Lediga deltidsjobb i Lekeberg

Det finns totalt 4 lediga deltidsjobb att söka i Lekeberg

Vi söker nu en undersköterska till Linden!
Lekebergs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med och för våra boende på Linden! Att arbeta som undersköterska inom kommunen är ett självständigt, ansvarsfullt och varierande arbete och ett av Sveriges viktigaste jobb! Hos oss har du goda påverkansmöjligheter i förändrings- och förbättringsarbetet. Som undersköterska har du en betydande roll för våra brukare. Du kommer att arbeta med omvårdnadsinsatser av olika slag utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och efter brukarens individuella behov, enligt SoL och HSL. Tillsammans med dina kollegor och andra professioner ska du med omsorg och omtanke säkerställa att våra brukare får bästa möjliga tillvaro, både för särskilt boende men även för korttidsvård. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att, utifrån biståndsbeslut, planera och utföra kvalificerat omvårdnadsarbete. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen krävs det att du: • är utbildad undersköterska • har datorvana • behärskar svenska språket, så du kan kommunicera med enskilda personer och övrig personal • kan dokumentera i verksamhetssystem • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete på korttidsverksamhet • erfarenhet av att arbeta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt • kännedom om verksamhetssystem, exempelvis LifeCare. Du har ett genuint intresse, empati och känsla för människor. Du visar arbetsglädje och har ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor. En självklarhet är att du behandlar alla med hänsyn och respekt. För att lyckas i rollen är du lyhörd och flexibel samt har förmågan att anpassa ditt arbetssätt beroende på brukare. För rollen krävs att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande, självständig och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vi söker nu timvikarier till hemtjänsten!
Lekebergs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration, samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie inom hemtjänsten! Som timvikarie inom hemtjänsten kan arbetstiden vara förlagd till dag, kväll, natt och helg. Du kan välja om du helst arbetar dag, kväll och/eller natt. Hemtjänstens arbetsområde är i Fjugestas tätort och ute på landsbygden. Det dagliga arbetet planeras digitalt och insatserna hos brukarna registreras med mobiltelefon. Hemma hos de flesta brukarna finns digitala lås som öppnas med mobiltelefonen. Vi kör elbilar och dieselbilar i tjänsten. Vi har elcyklar som används vid besök i tätorten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • ge omvårdnad, stöd och service till brukarna utifrån deras individuella behov • besvara och åtgärda trygghetslarm • delegerade och instruerade arbetsuppgifter från arbetsterapeut och sjuksköterska • dokumentation. För att kunna utföra arbetsuppgifterna i hemtjänsten behöver du: • ta emot delegering för att ge läkemedel. Innan du kan få en delegering får du först genomgå en webbutbildning med kunskapstest för att bedömas av ansvarig sjuksköterska om dina kunskaper är tillräckliga • genomgå en utbildning i förflyttningskunskap för att kunna genomföra säkra förflyttningar av brukarna • göra en webbutbildning i dokumentationssystemet • introduceras i arbetet av personal i hemtjänsten, minst 3 arbetspass. Självklart genomförs utbildningarna på betald arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har fyllt 18 år • kan tala och skriva på svenska • har körkort för personbil och körvana samt att det inte finns några hinder för dig att köra bil • kan cykla. Det är meriterande om du har omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård, samt om du har erfarenhet av arbete med människor i olika åldersgrupper. Den här rollen kräver att du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är lyhörd och har respekt för att vi arbetar i andra människors hem. Du behöver också ha en god förmåga att planera ditt arbete och att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och ser vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterska sökes till hemtjänsten/natt
Lekebergs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad- och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en undersköterska för tjänstgöring på natten. Att arbeta som undersköterska inom kommunen är ett självständigt, ansvarsfullt och varierande arbete och ett av Sveriges viktigaste jobb. Som undersköterska får du en betydande roll för våra brukare. Hos oss har du goda påverkansmöjligheter i förändrings- och förbättringsarbetet. Du kommer att arbeta inom nattpatrullen vilket innebär att åka hem till brukare som behöver hjälp i hemmet. Ditt arbete består bland annat av att utföra kvalificerat omvårdnadsarbete, enligt fattat biståndsbeslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad undersköterska, eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • har datorvana • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • har B-körkort och får/kan köra bil. Du har ett genuint intresse, empati och känsla för omsorg om människor. Du visar arbetsglädje och har ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor. Du är lyhörd och flexibel och har förmågan att anpassa ditt arbetssätt beroende på brukare. För rollen krävs att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Som person är du ansvarstagande, självständig, har en god samarbetsförmåga och är lösningsfokuserad. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Boendestödjare/timvikarier till Bangatan 10, dubbelspråkig svenska/teckensp
Lekebergs kommun
Vårdare, boendestödjare

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad- och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Som boendestödjare utgör du en central del i våra boendes liv! Du bidrar till att människor med en psykisk funktionsnedsättning kan bo i en egen lägenhet med den känslan av självständighet det innebär och även ha en grundtrygghet i vardagen. Bangatan 10 är ett serviceboende med lägenheter för personer som har stöd med särskild service enligt LSS och består av 13 lägenheter, centralt placerade i Fjugesta. Arbetet på Bangatan 10 utgår från varje persons individuella behov och önskemål och utförs i enlighet med verksamhetens uppdrag, tillsammans med övrig personal. Som boendestödjare bistår du med praktisk hjälp och omvårdnad i olika vardagssituationer. Du stöttar i att skapa struktur och rutiner i vardagen och bidrar till att skapa en meningsfull fritid för våra boende genom att möjliggöra deras val av aktiviteter och social interaktion. Arbetet är varierande och omväxlande och genomförs alltid utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • kan uttrycka dig väl i svenska språket, i tal och skrift • talar flytande teckenspråk. För att kunna arbeta som timvikarie på denna tjänst behöver du vara dubbelspråkig, dvs. vara hörande, talande och även kunna flytande teckenspråk. Det är meriterande om du har: • har gått vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionsnedsättning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • pedagogisk/social/beteendevetenskaplig utbildning eller liknande • erfarenhet av arbete inom området funktionsnedsättning • erfarenhet av arbete med alternativ kommunikation, exempelvis bildstöd • B-körkort och kan/får köra bil. Rollen som boendestödjare kräver att du är en stabil person med en egen grundtrygghet. Du har ett genuint intresse för att göra skillnad för andra människor och bemöter andra med respekt och ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara lyhörd, flexibel och ha en förmåga att anpassa ditt arbete till den person du möter och till dennes individuella behov. För rollen krävs också att du har förmåga att prioritera och planera arbetet. Du är kommunikativ och uppskattar att samarbeta med kollegor likaväl som du tar initiativ och arbetar självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025