Plats: Malmö (platsförlagd undervisning) Omfattning: Deltid med start i höst - möjlighet till fler uppdrag Vi söker dig som vill dela med dig av din kunskap och erfarenhet inom logistik och säkerhet i en platsförlagd kurs som pågår under två veckor i Malmö i höst. Kursen riktar sig till studerande inom logistikområdet och syftar till att öka deras riskmedvetenhet i hela transportkedjan – från godskontroller till säkerhetsrutiner och omvärldsanalys. Vi söker dig som har: Praktisk erfarenhet av logistik, säkerhetsarbete eller tullhantering Intresse för att undervisa och dela med dig av din kunskap God kommunikativ och pedagogisk förmåga Förståelse för hållbarhetsmål kopplat till logistik och samhällssäkerhet Tidigare erfarenhet av undervisning inom yrkeshögskola är meriterande – men inte ett krav.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och självgående kock som vill jobba extra. Känner sig säker på grunderna i matlagning. Trivs med att jobba på olika ställen. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på vad du vill. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. FRAM ERBJUDER 170 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner, kök
Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. Är du en nattuggla då kanske du är rätt för vår glada kund! Är du en glad person med hjärta på rätt ställe och gillar att vara vaken på nätterna, plus att du skall vara playmaker tillsammans med dina fantastiska kollegor i denna arbetsgrupp. Tjänsten ligger på mellan 65%-70% och tiderna för nattpassen är 22,00-08,30 (22,00-09,0 helger) men vi vill att du är flexibel och att du kan hoppa in vid uppkomna vakanser så då kan det även förekomma dagpass. Det är bra om du har erfarenheter sedan tidigare men inget krav men då behöver du vara nyfiken och våga lära nytt. Vår kund behöver hjälp med allt i sin vardag och vi använder då olika hjälpmedel bl a. förekommer det lyft med hjälp av lift så med fördel är du stark i din kropp. Du behöver vara ordningsam och kunna följa våra rutiner som vi har bra dokumenterat. Så därför är det även viktigt att du kan ta in nya instruktioner på ett snabbt och bra sätt. Tillsammans med sin familj så lever vår kund ett aktivt liv och han gillar att hitta på saker på lediga dagar och då är det din uppgift att vara engagerad i det. I tjänsten kommer det även ingå resor vid semestrar. Det är ett måste att vara rökfri och eftersom familjen har hund så kan du inte vara pälsallergier eller vara rädd för hundar. Tjänsten är planerad att börja den 4/8 2025 med intruduktion. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill bli en del av ett härligt arbetsteam! Skicka in en intresseanmälan med CV och personligt brev till [email protected] Har du några frågor så är du välkommen att ringa Sylvia på 073-706 49 94.
Vill du arbeta hos oss är du varmt välkommen att lämna in en spontanansökan till oss. Tryck på "Sök tjänsten" och fyll i dina persondata samt bifoga CV och personligt brev. Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
Vill du ha ett flexibelt arbete där du får besöka olika livsmedelsbutiker runt om i Malmö? Har du körkort och egen bil samt trivs med självständigt arbete och kundkontakt? Då är detta jobbet för dig! Om tjänsten: Som inventeringspersonal hos Lexman Bemanning ansvarar du för att scanna och registrera butikernas artiklar med hjälp av scanner och dator. Arbetet sker på plats ute hos kund, vilket innebär att du får möjlighet att uppleva olika butiker och miljöer varje dag. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till egen bil. Bor i Malmö med omnejd. Trivs med självständigt arbete och har en positiv inställning till kundkontakt. Har erfarenhet från livsmedelsbutik och är bekant med butikens rutiner och artiklar. Anställningsform: Tjänsten är en behovsanställning med varierande arbetstider baserat på våra kunders behov. Vi på Lexman Bemanning är en auktoriserad bemanningsbyrå som värdesätter flexibilitet, självständighet och servicekänsla hos våra medarbetare. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut en bil, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Malmö Kvartettgatan. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en behovsanställning. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess. OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
PIKE Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag framförallt verksamma inom logistik och industrinäringen i Skåne. Våra kunder söker ständigt duktiga medarbetare som kan vara behjälpliga i deras verksamheter vid exempelvis tillfälliga arbetstoppar, under semestertider etc. Därför söker vi nu dig som antingen studerar på minst 50% eller har ett deltidsarbete på minst 20 h/vecka men som vill arbeta extra hos oss 2-3 dagar i veckan. Vi anställningen behöver du kunna styrka att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Arbetstiderna kan variera något men är över lag förlagda måndag - fredag mellan 7.00-16.00/8.00-17.00. Arbetsuppgifterna kan innebära bland annat att plocka orders efter plocklistor, packa orders som ska skickas till kunder, hantera returer eller reklamationer, bygga ställningskit till kampanjer, ta emot inkommande leveranser, sortera och kvalitetssäkra tillverkade produkter, med mera. Du som söker behöver vara en ansvarsfull, engagerad och pålitlig person. Har du truckkort får du gärna uppge det i ansökan. Är detta något som skulle kunna passa dig? Varmt välkommen in med din ansökan till oss!
