Lediga deltidsjobb i Kungälv
Det finns totalt 33 lediga deltidsjobb att söka i Kungälv
Är du kreativ, självständig och samhällsintresserad? Då kanske du är vår nya verksamhetsutvecklare?! Studieförbundet Vuxenskolan söker verksamhetsutvecklare med fokus på vår verksamhet i Kungälv! Studieförbundet Vuxenskolan (SV) söker nu en driven och engagerad verksamhetsutvecklare som vill göra skillnad och utveckla SVs folkbildningsverksamhet inom avdelning Väst. Inriktningen är verksamhet i Kungälv, med placeringsort i Stenungsund. Tjänsten är en tillsvidareanställning om 50%. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur. Exempel på arbetsuppgifter: Utveckling och organisering - Självständigt planera och organisera arbetet inom fastställd verksamhetsplan. Ekonomiansvar för sin verksamhet. Arbete i administrativa system. Kvalitet - Följa upp och rapportera hur verksamheten löper i förhållande till verksamhetsplan och uppsatta mål. Säkerställa lärandet och att verksamheten följer gällande föreskrifter. Kommunikation och samarbeten - Säkra goda och hållbara relationer med våra samarbetsparters. Marknadsföra verksamheten för att dels rekrytera deltagare, dels för att bidra till ett mer välkänt SV. Ledarutveckling - Stödja, utveckla och inspirera våra ledare, även rekrytera och introducera objektanställda ledare. Övrigt - Utföra de arbetsuppgifter som är nödvändiga för verksamheten skall fungera, så som att ansvara för att lokalerna hålls ändamålsenliga. Även om kontoret är i Stenungsund har just denna tjänst fokus på Kungälv, men finns ibland arbetsuppgifter över hela vår avdelnings 19 kommuner. Dina egenskaper Personlig kompetens - Samarbetsförmåga Är det allra viktigaste. Att du kan skapa och bibehålla goda relationer och att du gillar att ge stöd och service till ledare, deltagare, samarbetspartner och kollegor. Och att du är - Flexibel - Kommunikation är också viktigt – att du kan anpassa ditt sätt att kommunicera på efter person och situation. Att vara - Strukturerad och kunna arbeta systematiskt och hålla ordning och reda på papper och filer underlättar administrationen. Du behöver även ha - Initiativkraft och vara självgående; du måste agera på egen hand både proaktivt och problemlösande. Vi tänker att du är prestigelös, lojal och positiv. Vi söker en person som har hög integritet och tydlig i sina värderingar och ställningstaganden samt har samhällsintresse och vill jobba i en idéburen organisation. Utbildningskrav och erfarenheter I SV värderas praktisk erfarenhet och kompetens tillsammans med formell utbildning. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du ska ha god organisationsförmåga och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av att organisera och att du är självgående är ett måste. Du är kostnadsmedveten och har god datorvana. Vi vill dessutom att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stort nätverk och erfarenhet av ideella organisationer är meriterande. Vad kan Studieförbundet Vuxenskolan erbjuda dig? Tjänsten en provanställning på 50%. Stor frihet under ansvar. Innehåller även visst arbete på helg- och kvällstid. Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med inspirerande och kunniga kollegor. Kollektivavtal: Unionen – Fremia Marknadsmässiga lönevillkor inom ideell sektor gäller. Studieförbundet Vuxenskolan, SV Det här vill vi göra Studieförbundet Vuxenskolan vill ge människor möjlighet att lära sig mer. SV vet att alla kan det. Det har ingen betydelse var de kommer ifrån, hur de har levt eller hur gamla de är. I hela landet har vi studiecirklar, kultur och föreläsningar. Där kan man träffas och skaffa sig nya kunskaper. I studiecirkeln är alla lika viktiga. Studieförbundet Vuxenskolan, SV Det här tror vi på Studieförbundet Vuxenskolan tycker att alla människor är lika mycket värda och ska ha samma rättigheter. SV tror att människor själva tillsammans med andra människor kan ändra på sina liv. SV tror på en värld där alla tänker på att samhället ska fungera för alla människor och att det som finns på jorden ska räcka till alla nu och i framtiden. Mer information om Studieförbundet Vuxenskolan finns på www.sv.se/vast (http://www.sv.se/vast). Ansökan: Skicka din ansökan via formulär senast den 11 augusti. (Obs! Vi