Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Mjölby. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, hushållarbete, matlagning eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Bra om du gillar långa promenader. Ordningsam och pålitlig är egenskaper som är viktiga. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge vikariatet varar. Löneformen är timlön. Arbestiderna är 07-22 vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi på Nordström Assistans söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kille i 20 år åldern. Han är bosatt i Skänninge och behöver hjälp i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Om tjänsten: Tjänsten innebär att du som personlig assistent kommer att hjälpa vår kund med alla förekommande sysslor i det dagliga livet. Det handlar om allt från personlig hygien, på- och avklädning, matlagning och måltider, till hjälp med tunga lyft och att stödja kundens rörelseförmåga (rullstol, lift etc). Du som assistent kommer att hjälpa honom för att få en mer aktiv vardag. Du kommer vara en viktig del i hans liv, där ditt engagemang kan bidra till att göra en stor skillnad i hans dagliga liv. Hans intressen är dator, Youtube och legobygge. Arbetstider och omfattning: Tjänsten är en timanställning extra/vid behov. Arbetstiden är förlagd under hela dygnet, med aktiv tid även under natten. Dubbelassistans förekommer vissa dagar i veckan. Tjänsten är flexibel med schema, och vi ser gärna att du kan vara tillgänglig för både dag-, kvälls- och nattpass. Vi söker dig som: Är ansvarsfull, lyhörd och har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Har humor och en positiv inställning. Flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Meriterande med körkort och tillgång till egen bil. Krav är att du ska vara rökfri. Omfattning: Extra vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vi ser fram emot din ansökan! Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker nu dig till vårt härliga team! Om arbetet: Kvinnan har mycket svåra smärtor till följd av sjukdom. Hon befinner sig därför till största del i hemmet. Därav är det i kundens hem du spenderar ditt arbetspass i. Tjänsten består mestadels utav praktisk hjälp i hemmet samt enkla husshållssyslor så som, städning, matlagning och bakning. Kvinnan har ett stort intresse för odling och under säsong består en del utav tiden till att vara behjälplig med grönsaks och bärodling. Arbetet är varierat där det periodvis är lugnare och mer självständigt arbete men det förekommer även perider där man är mer social och arbetar närmre kvinnan. Till stor del behöver kvinnan lugn och ro, så en assistent som är lyhörd för detta och som kan dra sig tillbaka och arbeta självständigt skulle passa bra i detta hem. Arbetsplatsen är lugn, tyst och ren hos en ödmjuk, varm och positiv kvinna i 35 årsåldern. Kvinnan är mycket uppskattad och omtyckt av sina assistenter men nu behöver vi förstärkning av ytterligare en kollega. Övrigt: Tjänsten innefattar inga tunga lyft. Pga kundens infektionskänslighet så är noggrann personlig hygien ett måste. * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema och signera tidrapport. * Du ska kunna kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakt och i viss mån dokumentation. * Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård och omsorg men inget krav. Stor vikt läggs vid personkemi. * Du ska vara minst 18 år fyllda Arbetstid och tjänst : Till denna tjänst söker vi någon som vill arbeta ett snitt på 20 timmar/ vecka Arbetstiderna är ca 13-21.30 Lön: Individuell lönesättning Företaget: Inspirera Assistans AB Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Kollektivavtal har vi med Kommunal/vårdföretagarna Branch G Vårt kontor är öppet alla vardagar 08:00-17:00 och vid akuta ärenden kan ni nå oss på jouren kvällar och helger. Urval sker löpande så ansök i god tid! Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan!
⠀ Varierande arbetstider | Timanställning med möjlighet till fast tjänst Vill du ha ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig man i Mantorp som lever med ALS. OM UPPDRAGSGIVAREN Uppdragsgivaren är en social person med ett stort intresse för datorer, bilar och programmering. Han bor med sina tre barn (10, 12 och 14 år), sin fru och två hundar. Hos denna uppdragsgivare uppskattas aktivitet efter uppdragsgivarens intresse när måendet och vädret tillåter det såklart. Han behöver hjälp med det mesta i vardagen, inklusive: PEG-sond för mat och medicin Hostmaskin och andningshjälp Förflyttningar (med hans egen aktiva medverkan) Arbetet innebär även att du blir en viktig del i ett familjeliv, men du behöver också respektera uppdragsgivarens behov av egentid och integritet. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är: Fysiskt stark och rörlig, då inga hjälpmedel används i dagsläget Självständig, noggrann och har hög arbetsmoral Lyhörd – du ska kunna känna av när det är dags att ge utrymme Inte allergisk mot eller rädd för hundar Trygg i varierande situationer och gärna har vård- eller assistansvana Det är en fördel om du är kvinna, men inte ett krav. Körkort och bil är meriterande men inget måste.
