Lediga deltidsjobb i Norsjö

Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Norsjö

Extrapersonal till Norsjö Simhall
Norsjö kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. DIN NYA ARBETSPLATS På Norsjö simhall arbetar idag ett glatt gäng på fyra personer. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete och kan komplettera vårt gäng främst på kvällar och helger, men även dagtid och under skollov. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! DITT UPPDRAG Som extrapersonal i simhallen arbetar du som badvakt/badvärd och ger stöd och service till besökare i anläggningen. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor i olika åldrar med olika behov. Arbetsuppgifterna är varierande. Du är en del i arbetsgruppen som sköter den dagliga driften och utvecklar simhallens verksamhet. Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med badbevakning, lokalvård, kassa mm. Möjligheten att arbeta med simundervisning och som vattenträningsinstruktör finns om du har utbildning. DIN KOMPETENS Du är en person som tar stort ansvar och som är glad, trevlig och flexibel. Arbetet passar dig som är driven, serviceinriktad och ansvarstagande. Du har bra samarbetsförmåga och är en lagarbetare som tycker om att arbeta med människor och friskvård. Du är serviceinriktad och bemöter alla kunder med respekt. Utbildning inom HLR (hjärt-lungräddning) är önskvärt men inte ett krav. Resterande utbildning fås på plats. Tidigare erfarenhet inom liknande arbeten är meriterande. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. KRAV Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. BRA ATT VETA Anställning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. När vi inte fått in underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sim- och sporthallspersonal vikariat 60%
Norsjö kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

