Terminalarbetare – Deltid (50%) – Malmö Shark Bemanning AB söker nu en terminalarbetare till en av våra kunder i Malmö. Är du morgonpigg, noggrann och trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten:I rollen som terminalarbetare kommer du främst att arbeta med sortering av paket i en modern och välorganiserad terminalmiljö. Arbetet innebär att ta emot, sortera och placera paket på rätt plats enligt instruktioner. Du arbetar i team men med stort eget ansvar. Arbetstider:Måndag-Söndag Skiften är fördelade både morgon, fm och kväll. Tjänsten är på 50% och passar dig som söker ett deltidsjobb, kanske vid sidan av studier eller annat arbete. Vi söker dig som:- Är noggrann och strukturerad - Har god fysik och gillar att röra på dig - Behärskar svenska i tal och skrift - Är punktlig och ansvarstagande -Har b-körkort Meriterande:- Erfarenhet från liknande arbete inom terminal, lager eller logistik Vi erbjuder:- En trygg anställning enligt kollektivavtal - En arbetsplats med härlig laganda - Möjligheter till mer arbete på sikt Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Ansök nu och bli en del av Shark Bemanning AB – där människor och möjligheter möts.
* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering
Är du legitimerad sjuksköterska och vill göra skillnad i människors vardag – samtidigt som du själv bestämmer när, var och hur mycket du jobbar? Nu har du möjlighet att ta sommaruppdrag inom vård och omsorg i Malmö området, med start från 5 maj och framåt. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som redan har en fast tjänst, till exempel som skolsköterska eller inom annan verksamhet med sommaruppehåll. Du väljer själv om du vill täcka upp några veckor eller vara tillgänglig hela sommaren – främst mellan 16 juni och 24 augusti (även tidigare är möjligt). För att vara aktuell behöver du: Legitimation som sjuksköterska Minst ett års sammanhängande erfarenhet inom kommunal vård- och omsorg, inom samma organisation Goda referenser från tidigare arbetsgivare krävs Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet av journalsystemet Procapita Inte ha varit anställd hos Malmö stad de senaste 12 månaderna Vad du får hos oss: Styr över din egen sommar: Arbeta dag, kväll, natt eller jour – du bestämmer Välj din inriktning: Äldreomsorg, LSS-boende, hemtjänst, hemsjukvård, mellanvård eller korttidsboende Personligt stöd under hela uppdraget Trygg anställning med kollektivavtal Konkurrenskraftig lön: 271–315 kr i timmen (motsvarar 45 000–52 300 kr/månad) Vill du jobba meningsfullt och flexibelt i sommar? Hör av dig till oss – så matchar vi dig med rätt uppdrag! Välkommen med din ansökan redan idag – platser tillsätts löpande!
Din Profil Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete och vill fylla upp lite timmar med bemanning, trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på. Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats. Du är självgående men har inga problem att arbeta i team. Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel. Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger. Krav för tjänstenHar en avslutad kockutbildning och minst 2 år arbetslivserfarenhet från olika hotell och restauranger, alternativt har du ingen kockutbildning men minst 5 års arbetslivserfarenhet från att arbeta i storkök, med bankett och eller a la carte. Kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska i tal och skrift. Körkort är meriterande Anställningsform och Lön Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du tidigare erfarenhet av hotellstädning och letar efter en arbetsplats där du kan använda dina färdigheter? Vi på RestaurangAssistans söker nu en erfaren städare för hotell! Om rollenVi söker en noggrann och detaljorienterad person för städning av hotellrum. Vi erbjuder anställning för enstaka dagar med omedelbart tillträde. Arbetsuppgifter Städning av hotellrum och allmänna utrymmen Samarbete med andra teammedlemmar för att säkerställa högsta kvalitetsnivå Rapportering av eventuella skador eller behov av underhåll Krav och kvalifikationer Minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige Flexibel och kan arbeta vid behov Positiv, driftig och lojal, med en inställning att inte vara rädd för hårt arbete Kommunicerar flytande på svenska eller engelska Noggrann och med sinne för detaljer Trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö Vad vi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att lära känna nya kollegor och få ett starkt nätverk inom branschen Flexibla arbetstider där du själv kan välja när och var du vill arbeta Aktiviteter och personalförmåner för att stärka sammanhållningen i teamet Rabatterade träningskort och hotellrabatter i Norden Utbildningar och möjligheter till vidareutveckling inom branschen Trygg och säker anställning med konkurrenskraftig lön genom kollektivavtal Om RestaurangAssistans RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo, erbjuder vi bemanning, rekrytering och entreprenad för hotellkedjor, stjärnkrogar och stora arenor. Vi sätter alltid effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke i första rummet. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller e-mail.
