Lediga deltidsjobb i Nordanstig

Det finns totalt 8 lediga deltidsjobb att söka i Nordanstig

Barnvakt Nanny Gnarp 1-2 ggr/v - Kollektivavtal
2007 Nannynu AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Gnarp med ett barn (1-år) önskar hjälp med barnpassning 1–2 gånger per vecka. Familjen önskar hjälpen på vardagar med start vid ca kl. 09:00 och cirka 3 timmar fram, de är flexibla med dagar och tider. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 132,15 - 165,19 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.

20 maj 2025
Sista ansökan:
3 juni 2025
Personliga assistenter sökes till man i Hassela
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent deltid ca 25% samt som vikarie vid behov hos vår manliga  kund i Hassela . Kan du även arbeta under sommaren 2025 så är det extra meriterande. Arbetstiderna är förlagda enligt följande vardag som helg : Kl. 09.00-09.00 ( 6 timmars väntetid) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 60-års åldern med intresse för film . Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har MS  Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar  Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer  Mkt god Svenska i tal och skrift Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent Meriter: Körkort och tillgång till egen bil Yrkesmässig erfarenhet av vård och omsorg Yrkesmässig erfarenhet av MS  Sysselsättningsgrad: 2 tjänster 25%-50 % .2 tjänster som vikarie vid behov Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

16 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till Jättendal
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker dig, kvinna, med bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne. Här arbetar du efter tydliga rutiner med vår kunds behov i ett lagom lugnt tempo. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass.   -Jag är en man, 60+, som behöver stöd och hjälp i min vardag i mitt hem i Jättendal/Hudiksvall, där jag bor med min katt. Jag är ingen livlig person utan tycker om att ha det lugnt kring mig. Jag tycker om att titta på tv/filmer och spela frågesport. Tar mig då och då ut på promenader via permobil. För vår kommunikation behöver jag att du talar och skriver svenska.   Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Just nu söker vi sommmarvikarier, men kan kan komma att börja jobba som tim vid behov redan nu under våren.    Arbetstider: dygnspass.   Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.

15 maj 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till en ung kvinna i Gnarp!
A-Assistans Leimir AB
Personliga assistenter

Om uppdraget Vi söker ansvarsfulla, empatiska och engagerade personliga assistenter till en ung kvinna bosatt i Gnarp, som lever med en omfattande fysisk funktionsnedsättning efter en förvärvad skada. Hon bor tillsammans med sin man och behöver kontinuerlig, aktiv assistans – särskilt kring andning, övervakning av värden och allmänt hälsotillstånd. Hon brukar i största möjliga utsträckning själv bestämma över sitt liv och sin vardag, vilket är en viktig del av uppdraget att respektera. Kunden och hennes familj är aktiva kristna, och hemmet präglas av lugn, respekt och ett vårdat språk. Det är viktigt att du som assistent kan arbeta lugnt och metodiskt, då kunden är mycket känslig för starka lukter, ljus och ljud. Därför ska du inte använda starka parfymer, tobak eller andra produkter som kan förvärra hennes tillstånd. Av hänsyn till kundens integritet önskas kvinnliga medarbetare för detta uppdrag. 🩺 Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning eller erfarenhet från vård, hemtjänst eller personlig assistans, men det viktigaste är att du har rätt inställning och vill lära dig. Om kunden Hon är en kreativ person med ett brinnande intresse för musik, hantverk och skapande. I sitt anpassade hobbyrum skapar hon allt från smycken till inredning – här finns möjlighet att vara delaktig i meningsfulla och glädjefyllda aktiviteter. 🧩 Arbetsuppgifter Du arbetar alltid tillsammans med en kollega i dubbelassistans. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Aktiv tillsyn med fokus på andning, värden och tillstånd • Stöd vid grundläggande behov och förflyttningar • Hantering av hjälpmedel • Lättare hushållsuppgifter • Stöd vid sociala aktiviteter och daglig verksamhet • Kreativa inslag som musik och pyssel • Följa kundens rutiner och dagsform 🚨 Viktigt att veta • Hemmet är pälsdjursfritt på grund av allvarlig pälsallergi – har du husdjur måste du kunna följa noggranna hygienrutiner • Körkort är meriterande (ibland kan körning av kundens bil ingå) • Utdrag ur belastningsregistret krävs 💙 Vem söker vi? Vi söker dig som: ✔ Är trygg i dig själv och visar integritet ✔ Har god fysik och klarar av att hjälpa till vid förflyttningar ✔ Är ansvarsfull, lyhörd och flexibel ✔ Respekterar kundens behov av självbestämmande ✔ Har undersköterskeutbildning, vårderfarenhet – eller ett starkt intresse av att lära 💼 Anställningsform och arbetstider • Tjänsterna är fasta med viss flexibilitet, samt timvikarier vid behov • Arbetspass: - 09.00–17.00 - 17.00–22.00 - 22.00–09.00 (vaken natt) • Du får en grundlig introduktion och utbildning 🌟 Vi erbjuder ✔ Kollektivavtal (Fremia/Kommunal – Personlig Assistans) ✔ OB-ersättning, semesterersättning, friskvårdsbidrag (2 000 kr/år) ✔ Fika och små guldkorn i vardagen ✔ En nära arbetsledning och värdegrundsbaserat synsätt 📍 Om A-Assistans Leimir AB A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har cirka 600 personliga assistenter anställda, och våra kontor finns i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt med stöd av den personliga assistansen. 📢 Ansök idag! Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan. 📩 Gå in på www.a-assistans.se 1️⃣ Klicka på "Jobba hos oss" 2️⃣ Skapa din profil 3️⃣ Sök denna tjänst under "Lediga tjänster" Vi ser fram emot din ansökan!

11 maj 2025
Sista ansökan:
10 juni 2025
Personlig assistent till ung man i Jättendal
A-Assistans Leimir AB
Personliga assistenter

Jag är en man i 39 årsåldern som bor utanför Jättendal i eget hushåll. Jag söker nu en assistent som vill vara delaktig i att skapa en så meningsfull och välfungerande assistans för mig som möjligt. Jag sitter i rullstol vilket gör att jag behöver hjälp med allt i min vardag. Du arbetar hemma hos mig där jag behöver stöd och hjälp med de flesta sysslor. Ditt arbete innefattar bland annat personlig omvårdnad, rehabiliterande träning och att ordna en trevlig vardag utifrån mina behov och önskemål. Det finns både hundar och katter hemma hos mig och mina anhöriga så du kan inte vara allergisk. Om dig: Jag hoppas att du är en tjej eller kvinna, som är positiv, lyhörd, pålitlig och engagerad. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent och/eller från annat vård- och omsorgsyrke. Viktigast är dock din människosyn och att du passar för jobbet, att personkemin stämmer mellan dig och mig. Du bör ha någorlunda stark fysik eftersom en del lyft förekommer. All annan utbildning som behövs i arbetet får du på plats. För att kunna ta dig till och från jobbet behöver du körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna kommer att förläggas under dygnets alla timmar. Jourtjänstgöring förekommer ett antal timmar per dygn. Du inleder din tjänstgöring med ett timvikariat men om omständigheterna är de rätta och vi fungerar bra ihop kan det bli aktuellt med deltidstjänstgöring. Sök jobbet: Du söker jobbet snabbt och enkelt genom att skapa ett konto via länken nedan. I ditt konto kan du sedan ladda upp ditt CV och personliga brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om A-Assistans: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Göteborg, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, fika på arbetet och andra förmåner.

7 maj 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025
Sommarvikariat inom stöd och omsorg
Nordanstigs kommun
Vårdbiträden

Vad roligt att du hittat vår annons för ett helt unikt sommarvikariat. Här får du möjlighet att göra skillnad i dina medmänniskors liv! Om oss I Nordanstigs kommuns stöd- och omsorgsverksamhet värnar vi om individen och tar tillvara på personens egna förmågor. Vi är snabba med att ta till oss ny teknik och vi är stolta över vår avvikelsehantering som är ett viktigt led i att hela tiden förbättra vårt arbete. Vi värdesätter att du som anställd har möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Hos oss får du möjlighet att samla värdefull erfarenhet och skapa roliga minnen. Ditt uppdrag Inför sommaren 2025 söker vi medarbetare till flera av våra områden: - Äldreboende: Arbeta med de äldre som behöver vård, omsorg och service dygnet runt. - Hemtjänst: Arbeta med att ge stöd och omvårdnad för människor som bor kvar i sina hem. - LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade): Arbeta med stöd och omsorg om funktionshindrade. - Socialpsykiatri: Arbeta med att ge stöd till människor med psykisk funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på vilket område du arbetar inom. Oavsett är huvuduppdraget detsamma: erbjuda god service och omvårdnad. I arbetet ingår stort eget ansvar men också möjlighet att arbeta i team tillsammans med erfarna och engagerade kollegor. Extra sommarersättning Du som jobbar minst 75% i 8 veckor under perioden 16 juni till 17 augusti får en extra sommarersättning om 7.000 kr utöver din grundlön. Jobbar du minst 85% får du 8.000 kr och vid heltidsarbetet 10.000 kr. För att ha rätt till extra sommarersättning ska du vara schemalagd under ditt sommarvikariat och du får inte vara frånvarande mer än 2 tillfällen, oavsett orsak, om max 4 dagar vid varje tillfälle. Vem söker vi? Vi söker dig med ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du får energi av att göra vardagen lättare för andra och har ett gott bemötande. Du lockas av att arbeta i en verksamhet där du får möjlighet att utvecklas. Erfarenhet och utbildning inom yrkesområdet är ett plus. I en del arbetslag är det ett krav att du har B-körkort. Du behärskar svenska i tal och skrift och har dessutom god förmåga att använda digitala verktyg som dator och mobil i arbetet. Övrigt Urval och tillsättning av tjänsterna sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till oss! Vid frågor är du välkommen att kontakta oss. Ta chansen att arbeta tillsammans med oss på Nordanstigs kommun i sommar! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

5 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Personlig assistent sökes till aktiv och omtänksam man!
Addera Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en ansvarsfull och omtänksam person med körkort och bil? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker en personlig assistent till en man i 30-årsåldern med autism, EP och immunbrist.   • Fast tjänst på 75%. • Helg- och nattarbete förekommer. • Individuell lönesättning.     Vi ser gärna att du i samband med en eventuell intervju kan överlämna ett utdrag ur belastningsregistret. Företagsinformation Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp.   Addera Assistans har kontor i Hudiksvall och Ljusdal. www.adderaassistans.se

23 april 2025
Sista ansökan:
20 juni 2025
Personliga assistenter i Bergsjö
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu vikarier inför sommaren i Bergsjö! Våra kunder letar positiva assistenter som är stolta, närvarande och engagerade i sitt yrke och vill vara med i våra team. Du förstår vikten av ditt arbete och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Tillsammans skapar vi möjligheter! Omfattning på tjänsterna varierar och pass är förlagda till dygn, dag, kväll, natt och helg. Hos flera av från kunder finns möjlighet till att vara timvikarie redan nu och gärna året runt. Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Viktiga egenskaper: Pålitlig och ansvarsfull Lyhörd Flexibel Meriterande är: Utbildning och/eller erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg Körkort och bil Vi tillämpar bakgrundskontroll på samtliga som går vidare i rekryteringen. Du behöver ha fyllt 18 år för att få jobba som personlig assistent. Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

14 januari 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025