Lediga jobb hos Frösunda Personlig Assistans AB
Beskrivning av tjänsten som ledsagare Just nu söker vi dig som vill arbeta som ledsagare åt en äldre kvinna i Mora. Kunden tycker om att vara aktiv och utövar aktiviteter såsom gymträning och promenader, simning kan förekomma. Även en fika på stan med skoj och skratt uppskattas mycket. Arbetstider kommer man överens med kunden om, stor del av passen är förlagda på vardagar. Om dig Vi tror att du som söker den här tjänsten är hjälpsam, lyhörd och kommunikativ och brinner för att arbeta med människors behov. Som person är du glad, öppen och rökfri, samt har uppfinningsrika idéer där du själv kan föreslå aktiviteter för kunden. God fysik. Körkort är ett plus men inget krav. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Tillträde: Omgående Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-15 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Susann Berglund, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår kund som bor utanför Varberg. Vad innebär den här tjänsten? Nu har vi ett rolig och utvecklande jobb till dig som är glad, påhittig och har ett genuint intresse för assistansyrket hos vår kund, en liten tjej på 8 år. Arbetstiderna är på kvällar efter skolan, dagtid under lov och på helg, tiderna kan anpassas efter din möjlighet att arbeta. Vi söker dig som vill jobba extra på timmar och dig som vill jobba en mindre deltid. Flickan bor tillsammans med sin mamma, pappa och två bröder på en hästgård en mil utanför Varbergs centrum. Det är en glad tjej som älskar sång, film och musik och gillar ett högt tempo. Samtidigt har hon ettbehov av återhämtning och tycker mycket om att titta på film i soffan, det är viktigt att följa hennes rytm. Andra intressen är djur och att vara ute i naturen. Dina arbetsuppgifter blir att stötta flickan i hennes vardag såsom matsituation, hygien, med förflyttningar, lyft och såklart i leken. Du är aktiv och engagerad i hennes dagliga aktiviteter såväl inomhus som utomhus. Det är viktigt att du är flexibel och kan hänga med utifrån flickans behov. Hon har inget tal utan kommunicerar med hjälp kroppsspråk och ögon. Till sin hjälp vid kommunikation har honen dator, varför dina datakunskaper behöver vara goda. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenskt tal för att kunna förstå henne rätt. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: är pigg, glad, framåt och påhittig. har erfarenhet från arbete med barn eller som personlig assistent. tycker om djur, natur och sport. tål pälsdjur. har goda datakunskaper. är rökfri. har mycket goda kunskaper i svenska, framförallt i tal. tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Övrig information Anställningsform:Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: ca 25 % det finns möjlighet till mer. Arbetstider: Efter ett rullande fyraveckors schema, enligt: v.1 Mån 15:00-19:30 ochlör 12:00-18:00 V.2 Fre 13:30-19:00 V.3 Mån, tis, ons 15:00-19:30 ochsön 12:30-19:30 V.4 Fre 13:30-19:00 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024-10-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Fanny Helgesson, Verksamhetschef,010-130 41 49 Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Vår glada tjej på 22 år söker nu en ny assistent, i centrala Kalmar! Du kommer att arbeta i kundens hem och hjälpa till med vardagliga saker så som att städa, tvätta, laga mat, handla osv. Kunden behöver även hjälp med förflyttningar, hygien och kommunikation.Det förekommer även en del aktiviteter både i hemmet och utanför, tjejen är intresserad av djur, främst hästar så det är ett plus om även du har dessa intressen. Titta på film, lyssna på musik, ta promenader/gå på stan, bada, spela kort, besök i stallet osv är också exempel på saker som ni kommer att göra mycket tillsammans. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll, helg och natt.Vid de flesta aktiviteter förekommer dubbelbemanning. Vi ser gärna att du som söker kan behärska det svenska språket i tal och skrift då vår tjej har svårare med kommunikationen.På kunds önskemål söker vi en kvinna i åldern 20-45 år.Du är också lyhörd och har lätt för att ta egna initiativ samtidigt som du är duktig på att ta ansvar och skapa trygghet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar Omfattning: 48,44 % Arbetstid: Varierar mellan dag, kväll, varannan helg, natt Tillträde: 1/11-2024. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 31/10. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef, Magda Fahlen | 010 130 34 46 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Beskrivning av tjänsten som Kund- och Personalansvarig/ Verksamhetschef Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Borås under många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi söker nu en trygg person som vill ingå i det team av Kund- och personalansvariga/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt kontor i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. Du leder arbetet och är chef för de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service, så att både kunder och medarbetare känner sig trygga. I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet. Sedvanliga chefsuppgifter som medarbetar- och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du är engagerad, har lätt för att tidigt fånga upp signaler från kunder och medarbetare och är snabb att agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet. Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen. Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal- och arbetsliv men det är inget krav. B-körkort är ett krav, resor inom regionen förekommer. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, kl. 8-17 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024-10-24 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist på 010-130 32 49 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare.