Vi söker nu en personlig assistent för att vårt assistansteam ska bli komplett! Vi vill hitta dig som brinner för jobbet och som vill stanna en längre tid på en tjänst hos vår kund. Du kommer att jobba hos en man som bor i lägenhet i Mjölby! Du blir anställd av oss på Saand men utför själva jobbet i hans hem. Mannen är i 65-årsåldern och har MS och diabetes. Det ingår i jobbet att hela tiden följa honom i hans vardag och hjälpa honom att göra det vi alla gör varje dag, som på grund av hans funktionsnedsättning är omöjligt för honom att genomföra på egen hand. Mannen har bemanning dygnet runt och viss tid är dubbel bemannat. KÄNNER DU IGEN DIG? Vi ser att du är man eller kvinna i åldern 24-55 år. Du har erfarenhet av att arbeta med personer som har liknande funktionsnedsättning eller inom andra verksamheter inom LSS. Du har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk men har samtidigt skinn på näsan och kan ta initiativ och planera. Du är rökfri och gärna helt tobaksfri. Du behöver vara driven i ditt arbete, engagerad. Du kan planera och ta egna initiativ och kunna läsa av situationer. Du är ödmjuk och lyhörd. Viktigt att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. OBS!! Vi tillämpar en timanställning till en början. Fast schemarad för rätt person finns! Referenser skall lämnas ut vid begäran! Varmt välkommen med din ansökan och till oss på SAAND!
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop söker 2 nya stjärnor till vårt team! Gillar du att ge bra service, lära dig nya saker och vara en del av ett schysst gäng? Perfekt! Vi söker dig som vill jobba deltid (50–75%) – arbetet är förlagd på dagtid, kvällar och helger. Vad gör man egentligen på ChopChop? Bra fråga! Här kommer en tydlig bild av vad jobbet innebär – så att du vet vad du kliver in i (och förhoppningsvis blir taggad på att göra det!): Dina huvudsakliga uppgifter : Ta hand om våra gäster – med ett stort leende, genuint engagemang och schysst service. Vi vill att gästerna ska känna sig sedda och nöjda, oavsett om de är stressade lunchätare eller fredagsmysande familjer. Jobba i kassan – du tar beställningar, ger rekommendationer (ja, du kommer snart kunna vår meny utantill) och hanterar betalningar på ett smidigt och professionellt sätt. Förbered och servera mat – det ska gå snabbt, men aldrig slarvigt. Vi jobbar med kvalitet och stolthet, så vi vill att varje rätt du lämnar över ska kännas som en liten smaklig gåva. Hålla rent och snyggt – både för gästernas skull och din egen. Ingen gillar att jobba i kaos – så vi hjälps åt med städning, disk och att hålla ordning i kök och matsal. Samarbeta i team – här jobbar vi tillsammans. Ingen lämnas ensam med disken eller kvällspasset. Vi täcker för varandra, stöttar varandra och skrattar tillsammans – även när det är stressigt. Vad förväntar vi oss av dig? Att du dyker upp i tid, redo att ge 100 % (och gärna med ett leende). Att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta egna initiativ. Att du gillar att ha kul på jobbet – samtidigt som du är professionell. Att du visar respekt – både för kollegor, gäster och rutiner. Och vad kan du förvänta dig av oss? Ett roligt och omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Kollegor som peppar dig, lär dig nytt och firar dina framsteg. Möjligheter att utvecklas – vill du bli skiftledare eller kliva upp i organisationen? Då hejar vi på dig! Det här är jobbet för dig som vill ha en arbetsplats där du får göra skillnad för människor varje dag, växa som person – och dessutom ha kul på vägen.