Om oss Vårdcentralen Vital Hyllie är vår nyetablerade enhet i Malmö, startar på uppdrag av Region Skåne. Vi öppnar dörrarna i moderna lokaler mitt i expansiva Hyllie – ett område präglat av tillväxt, mångfald och framtidstro. Vi bygger en vårdcentral från grunden med samma värderingar som vår etablerade enhet i Malmö: tillgänglig, personcentrerad och trygg vård med hög kvalitet, där varje patient bemöts med värme, respekt och professionalism. Hos oss får du vara med och forma arbetssätt, rutiner och teamkänsla – och bidra till att skapa en arbetsplats som präglas av gemenskap, delaktighet och utveckling. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och bygga upp vår nya gynekologiska mottagning på Vårdcentralen Vital Hyllie. Uppdraget kan utformas som deltidsanställning, timanställning eller på konsultbasis med fakturering, beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstider och omfattning planeras i dialog med dig för att möta både dina önskemål och verksamhetens behov. Som gynekolog hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team, där du inte bara möter patienter utan också får vara med och utveckla mottagningen från grunden. Dina idéer och insikter blir en viktig del i att förbättra våra arbetssätt och göra vår verksamhet ännu bättre. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är specialist inom gynekologi Behärskar svenska väl i både tal och skrift. Arbetar evidensbaserat och sätter alltid patientens behov först. Är professionell i ditt bemötande och har god samarbetsförmåga. Är lyhörd och trivs med att bidra till ett starkt team. Vi erbjuder dig Möjlighet att vara med från början i en ny, modern mottagning Flexibla arbetstider Val mellan anställning eller konsultuppdrag En arbetsmiljö där du får vara med och påverka Frukost, fika och friskvårdsbidrag – för att du ska trivas även utanför patientrummen Kollegor som värdesätter både kvalitet och arbetsglädje Anställning och start Anställningsform: Deltid, timanställning eller konsult Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Skicka CV och personligt brev till: [email protected]
Vi söker nu en produktionsmedarbetare för helgarbete till en återvinningscentral i Malmö. Du kommer att vara placerad på pappersavdelningen och köra hjullastare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att lossa och lasta material från lastbilar med hjälp av hjullastare och truck. Du genomför mottagningskontroller på allt material samt sorterar det rätt utifrån vad det är för typ av material. I din roll kommer du även att göra riskbedömning av arbetsuppgifter och genomföra egenkontroller på arbetsområdet. Du får en gedigen introduktionsutbildning för att kunna utföra arbetet tryggt och säkert. Vi söker dig som är noggrann, driven och självständig. Du trivs i en flexibel roll där du behöver vara bra på att prioritera. Du har ett högt säkerhetstänk där du är uppmärksam på risker och arbetar ständigt för att minimera dem. Du har tidigare erfarenheter att köra tyngre maskiner. Kvalifikationer: Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med hjullastare. Arbete med grävmaskin eller med materialhanterare är meriterande. B-körkort. Truckkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Arbetstider är lördagar och söndagar kl.7.00-16.00. Du arbetar löpande varje helg. För att bli aktuell för uppdraget krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (exempelvis studier eller annat deltidsarbete) som kan styrkas vid anställningen. Tjänsten förväntas startas upp omgående när vi hittat rätt person. Du blir anställd av oss på PIKE Personal och uthyrd som konsult till kund. Observera att bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. Är detta en tjänst för dig eller känner du någon som skulle passa för rollen? Välkommen att sända in din ansökan idag eller tipsa vidare! Ansökningarna kommer att behandlas löpande.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM Vi söker ett köksbiträde – prepp & packning av mat några dagar i veckan Är du noggrann, gillar att jobba i ett högt tempo och har ett intresse för mat? Då kanske du är den vi söker! Vi letar efter ett köksbiträde som kan hjälpa till med förberedelser (prepp) och packning av matlådor/maträtter under några dagar i veckan. Arbetet sker dagtid och vi har ett glatt och sammansvetsat team som ser fram emot att välkomna dig. Arbetsuppgifter: • Förbereda råvaror inför matlagning (skala, hacka, mäta upp) • Packa färdiglagad mat i förpackningar enligt rutiner • Hålla rent och snyggt i köket • Följa hygien- och säkerhetsrutiner Vi söker dig som: • Har ett öga för detaljer och gillar ordning och reda • Är effektiv, ansvarstagande och kan arbeta självständigt • Är tillgänglig 2–3 dagar i veckan, främst vardagar Vi erbjuder: • Ett flexibelt extrajobb i en trivsam arbetsmiljö • Möjlighet att lära dig mer om matlagning och storkök FRAM ERBJUDER 155 - 170 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 145-190 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunchrestaurang, konferens, service, matlagning, gastronomi, köksmästare, restaurang, hotell