Beskrivning av tjänsten som Kund- och Personalansvarig/ Verksamhetschef Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Göteborg under många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi utökar verksamheten i Göteborg ochsöker en trygg person som vill ingå i det teamet av Kund- och personalansvariga/verksamhetschefer och stödfunktionersom redan arbetar på vårt kontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. Du leder arbetet och är chef för de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service, så att både kunder och medarbetare känner sig trygga. I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet. Sedvanliga chefsuppgifter som medarbetar- och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du är engagerad, har lätt för att tidigt fånga upp signaler från kunder och medarbetare och är snabb att agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet. Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen. Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal- och arbetsliv men det är inget krav. B-körkort är ett krav, resor inom regionen förekommer. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, kl. 8-17 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024-10-24 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist på 010-130 32 49 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos vår kvinnliga kund i Askersund. Vad innebär den härtjänsten? Kunden är en person som tycker om musik och djur, och som behöver struktur och tydlighet i vardagen. Arbetet sker med bildstöd och tecken, erfarenhet av dessa är meriterande från dig som söker. Kundens funktionsnedsättning gör att du kan ställas inför ovana situationer, vilket ställer högre krav på dig som assistent. Du behöver ha ett lugnt tillvägagångssätt ochvara trygg i dig själv.Personalgruppen arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande, där dagliga rutinerna är av stor vikt. Vi tror att du som söker har ett stort tålamod och en god förmåga att läsa av andra människor. Vi sätter extra vikt vid din kommunikativa kompetens, personliga egenskaper och förståelse för andra människor. Arbetet utgår från kundens hem men du kommer även att vara med på kundens dagliga verksamhet. Tjänsten är ett vikariat på ca 68%som sträcker sig minst ett halvår framåt, med möjlighet till förlängning. Man arbetar dag 08.00-16.00 samt kväll med jour i kundens hem 16.00-08.00. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg med jour i kundens hem. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). har erfarenhet av arbete med stödtecken/teckenspråk har erfarenhet av lågaffektivt bemötande har erfarenhet av arbete med bildstöd Önskvärt om du som söker har körkort om du inte är boende i Askersund, då det kan vara svårt med kollektivtrafiken till och från kund. Du bör kunna vistas bland pälsdjur då turer med häst och vagnförekommer. Övrig information Anställningsform: vikariat Omfattning: 68 % Arbetstider: 08.00-16-00 samt 16.00-08.00 Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024 10 30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lisa Vålberg, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Beskrivning av tjänsten som Kund- och Personalansvarig/ Verksamhetschef Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Örebro under många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi söker nu en trygg person som vill ingå i det team av Kund- och personalansvariga/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt kontor i Örebro. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. Du leder arbetet och är chef för de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service, så att både kunder och medarbetare känner sig trygga. I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet. Sedvanliga chefsuppgifter som medarbetar- och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du är engagerad, har lätt för att tidigt fånga upp signaler från kunder och medarbetare och är snabb att agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet. Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen. Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal- och arbetsliv men det är inget krav. B-körkort är ett krav, resor inom regionen förekommer. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, kl. 8-17 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024-10-20 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist på 010-130 32 49 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare.
Visar 1 till 10 av 147 jobb