Lediga deltidsjobb i Norsjö

Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Norsjö

Receptionist
Norsjö kommun
Kontorsreceptionister

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Din nya arbetsplats  Du kommer att vara placerad inom kanslienheten inom kommunens stab och vara direkt underställd kanslichef/kommunchef. Inom kanslienheten finns även kommunstrateg, kommunsekreterare, kommunikatör, säkerhetssamordnare samt ytterligare en medarbetare i receptionen.   Staben omfattar förutom kansli även HR, ekonomi och IT-enheterna.  På kommunledningskontoret arbetar totalt ca 70 medarbetare från staben och från andra kommunala verksamheter.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.    Arbetsuppgifter I Norsjö kommuns växel och reception arbetar två personer som ger service till alla som ringer och besöker vår kommunförvaltning. Den andra personen arbetar deltid och blir din närmaste kollega.  Höga förväntningar ställs på flexibilitet, bemötande och informationsförmedling.   Som receptionist är du ofta första kontakten för de personer som fysiskt besöker oss eller som ringer till kommunen. Du hanterar effektivt och professionellt telefonväxel, reception, diarieföring, postsortering och distribution, bokningar, hemsidan, inköp av kontorsmaterial, systemadministration av kommunen telefonväxel, kopieringsuppdrag, kommunens officiella epostlåda samt olika debiteringsunderlag. Utöver dagliga uppdrag innefattar tjänsten generellt administrativt stöd till kommunförvaltningen som kan variera gällande innehåll, komplexitet och tidsperspektiv.  Kvalifikationer Din kompetens  Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av arbete som receptionist eller av annat servicearbete som kan bedömas som likvärdigt. Du har datorvana och har mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt Outlook. Då det i rollen ingår att ta emot en del utländska besökare, samt att kunna läsa instruktioner och regelverk på engelska, ser vi att du har goda kunskaper i tal och skrift i både det engelska och svenska språket.   Som person söker vi dig som är mycket serviceinriktad och som alltid ger det lilla extra för att få alla besökare att känna sig välkomna. Du har mycket god förmåga att bemöta och kommunicera med andra – även i situationer av svårt samtalsklimat. Du är strukturerad, noggrann och ordningsam och du har en god förmåga att på ett effektivt sätt ta dig an och prioritera dina arbetsuppgifter. Du klarar av att hantera en emellanåt hög arbetsbelastning med bibehållen god serviceförmåga och positiv inställning till arbetet. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det.   Då du har ett nära samarbete med din receptionistkollega, samt många andra kontaktytor inom organisationen, har du även en mycket god förmåga att samverka med andra. Självklart är du också en lojal och ansvarstagande medarbetare som sätter stort värde på att få vara kommunens "ansikte utåt".  Att ha mycket goda kunskaper om/erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete är meriterande.   Övrigt Bra att veta:  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.   Tjänsten innebär säkerhetsklassning.  Urval och intervjuer kan ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag!      HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG  Vår kommun är lugn, trygg och trivsam – kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta.  Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag!    Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

9 maj 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Nu söker våra medlemmar i Norsjö med omnejd efter sommarvikarier

Just nu är det många assistansanvändare i Norsjö med omnejd som söker nya assistenter! Som ,personlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så attdu kan känna dig trygg i din roll Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det ärmeriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknandeyrken, men ofta är personkemin det som avgör. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår frånvarje enskild persons behov och önskemål. Kravprofil: - Körkort - Rökfri - Tillgänglig under sommaren v.24-32 - Möjlighet att arbeta varierande arbetstider och längre pass: Dag, journatt och helg - Flytande svenska i tal och skrift Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

9 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Trygg personlig assistent -Sommarvikariat v.24-31

