Lediga deltidsjobb i Lekeberg
Det finns totalt 4 lediga deltidsjobb att söka i Lekeberg
We are looking for new home cleaners to join our team in Örebro. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Örebro.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med och för våra boende på Linden! Att arbeta som undersköterska inom kommunen är ett självständigt, ansvarsfullt och varierande arbete och ett av Sveriges viktigaste jobb! Hos oss har du goda påverkansmöjligheter i förändrings- och förbättringsarbetet. Som undersköterska har du en betydande roll för våra brukare. Du kommer att arbeta med omvårdnadsinsatser av olika slag utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och efter brukarens individuella behov, enligt SoL och HSL. Tillsammans med dina kollegor och andra professioner ska du med omsorg och omtanke säkerställa att våra brukare får bästa möjliga tillvaro, både för särskilt boende men även för korttidsvård. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att, utifrån biståndsbeslut, planera och utföra kvalificerat omvårdnadsarbete. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen krävs det att du: • är utbildad undersköterska • har datorvana • behärskar svenska språket, så du kan kommunicera med enskilda personer och övrig personal • kan dokumentera i verksamhetssystem • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete på korttidsverksamhet • erfarenhet av att arbeta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt • kännedom om verksamhetssystem, exempelvis LifeCare. Du har ett genuint intresse, empati och känsla för människor. Du visar arbetsglädje och har ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor. En självklarhet är att du behandlar alla med hänsyn och respekt. För att lyckas i rollen är du lyhörd och flexibel samt har förmågan att anpassa ditt arbetssätt beroende på brukare. För rollen krävs att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande, självständig och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu timvikarier som vill arbeta som boendestödjare! Du bidrar till att människor med en psykisk funktionsnedsättning kan bo i en egen lägenhet med den känslan av självständighet det innebär och även ha en grundtrygghet i vardagen. Kastanjen är ett serviceboende med lägenheter för personer som har stöd med särskild service enligt LSS och består av 13 lägenheter, centralt placerade i Fjugesta. Som boendestödjare på Kastanjen ingår du i en arbetsgrupp med 14 medarbetare. Arbetet på Kastanjen utgår från varje persons individuella behov och önskemål och utförs i enlighet med verksamhetens uppdrag, tillsammans med övrig personal. Som boendestödjare bistår du med praktisk hjälp och omvårdnad i olika vardagssituationer. Du stöttar i att skapa struktur och rutiner i vardagen och bidrar till att skapa en meningsfull fritid för våra boende genom att möjliggöra deras val av aktiviteter och social interaktion. Arbetet är varierande och omväxlande och genomförs alltid utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har gått vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionsnedsättning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • kan uttrycka dig väl i svenska språket, i tal och skrift • talar flytande teckenspråk. För att kunna arbeta som teckenspråkskunnig timvikarie så behöver du vara dubbelspråkig, dvs. vara hörande, talande och även kunna flytande teckenspråk. Det är meriterande om du har: • pedagogisk/social/beteendevetenskaplig utbildning eller liknande • erfarenhet av arbete inom området funktionsnedsättning • erfarenhet av arbete med alternativ kommunikation, exempelvis bildstöd • B-körkort och kan/får köra bil. Rollen som boendestödjare kräver att du är en stabil person med en egen grundtrygghet. Du har ett genuint intresse för att göra skillnad för andra människor och bemöter andra med respekt och ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara lyhörd, flexibel och ha en förmåga att anpassa ditt arbete till den person du möter och till dennes individuella behov. För rollen krävs också att du har förmåga att prioritera och planera arbetet. Du är kommunikativ och uppskattar att samarbeta med kollegor likaväl som du tar initiativ och arbetar självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett roligt och stimulerande arbete där du får göra skillnad och skapa meningsfullhet för personer med funktionsvariationer? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker nu timvikarier till våra LSS-verksamheter Hasselbacken och Kastanjen. Arbetet inom LSS innebär att ge personer det stöd de behöver för att leva ett självständigt och meningsfullt liv, så som de själva önskar. Ditt arbete innebär att ge stöd och handledning till våra personer utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Det innebär att motivera, handleda och vara behjälplig i olika vardagssituationer (tvätt, städ, personlig omvårdnad, fritidsaktiviteter), upprätthålla sociala kontakter och relationer. Arbetet utgår från varje persons individuella genomförandeplan och utförs i enlighet med verksamhetens uppdrag tillsammans med dina kollegor. Arbetstiden beror på vilken verksamhet du arbetar inom. Antingen dagtid (dag, kväll och helg även jourtjänstgöring kan förekomma) eller natt (vaken natt, vardag och helg). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse och engagemang för människor. Du är ansvarsfull och trygg med ett respektfullt förhållningssätt gentemot dem du möter. Du är flexibel, kan anpassa ditt bemötande och ditt arbete till den person du möter. Det är viktigt att du har en positiv inställning i ditt arbete och kan samarbeta med andra. Det är meriterande om du: • är utbildad undersköterska eller har examen från barn- och fritidsprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • har erfarenhet av arbete inom området funktionsvariationer • innehar B-körkort för manuell växellåda och kan/får köra bil. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Visar 1 till 4 av 4 jobb