Lediga deltidsjobb i Linköping
Det finns totalt 183 lediga deltidsjobb att söka i Linköping
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Linköping. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Vi söker nu en personlig assistent som vill bli en del av vår kunds team och göra skillnad i vardagen för en ung man i 30-årsåldern. Han har en medfödd CP-skada, utvecklingsstörning och epilepsi, men framförallt är han en glad, positiv och levnadsglad person. Han älskar att vara aktiv och uppskattar sällskap av en engagerad assistent som vill stötta honom i hans dagliga aktiviteter och skapa en meningsfull vardag tillsammans. Som personlig assistent kommer du att hjälpa vår kund med personlig hygien, stöd vid förflyttningar, måltider och kommunikation. Du följer med honom i hans olika dagliga aktiviteter och bidrar till att göra hans vardag stimulerande och trygg. Arbetet är både givande och utvecklande, och du blir en viktig del av hans liv. Det är ofta längre pass med övernattning. 1-2 pass i veckan. Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega!CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Linköping Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete, men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund som bor i centrala Linköping. Det kommer även finnas utrymme till att arbeta mer vid sjukdom eller semester. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft förekommer vid förflyttningar Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 19.30-07.55 Söndagar 1 tjänst Kl. 08.30-19.30 Varje måndag 1 tjänst Om kunden Kunden är en man i 60 -års åldern med Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sina symptom av sjukdomen Myoklonisk och Epilepsi. Dagarna är oftast ganska lugna och han befinner sig mest i hemmet ibland tycker han om att åka iväg och hitta på saker.I hemmet finns hjälpmedel såsom lift , duschstol och manuell rullstol. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Meriterande är om du har: Kan tala Persiska Krav: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat arbete inom vård och omsorg. Fysisk stark, manuella förflyttningar förekommer. Omfattning: 2 tjänster Tillträde: Slutet av augusti Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang , är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra. Nu har du chansen till fast rad som personlig assistent till vår 12 åriga kund. Han bor strax utanför Linköping med sin familj i ett hus med goda bussförbindelser vilket gör att du inte behöver ha körkort. Vi har några förväntningar på dig som söker och det är att du har hjärtat på rätt ställe och brinna för att arbeta med barn. Sysselsättningsgrad: Vi har nu 2 lediga tjänster som ligger på ca 65% Arbetsuppgifterna: * Du ska hjälpa och stötta vår kund med det mesta i hans vardag det kan bestå av hjälpa till med hans träning som är ett viktigt inslag i hans liv. Stötta och hjälpa till vid matsituationerna och framför allt vid hans leksituationer. * Utevistelse är en viktig del i kundens liv så mycket av din arbetstid sker där, det är därför viktigt att man har med sig kläder efter väder. Att man kan simma och följa med o bada. * Efter att man jobbat vaken natt skall man hjälpa till med morgonrutinerna och ansvara för att han kommer iväg till skolan med skoltaxin som du även ska följa med i så han på ett tryggt och säkert sätt kommer till skolan. * Dagpasset börjar med att man möter upp honom i skolan och åker med i skoltaxi hem från skolan Om Kunden: Jag är en härlig kille på 12 år som bor med min mamma, pappa och syskon i ett hus med bra bussförbindelser, så körkort är inte ett krav. En stor och viktig del i mitt liv är att få vara ute och det gäller i alla väder det gör att jag mår bra därför måste du ha på dig kläder efter väder i arbetet med mig. Jag kan gå kortare sträckor om du hjälper att hålla i mig och som alla 12 åringar gillar jag bus och lek. Du kommer vara mina förlängda armar och ben. Jag är ostadig och därför behöver jag hjälp av dig med alla förflyttningar, hjälp med min personliga hygien, hjälp och stöttning vid matsituationer och hjälp när jag har träning av motorik och kommunikation då jag inte kommunicerar via tal. Jag har epilepsi och ett självskadebeteende som du behöver vara uppmärksam på! Jag är snabb och stark så du behöver ha god fysik, vara lyhörd och ha en stor portion tålamod. Ger du dig själv och mig tiden att lära känna varandra så kommer vi bli ett bra team och du får ett lärorikt, meningsfullt och roligt jobb! Allt kommer gås igenom tydligt vid introduktion. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: * Nattpass söndag-fredag klockan 22:00-08:00 (vaken natt) * Vardagar 13:30-21:30 + Onsdagar 12:30-21:30 och på helger eller lediga dagar 08:00-16:00+16:00-21:30 * när han är ledig från skolan i sommar så kan tiderna variera (Vardagar börjar kvällspasset på skolan likaså slutar arbetspasset på skolan för de som arbetat natten.) Tillträde sker enligt överenskommelse men behovet finns omgående. Innan du börjar arbeta självständigt kommer du att gå 5 st. introduktionspass där får gå bredvid en erfaren assistent och lära dig rutiner samt bekanta dig med pojken och hans familj. Önskvärt är därför om du har möjlighet att påbörja introduktionen snarast. Är du den vi söker? Meriterande är om du har: * Kunskap/erfarenhet av epilepsi sedan tidigare * Eventuell kunskap om kognitiva funktionsnedsättningar * Erfarenhet av personer med självskadebeteende * Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat pedagogiskt arbete * Simkunning och kan följa med och bada * ev följa med på kortare resor Övrigt: * Då kunden är omyndig krävs det att du kan uppvisa ett utdrag ifrån belastningsregistret . Se länk : https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid. Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Vill du bli en av Inspirera teamet ? Välkommen med din ansökan
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Din arbetsplats Ekängens skolor är beläget i naturskön miljö ca 6 km från centrum med goda bussförbindelser. Vi är en f-6 skola med ca 455 elever fördelat på två skolor. Bärstadskolan med elever från förskoleklass till åk 1 och Ekängsskolan med elever från åk 2 till och med åk 6. Vi arbetar med tydliga mål där lärande och gemenskap genomsyrar vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter Som korttidsvikarie på Ekängens skolor kommer du att undervisa och ansvara för klass/elevgrupp vid ordinarie lärares frånvaro. Observera att du som korttidsvikarie arbetar främst under skolterminerna. Det är enkelt för dig att göra dig tillgänglig för arbete med kort varsel. Du lägger själv in tillgänglig arbetstid i din digitala kalender och bokas efter verksamhetens behov. Det är verksamheternas behov som styr hur ofta du blir bokad. Din digitala kalender finns tillgänglig via en app i din telefon eller på webben. Som korttidsvikarie behöver du vara beredd på att passen ibland kommer med kort varsel och du bokas minst 4 timmar vid varje tillfälle. Du som söker För att du ska kunna arbeta i skolan behöver du vara minst 18 år. Vi söker dig med relevant utbildning, du behöver ha en gymnasieexamen samt en påbörjad eller avslutad utbildning till lärare. Studerar du till förskollärare eller lärare behöver du ha genomfört minst en godkänd APL/VFU-period. Det är meriterande om du har arbetat i skolan tidigare. Du ska kunna omsätta dina kunskaper och dina erfarenheter i praktisk undervisning när du ska stötta barn och elever i deras utveckling. Det är ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanerna (Lpfö22 och Lgr18) ska organisera och genomföra arbetet så att barnet får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje barn kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Du ska kunna bidra till att anpassa undervisningen till eleverna och låta dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. I din roll som vikarie ska du vara en god förebild. Du har förmågan att samarbeta väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen. I rollen som vikarie är det även viktigt att du som person tar initiativ och ansvar i aktiviteter och uppgifter som förekommer ute i verksamheterna. Eftersom du bokas efter verksamheternas behov innebär det att den ena dagen sällan är den andra lik och vi tror därför att du är en person som är flexibel och att du har lätt för att anpassa dig till nya verksamheter/arbetsmiljöer och gruppkonstellationer. Är du intresserad av att arbeta som korttidsvikarie hos oss på Ekängens skolor? Du är då välkommen att skicka in en intresseanmälan till oss. Dokument att bifoga: • Du som har en utfärdad förskollärarlegitimation/lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du skickar in en intresseanmälan. • Är du utbildad förskollärare/lärare men ännu inte har ansökt om förskollärarlegitimation, vänligen bifoga examen från högskola/universitet. • Är