationsskapande: med elever, kollegor och vårdnadshavare Vi erbjuder En kreativ och internationellt präglad skolmiljö med elevnära undervisning Kompetenta kollegor, hög elev-/personalrelation och en stark elevhälsa Kontakt och ansökan Välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 2025.07.27 till: [email protected] Skriv "Lärare: Engelska" i ämnesfältet vid ansökan. Urval, intervjuer och tillsättning (vid rätt kandidat) sker löpande. Intervjuer kan komma att genomföras digitalt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
OM ANTONSKOLAN Vill du vara med i Antonskolans spännande utveckling? Nu söker vi en medarbetare som vill vara med och lyfta vår verksamhet till nästa nivå. På köpet får du en bra arbetsplats med engagerade medarbetare med en härlig sammanhållning och vi-känsla. Hos oss har du nära till beslut med goda möjligheter till att vara med och förändra samt utveckla verksamheten. Anton Utbildning har två grundskolor, Antonskolan Blekedamm och Antonskolan Österäng, med årskurserna från förskoleklass till årskurs 9. Vi värnar om elevgrupper där eleven har närhet till utbildad personal. Vi anser att detta är en förutsättning för att skapa en trygg lärmiljö för våra barn och elever. På Antonskolan arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån ANTON-orden: Ansvar, Närhet, Trygghet, Omsorg och Nyfikenhet. En värdegrund som vi vill att du delar med oss. Vår profil är internationell förståelse och solidaritet: "Vi utrustar världsmedborgare som gör skillnad". ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i textilslöjd. Som person är du kreativ, lösningsorienterad, trygg och stabil. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. I ditt ledarskap är du tydlig samt motiverar andra och skapar engagemang samt delaktighet. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i skola. I uppdraget arbetar du som lärare i åk 3-9. Du kommer att ingå i samarbete med övriga lärare inom arbetslaget, elevhälsan samt ledningsgruppen. Brinner du för pedagogiskt arbete och nära samarbete med kollegor? Då är du välkommen till oss på Antonskolan! ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på 90%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader med start efter överenskommelse. Vi ser gärna att du kan börja arbeta hos så snart som möjligt. Urval sker löpande, kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt. Innan du erbjudits en anställning på Antonskolan måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen 2 kap. 31§. Begär gärna ut ett utdrag ur belastningsregistret redan idag. Ditt uppdrag Undervisa textilslöjd för åk 3–9 med planering och betygsättning enligt läroplanen Arbeta nära trä- och metallslöjdskollegor för helhetsperspektiv på slöjdundervisningen Skapa kreativa projekt där eleverna får inflytande, samt utveckla formativ bedömning i samarbete med slöjdlärarkollega. Samarbeta i arbetslag, delta i skolans kollegiala utvecklingsarbete och vara delaktig i elevhälsa och skolledning Kvalifikationer Lärarexamen med legitimation i textilslöjd, gärna även behörig för trä-/metallslöjd Erfarenhet av undervisning i grundskolan; meriterande med formativ bedömningserfarenhet Förmåga att leda, motivera och skapa engagemang för slöjdämnet God strukturell förmåga och vana vid digitala verktyg i undervisningen Stark kommunikationsförmåga och relationsskapande: med elever, kollegor och vårdnadshavare Vi erbjuder En kreativ och internationellt präglad skolmiljö med elevnära undervisning Kompetenta kollegor, låg elev-/personalrelation och stark elevhälsa En modern slöjdsal med goda resurser och stöd i formativ undervisning Kontakt och ansökan Rektor Österäng: Johan Bern, 044‑781 53 47, [email protected] Rektor Blekedamm: Mirnes Meskic, 076‑722 58 17, [email protected] Skicka CV och personligt brev där du konkret beskriver dina erfarenheter av textilslöjd, formativ bedömning och samverkan senast den 4 aug till [email protected] Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Jag behöver sommarvikarier i Åhus. Är du intresserad?? Jag är en man i 40-årsåldern som bor i egen lägenhet i Åhus. Lägenheten ligger på promenadavstånd från busstationen. Jag har en förvärvad hjärnskada, epilepsi och insulinbehandlad diabetes, därav har jag behov av personlig asssistans dygnet runt med jourtid på natten. Jag behöver hjälp från mina assistenter med all ADL, såsom att sköta