Om Rollen: I denna rollen kommer du att ha en nyckelposition i vårt team. Du kommer att ansvara för att leda och koordinera serveringspersonalens arbete, säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål och upprätthålla hög servicenivå. Du kommer att vara ansiktet utåt för vårt team och spela en avgörande roll i att skapa en välkomnande och effektiv arbetsmiljö. Viktiga Egenskaper: Starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och inspirera ditt team. Utmärkt serviceförmåga och känsla för detaljer. Förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt. Kvalifikationer: Erfarenhet av en liknande roll inom restaurangbranschen är mycket meriterande. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Flexibilitet med arbetstider och förmåga att arbeta både dag- och kvällspass. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper och servicekunskaper. Om du är den drivna och engagerade person vi söker, skicka in din ansökan idag! Anställningsform Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. Lön Enligt avtal och erfarenhet. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Din Profil Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete och vill fylla upp lite timmar med bemanning, trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på. Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats. Du är självgående men har inga problem att arbeta i team. Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel. Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger. Krav för tjänstenHar en avslutad kockutbildning och minst 2 år arbetslivserfarenhet från olika hotell och restauranger, alternativt har du ingen kockutbildning men minst 5 års arbetslivserfarenhet från att arbeta i storkök, med bankett och eller a la carte. Kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska i tal och skrift. Körkort är meriterande Anställningsform och Lön Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du tidigare erfarenhet av hotellstädning och letar efter en arbetsplats där du kan använda dina färdigheter? Vi på RestaurangAssistans söker nu en erfaren städare för hotell! Om rollenVi söker en noggrann och detaljorienterad person för städning av hotellrum. Vi erbjuder anställning för enstaka dagar med omedelbart tillträde. Arbetsuppgifter Städning av hotellrum och allmänna utrymmen Samarbete med andra teammedlemmar för att säkerställa högsta kvalitetsnivå Rapportering av eventuella skador eller behov av underhåll Krav och kvalifikationer Minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige Flexibel och kan arbeta vid behov Positiv, driftig och lojal, med en inställning att inte vara rädd för hårt arbete Kommunicerar flytande på svenska eller engelska Noggrann och med sinne för detaljer Trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö Vad vi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att lära känna nya kollegor och få ett starkt nätverk inom branschen Flexibla arbetstider där du själv kan välja när och var du vill arbeta Aktiviteter och personalförmåner för att stärka sammanhållningen i teamet Rabatterade träningskort och hotellrabatter i Norden Utbildningar och möjligheter till vidareutveckling inom branschen Trygg och säker anställning med konkurrenskraftig lön genom kollektivavtal Om RestaurangAssistans RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo, erbjuder vi bemanning, rekrytering och entreprenad för hotellkedjor, stjärnkrogar och stora arenor. Vi sätter alltid effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke i första rummet. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller e-mail.
Välj ett jobb för att visa detaljer