DIN NYA ARBETSPLATS Vill du arbeta i en verksamhet där du varje dag bidrar till trygghet, rörelseglädje och gemenskap? Norsjö sim- och sporthall är en viktig mötesplats för hela kommunen - från skolklasser och föreningar till motionärer och barnfamiljer. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa en trygg, välkomnande och aktiv miljö för våra besökare. DITT UPPDRAG Arbetet innebär att ge stöd och service till besökare i anläggningen. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor i olika åldrar med olika behov. Arbetsuppgifterna är varierande. Du är en del i arbetsgruppen som sköter den dagliga driften och utvecklar sim- och sporthallens verksamhet. Det innebär bland annat: - Tillsyn och säkerhet i simhallen - Hålla i simundervisning för barn och vattenaktiviteter för vuxna - Kundbemötande och service i reception - Städning och underhåll av anläggningen - Bokningshantering och stöd till föreningsverksamhet - Iordningsställande av hallar inför aktiviteter och evenemang Arbetet innebär att du jobbar både dagtid samt kvällar och helger. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och har ett genuint intresse för människor, hälsa och rörelse. Du trivs med att arbeta både i team och har lätt för att skapa goda relationer med både kollegor och besökare. KRAV Vi ser gärna att du har livräddningsutbildning eller erfarenhet från badverksamhet. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Utbildning som simlärare och erfarenhet av arbete i sporthall eller med föreningsidrott är meriterande. ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning Omfattning: 60% Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse Urval: Urval sker löpande Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personliga assistenter till Bastuträsk & Norsjö, Sommarvik & fasta tjänster
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTERNA Inre Kraft söker nu fler personliga assistenter till våra kunder i Bastuträsk samt Norsjö. Bastuträsk: Vi söker dig som vill arbeta på fast tillsvidare anställning 75-100 %, samt timvikarier och sommarvikarier. Hos denna kund är det varierande arbetstider samt dubbelbemanning dygnet runt. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 07.00-15.00, 15.00-23.00, 23.00-07.00 (vaken natt), 15.00-07.00 (journatt). Kunden är en man i 30-årsåldern med stort motorintresse som tycker om att titta på film och motorsport. Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Duchennes muskeldystrofi och tracheostomi. Fördel om du har tidigare vårderfarenhet, samt erfarenhet av trakeostomi, andningsmaskin, hostmaskin, slemsug och sond. Norsjö: Vi söker flertalet sommarvikarier under stor del av sommaren! Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger. Under dagtid, kväll och natt. Kunden är en man i 25-årsåldern med Autism. Är aktiv och gillar bl a att träna på gymmet och bada på badhuset. Fördel om du som söker har tidigare erfarenhet av autism. Samt vara pigg, alert och duktig på att läsa av kroppspråk. Uppdraget är av övervakande och vägledande karaktär. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B körkort och tillgång till egen bil MERITER Vårdutbildning  Erfarenhet av trakeostomi eller liknande Erfarenhet av autism Sysselsättningsgrad: 100% + sommarvikariat. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man i Norsjö, fast tjänst 75 % fr om 1/9
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Norsjö.  En på tillsvidaretjänst på 75% med start 1/9, vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion i Augusti månad. På denna schemarad arbetar du vardagar och helger. Helgtjänstgöring är 2 helger på 8 veckor. Arbetstiderna är varierande och förlagda dag, kväll, journatt och dygnspass. Detta är exempel på arbetstider Kl 07.30-21.00 Kl 09.00-17.30 Kl 13.30-22.00 Kl 07.30-07.30 OM KUNDEN Kunden är en man i 20-årsåldern. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har autism. intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Kunden är icke-verbal men använder sig av PECs för att kommunicera.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor. Ge honom möjlighet att uttrycka sin egen vilja med omgivningen.  Att ge stöd och uppmuntran till att utföra aktivitet. Kunden använder sig av PECS ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn och tydlig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i svenska språket. Både i tal och skrift B-körkort MERITER Erfarenhet av arbete med autism Sysselsättningsgrad: Tillsvidaretjänst på 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man i Norsjö. Långtidsvikariat + Fast ...
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två personer som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Norsjö.  En på tillsvidaretjänst på 75% med start så snart som möjligt.  En på ett långtidsvikariat på 37h/v med start 1/9-25, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktion redan i augusti.  Arbetstiderna är varierande mellan dag, kväll och natt. Vardag som helg.  Detta är exempel på arbetstider Kl 07:30-21:00 Kl 09:00-17:30 Kl 13:30-22:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 20-årsåldern. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har autism. intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Kunden är icke-verbal men använder sig av PECs för att kommunicera.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor. Ge honom möjlighet att uttrycka sin egen vilja med omgivningen.  Att ge stöd och uppmuntran till att utföra aktivitet. Kunden använder sig av PECS ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn och tydlig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i svenska språket. Både i tal och skrift B körkort MERITER Erfarenhet av arbete med autism Sysselsättningsgrad: Långtidsvikariat på 37h/v + tillsvidaretjänst på 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Koordinator inom arbetsmarknad
Norsjö kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