mottar endast ansökningar via rekryteringsverktyget.) Vill du veta mer? Vill du veta mer, så kan du under juli månad mejla dina frågor till teamledaren Ulla-Britt Bagge, [email protected] eller chefen, Mia Ekegren, [email protected]. Efter semesterperioden finns möjlighet att ringa via vår Kundtjänst, telefon 010-33 00 900. Även Unionens klubbordförande Annie Pettersson, [email protected], kan berätta mer om hur det är att arbeta hos oss. Snabbfakta: Företag: Studieförbundet Vuxenskolan avd Väst Tjänst: Verksamhetsutvecklare Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Lön: Fast månadslön Placeringsort: Stenungsund Sista ansökningsdag: 2025-08-11 Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan! Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Varje år når vi över 210 000 unika individer i studiecirklar och flera deltar i två eller fler cirklar. Tillsammans med de öppna arrangemangen, så som föreläsningar och kulturprogram, når vi ca 3,5 miljoner människor med vår verksamhet runt om i landet. Det är våra avdelningar som ser till att studiecirklar och kulturarrangemang äger rum och att de riktar sig till rätt deltagare. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Vi på Kirurgavdelning 2 Kirurgavdelning 2 är en allmänkirurgisk vårdavdelning som ingår i Verksamhet Kirurgi och ortopedi. År 2020 flyttade vi in i några av Sveriges modernaste vårdavdelningsbyggnader. Den nya avdelningen har 28 vårdplatser i enkelrum som är byggda så att varje team med sjuksköterskor, undersköterskor, paramedicinare och läkare har en bra arbetsmiljö med modern teknik som ger goda förutsättningar att utföra patientsäker, personcentrerad omvårdnad tillsammans med patienter och anhöriga. Vi utreder och behandlar främst patienter med akut kirurgisk sjukdom i mage och tarmkanal, traumatiska kirurgiska skador och urologiska besvär. Vi tar emot både akut sjuka patienter, patienter som kommer för planerad operation och patienter som behöver palliativ vård. Vi arbetar i team som samarbetar tätt med olika vårdprofessioner. Vi har ett nära samarbete med smärtteam, mobilt palliativt team, dietist och närsjukvårdsteam. Ny sjuksköterska eller ny inom kirurgisk omvårdnad? Introduktion Vi ordnar med en trygg och stödjande bredvidgång under 4 veckor och utifrån dina behov. Kliniskt basår För dig som är nyutexaminerad sjuksköterska/röntgensjuksköterska ingår Kliniskt basår under det första året i din tillsvidareanställning. Kliniskt basår innehåller föreläsningar, processorienterad omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på Simulatorcentrum. Det ingår även att gå bredvid i andra verksamheter, för att du ska få en bredare förståelse för sjukhuset där du arbetar. Detta är en satsning som görs för att ge dig möjlighet att ytterligare utvecklas i din profession och bygga upp din yrkesidentitet. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska, det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet av kirurgisk och/eller palliativ omvårdnad. Övrigt Urval och intervjuer sker löpande. Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete i toppmodern arbetsmiljö med ett härligt, glatt och stödjande gäng, välkommen till oss! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid, året runt. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial i Kungälv och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass på en filial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel. Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara 18 år eller äldre för att kunna jobba här. Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har B-körkort eller tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Tjänsten startar enligt överenskommelse och är en behovsanställning. Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Denna annons avser att man utgår från vår filial i Kungälv, med start den 1 juli. Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet. Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 162,51 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 800 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] Sociala medier: @vtd.se Karriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Söderort Assistans AB är ett företag som bedriver personlig assistans och vi finns i hela landet. Denna tjänst avser Kungälv. Söderort Assistans AB har fokus på kvalitet och det är viktigt att brukaren har full delaktighet, självbestämmande och inflytande över hur dennes assistans utformas. Vi som assistansanordnare arbetar för våra brukare genom att erbjuda insatser som är individuellt utformade. Vi vill hjälpa våra brukare att leva sina egna liv, som de själva vill leva det, med hjälp av sina personliga assistenter. Du som söker denna tjänst bör vara noggrann, ordningsam, lyhörd, flexibel och vara bra på att ta direktiv. Du ska kunna arbeta såväl på egen hand som i grupp. Det är viktigt att du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda och det är en fördel om du är bra på att ta egna initiativ. Det är även viktigt att du är lyhörd för vad brukaren vill och behöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent. Det är viktigast att den personliga kemin stämmer överens, men det är en fördel om du har insikt i vad arbetet som personlig assistent innebär. Erfarenhet är meriterande. Som personlig assistent ska du hjälpa brukaren med allt i sin vardag. Din arbetsplats är där brukaren befinner sig, som t ex i hemmet och på arbetsplatsen. Du ska vara brukarens förlängda armar och ben. Du ska kunna hjälpa till med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och övriga förekommande arbetsuppgifter. Då brukaren är under 18 år behöver vi utdrag från Polisens belastningsregister. Arbetstiderna är varierade och vi ser helst kvinnliga sökande till denna tjänst och det är en fördel om du är arabiskt talande.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Vi söker nu personer som vill göra skillnad och en betydelsefull insats hos våra brukare i hemtjänsten, är det du? Det är meriterande om du arbetat inom området tidigare, men inget krav. Däremot behöver du en vilja i att göra skillnad och skapa livskvalitet för andra människor. Att arbeta som vikarie innebär att du arbetar som timavlönad och hoppar in vid behov när någon är frånvarande i verksamheten. Vi är inne i en spännande omorganisation med fokus på ombudsroller, fortbildning enligt Äldreomsorgslyftet och välfärdsteknik. Vårt mål är att skapa moderna och värdeskapande hemtjänstcentraler för att möta de utmaningar vi står inför. Verksamheten ska utgöra ett stöd för ett meningsfullt liv där brukarna ska kunna leva under trygga förhållanden, byggt på respekt för självbestämmande och integritet. Arbetsuppgifter Vad innebär det att jobba som vikarie? Hemtjänsten i Kungälvs kommun är uppdelad i åtta hemtjänstgrupper som utgår från olika lokaler runt om i kommunen. Som vikarie är du tillsammans med dina kollegor en av nyckelpersonerna i nätverket kring brukarna. Dina arbetsuppgifter innebär att ge brukarna omsorg och stöd utifrån deras individuella behov. Utöver omvårdnads- och serviceinsatser ingår även dokumentation i Treserva samt delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser från sjuksköterska i dina arbetsuppgifter. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och utför dem på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag ingår också att ha ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, kollegor och andra samarbetspartners. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! När du fått anställning som vikarie får du en muntlig övergripande information från enhetschef/koordinator samt introduktion på arbetsplatsen tillsammans med ordinarie personal som sätter dig in i arbetsuppgifterna. Antalet introduktionstillfällen kan variera. Dina arbetstider är viktiga och du lägger själv in tillgänglighet i vårt vikariesystem Time Care Pool. Verksamheten bedrivs alla dagar i veckan, dag och kväll, och vi ser helst att du lägger tillgänglighet minst tre pass/vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom hemtjänsten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från vårdyrket. För att kunna arbeta i hemtjänsten behövs B-körkort eller att kunna cykla. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Hur ser vår rekryteringsprocess ut? - Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden utifrån verksamheternas behov. - Du ska uppge referens till nuvarande eller senaste chef, arbetsledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens. Ta kontakt med dina referenter innan du lägger in kontaktuppgifter till de. Har du varit anställd tidigare i Kungälvs kommun så kommer vi kontakta interna referenser. - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev, du kommer istället att behöva besvara flera urvalsfrågor. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Kvinnlig personlig assistent sökes till 7-årig tjej i Kode Vi letar efter kvinnliga assistenter till vår dotter – en klok, stark och älskad 7-åring som behöver trygghet, närvaro och ett vakande öga dygnet runt. Här får du ett jobb där du gör verklig skillnad – både i det lilla och i det stora. Vi söker två roller: En nattassistent för vaken natt, 2–3 nätter/vecka (ca 60–80 %) En dagassistent på 40-50 %, med chans till utökning eller kombination dag/natt Om jobbet: Du jobbar i vårt hem i Kode, där du blir en självklar del av vardagen. Det här är ett uppdrag för dig som är lyhörd, trygg och har en inbyggd radar för andras behov – särskilt när det gäller att övervaka andning och läsa subtila signaler. Du behöver kunna fatta snabba beslut när det behövs, men också ha tålamodet att vänta in, följa med och anpassa dig efter vår dotters rytm. Önskemål: Erfarenhet av att jobba med barn, gärna som personlig assistent Kunskap om t.ex. sondmatning, slemsug, hostmaskin, andningsövervakning eller epilepsi En lyhördhet för barns sätt att kommunicera utan ord En förmåga att smälta in i en familj där det finns syskon, rutiner och mycket kärlek Lust att följa med på resor ibland – vi står för kostnaderna Krav: Körkort + egen bil, eftersom vi bor på landet utanför Kode, utan allmänna kommunikationsmedel God fysik – vissa lyft ingår Mycket god svenska i både tal och skrift Det praktiska - Nattpassen är mellan 9-12 timmar långa, dagpassen något kortare. Flickan har assistans dygnet, varför det är viktigt att du kan vara flexibel Tjänsten börjar som en timanställning, så att vi får känna på varandra och trivs vi ihop, så kan den komma att övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med tjänstgöringsgrad. Anställningsform: Du börjar som timanställd. Om det klickar – vilket vi hoppas – kan det bli en visstidsanställning så länge uppdraget varar. Person före papper: Vi värdesätter din inställning mer än ditt CV. Det viktiga är vem du är i mötet med vår dotter. Vi intervjuar löpande – skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. OM OSS Energivägens stödboende drivs sedan 2020 enligt ett drifts- och entreprenadavtal med Kungälvs kommun. Boendet består av femton lägenheter med andrahandskontrakt och en jourlägenhet. Vi har ett gemensamhetshus med gemensamt kök och vardagsrum för våra hyresgäster, personalutrymme och två små sovrum för sovande jour. I det gemensamma uteområdet finns pergola med blommor och fikabord, grillplats och gräsmattor att använda. Boendet ligger centralt i Kungälv nära kommunikation med buss. Verksamhetens syfte är att erbjuda ett tryggt och trivsamt boende i lägenhetsform där stödet avser att främja den enskildes förmåga att bo och bo kvar samt en väg till ett så självständigt liv som möjligt. Målet är att den enskildes fysiska, psykiska och sociala behov av stöd utifrån biståndsbeslutet ska tillgodoses, insatserna anpassas efter den enskildes egen förmåga, med utgångspunkten i att nå en ökad delaktighet i samhället. Energivägens stödboende arbetar utifrån individen i centrum och ett högt brukarinflytande. Vi har en stark tro på de boende och uppmuntrar alltid nya initiativ och förslag. Läs mer om Energivägens stödboende via länken https://www.stadsmissionen.org/detta-gor-vi/boenden/energivagens-stodboende/ Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en verksamhet med hög kompetens, där dina framtida kollegor har relevant utbildning och besitter en varierad yrkeskompetens samt arbetserfarenhet inom socialt arbete. Vi jobbar enligt metoder som MI, LAB och CM/VSS för att stödja hyresgästen på bästa sätt. Varje vecka erbjuds schemalagt kollegialt metodstöd. Just nu har arbetsgruppen ingen extern handledning men det kan ändras vid behov. Arbetsgruppen har högt i tak och vi vill bevara vår prestigelösa stämning där vi månar om varandra - vi är ett riktigt gött gäng! Just nu söker vi en boendeassistent för ett vikariat under föräldraledighet. OM TJÄNSTEN Som boendeassistent har du ett nära samarbete med socialtjänst, primärsjukvård och psykiatrisk öppenvård/slutenvård. Du är tillsammans med en kollega kontaktperson för hyresgäster och därför ett viktigt stöd under boendetiden. Ditt arbete syftar till att stärka och stötta den enskilde hyresgästen till att kunna ta eget ansvar för sin livsprocess genom strukturerade stöd- och motivationssamtal. Du ansvarar för upprättande och uppföljning av del-, slutrapporter samt genomförandeplaner. Som boendeassistent arbetar du dagligen med att motivera och entusiasmera våra hyresgäster till att delta i meningsfull vardag. Du arbetar också praktiskt med de arbetsuppgifter som finns såsom exempelvis städning, iordningställande av jourlägenhet, handlingsresor, viss matlagning med mera. Göteborgs Stadsmission är en innovativ organisation, där vill vi följa dem vi möter till en förbättrad livskvalitet. Vi arbetar aktivt med internt utvecklingsarbete och med att hitta samarbetsformer som gynnar den enskilde - ditt engagemang är varmt välkommet! VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande socialpedagog, socionom eller med annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska kunna möta individer med olika bakgrund på ett prestigelöst sätt. Ett lyhört förhållningssätt, stor personlig mognad och förmåga att skapa en trygg och lugn miljö är därför av stor vikt. Du har förmågan att sätta lämpliga gränser, skapa tydlighet och struktur i vardagen. Du är strukturerad och har god förmåga till samarbete, samtidigt som du uppskattar självständigt arbete. Du är bekväm att hålla och driva kontakter med bl.a. socialtjänst och andra myndigheter. Du är praktiskt lagd och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterade om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor som har ett substansbrukssyndrom och psykisk ohälsa, hemlöshet och utanförskap. Det är också meriterande om du har dokumenterad utbildning och erfarenhet av MI, LAB och CM/VSS. Som kollega är du en viktig pusselbit i en god arbetsmiljö och att du har en vilja att bidra till verksamhetens utveckling är en förutsättning. Det ingår bilkörning i tjänsten, vilket innebär att du behöver ha B-körkort och trivas med att köra i tjänsten. Du behöver även ha en god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift då det regelbundet förekommer omfattande dokumentationsuppgifter. Det är en förutsättning att du kan arbeta med IT-verktyg och har god datorvana. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION Tjänstegrad ca 90 % med rullande sexveckors schema. Du arbetar schemalagd arbetstid där såväl dag, kväll, helg och sovande jour ingår. Inget schemalagt ensamarbete. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret är ett krav innan anställning kan ges. Intervjuer sker löpande. Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen då tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker en eller två personer som vill bidra till en trygg och fungerande vardag för en äldre kvinna som behöver stöd med olika sysslor i hemmet. Hon är en social och aktiv person som tycker om att sy, laga mat, shoppa och pyssla i trädgården – därför ser vi gärna att du delar hennes intressen och uppskattar att hitta på saker tillsammans. För att passa i rollen behöver du vara rökfri och inte vara allergisk mot hundar, då det ibland kommer fyrbenta besökare. Vi söker dig som är mogen, plikttrogen och har ett genuint engagemang för andra människor. Du har båda fötterna på jorden, hjärtat på rätt ställe och är ute efter ett långsiktigt samarbete. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med äldre ser vi det som ett plus. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 80-årsåldern bosatt i Kungälv är rökfri kan arbeta i ett hem med hund har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta med äldre delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Arbetspassen är förlagda till måndagar, onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar, med arbetstid kl. 09:00-14:00 samt 18:00-21:00. Det finns möjlighet att dela upp tjänsten mellan två personer. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Mimers Hus gymnasium är en attraktiv gymnasieskola belägen i centrala Kungälv. På skolan går idag ca 1600 elever fördelat på 11 nationella program, såväl yrkesförberedande, studieförberedande och introduktionsprogram. På skolan arbetar ca 180 personal, en personalgrupp som kännetecknas av stort engagemang och hög kompetens. Vår målsättning och fokus är att alla ska lyckas. Skolan erbjuder idrottsprofil inom samtliga program och UF inom flertalet. Som lärare på Mimers Hus planerar, genomför och följer du upp undervisningen. Som pedagog skapar du en undervisningssituation som präglas av trygghet och tillitsfullt klimat. Du är van att bedöma och utvärdera olika undervisningsstrategier och anpassa undervisningen utifrån den elevgrupp du möter. På skolan har vi höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. Arbetsuppgifter I denna rekrytering är aktuella kurser förlagda på skolans Introduktionsprogram, där du också kommer att ha din arbetslagstillhörighet. Utöver undervisning ansvarar du för våra lärlingar och APL. Sammanfattningsvis söker vi en legitimerad yrkeslärare med erfarenhet inom försäljnings- och servicebranschen som är engagerad och ansvarstagande. Du bör ha goda kunskaper inom de olika områdena och vara villig att ständigt utveckla och förbättra din undervisning. Kvalifikationer Vi söker dig som har yrkeslärarexamen för Försäljning- och serviceprogrammet (tidigare Handelsprogrammet). Du har god förmåga att skapa goda relationer med så väl elever, vårdnadshavare, externa samverkanspartners som kollegor. Du har förmåga att möta elever i komplicerade lärandesituationer, har ett tydligt ledarskap i klassrummet, har vana att arbeta med anpassningar och alternativa lärverktyg samt förmåga att se till elevernas styrkor och bygga på dem. Du har erfarenhet och intresse av skolutveckling och kollegialt lärande, ser samarbete och samverkan som naturliga utgångspunkter i arbetet kring elever, men du är även van vid att arbeta självständigt. Du är förtrogen med, och har kunskap om, läroplanen för gymnasieskolan. Meriterande är erfarenhet av att arbeta med Ung Företagsamhet (UF). Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Glöm inte bifoga hela din lärarlegitimation till din ansökan. Intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Trekungagymnasiet är en anpassad gymnasieskola i hjärtat av Kungälv. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete tillsammans med kompetenta arbetskamrater som brinner för alla elevers rätt till utveckling och ett bra liv. Du arbetar dagtid måndag till och med fredag 7.30-12.30. Det viktigaste är att du tror på alla individers möjlighet att utvecklas och rätt att kommunicera med sin omgivning. Arbetsuppgifter Som elevassistent arbetar man elevnära och är uppmärksam på stämningar och signaler från eleverna. Man är en viktig del i ett arbetslag där kommunikationen står i fokus: både elevens möjlighet att uttrycka sig och samarbetet mellan kollegor. Arbetet sker i liten klass med hög personaltäthet. Tätt samarbete med övriga kollegor, vårdnadshavare och externa instanser är viktigt. I klassen går elever på tidig utvecklingsnivå med stora behov av omsorg och där söker vi någon som genuint vill arbeta med målgruppen. Här ingår daglig omsorg, exempelvis assistans vid (sond)mat och toalettbesök. En del arbetsuppgifter kräver därför god fysik. Kvalifikationer En gymnasieutbildning är ett krav. Meriterande är en grundläggande vårdutbildning, exempelvis barn och ungdom, vårdbiträde eller undersköterska. Meriterande är även en elevassistent-utbildning eller motsvarande eftergymnasial yrkesutbildning. Vi har som krav att du har jobbat minst 5 år inom anpassad skola. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), exempelvis tecken som stöd samt digitalt och analogt bildstöd (exempelvis Widgit). Du ska ha erfarenhet av sondmatning, epilepsi och fysisk omvårdnad av personer med stora behov. Kunskaper i TaSSeL, samt kunskaper om hur man arbetar med ögonstyrningsdator är meriterande. Som person är du flexibel och uthållig. Du önskar samarbeta med andra, är relationskapande och har hög empatisk förmåga. Du har gott omdöme, pedagogisk insikt samt personlig mognad. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 33 jobb