Är du en serviceinriktad person som älskar att möta nya människor? Vill du vara en central del av vårt företag och bidra till en positiv arbetsmiljö? Då har vi en spännande möjlighet för dig. Vår nuvarande kontorsassistent ska nämligen snart gå på föräldraledighet och därför söker vi nu någon som kan vikariera för henne under ca ett år. Tjänsten är ett föräldravikariat på halvtid med arbetstiderna 08:00-13:00 som sträcker sig från juni 2025 till juli 2026. Vårt kontor kommer att vara din arbetsplats och som kontorsassistent hos oss kommer du att vara vårt ansikte utåt. Du bemannar vår reception och växel och välkomnar gäster med ett varmt leende samt ser till att varje besök och samtal blir en positiv upplevelse. Som "spindeln i nätet" kommer du att stödja våra medarbetare med blandande aktiviteter så som mötesbokningar, lunchbeställningar, duka fram onsdagsfrukost, beställa snacks och andra förbrukningsvaror som hör ett kontor till. Post och paket kommer att vara en naturlig del av din vardag – både att boka bud, att hämta och sortera post samt se till att utgående post skickas iväg. Utöver det ansvarar du för att de allmänna ytorna ser trevliga ut och att mötesrummen är representativa inför våra mötesbesök. Vi söker dig som: Talar och skriver flytande svenska och engelska. Är bekväm med Office-paketet, Outlook och Teams. Har en kommunikativ och social personlighet som trivs i möten med människor. Har förmåga att hantera flera ärenden samtidigt Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av serviceyrke Om oss: Orange Cyberdefense är Sveriges ledande cybersäkerhetsföretag. I Sverige är vi 400 kollegor och globalt 3000 kollegor. Vår vision är att bidra till det säkra digitala samhället. På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med samma passion för cybersäkerhet; och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Rekryteringsprocessen: Vi gör ett löpande urval vilket gör att tjänsten kan plockas ned innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med din ansökan. Har du någon funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare [email protected]. Vi återkopplar så snart vi kan i rekryteringsprocessen.
Medverkande i studie om inkontinensskydd Vi söker åtta stycken erfaren undersköterska för att delta i en studie om inkontinensskydd. Studien syftar till att testa och utvärdera olika skydd i praktisk användning för personer med varierande grad av rörlighet – från självständig rörelse till sängliggande med behov av lift. Om uppdraget: Studien genomförs i Malmö under hösten 2024 en förstudie kommer att ske den 22/4 Den består av 4 faser, där varje fas är en heldag. Du kommer att vara delaktig i att applicera och utvärdera inkontinensskydd med olika rörlighetsnivåer. Studien fokuserar bland annat på enkelheten att använda produkten och hur den fungerar i praktiken. Arbetet sker i en testmiljö med handledning av experter inom området. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska. Har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med inkontinensskydd. Har erfarenhet av att använda patientliftar från Arjo eller annan mobil lift. Talar och skriver flytande svenska. Är bekväm med vårdnära arbete och har förståelse för hygien- och omvårdnadsrutiner. Är noggrann och följer instruktioner väl. Praktisk information: Plats: Malmö Datum: fyra heldagar under hösten Ersättning: Utgår för deltagandet. Delta en till fyra dagar. Vill du vara med och bidra till utvecklingen av bättre inkontinensskydd? Sök uppdraget. Är du tveksam vilka liftar du har arbetat med så är det meriterande om du arbetat med dessa från Arjo som du kan se videos på, eller snarlika. Maximove (passiv lyft): https://www.arjo.com/int/products/patient-handling/floor-lifters/maxi-move/ Sara Flex ( stå-lyft) https://www.arjo.com/int/products/patient-handling/standing-and-raising-aid/sara-flex/ Anställning Du kommer få ersättning för varje dag du deltar i studien av Vårdlänken Bemanning Rekrytering, Ersättningen utgår efter hur många dagar du deltar i studien. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Glöm inte att lämna ett fullständigt cv som visar att du har erfarenhet av kraven i denna annons. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/vardlanken/?viewAsMember=true
Välj ett jobb för att visa detaljer