min hygien, klä på mig, sköta hushållssysslor, matlagning, samt planering och utförande av aktiviteter. Jag är en glad och enkel man och tycker om när mina assistenter skojar med mig. Jag tycker också om att vara aktiv på min fritid med bad och utflykter. Du som assistent ser till att göra mina dagar minnesvärda. Jag saknar verbal kommunikation men mina assistenter förstår mig. Mina assistenter arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande, det fungerar bäst i bemötandet gentemot mig. Jag söker både kvinnliga och manliga assistenter som kan tjänstgöra hos mig. Schemat är i dagsläget förlagt på dagar, kvällar, nätter och dygnspass. Arbetet med mig är dubbelbemannad assistans dygnet runt alla veckans dagar. Jag söker nu personliga assistenter som kan arbeta hos mig i sommar under semestertider. Jag hoppas att du finner detta sommarjobbet intressant och skickar in din ansökan. Mina assistenter erbjuder gedigen bredvidgång och en trygg introduktion, allt för att du ska bli en i gruppen för mig i sommar. Välkommen med din ansökan idag. Hoppas du ser detta som en möjlighet! Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans
Vi söker nu en Arbetsterapeut dagtid till Amalia, Norlandia Care AB, Region Syd. Hos oss erbjuds du utöver goda arbetsvillkor en spännande och utvecklande tjänst där du får möjlighet att vara med och påverka framtidens äldreomsorg tillsammans med oss på Norlandia! Låter detta spännande? I så fall ser vi fram emot din ansökan! Om Norlandia Norlandia erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor och patienthotell. Vår mångåriga erfarenhet av pedagogik och lärande, hotellservice och restaurangverksamhet, vård och omsorg är en unik plattform i vårt dagliga arbete med att skapa dagens och framtidens tjänster. Vårt ledord Gott liv – varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Norlandia ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern med säte i Oslo. Koncernen är privatägd med en gemensam ägarfilosofi om ett långsiktigt ägarskap och ett systematiskt kvalitetsarbete på alla nivåer för ökad kvalitet i våra erbjudna tjänster. Norlandias svenska huvudkontor är placerat i Stockholm. Om Amalia äldreboendeAmalia är ett särskilt boende beläget mitt i centrala Kristianstad, med goda kommunikationer och närhet till stadens service. Boendet har 36 platser fördelade på fyra våningsplan, där varje avdelning rymmer nio boende. En av avdelningarna är särskilt anpassad för personer med demenssjukdom. Vi arbetar i tvärprofessionella team där du alltid har nära till dina kollegor. På Amalia finns undersköterskor, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, vaktmästare, livsmedelsansvarig, teamledare och verksamhetschef – alla med ett gemensamt mål: att skapa en meningsfull och trygg vardag för våra boende, varje dag. Beskrivning av uppdraget Vi söker en engagerad och legitimerad arbetsterapeut som vill bli en del av vårt team på Amalia i Kristianstad. Tjänsten är på minst 50 %, med möjlighet till utökning. Som arbetsterapeut hos oss har du en viktig roll i att främja de boendes självständighet, delaktighet och livskvalitet. Du arbetar nära övriga professioner i ett tvärprofessionellt team där vi tillsammans skapar en trygg och meningsfull vardag för våra boende. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bedöma aktivitetsförmåga och behov av hjälpmedel Utforma och följa upp individuella åtgärdsplaner Arbeta med rehabiliterande och förebyggande insatser Handleda och stödja omvårdnadspersonal i arbetet med att främja aktivitet och delaktighet Delta i teammöten och samverka med andra yrkesgrupper Du har ett stort engagemang för äldreomsorg och ett rehabiliterande arbetssätt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, flexibilitet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom äldrevård, palliativ vård och/eller demens. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Krav: - Legitimerad arbetsterapeut - Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande -Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Övrig information: Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid måndag – fredag. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250930 Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Jelena Calovic Verksamhetschef, Norlandia Care AB 0730 –394817 [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer