Lediga deltidsjobb i Kungsbacka
Det finns totalt 75 lediga deltidsjobb att söka i Kungsbacka
Vill du vara en del av något större? Är du redo att göra skillnad i människors liv varje dag? Då är det dags att ta steget och bli en del av vårt fantastiska team av omsorgspersonal i vår kommun! Vår verksamhet står inför nya utmaningar och möjligheter i en föränderlig värld. För att kunna erbjuda en högkvalitativ och anpassad service till våra omsorgstagare, behöver vi förstärka vår personalstyrka med kompetenta och engagerade medarbetare. Rollen som Undersköterska hos oss Som medarbetare hos oss kommer du att vara del av ett team som jobbar personcentrerat och med ett rehabiliterande förhållningssätt. Arbetsuppgifterna varierar från stöd i personlig vård, vardagsrehabilitering, delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser, samt samverkan med övriga professioner i teamet. I arbetsuppgifterna ingår även att planera, genomföra, dokumentera och följa upp omsorgsarbetet med personen som har behov av hjälp och stöd. Som medarbetare hos oss får du också delta i utvecklingen i verksamheten via olika ombudsroller och i arbetet med olika nationella kvalitetsregister. Ditt schema kommer vara förlagt till dags- och kvällspass samt pass varannan helg. Din profil Som person tycker du om att arbeta i team samt har lätt för att möta och samarbeta med andra människor. Du är trygg i din yrkesroll samt har ett professionellt bemötande till boende och kollegor. Vidare vill du gärna lära nytt och deltar aktivt och engagerat i utveckling av verksamheten. Stor vikt läggs vi personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är utbildad undersköterska - har god datorvana - uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har: - erfarenhet av att arbeta som undersköterska - erfarenhet av somatisk- eller demensvård - om du har gått vidareutbildning och/eller erfarenhet inom vård av multisjuka äldre eller rehabilitering av äldre - B-körkort Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/vard--och-omsorgsboende/smedjans-korttidsenhet https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Inom Förvaltningen för Vård & omsorg anställds samtliga medarbetare inom hemtjänst och vård- och omsorgsboende på 100% sysselsättningsgrad men medarbetare har möjlighet att gå ner till önskad sysselsättningsgrad utifrån verksamhetens behov. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Den typ av registerutdrag som ska begäras är Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Från och med 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Vid anställning som undersköterska behöver du därför uppvisa ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Ansök gärna redan nu om du inte redan har. https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/utbildad-i-sverige/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb-och-praktik/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 25 oktober. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du ha ett fritt och omväxlande arbete samt ingå i en professionell arbetsgrupp? Mitt emellan Göteborg och Kungsbacka ligger Kullaviks hemtjänst med avkopplande omgivningar och närhet till havet! Låter detta som en tjänst för dig? Ansök idag! Rollen som Undersköterska hos oss Som undersköterska kommer du möta människor med olika behov och du arbetar i deras hem. Det är ett fritt och omväxlande arbete där du ingå i en professionell arbetsgrupp. Ena dagen är inte den andra lik och arbetet är stimulerande och blir aldrig tråkigt. Ibland kan det vara tufft att arbeta självständigt i ett flexibelt tempo men all värme och glädje från omsorgstagare, anhöriga och arbetskamrater ger ny energi. I din roll ingår att: - samverka med kollegor och hemsjukvård utifrån god och nära vård samt ett rehabiliterande förhållningssätt - upprätta och följa genomförandeplaner och rutiner utifrån omsorgstagarens behov - tillsammans med dina kollegor skapa en trygg och stimulerande miljö hos omsorgstagaren och i arbetsgruppen Du kommer jobba efter ett schema som är förlagd till dag, kväll och varannan helg. Du kommer gå, cykla och köra bil i tjänsten. Din profil Du älskar att arbeta med människor, du är en glädjespridare som ger energi till dina omsorgstagare och kollegor. Som person är du initiativtagande, flexibel och självgående i ditt arbete och ser möjligheter i förändringar och för utveckling. I Kungsbacka försöker vi göra nytt och ser gärna att du har intresse av att testa ny välfärdsteknik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är utbildad undersköterska - uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet - innehar B-körkort Det är meriterande om du har: - erfarenhet av att arbeta som undersköterska Läs gärna mer om oss Kullaviks hemtjänst ligger mitt emellan Göteborg och Kungsbacka med avkopplande omgivningar och närhet till havet! Hemtjänsten i Kullavik är namnet på den kommunala hemtjänsten i Kungsbackas egen Regi. Vi utgår ifrån Kyviksvägen 2 och har därför alltid nära hem till de vi är till för. Inom hemtjänsten pågår ett arbete med att renodla undersköterskans roll, vilket innebär att du som undersköterska hos oss inte utför städ eller hemleverans av inköpsvaror. Vi är stolta över att våra omsorgstagare i Socialstyrelsens undersökning 2023 är 100% nöjda med vårt bemötande. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Inom Förvaltningen för Vård & omsorg anställds samtliga medarbetare inom hemtjänst och vård- och omsorgsboende på 100% sysselsättningsgrad men medarbetare har möjlighet att gå ner till önskad sysselsättningsgrad utifrån verksamhetens behov. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Den typ av registerutdrag som ska begäras är Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Från och med 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Vid anställning som undersköterska behöver du därför uppvisa ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Ansök gärna redan nu om du inte redan har. https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/utbildad-i-sverige/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss?mark=jobba+hos+oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 18 oktober. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
We are looking for new home cleaners to join our team in Kungsbacka. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you havea valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Kungsbacka.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du harett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Vill du arbeta extra hos en ledande butikskedja med flexibilitet att själv välja arbetspass? Vi på Retail Staffing söker nu butikssäljare som kan arbeta extra vid behov på i någon utav våra kunders butikskedjor. Vi arbetar med Lindex, Hemtex och MQ i och runt om Göteborg. Viktig information: För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50% alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal. Om rollen: Som anställd hos Retail Staffing kommer du att arbeta på uppdrag för en butikskedja och ambulera mellan kedjans olika butiker vid behov. Du väljer själv när du vill arbeta genom att boka pass via vår smidiga app, vilket ger dig stor flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema. Arbetsuppgifterna inkluderar personlig försäljning på golvet, att vara behjälplig vid provrummen (i klädbutiker), kassaarbete, lagerarbete och en hög nivå av kundservice. Du är en viktig del av teamet och ser till att varje kund får en positiv upplevelse i butiken. Vi söker dig som: • Har en huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver • Har tidigare erfarenhet av försäljning inom detaljhandeln • Kan arbeta minst två pass på vardagar dagtid i veckan, med möjlighet att även jobba kvällar och helger • Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel • Trivs med att arbeta snabbt och effektivt i en dynamisk miljö • Samarbetar gärna med kollegor och bidrar till en god teamkänsla • Uppskattar variation och ser det som lärorikt att jobba i olika butiker. • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska • Har fyllt 18 år och har en fullgjord gymnasieutbildning Vad vi erbjuder: • Möjligheten att jobba för en av Sveriges mest välkända butikskedjor • Flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema via vår app • Ett varierande arbete där du får träffa nya människor och arbeta i olika butiker Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och uppmuntrar alla att söka. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida eller denna annons, på grund av GDPR. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Retail Staffing – "We love retail" Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"
Optimal Assistans i Göteborg AB startades år 2005. Vår vision är att skapa självständighet för brukare som vill leva sina egna liv och en central grundsten i vårt arbete är att utforma en assistans som är optimal för varje individ. Vi söker dig som kan arbeta några vardagskvällar i veckan (19:00-24:00) och heldag varannan söndag (09:30-17:00 och 19:00-24:00). Vi tror att detta uppdrag kan passa dig som studerar och vill jobba extra vid sidan av dina studier. Körkort är meriterande. Som personlig assistent hos oss får du tillgång till: Kompetensutveckling Nära kontakt med din närmaste chef En trygg arbetsmiljö Friskvårdsbidrag Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Varmt välkommen att skicka din ansökan till oss!
Jag är en glad och social man med Angelmans syndrom, autism och epilepsi. Jag behöver Din hjälp i min vardag, dygnet runt! Om tjänsten Som min personliga assistent kommer du bland annat få hjälpa mig vid aktiviteter, av- och påklädning, förberedelser av mat och all personlig hygien. Det kan förkomma att du behöver hjälpa mig att sätta gränser. Jag förstår det mesta du säger till mig om du håller dig kort och tydlig i din kommunikation med mig. Jag använder mig av gester, ljud och enklare tecken och skulle uppskatta om även du kan kommunicera med mig via tecken och kanske även bildstöd. Du behöver alltid finnas i min närhet då jag har svårt med balansen och behöver stöttning vid förflyttningar eller om jag går. Du behöver också kunna vara med mig i badhuset. Vem är du? Jag söker dig som talar och skriver mycket bra svenska och har kanske enklare kunskaper i teckenspråk. Du är tydlig både i ditt tal och kroppsspråk mot mig. Du har B-körkort för manuell bil så du kan köra min bil vid behov. Det är önskvärt om du har erfarenhet av Angelmans syndrom, autism och epilepsi. Jag behöver dig som kan bemöta mig med respekt och förståelse! Arbetstid och tjänstgöringsgrad: SLUV (så länge uppdraget varar), ca 80% v.1: tisdag, torsdag och fredag 07:00 - 19:00. v.2: onsdag och torsdag 19:00 - 07:00 Lön: Fast enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Att jobba på Humana Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Emmelie Karlsson [email protected]