DIN NYA ARBETSPLATS Arbetsmarknadsenheten söker dig som vill ingå i ett glatt gäng bestående av arbetscoacher och arbetsmarknadshandläggare. I din roll som koordinator samverkar du även tätt med en strategisk grupp med representanter från Norsjö kommun, Arbetsförmedlingen, Region Västerbotten och Försäkringskassan samt med olika operativa funktioner inom både kommunen och myndigheterna. Tjänsten kan eventuellt kombineras med andra arbetsuppgifter/annat schema. DITT UPPDRAG Norsjö kommun söker en engagerad och strukturerad koordinator som vill leda utvecklingen kring framtagandet av ny strukturmodell för samverkan mellan parterna Norsjö kommun, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Västerbotten. Syftet är att individer som har behov av samordnande rehabiliteringsinsatser på ett bra sätt ska få rätt insatser. Som koordinator ska du: - Leda processen för att etablera en strategisk och operativ samverkansstruktur. - Samordna arbetet mellan olika myndigheter och kommunala verksamheter. - Skapa testarenor för samverkan kring verkliga individärenden. - Utveckla rutiner, mallar och strukturer för samverkan. - Ansvara för omvärldsbevakning och implementering av goda exempel. - Förankra arbetet internt och externt. - Följa upp och utvärdera insatsen tillsammans med samverkansparterna. DIN KOMPETENS Vi söker dig som har erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, inom offentlig sektor eller motsvarande. Du ska vara van att leda processer och driva utvecklingsarbete och ha en god kommunikativ förmåga samt förmågan att skapa engagemang. Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och har ett personcentrerat synsätt.   KRAV Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. B-körkort   HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Vår kommun är lugn, trygg och trivsam med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta. Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en tågstation i kommunen är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. Här finns allt du behöver skola, barnomsorg, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår och mycket mera. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag!   Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss. https://www.norsjo.se/kommun-politik/flytta-till-norsjobygden/ ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: 12 månader Omfattning: 50% Tillträde: Från mitten av augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Konferens och receptionsansvarig
Källan Hotell-Spa-Konferens AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker dig! En engagerad och kreativ individ för rollen som konferens- och receptionsansvarig. Du är en glädjespridare på ett proffsigt och avslappnat sätt med talang för att socialisera och ge service. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Du kommer att ha en central roll i att planera och genomföra framgångsrika och minnesvärda konferenser och evenemang, och ansvarar för den dagliga konferens verksamheten i sin helhet. Rollen som konferens- och receptionsansvarig är bred med stort eget ansvar. Trivas att arbeta i team men du ska även klara av egenarbete. Du har själv möjlighet att utveckla rollen utefter dina idéer och initiativ. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvara för planering och genomförande av konferenser från början till slut. • Det inkluderar hantera förberedelser inför arrangemang, förhandla med kunder och säkerställa att allt går smidigt under evenemanget samt återkoppling och uppföljning efter avslutat evenemang. • Sedvanliga receptionsuppgifter såsom att välkomna och assistera externa besökare, samtidigt som du skapar en positiv första intryck • Säkerställa att konferensrummen håller hög standard med fungerande teknik och tillhörigheter. • Fokus på kunden genom hela evenemanget från lokal, förtäring samt logi • Vi ser att du har ett stort intresse för service och driv till att skapa mötesplatser för gäster. Du har ett naturligt försäljningsfokus och drivs av att ansvara för hela processen. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av konferenser samt arbeta i reception eller vid likande kundbemötande Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmonin och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företagets konferens till bröllopsfesten. Med 40 hotellrum och 5 olika mötesrum kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper både ute och inomhus. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möte. Körkort och tillgång till bil är ett plus då bussförbindelse är begränsad. Helgarbete kan förekomma. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. HRF avtal med korrekta villkor Behärska ett av de skandinaviska språken flytande, samt engelska både muntligt och skriftligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kock sökes till Källan Hotell i Åmliden
Källan Hotell-Spa-Konferens AB
Kockar och kallskänkor

Källan Hotell söker en kock till vår fina restaurang belälget på 551 m.ö.h med panorama vy över Lappland. Hotellet har 40 hotellrum & kan erbjuda upp till100 bäddar. Konferensgäster utgör majoriteten av logi beläggningen under året, Här erbjuder vi A la Crte middagr samt luncher Våranrelaxavdelning som ligger på våningsplan 1har bådde pool samt bastu & gym att erbjuda under visteslsen. Restaurangen serverar frukost, fika, lunch samt middagar med norlänskat tema av hög kvalite. Vi vill stärka vårt team med en kock som älskar att laga mat från grunden med bra & lokala råvaror och har ett hållbarhetstänk samt är kreativ och självgående i sitt arbete Du och dina kock kollegor ansvarar för meny planering, beställning, produktion, presentation och servering av välsmakande mat till våra gäster. Vårt team är diversifierad och öppen. Tillsammans fyller vi vår vardag med skratt och glädje. Tycker du om att laga mat och värnar om bra service? Är du social och trivs med mänskliga kontakter? Sök jobbet omgående. Maila ditt CV till [email protected] Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. HRF avtal med schyssta villkor

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Handledare till fjärrgymnasiet
Norsjö kommun
Gymnasielärare