. Inspirera Assistans AB i Linköping söker Personliga assistenter som vill ingå i vårt Inspirera team. Vi söker dag, kväll och nattarbetare som kan gå in och arbeta vid ordinarie assistenters semester och frånvaro hos vår manliga kund i 35 års åldern som är bosatt i Mantorp Kunden har beslut om dubbelassistans dygnet runt. Du kommer behöva hjälpa kunden med allt i hans vardag såsom förflyttningar med lift, hygien, sondmatning. Kunden har en hjärnskada som gör att han inte kan kommunicera med tal. Allt kring kunden får man lära sig vid introduktionen. Profil på dig som söker: * Du som söker ska vara 18 år eller äldre * Vi söker dig som är en lugn, omtänksam, och noggrann person. * Du har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsvariationer. * Innehar Mobilt BankID för att kunna godkänna din tidrapport * Pratar flytande svenska i både tal och skrift. Du ska kunna föra kundens talan vid alla vårdkontakter samt dokumentera skriftligen på svenska. * Vara lyhörd då kund inte kan kommunicera * Vara flexibel * Önskvärt är att du har erfarenhet av Epilepsi * Pliktrogen och kunna passa tider Arbetsuppgifterna innebär: * Kunden behöver hjälp med alla förflyttningar som sker med lift. * Behöver hjälp och stöttning med all daglig livsföring. * Sondmatning * Stöttning med att planera sin dag och kommunicera åt kunden (såsom aktiviteter, läkarbesök m.m.) * Kunden sitter i rullstol och kan inte kommunicera med tal. Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid. Lön och avtal: På Inspirera Assistans har vi induviduell lönesättning som innebär en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 9 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder ger trygghet och bättre service, detta är vår största styrka då vi har som mål att bistå människor oavsett funktionshinder med den i särklass tryggaste assistansen samt vara en attraktiv arbetsgivare genom att vi finns i närområdet och kan stötta och finnas för våra medarbetare. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Som anställd hos Inspirera Assistans får du utbildning, den introduktion just du behöver för att vara trygg i rollen som personlig assistent, kontinuerliga personalmöten och friskvårdsbidrag. Läs gärna mer på inspireraassistans.se
Oral Care fortsätter att expandera och söker nu en tandsköterska till vår klinik i Mjölby. Om företaget Oral Care är en av Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård med över 30 års branscherfarenhet. Idag är vi över 600 anställda och erbjuder allmäntandvård för patienter i alla åldrar på våra allmänkliniker samt mobil tandvård för patienter i hemmet. Oral Care har idag kliniker i Mjölby, Särö, Kristianstad, Malmö, Göteborg, Sundsvall, Härnösand, Umeå, Bjästa, Köping, Västerås, sju kliniker i Stockholmstrakten samt 11 i Norge samt fem kliniker i Nederländerna. Planen är att expandera ytterligare. För den mobila verksamheten finns våra kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping. Om tjänsten Vi söker nu en tandsköterska till vår klinik i Mjölby som önskar arbeta mellan 80-100 %. Som tandsköterska hos oss kommer du att arbeta delegerat i nära samarbete med tandläkare och tandhygienister. Ditt arbete innebär att assistera i behandlingar och se till att patienterna känner sig trygga och bekväma. Vi strävar efter att erbjuda tandvård av högsta kvalitet, och du blir en viktig del av den processen. Vi på Oral Care välkomnar dig till ett team med ett gott samarbete där vi strävar efter att alltid ställa upp för varandra och tar ett gemensamt ansvar för såväl vårt arbete som vår gemensamma arbetsmiljö. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Oral Care erbjuder vår framtida kollega: En trygg anställning med attraktivt löneläge. Friskvård. Få vara med i företagets expanderande resa och sprida branscherfarenheten i landet. Möjlighet att vara en del av ett flexibelt företag med korta beslutsvägar. Goda möjligheter till kompetensutveckling. Ett brett kollegialt nätverk i ett större företag som ändå har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att också ha roligt tillsammans genom exempelvis Oral Care-dagarna och after work. Möjlighet att arbeta på ett större privat företag med kvalitet i fokus och med en stabil samt ständigt utvecklande erfarenhet av tandvårdsbranschen. För att trivas hos oss ser vi att du som söker: Har en bred social förmåga där du utmärker dig genom din förmåga för att skapa, upprätthålla och bibehålla goda relationer. Brinner för att göra skillnad i såväl patientens som dina kollegors vardag och ger ett bemötande utöver det vanliga. Är en lösningsorienterad, flexibel och anpassningsbar problemlösare. Har tålamod och inger förtroende till patienten. Känner ansvar för att våra patienter får bästa möjliga vård. Är trygg i dig själv och din roll. P g a journalföring och övrig administration kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Har du tidigare erfarenhet av Opus är detta meriterande. Ta chansen att bli en Oral Care:are du också genom att skicka in ditt CV och en beskrivning av dig själv redan nu då urval sker löpande. Vi ser fram emot att få träffa dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 18 av 18 jobb