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Är du legitimerad läkare och vill utvecklas inom primärvården? Vi på Åsa Vårdcentral söker nu en engagerad och ansvarsfull läkare för att förstärka vårt team. Hos oss får du chansen att växa och utvecklas i din roll. Om vi trivs med varandra finns det framöver möjlighet till en ST-tjänst inom allmänmedicin. Om arbetet Vi ser att du som söker är intresserad av bredden inom specialistområdet, allmänmedicin och kan tänka dig en framtid inom primärvården. Ditt arbete är omväxlande, då du möter såväl barn som äldre på både planerad och akut mottagning. Du kommer att möta våra patienter så väl fysiskt som digitalt. Det är viktigt för oss, att vården har patienten i fokus och sker på rätt vårdnivå, då våra patienter har olika behov och förutsättningar. Möjligheten att påverka din egen arbetssituation är stor. Du kommer att erbjudas regelbunden handledning av specialist i allmänmedicin. Vi har erfarna handledare och ett nära samarbete med utbildningsenheter för att säkerställa din professionella utveckling. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till 2025-08-31 Om arbetsplatsen Vårdcentralen Åsa är en trivsam och väletablerad vårdcentral, belägen mitt i en växande ort nära havet. Det finns goda pendlingsmöjligheter både från norr och söder, via Åsa Station. Vårdcentralen har i dag ca 7800 listade patienter. Fria vårdvalet gör att vi är konkurrensutsatta vilket bidrar till att vi nu genomför flera förbättringar i syfte att tillmötesgå patienternas behov av tillgänglighet och kontinuitet. Men vi månar även om den gemensamma arbetsmiljön och värdesätter samarbete högt. Vårdcentralen Åsa har i dag fast läkarbemanning som består av fem läkare varav fyra är specialister i allmänmedicin och en ST-läkare. Vi välkomnar ofta AT-läkare och läkare på andra nivåer i sin utbildning. På vårdcentralen finns det utbud som krävs. Förutom läkar- och distriktssköterskemottagning även stort BVC, labb och ett rehabteam bestående av arbetsterapi och fysioterapi. Vårdcentralen har också ett psykosocialt team som består av Psykiatriker, Kuratorer, rehab koordinator. För oss är det viktigt med ett nära samarbete mellan yrkesgrupperna, i syfte att leverera den bästa vården till våra hallänningar. Hos oss finner du ett närvarande och stödjande ledarskap, där fokus ligger på delaktighet och tillit i de processer som leder verksamheten framåt mot våra mål och för nöjda patienter. Vårt mål är att vara en attraktiv vårdcentral för såväl patienter som medarbetare. Kvalifikationer I första hand söker vi dig som har - Svensk läkarlegitimation med godkända kunskaper i Svenska språket - Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från vårdcentral - Kanske har du påbörjat ST på annan ort eller region? - Har ett genuint intresse för primärvård och allmänmedicinskt arbete - Är kommunikativ, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga Vi arbetar i dag i journalsystemet VAS, men byter till Cosmic i början av 2025. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete vid behov. Vårdcentralen har öppet vardagar 8-17 Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Blir du nyfiken? Slå mig gärna en signal så kan vi diskutera vidare. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Är du en person som motiveras av att skapa en meningsfull och rolig vardag för människor? Då kan du vara rätt person för Ebba! Vem ska du jobba med? Ebba är 15 år, har en sällsynt diagnos som heter Retts Syndrom och bor med sina föräldrar och sin lillasyster i Lindome, inte långt ifrån Lindome station, femton minuter med tåg från Göteborg. Ebba trivs med personer som är idérika, initiativtagande och gillar att hitta på saker. Hon älskar musik, rider och tycker om att bada. Som hennes assistent kommer du tillsammans med Ebba träna kommunikation med hjälp av ögonstyrd dator, genomföra träningsprogram från sjukgymnast samt hjälpa henne med andra grundläggande behov. Ebba har lindrig Epilepsi, behöver hjälp att matas och får medicin via PEG-knapp. Du kommer också vara Ebbas möjlighet till interaktion med andra i hennes omgivning och hennes stöttning i hennes kommunikation utåt. Omfattning av tjänst Ebba söker någon som kan jobba 50% på ett rullande schema, eftermiddag/kväll på vissa vardagar, varannan helg samt extra vid skollov. Vissa nätter sover man även jour hos Ebba. Tjänsten går bra att kombinera med studier och skola. Vem är du som söker? Vad som är viktigt för att du skall trivas i rollen som Ebbas assistent är framför allt rätt personkemi mellan dig, Ebba och familjen. Både Ebba och hennes familj sätter stort värde på personlig mognad hos dig som assistent, att du helt enkelt är lugn och trygg i dig själv, att du är självgående och initiativtagande, har en stor empatisk förmåga och vet när det är läge att ta plats och när det är läge att ta ett steg tillbaka. Ebba vill helst ha kvinnliga assistenter. Körkort och bil meriterande med inte ett krav Du behöver kunna tala och förstå svenska. Vi kräver att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vill du läsa mer om Rett Syndrom så tipsar vi dig att läsa vidare på följande länkar: https://www.agrenska.se/globalassets/dokumentation/515-retts-syndrom-2016.pdf https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/omraden/sallsynta-halsotillstand/retts-syndrom/ Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan!
Visar 1 till 10 av 75 jobb