du under utbildning till förskollärare/lärare, bifoga nationellt resultatintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-18 eller enligt överenskommelse Anställningsform: timanställning Sysselsättningsgrad: sysselsättningsgraden utgår från verksamhetens behov Antal lediga befattningar: 4 Ref. nr: 15553 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Linköping eller Norrköping, du kommer besöka butiker i båda städerna Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 30h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i matematik, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. En god förmåga att samarbeta, du är noggrann och punktlig. Vi ser också att du har en god förmåga att ta egna initiativ. Ett stort intresse av att möta ungdomar och goda förutsättningar att utöva ett gott ledarskap. För att lyckas i rollen vet vi att du Utbildad lärare i matematik, eller lärarstudent under utbildning. En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Anställningsform: Ferietjänst. Tidsbegränsad anställning till och med den 20 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad: 50%. Tillträde: 11 augusti 2025. Sista ansökningsdatum: 27 juli 2025. Observera: Under juli månad har många av oss semester, vilket innebär att rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att återkomma till dig så snart vi är tillbaka! Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Är du passionerad att ge vård och stöd till dem som behöver det mest? Hos oss får du möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv genom meningsfulla arbetsuppgifter. Som timvikarie kommer du att arbeta inom äldreomsorg, LSS eller socialpsykiatri. Ditt arbete kommer att vara både varierande och utvecklande. Du bidrar till att skapa glädjefyllda dagar för medborgare som behöver stöd och hjälp. Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att hjälpa människor i deras vardag. Det kan handla om att stötta vid vardagssysslor och personlig omvårdnad och hygien, samt att delta i och organisera sociala och fritidsaktiviteter. Varje dag kommer att erbjuda nya utmaningar, och din insats kommer att göra stor skillnad för de personer du arbetar med. För att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter får du en grundlig introduktion. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna kollegor och delta i en digital introduktionsutbildning. Efter att ha genomgått utbildningen i medicindelegering kan du också få möjlighet att ge färdigpackad medicin. Din arbetsplats Vi har över 100 olika verksamheter som dagligen förbättrar och underlättar vardagen för våra medborgare. Här har du chansen att bidra och samtidigt samla värdefull erfarenhet. Inom äldreomsorgen fokuserar vi på att stötta och vårda äldre individer. I din roll hjälper du den enskilde i vardagen med målet att stärka personens individuella förmågor. Du kommer att arbeta på något av våra vårdboenden, korttidsboenden, inom hemtjänsten eller på dagverksamheter. Inom LSS kommer du stödja vuxna eller barn som har intellektuell funktionsnedsättning, diagnos inom autismspektrum, förvärvade hjärnskador eller andra omfattande funktionsnedsättningar. Det förekommer begränsat eller inget verbalt språk. Du kan bidra i miljöer som gruppbostäder, servicebostäder, korttidshem för barn och vuxna, fritidshem för barn och ungdomar med LSS-beslut, samt inom ledsagar- och avlösarservice. Inom socialpsykiatrin arbetar vi med ungdomar/unga vuxna samt vuxna med med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsvariationer samt personer med missbruk och social problematik. Syftet är att stödja klienterna till ett självständigt liv och vara delaktig i stöd, service och omvårdnad. Vi har stödboenden, träningsboende, boendestöd och HVB-hem. Det kan förekomma utåtagerande beteende. Du som söker För att trivas i denna roll är du en person som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för stöd, vård och omsorg. Vi söker dig som lägst har en påbörjad eller slutförd svensk gymnasieutbildning alternativt avslutad och godkänd SFI D för arbete inom äldreomsorg eller LSS. Det är meriterande om du har en påbörjad eller slutförd utbildning inom: Barn- och fritid, vård- och omsorg alternativt en YH-eller universitetsutbildning inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska, läkare, logoped eller fysioterapeut. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från arbetslivet i form av praktik eller betalt arbete. För att arbeta inom socialpsykiatrin och/eller HVB-hem är det ett krav att du har en fullständig utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller har läst minst 60 högskolepoäng inom socialt arbete eller hälsovård. Alternativt krävs en annan fullständig gymnasieutbildning i kombination med minst ett års vårderfarenhet. För att arbeta hos oss behöver du vara minst 18 år med hänsyn till de uppgifter som ingår i arbetet. Du behöver även kunna utföra personlig omvårdnad av alla brukare. Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär det är krav på att du har en god förmåga att kunna kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska. Vi genomför därför ett språktest som en del av urvalsprocessen. Detta test säkerställer att alla sökande får samma möjlighet att visa sina språkkunskaper. Vi vill att du har god datorvana då arbetet till viss del innebär digital dokumentation. I vissa verksamheter kan det vara nödvändigt att kunna cykla, medan andra kan kräva körkort. För vissa placeringar kan det också vara en fördel att ha tillgång till egen bil. Som person är du självgående och ansvarstagande, och du driver ditt arbete framåt. Du samarbetar väl med andra och kommunicerar tydligt. En empatisk förmåga är viktig, vilket innebär att du kan sätta dig in i andra människors perspektiv och situation. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] för att få hjälp. I denna rekrytering använder vi språktester. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sysselsättningsgrad: Varierande Ref. nr: 15573 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Vi söker en personlig assistent till en härlig 15-årig kille! Är du en trygg, varm och initiativrik person som trivs med att arbeta med barn och ungdomar? Vi söker nu en personlig assistent på deltid för en 15-årig kille som bor tillsammans med sin familj. Arbetet innebär att vara en del av familjens vardag, där det ibland krävs att du tar ett steg fram och ibland ett steg tillbaka beroende på situationen. Om tjänsten: Uppdraget utgår ifrån Ljungsbro, med goda kommunikationer, det finns fördel om du är bilburen, men inget krav. • Deltid med varierande arbetspass enligt överenskommelse. • Arbetet sker i familjens hem, där samarbete och flexibilitet är viktiga delar av uppdraget. • Utomhusaktiviteter förekommer, så du behöver gilla att vara ute och kunna simma. • Viss fysisk träning ingår i arbetet för att stödja personen i hans aktiviteter och rörelse. Vi söker dig som: Vi söker dig som är rökfri, punktlig och har svenska som modersmål i tal och skrift. Datorvana är viktigt eftersom vi använder ett journalsystem. Erfarenhet av TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) är en fördel, men inget krav – vi ser gärna att du är nyfiken på att lära dig. Du behöver ha en grundläggande förståelse för medicinska termer. Erfarenhet av epilepsi, PEG och sondmatning är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är stabil, trygg. Att du har en förmåga att behålla lugnet i olika situationer, hantera oväntade händelser med trygghet och vara en positiv kraft i vardagen. Du är lösningsfokuserad och har en god självinsikt, vilket gör att du kan skapa en trygg och harmonisk miljö för personen du arbetar med. Initiativförmåga är en viktig egenskap. Ibland uppstår lugnare stunder i arbetet, och vi vill att du kan se vad som behöver göras och ta initiativ utan att vänta på instruktioner. Den det berör är aktiv på sitt sätt – han kan tycker om att vara ute, utforska och hitta på saker. Det handlar inte om organiserad idrott, utan om vardagsnära och lustfyllda aktiviteter där din närvaro och delaktighet blir en viktig del. exempel: fotbollsmatcher, eller andra aktiviteter där sinnen aktiveras. Vi ser gärna att du har fantasi och engagemang för att hitta på roliga aktiviteter inom givna ramar. Stark parfym eller andra starka dofter bör undvikas. Personliga egenskaper vi värdesätter: Vi söker dig som är stresstålig, lugn och trygg. Du har en varm och empatisk personlighet och är tydlig och ärlig i din kommunikation. Humor och en positiv energi är viktiga egenskaper – gärna med barnasinnet kvar för att kunna möta personen på hans nivå. Tjänsten passar både kvinnor och män. Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och varför just du skulle passa som assistent till vår härliga kille. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 183 jobb