”Kortfattad lockande text om verksamhetsområdet, varför vi söker en ny medarbetare, vad vi vill åstadkomma med rollen” Är det du vi söker?   DIN NYA ARBETSPLATS Vi söker dig som vill ta chansen och jobba inom ett spännande område i skolan. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Verksamhetsområdet utbildning består av flera olika verksamhetsformer, förskola, pedagogisk omsorg, fritidshem, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, anpassad gymnasieskola, introduktionsprogram, fjärrgymnasium och vuxenutbildning. Ledningen för verksamhetsområdet består av verksamhetschef, rektorer och förskolechefer. Här arbetar också strateg, utvecklingsledare och administratörer. DITT UPPDRAG Du ansvarar för pedagogiskt- och digitalt stöd till elever. Du startar varje morgon med att läsa chatt i teams, skriva ut materiel till elever och starta sändningen från sändningsrummet. Du ser till att alla elever har kommit in i det program/dokument som undervisande lärare uppmanar samt ser till att alla elever har kommit i gång. Du hjälper elever att navigera i teams, unikum, chatt mm. Du ansvarar för organisering och genomförande av provtillfällen. Under skoldagen fungerar du som lärarens förlängda arm och beslagta saker som stör undervisningen, till exempel telefoner. Du upprätthåller studiero för samtliga elever, fångar upp kränkande behandling samt om elever lämnar sändningsrummet längre stunder eller lämnar lektionen helt. Du säkerställer även att inte obehöriga finns i sändningsrummet under lektionstid. DIN KOMPETENS Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning. Du har erfarenhet att arbeta med ungdomar och har goda kunskaper om läroplanen och de dokument som styr skolans verksamhet. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har grundläggande IT-kunskaper.   HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Vår kommun är lugn, trygg och trivsam – kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta. Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag!   Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss. ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Visstidsanställning läsåret 2025-2026 Omfattning: Deltid 50% Tillträde: 2025-08-11 Urval: Urval sker löpande. Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Sommarvikarier till omsorgen 2025 med BONUS
Norsjö kommun
Vårdbiträden

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Vi söker dig som vill arbeta med människor och är intresserad av ett viktigt, omväxlande och roligt sommarjobb. Ett jobb hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Du kan arbeta på boende för äldre människor, i hemtjänsten där du tar hand om brukare i deras hem eller med personer med olika former av funktionsnedsättning. Våra verksamheter pågår dygnet runt, varje dag i veckan så du kan få arbeta dag, kväll, helg eller natt. Vi behöver sommarvikarier under juni, juli och augusti. Du som kan arbeta under hela sommaren prioriteras då det är viktigt för våra brukare med kontinuitet, att träffa samma personer och lära känna dem. Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Arbetsuppgifter Som sommarvikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som en del av rekryteringen utför vi även ett språk och språkförståelse test för att upprätthålla dom rekommendationer som Socialstyrelsen har för arbete inom äldreomsorgen och tillsammans med den få en helhetsbedömning. Vi ber dig därför klicka på denna länk och utföra testet innan du skickar in din ansökan, om vi i vårat system ser att du inte utfört det trots att du svarar Ja i ansökan kommer du inte gå vidare till nästa steg i rekryterings processen! https://app.educateit.se/rec/3ndMf96SKU Villkor Antal tjänster och sysselsättningsgrad varierar efter behov. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Rekrytering sker löpande. Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande.   Bonus till dig som arbetar hela sommaren Om du väljer att arbeta båda semesterperioderna som innefattar åtta veckor, på schemalagd arbetstid om minst 80%, får du 10 000 kronor utöver din ordinarie bruttolön. Summan betalas ut efter sommaren. För dig som är pensionär gör vi en särskild satsning. När du anställs och arbetar under tidsperioden 2025-06-01 – 2025-08-31 får du 25 procent extra utöver din grundlön. Efter sommarperioden återgår du till ordinarie grundlön.   Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025