Ett unikt jobb som personlig assistent! Har du: - förmåga att tänka utanför boxen?- sinne för humor?- vilja att se saker ur någon annans perspektiv? Är du dessutom: - trygg i dig själv?- mycket bra på svenska språket?- körkortsinnehavare?Då har du goda förutsättningar att passa för detta jobb! Uppdragsgivaren är en 36-årig man som ser tillvaron från den ljusa sidan!Ditt uppdrag är att assistera honom i vardagen, det vill säga stötta i det han kan och hjälpa honom med det han inte kan.Du ingår i ett team med assistenter vars uppgift är att överbrygga svårigheter och boosta hans förmågor. Ni tillsammans är det främsta hjälpmedlet för att uppdragsgivaren ska kunna leva sitt eget liv utifrån de förutsättningar han har - på sina egna villkor, med självbestämmande som honnörsord. Hans funktionsnedsättning gör att han kommunicerar på ett annorlunda sätt – du är hans tolk gentemot omvärlden och därför måste du ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Assistansen utförs dygnet runt, med sovande jour i uppdragsgivarens bostad. Du hänger med honom i allt som händer i livet och ditt uppdrag innebär att assistera var han än befinner sig – hemma, på jobbet eller vid fritidsaktiviteter. Vissa timmar jobbar två assistenter samtidigt, exempelvis vid utflykter och aktiviteter utanför hemmet. Inga fysiskt tunga arbetsuppgifter förekommer, din ålder eller kön spelar ingen roll.Du behöver inte några förkunskaper, men erfarenhet av personlig assistans och/eller autism är självklart meriterande. Körkort är ett krav eftersom en viktig arbetsuppgift är att köra uppdragsgivarens bil. Tjänsten är ett sommarvikariat då ordinarie assistenter har semester, men vi ser gärna att du kan börja som timmis redan under våren för att lära känna varandra.Innan dess kommer du få 40 timmars betald introduktion samt gå en webbutbildning för nyanställda. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

2 maj 2025
Sista ansökan:
16 maj 2025
Timvikarier till förskola och fritidshem
Norsjö kommun
Förskollärare

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vi söker efter dig som vill vikariera inom verksamhetsområdet utbildning. Arbetsuppgifter Som vikarierande i fritidshem och förskola skapar du en trygg och pedagogiskt utvecklande miljö för barnen/eleverna. Samarbete med kollegor och barn/elever är en viktig del av uppdraget. Arbetstiderna varierar utifrån verksamhet men är huvudsakligen mellan 06,00-18,00 men det kan också förekomma vikariat inom OB-omsorgen. Du kommer tillsammans med kollegor och arbetslag planera, genomföra och följa upp undervisning. I din roll som lärare är det viktigt att du skapar goda relationer med barn/elever. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare är också en viktig del i arbetet.  Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som är utbildad lärare i fritidshem, förskollärare eller barnskötare. Om du inte genomfört någon av dessa utbildningar vill vi att du bifogar fullständiga gymnasiebetyg. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Du har god samarbetsförmåga, värdesätter olikheter och utför ditt arbete på ett förtroendeingivande sätt. Du är ansvarsfull, trygg och tydlig i din kommunikation.. Övrig information Anställning sker löpande. Timvikariat utifrån behov. Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Norsjö kommun söker tjänsten under förutsättning av erforderliga beslut. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. När vi inte fått in underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Ekonomibiträde/kock
Norsjö kommun
Kockar och kallskänkor

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Norsjö kommun söker nu en medarbetare till måltidsenheten. Tjänsten innebär jobb i Norsjö och kan komma att innebära jobb i Bastuträsk. Uppdraget handlar om att producera god och näringsriktig mat till skola, barnomsorg och omsorg. Enheten tillhör verksamhetsområdet kommunal utveckling.  Du kommer att ingå i ett arbetslag på ca tio glada och engagerade kollegor.  Ditt uppdrag kommer att anpassas till din kompetens, om du är kock eller ekonomibiträde. Skicka in din ansökan redan idag. Ditt nya jobb Tillreda måltider för allt mellan förskola och äldreomsorg med där tillhörande specialkost. Alla förekommande arbetsuppgifter i storkök och skolmatsal.  Vi lagar 170 000 måltider per år, under årets alla dagar.  Din kompetens Adekvat utbildning inom storkök eller relevant erfarenhet.  Eftersom arbetet är ett viktigt servicejobb lägger vi stor vikt vid att du företräder kommunen på ett positivt sätt. Genom ditt förhållningssätt åstadkommer du en god stämning i arbetsgruppen och till andra som befinner sig i fastigheterna. Noggrann och flexibel är viktiga egenskaper. Stor vikt läggs personlig lämplighet.  Bra att veta Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Tjänsterna tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.  Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

23 april 2025
Sista ansökan:
16 maj 2025
Jobba som personlig assistent i Norsjö i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Norsjö söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

10 mars 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025